למה לא ברור? יש לך טעם אישי, היית אצל אנשים ובתערוכות, בטח גם אצל יבואנים ופיתחת טעם, לך עם הטעם שלך והחשק שלך...
לני באיזשהו מקום צודק, חיי האודיופיל כלל ובעיקר אינם פשוטים!!! אתה מייעץ לו לך על זה בכל הכח, .. לך עם הטעם והחשק שלך... ולדעתך לאן הוא יגיע!? בוא רק לסבר האוזן, לא חסרים אצלנו אחלה אודיופלים ואנשים מופלאים ומעוררי השראה, אנשים שאין מצב שיחמיצו ביקור בתערוכת דיטאון היחודית, כאלה שתפגוש אותם במטוס בדרך למינכן ואני רק מניח שהם יחפצו להגיע לעוד יעדי אודיופילה אקזוטים, והם פוקדים את היבואנים הגדולים בארץ ומכירים אישית כמעט כל אחד מהם, הם גם לא שוכחים פעם בכמה זמן לבקר מערכות "על" אצל חברים, לא פעם ולא פעמיים, ושום כלום, ולצערי (ואין כאן שמחה לאיד) הסאונד אצל חלקם לפחות שאוחז במערכות יוקרה מתוקתקות לעלא ועלא, מדשדש ובקושי הולך ומשתפר, והאמיצים שבניהם יעידו על זה בעצמם. ובלי קשר לידע העצום שלהם, בעיקר למגינת ליבם זה נשמע גרוע ולא לשיטתי אז מה, מה תגיד להם, סעו לעוד תערוכה תחכימו תחליפו עוד מגבר!? ואז יגיע הרגע שחלקם יתייחסו לדברייך בביטול, ואם כן יתייחסו אזי יש מצב שתרגיש שעושים לך בכלל טובה שמתייחסים אליך, ובהחלט יש מצב שיצחקו לך בפנים בקול רם, הרי שכחת הם יודעים הכל, רק שהם לא פעם שוכחים שהם גם על אותה הסירה ועוסקים באותן סוגיות סאונד! אז בו נתקדם וננסה להתעלם מכך שכל "הפוסל במומו פוסל" ונראה האם ניתן בכל זאת למרות מגבלות אובייקטיביות להגיע למצלול
שנשמע לך אופטימלי ולא פחות חשוב גם מצלצל יוקרתי(וזאת בניגוד מוחלט לדעה הרווחת כאן בפורום כאילו ניתן לעשות את זה יחסית בקלות עם מערכת זולה ובעיקר על סמך טעם אישי) ומי שלא הבין את זה עד היום, מדובר כאן בסוג של אמנות מעבר למיומנות. ומהכרותי את התחום לא מעט שנים בהחלט לא פשוט להוציא סאונד כזה גם עם הוא נקשר בהכרח להוצאה כלכלית לא הגיונית בעליל. ובכוונה אני לא נכנס כאן לנוסחאות שהועלו עי חברים כאופציה, (ויתרה מזאת נמנע מלהכנס לכיס של אף אחד, ושכולנו נהיה בריאים) כי אני מאמין שבסופו של יום במידה והמוסיקה שבוקעת מהמערכת ההי פיי דו ערוצית שלנו(על מגבלות החדר שבו בחרנו למקם אותה) איננה מצליחה לעורר בנו סוג של קתרזיס, ורצון לעוד, ובעיקר להתרגשות אמיתית כאילו הייתה זו אהבה ממבט ראשון, לא "נכשלנו" פשוט פספסנו את הפואנטה, ללא קשר לכמה השקענו ואיך, בתחביב שלא פעם שוכח "לתגמל" אותנו. כאשר קורה ואודיופיל פלוני מצליח לשיטתו להגיע לסוג של נירוונה ציודפילית דרך סט אפ יציב, שתוצאת הסאונד שלו היא סוג של "אל דנטה" אותנטי וחסר פשרות, אין מצב לבוא כל שני וחמישי עם סיפורים על הדפסות משובשות שלא עוברות, ושהחשמל ברצפה, ומכאן הדרך להצדיק העדפה לסוג מוסיקה אזוטרית מצומצמת או כזו המתיימרת להשמע נטולת פגמים קצרה, והסונריו הזה לא פעם מתרחש, זפזפו אחורה ותווכחו בכך. וכן גם אני לא פעם נזקקתי לריענון ובעיקר לשינוי הדרך ולמשהוא שנמצא מעבר לפינה, לפאוזה שקודמת להחלפת מכשיר או כבל, או בניית סינרגיית "על" כלשהיא. נדרשתי, למודל ביקורתי ועוגנים שדרכם הבנתי מה יש לי ומה בעיקר חסר לי ולא בצורה שרירותית. מודעות לסאונד היא קודם כל בראש ובראשונה התייחסות למצלול בסיסי שמורכב מגלי קול. צליל מייתרי גיטרה לדוגמה יוצרים תדרי קול שיכולים להשמע במערכת של פלוני כדיסוננס הרסני ובמערכת אחרת עולם ומלואו. וזה חברים יקרים שלא תבינו אותי לא נכון אינו שייך לטעם אישי בדומה לטימברה. בהתאם לזאת, אין מצב בעולם שהגיטרה של גו' פס האגדי שהוקלט לצידה של אלה השמימית, בחברת פאבלו הוותיקה הי שם בשנות ה-70 תצקצק באגרסיביות, תשמע דו מיימדית ללא עומק, נעדרת גוף בעל נפח טבעי, וזאת ללא סיבה ראויה. במידה שזה קורה ועד לשלב זה לא חשנו שיש חוסר איזון אורגני במצלול הנדון אזי אנחנו בהחלט בבעיה לא קטנה. במידה שזיהנו שמשהו לא עובד לנו וזאת
אחרי שנקלענו למבוי סתום יש לנו כמה אפשרויות. אני אישית בחרתי בדרך המייגעת והיא לערוך בשלב הראשון "רשימת מכולת" שכוללת את אותם הייבטים מהותיים כמו מצב התלת, במה, פרופרציות, קומפרסיה של אוויר, שקט מול רעשי רצפה, איזון בין צלילות לאורגניות, היחס בין התדרים הנמוכים לגבוהים, וכו. בשלב השני השתדלתי עד כמה שניתן לבחון כל אחד ואחד מהם בנפרד וכיצד הוא מופיע אצלי בסאונד, (ועל מבחר לא מבוטל של קטעים שונים) רק אז התחלתי להבין מה החוזקה של המערכת שלי ולחילופין מה הן חולשותיה. אי אילו פרמטרים ויחסים שנשמעים דרך המקור שלה מיותרים לי ואלו חשובים יותר, ומה בסופו של דבר אני צריך ובעיקר יכול לשפר בה, בכדי שאוכל להתרגש ממנה הרבה יותר, ולאורך זמן בלתי מוגבל!