המערכת של AK1

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני מתקשה להבין למה צריך להאזין בווליום גבוה
עבורי, הסיבה הראשונה היא שזה מרגש אותי יותר: מושך אותי יותר למוסיקה, אני שומע יותר פרטים, יש יותר איפאקט, וכו'

אם יש צורך בסיבה נוספת, אז זה equal loudness contour, או Fletcher–Munson curves:
אם לא מאזינים באותו ווליום שבו ניגנו הכלים בעת ההקלטה, שומעים גוונים צליליים שונים לחלוטין.
ככל ששומעים חלש יותר, חסר יותר בבאס ויותר בגבוהים יחסית לגוון המקורי.
יש לציין שאם שומעים חזק מדי יש עיוות-נתפס בכיון ההפוך.


שאלה .. וטרינוב קטן (rc) היה בתוכנית?
עד עכשיו לא חשבתי על RC. מפחיד אותי שכל הסיגנאל עובר דרכו, ומתעללים בו דיגיטאלית מכל הכיוונים, מה שעלול גם לפגוע בתחומים שבהם ה-RC לא מועיל -- תדרים שאורך הגל שלהם קצר כך ששינוי קטן במיקום האוזן פוגע במה שה-RC מנסה לעשות עם הגל.

עמיר
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
מרשים מאוד.
ניכרת ההשקעה.
ברור לי הצורך בידוד מוחלט על מנת שיהיה שקט מהסביבה, (אני מתקשה להבין למה צריך להאזין בווליום גבוהה .. אבל כל אחד וההרגלים שלו)
שאלה .. וטרינוב קטן (rc) היה בתוכנית?

כי מדובר במוסיקה קלאסית.
האזנה בעוצמה (אקוסטית) נמוכה, לא יכולה לשקף במוסיקה קלאסית שום דבר בצורה מלאה.
בטח לא קטעים שמנוגנים בהוראת נגינה מסוג פורטה/פורטיסימו וכו'.
גם קטעים שקטים יותר בכיוון הפיאנו/פיאניסימו וכו', יוצאים ברור יותר במהות שלהם.
כל עוד יש גוון צליל מאוזן במערכת/חדר, והבידוד האקוסטי מאפשר זאת,
אפשר להנות מהפוטנציאל המלא של ההקלטה/ביצוע.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כי מדובר במוסיקה קלאסית.
האזנה בעוצמה (אקוסטית) נמוכה, לא יכולה לשקף במוסיקה קלאסית שום דבר בצורה מלאה.
בטח לא קטעים שמנוגנים בהוראת נגינה מסוג פורטה/פורטיסימו וכו'.
גם קטעים שקטים יותר בכיוון הפיאנו/פיאניסימו וכו', יוצאים ברור יותר במהות שלהם.
כל עוד יש גוון צליל מאוזן במערכת/חדר, והבידוד האקוסטי מאפשר זאת,
אפשר להנות מהפוטנציאל המלא של ההקלטה/ביצוע.
...
אם יש צורך בסיבה נוספת, אז זה equal loudness contour, או Fletcher–Munson curves:
אם לא מאזינים באותו ווליום שבו ניגנו הכלים בעת ההקלטה, שומעים גוונים צליליים שונים לחלוטין.
ככל ששומעים חלש יותר, חסר יותר בבאס ויותר בגבוהים יחסית לגוון המקורי.
יש לציין שאם שומעים חזק מדי יש עיוות-נתפס בכיון ההפוך.
מעניין ששנינו נתנו בו-זמנית זויות שונות של דברים דומים :)

אם כנראה לא מדובר רק בקלאסית -- כנראה שאותם שיקולים תופסים לכל מוסיקה אקוסטית.

וגם מי ששומע לא-קלאסית יכול לרצות לקבל עוצמות דומות למה שהוא מקבל בהופעות/מועדונים או איפה שהוא שומע את המוסיקה האהובה עליו בלייב.

עמיר
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
זה בהחלט שווה דיון ניפרד .
אבל תהיה בטוח שהכבילה שלך היא אולטרה rc.
(אגב לא רק אצלך כמובן).
ובכמויות שיש לך כבילה סיגנל קצר זה לא בדיוק הצד החזק.
מעבר לעניין הטכני יש פה הרבה עניין של השקפה .
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
מעניין ששנינו נתנו בו-זמנית זויות שונות של דברים דומים :)

אם כנראה לא מדובר רק בקלאסית -- כנראה שאותם שיקולים תופסים לכל מוסיקה אקוסטית.

וגם מי ששומע לא-קלאסית יכול לרצות לקבל עוצמות דומות למה שהוא מקבל בהופעות/מועדונים או איפה שהוא שומע את המוסיקה האהובה עליו בלייב.

עמיר

כאן לצערי אני לחלוטין לא מסכים איתך.
ויתרה מזו אני חושב שהגדולה של מערכת סטריאו היא לשקף את הכל גם בעוצמות נמוכות.
אני שומע לא מעט כלים אקוסטים , זה היום החלק הארי בהאזנה שלי.
אני בהחלט לא שומע בעוצמות גבוהות (כמובן שהמילה גבוה היא יחסית ) .
קלאסית לחלוטין לא בארסנל שלי ולכן אין לי יכולת להתיחס לסגנון מוזיקה זה ועוצמות האזנה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
זה בהחלט שווה דיון ניפרד .
אבל תהיה בטוח שהכבילה שלך היא אולטרה rc.
(אגב לא רק אצלך כמובן).
ובכמויות שיש לך כבילה סיגנל קצר זה לא בדיוק הצד החזק.
יש פה הרבה עניין של השקפה .
בוא נגיד שאפילו אם לכבלים של השפעה של פילטרים -- והיא כנראה מינורית עד זניחה באורכי כבל של מטר/שניים, שעל זה מדובר -- אבל נניח שייש, זו אסוצייאציה אישית פרועה להשוות את זה ל-RC.

העיקר כאן בכלל אינו אורך מסלול הסיגנאל, אלא האם/מה עושים איתו.

אפילו אם נזניח את העניין של ADC/DAC נוספים עבור פטיפון, או שימוש ב-DAC של ה-RC שאינו בהכרח ברמה של הנגן או של DAC ייעודי, חשבת פעם איזה אלגוריתמים חוגגים בתוך RC??

זה בכמה וכמה סידרי גודל יותר intrusive מכבילה, שהיא בכלל פאסיבית במהותה.

עזוב, זה מופרך לחלוטין, וכפי שאמרת, אם כבר אז בדיון נפרד, לא כאן.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כאן לצערי אני לחלוטין לא מסכים איתך.
ויתרה מזו אני חושב שהגדולה של מערכת סטריאו היא לשקף את הכל גם בעוצמות נמוכות.
אני שומע לא מעט כלים אקוסטים , זה היום החלק הארי בהאזנה שלי.
אני בהחלט לא שומע בעוצמות גבוהות (כמובן שהמילה גבוה היא יחסית ) .
קלאסית לחלוטין לא בארסנל שלי ולכן אין לי יכולת להתיחס לסגנון מוזיקה זה ועוצמות האזנה.
לא ברור לי על מה אי ההסכמה בדיוק.

כן מוסכם שאפשר ליהנות ממוסיקה בעוצמות נמוכות.
כן מוסכם שאפשר לקבל איזשהו "שיקוף" של ההקלטה גם בעוצמות נמוכות (אם כי אפשר בקלות לאבד פרטים -- פשוט בכלל לא תדע מזה -- תיהנה מהמוסיקה בלעדיהם).

אבל האם אתה חולק על זה ששמיעה בווליום שונה מזה שהייה בעת ההקלטה נותן בהכרח גוון שונה לצליל?
ואם כן, האם אתה חולק על עניין equal loudness contour / Fletcher–Munson curves?
או על מה בעצם?

עמיר

נ.ב., אפשר להקטין קצת את אובדן תחומי התדרים בעוצמות נמוכות על ידי שימוש במעגלים מיוחדים כמו loudness שהייה מודרני פעם. האם לזה אתה מתכוון?
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
בוא נגיד שאפילו אם לכבלים של השפעה של פילטרים -- והיא כנראה מינורית עד זניחה באורכי כבל של מטר/שניים, שעל זה מדובר -- אבל נניח שייש, זו אסוצייאציה אישית פרועה להשוות את זה ל-RC.

העיקר כאן בכלל אינו אורך מסלול הסיגנאל, אלא האם/מה עושים איתו.

אפילו אם נזניח את העניין של ADC/DAC נוספים עבור פטיפון, או שימוש ב-DAC של ה-RC שאינו בהכרח ברמה של הנגן או של DAC ייעודי, חשבת פעם איזה אלגוריתמים חוגגים בתוך RC??

זה בכמה וכמה סידרי גודל יותר intrusive מכבילה, שהיא בכלל פאסיבית במהותה.

עזוב, זה מופרך לחלוטין, וכפי שאמרת, אם כבר אז בדיון נפרד, לא כאן.

עמיר
אכן דיון ניפרד .. רק הערה קטנה
״המופרח״ לא במקום. גם אין הסכמה בינינו.
כנ״ל גם לגבי אסוצייאציה אישית פרועה.
אני מציע לשמור על דיון נקי ... מי יודע אולי שנינו נרוויח משהו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני מציע לשמור על דיון נקי ... מי יודע אולי שנינו נרוויח משהו.
אוקיי, לא אוטומאטי עבורי :(
אנסה :)


אבל האם אתה חולק על זה ששמיעה בווליום שונה מזה שהייה בעת ההקלטה נותן בהכרח גוון שונה לצליל?
ואם כן, האם אתה חולק על עניין equal loudness contour / Fletcher–Munson curves?
או על מה בעצם?
?

עמיר
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
ויתרה מזו אני חושב שהגדולה של מערכת סטריאו היא לשקף את הכל גם בעוצמות נמוכות.

אין היתכנות למצב כזה, וזה לא קשור ליכולות של מערכות, אלא לטעם/הרגלי האזנה.
טכנית (ואין דרך לעקוף את זה), מערכת שמשקפת הכל בעוצמות נמוכות, מבצעת באופן מעשי סוג של LOUDNESS.
בעוצמות שמע של סד"ג 82dB S.P.L ומעלה, מערכת כזאת כבר נשמעת רוויה בגבוהים ובנמוכים,
בדיוק מהסיבה שעמיר הזכיר - עקומות פלטצ'ר-מונסון, שמתארות את ההיענות הלא ליניארית של האוזן האנושית,
ביחס לרמת העוצמה של התופעה הקולית.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
כאן לצערי אני לחלוטין לא מסכים איתך.
ויתרה מזו אני חושב שהגדולה של מערכת סטריאו היא לשקף את הכל גם בעוצמות נמוכות.
אני שומע לא מעט כלים אקוסטים , זה היום החלק הארי בהאזנה שלי.
אני בהחלט לא שומע בעוצמות גבוהות (כמובן שהמילה גבוה היא יחסית ) .
קלאסית לחלוטין לא בארסנל שלי ולכן אין לי יכולת להתיחס לסגנון מוזיקה זה ועוצמות האזנה.
אייל אני זוכר שטענת בעבר שאתה מאזין בעוצמות גבוהות.
הרגלים משתנים או שאני מתבלבל?:)
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
יתכן ואף סביר
לחלוטין הרגלים משתנים .. כניראה כפונקציה של הגיל .
גם סיגנון המוסיקה שאני מאזין לו כיום שונה לחלוטין מהמוסיקה שהאזנתי לה פני עשור .
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
א. לפני הכל - תודה על הקרדיט. תרמתי מעט אבל ככל שיכולתי.
ב. אני מלווה את המערכות של עמיר כבר כמה שנים ותמיד יש גרף של שיפור. לטעמי. מה שלא תמיד קורה אצל כולם.
ג. הטעם שלנו במוסיקה ובסאונד דומה אז בסך הכל קל לי להתחבר למערכות שלו.
ד. דרך אגב שמח ש"יצא מהארון" כי תמיד הייתי חוטף ממנו אם הייתי מאזכר את המערכת שלו אפילו ברמז :).
ה. המערכת היום טובה בכמה רמות מכל מה שהיה קודם ואני מסכים שהיא הכי טובה ששמעתי בארץ. למרות שלא שמעתי את כולן.
ו. אישית גם במערכת הקודמת וגם עכשיו הייתי מקרב את הרמקולים זה לזה וגם לספה. אבל זה עניין של טעם.
ז. לא השוויתי אחד לאחד את האופו לemm אבל אני מאמין ועל סמך זיכרון שלא נופל ממנו.
ח. אני כן מאלה שמעדיפים באופן אישי מי שיש לו אוסף מוסיקה גדול ומבין בתחום מאשר מישהו שזרק כמה מאות אלפים על מערכת שמנגנת 5 דיסקים. מבחינת עמיר כולם שווי ערך אבל מבחינתי לא. וברור שקלאסית שולתתתת .
ט. לכל שאר הויכוחים אני לא נכנס . ניסיתי פעם לטחון מים. קיוויתי לקבל מיץ תפוזים אבל לא יצא.
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לגבי ווליום : אני כנראה שומע בווליום הכי גבוה מכל הנוכחים. לפחות לפי עדויות של אורחים. פעם חשבתי שזה בגלל שאני קצת חירש אבל נבדקתי והשמיעה שלי תקינה ובמיוחד לגילי. מה שכן אני משחק הרבה עם השלט - מגביר בקטעים שקטים ומנמיך ברועשים.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
לגבי ווליום : אני כנראה שומע בווליום הכי גבוה מכל הנוכחים. לפחות לפי עדויות של אורחים. פעם חשבתי שזה בגלל שאני קצת חירש אבל נבדקתי והשמיעה שלי תקינה ובמיוחד לגילי. מה שכן אני משחק הרבה עם השלט - מגביר בקטעים שקטים ומנמיך ברועשים.
באו נעשה משהו מדיד.
אפשר להתקין על כל טלפון מד spl.
תמדדו בזמן האזנה ותדווחו.
כך לפחות נוכל להשוות בסיס.
עדיף לבצע את המדידה בלילה (כאשר הרעש הסביבתי נמוך).
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
ז. לא השוויתי אחד לאחד את האופו לemm אבל אני מאמין ועל סמך זיכרון שלא נופל ממנו.

מה שחשוב, זה שהוא נשמע עדיף לאוזניי עמיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
המשך #8:

שונות ומשונות בחדר המוסיקה :)

אתחיל ברעיון מבריק של הארכיטקטית :)

הנה חלק מהדיסקים (האגף האמצעי הוא חלק מערימת הדיסקים למכירה, שאני לא נוקט שום פעולה למכור אותם):
Move0.jpg


אבל אם מסתכלים היטב, רואים שייש שם גלגלים למטה, והדבר הזה אכן נוסע, וחושף עוד דלת אקוסטית מהסוג שמוכר לנו:
Move1.jpg


ומאחורי הדלת הזו יש חדרונצ'יק שמשמש כמחסנצ'יק, כולל עבור חלק מהקרטונים של ציוד האודיו:
Move2.jpg



בלי קשר -- הפעם תיכנון שלי :) -- במקום שמדפי הדיסקים יהיו בעומק של הדיסקים או יותר, הם דווקא עמוקים פחות, כדי שאפשר יהייה בקלות לאחוז בדיסק ולהוציא אותו:
CD_Shelf.jpg


עוד פרט תיכנוני -- בעת בניית החדר, לא ידעתי האם וכמה תקליטים יהייו לי, אבל רציתי לאפשר אוסף תקליטים.
אז במקום לבנות מדפים בעומק תקליט (30+ ס"מ, או קצת פחות, בדומה לרעיון הקודם עם הדיסקים), בניתי מדפים בעומק של 24 ס"מ, שהם יותר רב-תכליתיים ויכולים לשמש גם לדברים אחרים:
LP_Shelf.jpg


הנה המזגן -- השקט יחסית (מיצובישי, רועש מדי לטעמי) -- וחלק מהתקליטים. יש שם שטח פנוי לחלוטין כי אני באמצע אירגון התקליטים:
AirCond.jpg


והנה התקליטים שמהצד השני של החדר, בדיוק ממול למזגן.
שימו לב שמבנה הארון זהה, ומטעמי סימטרייה, בדיוק מול המזגן ואפילו בגודל דומה, יש את הפארטיטורות הגדולות-יותר פיסית:
LargeScores.jpg


והנה הפארטיטורות הקטנות יותר פיסית (על יד הטמבליזייה):
SmallScores.jpg


והנה כמה ספרים על מוסיקה ומילונים למיניהם:
Books.jpg


והנה עמדת ניקוי התקליטים, בדיוק באמצע מאחורי ספת ההאזנה, כך שאפשר לנקות תקליטים תוך כדי שמיעת מוסיקה (למעט בזמן הפעלת הוואקום הסופר-רעשני):
RecClean.jpg


עמיר
 

תמונות מצורפות

  • Move0.jpg
    Move0.jpg
    KB 148.5 · צפיות: 394
  • Move1.jpg
    Move1.jpg
    KB 114 · צפיות: 397
  • Move2.jpg
    Move2.jpg
    KB 104.1 · צפיות: 403
  • CD_Shelf.jpg
    CD_Shelf.jpg
    KB 132.5 · צפיות: 405
  • LP_Shelf.jpg
    LP_Shelf.jpg
    KB 132.2 · צפיות: 392
  • AirCond.jpg
    AirCond.jpg
    KB 156.5 · צפיות: 404
  • LargeScores.jpg
    LargeScores.jpg
    KB 175.1 · צפיות: 396
  • SmallScores.jpg
    SmallScores.jpg
    KB 115.5 · צפיות: 391
  • Books.jpg
    Books.jpg
    KB 193.5 · צפיות: 401
  • RecClean.jpg
    RecClean.jpg
    KB 102 · צפיות: 401

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור