החיים קצרים בשביל ברייק-אין ארוך

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זו סמנטיקה, בעיה חמורה בבאס נגרמת גם כאשר הוא מחובר הפוך אפילו בתוך הרמקול זו בעיה טכנית בעיני שהביטוי שלה אקוסטי, ברור שמדידות אקוסטיות יראו זאת אבל גם כבל חשמל עם פלאג בראס גרוע (וואטגייט זול) ידגיש גבוהים בצורמנות, האם צריך להביא ציוד מדידה או פשוט להחליף פלאג?


:אצבע מורמת
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהרמקול לא שבור, אבל אם היבואן בחר להדגים רמקול שבור, זו כבר בעיה שונה לחלוטין.
אני יוצא גם מתוך נקודת הנחה שהיבואן יודע לחבר כבלים ולא הפך בינהם.
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שיבואן שמוכר כבלי חשמל, בוחר להשתמש בכבל חשמל תקין, במהלך הדגמה.

ושנית, לא יודע מה אתה שמעת, אבל הצורמנות הייתה החלק הקטן של הבעיה וצורמנות אגב, לא רק משפיעה על הקול של ליאונרד כהן, אלא היא גם גורמת לכל כלי נגינה, באשר הוא, להשמע לא נכון, אפרופו דיונים על כינורות ומוצרט ושלל מילים גבוהות.

הבעיה המרכזית שהייתה שם, שגרמה לכל הסאונד להשמע לא תקין, היא הבאס.
ברגע שהבאס הוא OFF לחלוטין זה משפיע על כל התדרים, על הבמה, על הטונאליות וכמובן על המידע שאנשים צריכים לשמוע בחלק הנמוך של הספטרום במקום לשמוע בום בום, בזמן שהכסא שלהם רועד.

ובקיצור , מערכת מאוד לא מאוזנת, שהקצוות שלה שגויים וכמובן משפיעים לרעה על כל הספקטרום.

ולכן, החלפת כבל, שהוא אקולייזר טיפש, המשפיע על תדרים מסוימים, באופן מסוים, מן הסתם לא תתקן את הבעיות ששמעתי.

רן.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהרמקול לא שבור, אבל אם היבואן בחר להדגים רמקול שבור, זו כבר בעיה שונה לחלוטין.
אני יוצא גם מתוך נקודת הנחה שהיבואן יודע לחבר כבלים ולא הפך בינהם.
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שיבואן שמוכר כבלי חשמל, בוחר להשתמש בכבל חשמל תקין, במהלך הדגמה.

ושנית, לא יודע מה אתה שמעת, אבל הצורמנות הייתה החלק הקטן של הבעיה וצורמנות אגב, לא רק משפיעה על הקול של ליאונרד כהן, אלא היא גם גורמת לכל כלי נגינה, באשר הוא, להשמע לא נכון, אפרופו דיונים על כינורות ומוצרט ושלל מילים גבוהות.

הבעיה המרכזית שהייתה שם, שגרמה לכל הסאונד להשמע לא תקין, היא הבאס.
ברגע שהבאס הוא OFF לחלוטין זה משפיע על כל התדרים, על הבמה, על הטונאליות וכמובן על המידע שאנשים צריכים לשמוע בחלק הנמוך של הספטרום במקום לשמוע בום בום, בזמן שהכסא שלהם רועד.

ובקיצור , מערכת מאוד לא מאוזנת, שהקצוות שלה שגויים וכמובן משפיעים לרעה על כל הספקטרום.

ולכן, החלפת כבל, שהוא אקולייזר טיפש, המשפיע על תדרים מסוימים, באופן מסוים, מן הסתם לא תתקן את הבעיות ששמעתי.

רן.
אני יודע שזה עושה לך אקזמה כשאני מדבר על חשמל אבל כתבתי מקודם שאמרתי לעופר בפנים שאין לו כלל באס בהדגמה, אני לא מבקש להעמיד באותו סדר גודל את חשיבות המדידה האקוסטית וטיוב החשמל ואתה יודע כמה מחלקים את העוגה לשליש ציוד, שליש חדר ושליש חשמל, אני הבאתי את הדוגמה לגבי הברייקר אצל עופר ככזאת שההשפעה הייתה לא זניחה אבל לא במקום מדידה אבל החשיבות במעשה היתה לתת לדן שיבוא אליו בעתיד בסיס טוב לעבודה, אני לא עוסק בתחום האקוסטי ויש לי חדשות בשבילך גם לא עוסק בתחום החשמל כבר שנים, אנשים מתקשרים אלי כי מחפשים מישהו שמבין בחשמל טוב למערכת ושמעו את זה ממישהו ששמע ממישהו שבכלל עשיתי לו את זה בהתנדבות, אז חכה שניה לפני שאתה מתקשר למס ההכנסה :) ולגבי עופר, לא יודע מי התחיל אבל הוא לא העוסק היחיד בתחום שמפסיק באיזשהו שלב לשמוע את הבעיות בתצוגה שלו ובכלל כדאי להפסיק.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני יודע שזה עושה לך אקזמה כשאני מדבר על חשמל אבל כתבתי מקודם שאמרתי לעופר בפנים שאין לו כלל באס בהדגמה, אני לא מבקש להעמיד באותו סדר גודל את חשיבות המדידה האקוסטית וטיוב החשמל ואתה יודע כמה מחלקים את העוגה לשליש ציוד, שליש חדר ושליש חשמל, אני הבאתי את הדוגמה לגבי הברייקר אצל עופר ככזאת שההשפעה הייתה לא זניחה אבל לא במקום מדידה, אני לא עוסק בתחום האקוסטי ויש לי חדשות בשבילך גם לא עוסק בתחום החשמל כבר שנים, אנשים מתקשרים אלי כי מחפשים מישהו שמבין בחשמל טוב למערכת ושמעו את זה ממישהו ששמע ממישהו שבכלל עשיתי לו את זה בהתנדבות, אז חכה שניה לפני שאתה מתקשר למס ההכנסה :) ולגבי עופר, לא יודע מי התחיל אבל הוא לא העוסק היחיד בתחום שמפסיק באיזשהו שלב לשמוע את הבעיות בתצוגה שלו ובכלל כדאי להפסיק.
עצרת אותי שנייה לפני השיחה אליהם...:)

זה לא שאין באס, או חסר באס, אלא הבאס שבור, מנותק בכלל מהסאונד, עובד במקביל, ללא קשר עם שאר הספקטרום.

תופעה כזו אגב, היא תופעה מאוד שכיחה בחדרים לא מטופלים, אנשים מתרגלים לשמוע ככה ומבחינתם הכל יופי טופי ויש להם אחלה באס ואחלה טונאליות ואחלה במה והכל מדהים.

למעשה, כאשר הם ישמעו מערכות מאוזנות לחלוטין, שהבאס הוא חלק אינטגרלי מכל הספקטרום, מערכות שנעות ב +/- 2DB מ 15 הרץ ועד 20 קילו, זה ישמע להם מוזר, משונה.

הכל עניין של הרגל.

זו גם הסיבה שאני כן מעודד אנשים שחושבים 180 מעלות ממני לבוא ולהקשיב ולגמרי אדיש להתרשמות שלהם, או להשמצות שלהם, הרעיון הוא שהם יקשיבו למשהו סופר מאוזן, מערכת שמצליחה לנטרל לחלוטין את החדר.

עושה להם טוב, לא עושה להם טוב, זה עניין שלהם, אבל אולי, לחלקם לפחות, יפול האסימון.


רן

נ.ב ושוב תודה על הנסיון להרגעת הרוחות, מלחמות לא תורמות לאף אחד..
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
X
 

נערך לאחרונה ב:

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
מוצרט זה מלחין מתקופת הרוקוקו שהלך לעולמו לפני שהמציאו את מדע האקוסטיקה ובכל זאת
הצליח להביא כמה דברים יפים לעולם, חביבם של קומץ תמהונים כמוני.

בהצלחה.
אתה רציני? הרומאים עשו אקוסטיקה 1500 שנה לפני שהעולם חשב בכלל על מוצארט...
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
שמע קצת דואטים לכינור וויולה של מוצרט כדי להירגע.
ותזמין את רן לשמוע איתך, שיתאמן בזיהוי כלי נגינה, הבסיס של הבסיס.
אחרי זה יהיה לו בסיס טוב למדידות.

רן, ויולה זה כלי מיתר כזה, קצת יותר גדול מכינור עם מנעד צליל שנוגע בצ׳לו.
כשמעבירים קשת על המיתרים, שומעים תיבת עץ מהדהדת. לא פלקט צליל דו מימדי ועמום.
מוצרט זה מלחין מתקופת הרוקוקו שהלך לעולמו לפני שהמציאו את מדע האקוסטיקה ובכל זאת
הצליח להביא כמה דברים יפים לעולם, חביבם של קומץ תמהונים כמוני.

בהצלחה

נראה לי שאתה לא ממש נהנה אלא יותר במצוקה.

ראשית, רן ורן זה אותו בן אדם, נעים מאוד.

שנית, ברגע שלאונרד כהן נשמע אצלך כמו אישה צווחנית ואנשים בטעות חושבים שהם יושבים בסינמה סיטי, בגלל שהכסא שלהם רועד, כל כלי, באשר הוא, ישמע שגוי מהיסוד, פשוט אין לך את האוזניים לשמוע את זה...:)

שלישית, רק לידע כללי, מוצארט היה בעיקר מהתקופה הקלאסית, רוקקו רק בילדותו/צעירותו. יכול לצרף לך לינק לוויקפידיה...
רביעית, ויולה, לא נוגע ולא נעליים, צ'לו מכיל את רוב המנעד של ויולה.

חמישית , הידע שלך, סליחה, חוסר הידע שלך, כאמור לא רלוונטי, כי המערכת שאני שמעתי הייתה שבורה. מחילה, אז מה עוזר לי ה so called ידע שלך, שגם הוא , אממה לוקה בחסר.

אם תרצה עזרה , אעזור לך בכיף.

רן
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
114
נקודות
43
אין שיר היום, שִימוֹן, כלום!
המוזה מפנה אלי את גבה
ומפשילה את שמלתה,
ואת הנפיחה הפורחת
מעכוזה המעודן
נותנת לי להריח,
להריח בלבד,
אַיייי,
ולמות מתשוקה!
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אתה רציני? הרומאים עשו אקוסטיקה 1500 שנה לפני שהעולם חשב בכלל על מוצארט...

דוגמה טובה. עשו אקוסטיקה מצוינת בלי מדידות.
 
  • Haha
Reactions: gds

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
אתה רציני? הרומאים עשו אקוסטיקה 1500 שנה לפני שהעולם חשב בכלל על מוצארט...

דוגמה טובה. עשו אקוסטיקה מצוינת בלי מדידות.
עופר, בוא לא? טעית, אתה ממשיך לטעות, ועכשיו זאת כבר בורות לשמה. חבל.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
טעיתי במה? הרומאים כן מדדו?
יש דבר כזה מדע בן 1500 שנה?
לא שמעתי על דבר כזה.

אפילו בימי הביניים לא היה מדע. היתה אלכימיה שם ניסו
לייצר זהב מתרכובות משונות עם דם סלמנדרה. זה הכי קרוב.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
טעיתי במה? הרומאים כן מדדו?
יש דבר כזה מדע בן 1500 שנה?
לא שמעתי על דבר כזה.

אפילו בימי הביניים לא היה מדע. היתה אלכימיה שם ניסו
לייצר זהב מתרכובות משונות עם דם סלמנדרה. זה הכי קרוב.
וואו. כתבתי שחבל, כנראה שלא הבנת את הרמז.

עריכה: יש מצב שאתה חושב שבנו את כל המבנים העתיקים "לפי האוזן"? בלי חישובים מתמטיים? או שאולי הפירמידות מבוססות על דם של סלמנדרה? או שאת האמפי בקיסריה, אתה יודע, מין חצי קונוס כזה שיש בו הופעות עם מוסיקה, הנושא שבו אתה מתעסק ובמקרה אמור להתמצא בו, כל הדבר ה(הפתעה!) הנדסי הזה בנו בלי לדעת את הערך של π? את האבנים סיתתו קופי אדם לפי הרגש וככה במקרה יצא להם בלי מדידות, גם אמת המים עם שיפוע של ס"מ ספורים על כל 100 מטר זה בגלל אלכימיה.
וואו. פשוט וואו.
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
ברור שהארכיטקטים חישבו מתמטית, אין בכלל ויכוח, אבל לא מכיר חישובים בנושא אקוסטיקה מימי רומא.
יכול להפנות?
 
נערך לאחרונה ב:

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
טעיתי במה? הרומאים כן מדדו?
יש דבר כזה מדע בן 1500 שנה?
לא שמעתי על דבר כזה.

אפילו בימי הביניים לא היה מדע. היתה אלכימיה שם ניסו
לייצר זהב מתרכובות משונות עם דם סלמנדרה. זה הכי קרוב.
כולם מדדו, כל מה שצריך זה תוף עם אמפקט חזק ואבן שקשורה בקצה לחוט כמטולטלת כדי למדוד זמן RT60 של אמפיטאתרון או אולם גדול. אם אתה לא יודע מה זה RT60 תיקרא באינטרנט ותשכיל.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
ברור שהארכיטקטים חישבו מתמטית, אין בכלל ויכוח, אבל לא מכיר חישובים בנושא אקוסטיקה מימי רומא.
יכול להפנות?

בגדול, הם חישבו החזרים של גלי קול תוך התבססות על המבנים של היוונים לפניהם ועל הידע שנצבר לגבי סוגי אבן שונים וההתנהגות שלהם (ככל שהאבן קשה יותר, יש יותר החזר אבל אבנים מסויימות גם משמשות פילטר טבעי לתדרים מסויימים, מה שיכול 'לנקות' את ההחזר מרעשי רקע). היו כנראה לא מעט מסמכי עיצוב ובנייה אך מעטים מאד שרדו. היום משתמשים בציוד מודרני ע"מ לנחש באיזה נוסחאות בדיוק השתמשו הרומאים והיוונים לפניהם בחישובים שלהם, בעיקר בכל הנוגע לרמות הקול בקומות הגבוהות יותר של האמפי.

דוגמא של מסמך שחלק קטן ממנו שרד:
ציטוט של ויטרוביוס: "...יש לתכנן את גובה הספסלים ואת רדיוס הקאווה (קוילון) כך שהצליל המגיע אל המאזינים יהיה הרמוני וברור ללא כל הפרעה. לשם כך יש לתכנן את גובה הספסלים כך שיתאים לגובה התיאטרון. עם זאת, גובה זה לא יעלה על רוחב המעברים על מנת לאפשר לגל הקול פשוט "לגעת" בקצוות הספסלים ולהגיע אל המאזינים באין מפריע, כך שסופן של המילים יתפסו בבירור..."
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
ברור שהארכיטקטים חישבו מתמטית, אין בכלל ויכוח, אבל לא מכיר חישובים בנושא אקוסטיקה מימי רומא.
יכול להפנות?
כמה שטויות אתה מסוגל לכתוב בשרשור בודד???

נניח שהיו להם חישובים ונניח שלא היו להם חישובים אקוסטיים, אז מה??

זה מה שאתה אומר ללקוחות שלך? שבגלל שלרומאים לא היה ידע באקוסטיקה והם הצליחו, לשיטתך, לייצר סאונד, אז אין להם שום צורך באקוסטיקה ומשאיר אותם כמו הסאונד (השבור) אצלך?!


תגיד ומה לגבי סימפוניק ליין?
הרומאים הצליחו לייצר סאונד גם בלי החברה האיזוטרית הזאת, אז למה אתה מוכר אותה?

הצעתי לך כבר לפני מספר עמודים להפסיק..

רן
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
X
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא מודאג מהאור שלי בפורום, רן.
תחזור לויקי לקרוא על מוצרט. קצת קולטורה, לא יזיק לך.
אגב, איך הרומאים הצליחו למדוד בלעדיך? תעלומה!
אתה לא מודאג מהאור שלך כאן ?::)

אתה יודע מה הבעיה שלך, לפחות אחת מהן.

שאתה חושב, משום מה, שתנאי להיות אודיופיל זה לדעת את הקו"ח של זובין מהטה בעל פה ולהבחין בין מוצרט למאהלר תוך 3 שניות
ואתה לא מבין ,שהידע הזה, כפי שכבר הסברתי לך, לא תורם יותר מהידע של פלוני, בדבר הגילגולים השונים בטעם של השוקו של יטבתה...

אין קשר בין זה לבין אודיופיליה. שום קשר.

אתה בפורום הלא נכון, במקצוע הלא נכון. לך תהיה מורה למוזיקה (למרות שגם הידע שלך במוזיקה מוטל בספק..כפי שכבר נוכחנו.. ).

תן לי לחדש לך משהו.

גם בחור שרואה Mad Max, ברפיט, את חלק 2 כמובן, שהוא החלק המוצלח, שאין לו מושג ירוק מי זה להב שני, הוא אודיופיל, בכל רמח אבריו, כי בכל רגע נתון, ראשו, ליבו וכיסו מופנים לעבר מטרה אחת בלבד והיא:

שיפור הסאונד לו הוא מקשיב.

ואותו בחור, קורא ולומד ומקשיב להרצאות, הכל על מנת ללמוד את התיאוריה הקשורה לתחום הזה (דברים שבבירור מעולם לא עשית, כי אתה בור מוחלט בתחום הזה...)

ובמקביל לאותה השקעה, הוא קונה ומחליף ומשדרג ומקשיב ועורך שווטאאוטים וצובר נסיון והבנה ,איך בכלל צריך להקשיב, מה בכלל נדרש בתחום הזה.

ולכן, כשנגיע להקשיב אצל אותו בחור, המערכת שלו תשמע טוב יותר, בכל יום בשבוע ופעמיים ביום ראשון ממערכות של אנשים כמוך:

לאונרד כהן לא ישמע כמו בחורה, הבאס לא יהדהד, יהיה גובה, עומק פירוט ודינמיקה, כל זאת, עם מערכות שיעלו עשירית מהדברים שאתה מוכר ואתה יודע למה?

כי הוא מבין.
כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר.


רן
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83

בגדול, הם חישבו החזרים של גלי קול תוך התבססות על המבנים של היוונים לפניהם ועל הידע שנצבר לגבי סוגי אבן שונים וההתנהגות שלהם (ככל שהאבן קשה יותר, יש יותר החזר אבל אבנים מסויימות גם משמשות פילטר טבעי לתדרים מסויימים, מה שיכול 'לנקות' את ההחזר מרעשי רקע). היו כנראה לא מעט מסמכי עיצוב ובנייה אך מעטים מאד שרדו. היום משתמשים בציוד מודרני ע"מ לנחש באיזה נוסחאות בדיוק השתמשו הרומאים והיוונים לפניהם בחישובים שלהם, בעיקר בכל הנוגע לרמות הקול בקומות הגבוהות יותר של האמפי.

דוגמא של מסמך שחלק קטן ממנו שרד:
ציטוט של ויטרוביוס: "...יש לתכנן את גובה הספסלים ואת רדיוס הקאווה (קוילון) כך שהצליל המגיע אל המאזינים יהיה הרמוני וברור ללא כל הפרעה. לשם כך יש לתכנן את גובה הספסלים כך שיתאים לגובה התיאטרון. עם זאת, גובה זה לא יעלה על רוחב המעברים על מנת לאפשר לגל הקול פשוט "לגעת" בקצוות הספסלים ולהגיע אל המאזינים באין מפריע, כך שסופן של המילים יתפסו בבירור..."

חומר באמת מעניין אבל מדובר על מדידות מודרניות של מבנים רומיים. מציינים שמעט מאוד שרד בכתב…

Since very little written evidence has survived from the ancient times explaining the principles followed by the architects-acousticians of their time, an evolving branch of the modern science of acoustics (“archeoacoustics”) is attempting to explore the past.

אגב, במאמר אחר מתוארת בדיקה של אמפי בעזרת רמקול אומני.

אולי רן נסע אחורה בזמן עם דאג וטוני ועזר להם למדוד? :)
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
X
 

נערך לאחרונה ב:

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
חומר באמת מעניין אבל מדובר על מדידות מודרניות של מבנים רומיים. מציינים שמעט מאוד שרד בכתב…

Since very little written evidence has survived from the ancient times explaining the principles followed by the architects-acousticians of their time, an evolving branch of the modern science of acoustics (“archeoacoustics”) is attempting to explore the past.

אגב, במאמר אחר מתוארת בדיקה של אמפי בעזרת רמקול אומני.

אולי רן נסע אחורה בזמן עם דאג וטוני ועזר להם למדוד? :)
אתה ממשיך לפספס... הרומאים בנו לפי מדידות, נוסחאות מתמטיות של התנהגות גלי קול במרחב. אנחנו מודדים עם ציוד ע"מ לשחזר את הנוסחאות בהם השתמשו ע"מ לבנות. אמפי זה לא חדר שזה מה יש ועם זה צריך להסתדר באמצעות RC ממוחשב או אקוסטיקה פאסיבית. הרומאים מראש בנו לתכלית מסויימת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור