נגן הלקסמנים האלה מעצבנים!


falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
אז באמת, פתרונות שמתאימים להאזנת mid-field באולפן יכולים להיות מצויינים עבורך.
אני ממש ממליץ לך להקשיב להרצאה של Toole שקישרתי.
הוא כמובן חושב שחוטים זה שטויות (עובדתית, לא משפיע על שום פרמטר מדיד), אבל הוא לגמרי ממקד את הפוקוס שלו בהשגה של מה שהגדרת כחשוב, סאונד נייטראלי.
הוא גם טוען (על סמך מבדקי האזנה) שאנשים מעדיפים כמו שטענת, סאונד נייטראלי (הוא חתום על המשפט:
No matter what measurements tell us, a loudspeaker isn’t good until it sounds good.)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
בקיצור, טונליות ופירוט הן תכונות שונות ומשלימות.
יש מערכות "נכונות טונלית" ברמות פירוט שונות. ויש מערכות "שגויות טונלית" ברמות פירוט שונות. עושה לי שכל שטונליות היא תכונה בינארית. או שהמערכת "נכונה טונלית" או שלא (למרות שאין ממש רפרנס כמו שבובו טען). לגבי פירוט, העסק לא בינארי.. יש מערכות עם רמות פירוט שונות.
(כנראה "הכי גרוע" זו מערכת שגויה טונאלית ומפורטת. מה שנקרא חרוץ וטיפש...)
עושה שכל?
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
לא לי
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
כל השיחות האלה הן, בסופו של דבר, די עקרות, בעיקר משום שגם אם הצלחנו להגיע להסכמה על מה כל "מושג" כזה אומר - הרגישות של אנשים לתכונות האלה היא שונה בתכלית.

לי, למשל, מאד מאד חשובה מהירות. אני מאד אוהב רכיבים מהירים , שנותנים לי הרגשה שאני יכול לשמוע באופן "חד" וללא מריחות - זה בייחוד בא לידי ביטוי בפריטה מהירה על מיתרים או באותיות גרוניות. חברים שלי ששומעים את אותה מערכת בכלל לא מבינים על מה אני מדבר, ולהם הרבה יותר חשוב שלא יהיה משהו שחס וחלילה קצת "לא נעים" באוזן, כי זה מייד הופך את המערכת ל"חופרת" ו"אנליטית" ו"מדוייקת מדי" וכו'. הייתי תופס תחת וחושב שזה עאלק "ניסיון" שלי שגורם לי להיות סובלני יותר לצרחות וסובלני פחות לאיטיות, אבל הרגישות הזאת למהירות אובחנה לראשונה כשקניתי את המגבר הראשון שלי בגיל 16. אז זה סתם עניין אישי של פרשנות של סאונד.

ובקיצור, עד היום לא שמעתי אף אחד בפורום שמדבר על "מהירות" או על "דיוק טונאלי" אלא על "במה", על "תחום דינמי" ועל "פירוט". כנראה שאני רגיש לדברים שאחרים פחות, וההיפך. מה שהופך את כל העסק של לדבר על זה, שוב, לבזבוז זמן אחד גדול. (FALOU, שוברים את הכלים!)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
כפרה, עמוד קודם אמרת הדיון מעניין.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
כפרה, עמוד קודם אמרת הדיון מעניין.
נכון. נושא הדיון היה מעניין, אבל לא מתקדמים לאף מקום. :)
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
זה דיון מעניין זה? עוד דיון עם 300 מילה מינימום מכל משתתף שבסופו של דבר לא יאמר שום דבר.

אותי מעניין מה הרמקול היקר ביותר ששמעתם שנשמע על הפנים? - רצוי כאלו שבדקתם לפחות פעמיים במקומות שונים, בכל זאת - קשה מאוד לבודד רמקול שלא מכירים.
ולהפך - מה הכי טוב ששמעתם?

אישית, שמעתי בזמנו מוניטור אודיו PL300 שנשמע בדיוק כמו שהחברה נראית - פרווה.
ומסביבו הכל היה כבד מבחינת ציוד.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
זה דיון מעניין זה? עוד דיון עם 300 מילה מינימום מכל משתתף שבסופו של דבר לא יאמר שום דבר.

אותי מעניין מה הרמקול היקר ביותר ששמעתם שנשמע על הפנים? - רצוי כאלו שבדקתם לפחות פעמיים במקומות שונים, בכל זאת - קשה מאוד לבודד רמקול שלא מכירים.
ולהפך - מה הכי טוב ששמעתם?

אישית, שמעתי בזמנו מוניטור אודיו PL300 שנשמע בדיוק כמו שהחברה נראית - פרווה.
ומסביבו הכל היה כבד מבחינת ציוד.
זה דיון מעניין כי הוא נותן חלון לאיך אנשים מין השורה מפרשנים סאונד.
ומה מעניין ברמקול הכי יקר שנשמע על הפנים? מה אתה לומד מזה, בדיוק? אני שמעתי AVANTGARD שנשמעו חרא. בורמסטר שנשמע משעמם. ווילסון אודיו שנשמע כמו בדיקה רקטלית. (אנליטי וחסר חיים) מה למדתי מזה? כלום.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
קצת רכילות מה יש????
אני בטוח שלכולם יש אחד שהם לא יכולים לסבול למרות כל הפעמים ששמעו, ואחד כל כך טוב.
אותי זה מעניין, למרות שצהוב זה כביכול דבר פסול, זה עדיין מעניין.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
קצת רכילות מה יש????
אני בטוח שלכולם יש אחד שהם לא יכולים לסבול למרות כל הפעמים ששמעו, ואחד כל כך טוב.
אותי זה מעניין, למרות שצהוב זה כביכול דבר פסול, זה עדיין מעניין.
אני לא המצפן המוסרי שלך ואתה לא צריך לתת לי (או לאף אחד אחר) דין וחשבון אם אתה נהנה ממידע צהוב.
אני לא התייחסתי לפן הרכילותי, התייחסתי לפן המעשי. אנשים שיספרו לך על חוויות מגעילות שהיו להם עם רמקולים לא ילמדו אותך הרבה על הרמקול. אני למדתי מזמן לא להתייחס כמעט אף פעם למה שכתוב באינטרנט על ציוד. אי אפשר לדעת מה האינטרס ו/או הרקע של הכותבים לעולם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אז באמת, פתרונות שמתאימים להאזנת mid-field באולפן יכולים להיות מצויינים עבורך.
אני ממש ממליץ לך להקשיב להרצאה של Toole שקישרתי.
הוא כמובן חושב שחוטים זה שטויות (עובדתית, לא משפיע על שום פרמטר מדיד), אבל הוא לגמרי ממקד את הפוקוס שלו בהשגה של מה שהגדרת כחשוב, סאונד נייטראלי.
הוא גם טוען (על סמך מבדקי האזנה) שאנשים מעדיפים כמו שטענת, סאונד נייטראלי (הוא חתום על המשפט:
No matter what measurements tell us, a loudspeaker isn’t good until it sounds good.)
למה שמישהו חובב בתחום ושומע הרבה מוזיקה, ירצה לשמוע לאורך זמן סאונד צבוע?
( אלא אם יש למישהו בעיות שמיעה פיזיות)
כל השיחות האלה הן, בסופו של דבר, די עקרות, בעיקר משום שגם אם הצלחנו להגיע להסכמה על מה כל "מושג" כזה אומר - הרגישות של אנשים לתכונות האלה היא שונה בתכלית.

לי, למשל, מאד מאד חשובה מהירות. אני מאד אוהב רכיבים מהירים , שנותנים לי הרגשה שאני יכול לשמוע באופן "חד" וללא מריחות - זה בייחוד בא לידי ביטוי בפריטה מהירה על מיתרים או באותיות גרוניות. חברים שלי ששומעים את אותה מערכת בכלל לא מבינים על מה אני מדבר, ולהם הרבה יותר חשוב שלא יהיה משהו שחס וחלילה קצת "לא נעים" באוזן, כי זה מייד הופך את המערכת ל"חופרת" ו"אנליטית" ו"מדוייקת מדי" וכו'. הייתי תופס תחת וחושב שזה עאלק "ניסיון" שלי שגורם לי להיות סובלני יותר לצרחות וסובלני פחות לאיטיות, אבל הרגישות הזאת למהירות אובחנה לראשונה כשקניתי את המגבר הראשון שלי בגיל 16. אז זה סתם עניין אישי של פרשנות של סאונד.

ובקיצור, עד היום לא שמעתי אף אחד בפורום שמדבר על "מהירות" או על "דיוק טונאלי" אלא על "במה", על "תחום דינמי" ועל "פירוט". כנראה שאני רגיש לדברים שאחרים פחות, וההיפך. מה שהופך את כל העסק של לדבר על זה, שוב, לבזבוז זמן אחד גדול. (FALOU, שוברים את הכלים!)
מתן, לשיטתי מערכת מפורטת תהייה גם מהירה. (בעצם במהירות הנכונה של מה שהוקלט על הדיסק).
מערכת לא מפורטת תהייה או איטית (מרוחה) או סופר מהירה (חופרת וחדה מידי).
לא ככה?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
מניסיוני , כמעט כל רמקול רציני ומושקע שנשמע גרוע , זה בגלל מה שמסביבו- כלומר אקוסטיקה ואלקטרוניקה.
מה לעשות שתמיד מאשימים את הרמקול, כי אותו שומעים... ורב האודיופילים ששומעים תוצאה גרועה תמיד יציינו שהרמקול נשמע חרא , ולא המערכת והחדר חרא והרמקול פגז.
ולמתן,
קצת קשה להגדיר מהירות בסאונד, זה יותר יכולת עקיבה אחר הצלילים ... אבל אסור ליפול בפח של הרבה מערכות אודיופליות שנשמעות "מהר" מהמציאות, במציאות לכלים יש Decay ארוך ואיטי, והבאס של כלים כמו קונטרבס לא מוגבר הוא כבד ו"איטי". הרבה מערכות "מהירות" , מעלימות את הDecay (מחלה של הרבה מגברי SS ) ומייבשות את הקונטרבס ונשמעות "קצר" יותר מהמציאות. אז הצליל הזה למשל לא באמת מהיר, אלא סתם יבש וחסר הרמוניות.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
למה שמישהו חובב בתחום ושומע הרבה מוזיקה, ירצה לשמוע לאורך זמן סאונד צבוע?
( אלא אם יש למישהו בעיות שמיעה פיזיות)

אתה גם לא יודע אם המערכת שלך בבית מאוזנת, כי לא מדדת. סביר להניח שלא. והנה, אתה עדיין נהנה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אתה גם לא יודע אם המערכת שלך בבית מאוזנת, כי לא מדדת. סביר להניח שלא. והנה, אתה עדיין נהנה.
אני מבין את הגישה שלך ומתמודד איתה ביום יום במסגרת עבודתי.
נכון, העולם הופך לרובוטי, כאשר אם אתה לא מציג מספרים ונתונים - עמדתך אינה שווה הרבה.
הכיוון הוא בהחלט ביטול הידע הכללי, הניסיון והאינטואיציה.
לא שאני כזה, אבל כנראה המושג של חכמי השבט ותרופות הסבתא ייעלם בעתיד הקרוב מהעולם......
לדעתי , חבל.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
באמת מעצבנים הלקסמנים האלה. גורמים לכל שרשור לצאת מהקשרו.

וערן, כהרגלו, אחלה גבר!!
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
הרבה מערכות "מהירות" , מעלימות את הDecay (מחלה של הרבה מגברי SS ) ומייבשות את הקונטרבס ונשמעות "קצר" יותר מהמציאות. אז הצליל הזה למשל לא באמת מהיר, אלא סתם יבש וחסר הרמוניות.

איך מערכת יכולה להעלים את ה-decay?
כלומר, אני מניח שמדובר בטווח מסויים של תדרים שנעלם מתחת לעוצמת השמעה מסויימת, לא?
זה אמור להיות לא רק מאוד שמיע, אלא גם מאוד מדיד, אני מניח.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
אני מבין את הגישה שלך ומתמודד איתה ביום יום במסגרת עבודתי.
נכון, העולם הופך לרובוטי, כאשר אם אתה לא מציג מספרים ונתונים - עמדתך אינה שווה הרבה.
הכיוון הוא בהחלט ביטול הידע הכללי, הניסיון והאינטואיציה.
לא שאני כזה, אבל כנראה המושג של חכמי השבט ותרופות הסבתא ייעלם בעתיד הקרוב מהעולם......
לדעתי , חבל.

מה הקשר לאן הולך העולם?

באנלוגיה, אתה אומר שהדבר שהכי חשוב לך ברכב זו התחושה שהרכב מדביק אותך למושב בתאוצה בקו ישר (סתם כך, לדוגמא).
אז אני אומר לך שזו חוויה שקל לכמת אותה, למדוד ולהציע לך איזה רכב לקנות, שיתאים לך בול, לתקציב, ותקבל מקסימום תחושת תאוצה לכסף.

אז עכשיו אתה בא לשכנע אותי "שהדבקה למושב" זו תחושה סובייקטיבית לחלוטין, שאסור למדוד אותה, כי זה יהרוס לך את הכיף?!
כי האינטואיציה שלך יודעת יותר טוב כמה הרכב מאיץ ומה רמת ה-G שמדביקה אותך למושב?

נו!
באמת?!

אמרת שאתה רוצה מקסימום פירוט.
מקסימום פירוט זה דבר מדיד לחלוטין.
זה מוגדר אבסולוטית.

אם היית אומר שאתה רוצה לשמוע "כמו בהופעה" או שאתה רוצה שהכלים יישמעו "טבעי" או שאתה תחושת קצב חזקה או מערכת "מהירה", או כל דבר סובייקטיבי אחר, וואללה... זה מסובך להבין ומסובך לספק.

פירוט?!

פירוט (כמו תאוצה וכוחות G) זה עניין טכני גרידא, מדיד לחלוטין, ואין בעיה למקסם לך את הפירוט של המערכת בכלים קיימים וידועים (עד כמה שניתן בחדר נתון, בכל הקשור לבאס).

הנה, יש כאן בחור שזה מה שהוא מחפש וזה מה שהוא עושה כל הזמן, מאזן רמקולים בנקודת ההאזנה שלו:
http://noaudiophile.com/JBL_LSR305/
בגרושים יש לך כאן רמקולים שקרובים מאוד, בשביל המחיר, למה שאתה מחפש.
[חסר להם הרבה דברים אחרים, אבל שווה ניסיון כדי לראות אם אתה בכלל אוהב את מה שאתה טוען שאתה אוהב...]

I've never tested anything so uniformly flat both on and off axis in the treble range, and they have a ton of detail in there with the reflected sound and direct sound both being damn near flat it makes for a new experience.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
לדעתי יש די הרבה מכנה משותף בכל מה שנאמר על ידי חברים שונים פה. כל אחד עם עולם המושגים שלו, ודרך התיאור שלו.
אבל בגדול מתכנסים לשתי ״משפחות״ של תופעות (ולא חשוב אם הגורם להן הוא אלקטרוני או אלקטרו-מכאני):

1. תופעות במישור התדר:
אלה כוללות את המושג טונאליות, קול אנושי צורח, אבוב שנשמע כמו חצוצרה, או המונח הלא-הנדסי אך הברור מאד: גוון הצליל.
ההבדל בין אבוב וחצוצרה המנגנים בדיוק אותו תו, או בין השמעת זמרת ואותה השמעה דרך שרשרת שעושה לא-נעים באוזן, הוא אחד: רכיבי תדר (רכיבים ספקטראליים) נוספים המסתכמים לתדר הבסיסי ויוצרים ״גוון״.
אם מערכת מוסיפה רכיבים שאינם קיימים במקור, או מעלימה רכיבים קיימים, או מוציאה לאויר את הרכיבים השונים לא ביחסי העוצמה שבמקור, הרי שיש פה בעיה טונאלית.
המערכת צבעה את הסאונד. המערכת אינה מאוזנת טונאלית.
זה שמיע בקלות, ומדיד עוד יותר בקלות.

2. תופעות במישור הזמן:
אלה כוללות את המושג מהירות, פירוט, מריחה, דיוק.
טון צריך לצאת לאויר ולהסתיים באותו תיזמון כפי שמופיע במקור. והוא גם צריך להתנהג ככה ביחס לטונים האחרים בכל רגע נתון, גם אם הם בתדרים אחרים.
אם בס הסתיים והממברנה של ה-woofer ממשיכה להתנודד עוד רבע שניה, או חריקה קצרה של האצבע על מיתר הגיטרה (שיש בה תדרים בכל הספקטרום) יצאה מה-tweeter קצת מוקדם יותר מאשר מה-midrange - הרי שיש לנו מריחה בזמן.
המערכת איבדה פירוט ומהירות תגובה.
וגם זה שמיע ומדיד
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
Falou, הdecay לדעתי נעלם כאשר יש תדר/ רעש אחר ש"מסתיר" אותו, גם אם הוא קיים במדידה, כל עוד יש הפרשי פאזות או תיזמון
לא נכון בין גבוהים- מיד -נמוכים, האוזן לא מקבלת הכל בצורה אחידה ו"שומעת את מי שמגיע ראשון"- וזה דופק את אפקט הdecay הזה. יש הרבה מגברי SS שלא מצטיינים ביכולת להעביר את זה, במנורות למשל הרבה יותר קל לשמוע את האפקט הזה, גם בSS Class A .
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
Falou, הdecay לדעתי נעלם כאשר יש תדר/ רעש אחר ש"מסתיר" אותו, גם אם הוא קיים במדידה, כל עוד יש הפרשי פאזות או תיזמון
לא נכון בין גבוהים- מיד -נמוכים, האוזן לא מקבלת הכל בצורה אחידה ו"שומעת את מי שמגיע ראשון"- וזה דופק את אפקט הdecay הזה. יש הרבה מגברי SS שלא מצטיינים ביכולת להעביר את זה, במנורות למשל הרבה יותר קל לשמוע את האפקט הזה, גם בSS Class A .

נשמע לי יותר כמו בעיות אקוסטיות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור