האמת מאחורי התקליטים...


roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רוברט,
בכל מה שקשור בהקלטות ותוצאותיהן, בהבנה מעמיקה במוסיקה עמיר לוקח אותך בגדול ובפורום הזה זה יותר משמעותי בהרבה מניתוח נתונים טכניים של ציוד אפילו אם עמיר טעה.

אריה
בהבנה מעמיקה במוסיקה קלאסית מסכים בהקלטות לא.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
"הפיקים רוברטס...מה עם הפיקים"...חחח
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
טויטר Dome בודד שנמצא ב 98% מהרמקולים הוא לא נקודתי ? אתה אולי רוצה לצאת עם מאמר מדעי על זה?.....יש פרס נובל על פריצת דרך שכזו. ;)
איזו אי הבנה מהותית של החומר!! :(

הטוויטר הוא לא הצרכן העיקרי של ההספק -- הצרכן העיקרי הוא בכלל הוופר.

אתה אולי יודע לדקלם דברים, אבל אתה לא מבין אותם, ומורח את אי ההבנות שלך על אינספור פוסטים יומרניים.

אולי מספיק? :(
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מה הקשר לצריכת ההספק דיברנו תאורטית......ובאמת מספיק
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
בהבנה מעמיקה במוסיקה קלאסית מסכים בהקלטות לא.
אתה אולי חושב שאתה מבין בצדדים הטכניים של הקלטות -- מה שמאוד בספק -- אבל אין לך סדר גודל של מושג ירוק בכל מה שקשור למה שבאמת חשוב בהקשר של הפורום הזה -- איך ההקלטות נשמעות.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אתה אולי חושב שאתה מבין בצדדים הטכניים של הקלטות -- מה שמאוד בספק -- אבל אין לך סדר גודל של מושג ירוק בכל מה שקשור למה שבאמת חשוב בהקשר לפורום הזה -- איך ההקלטות נשמעות.
להזכירך, אני בניגוד אליך עבדתי באולפן הקלטות......לא דיבורים.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
עמיר אני אשמח לשמוע למה לדעתך תקליט נשמע יותר טוב. שהרי כבר מוסכם וידוע שלא מדובר בנאמנות לקלט מהמיקרופונים באולפן , אז מה נשאר? עיוותים , אם לא מייחסים למדיה הזו יכולות נסתרות .
מה הבעיה לשחזר את העיוותים האופייניים הללו בפורמטים אחרים?
אז איך אתה מסביר את הקסם?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אוי ואבוי, עם האוזניים שלך ומה שביניהן... :נגד::eek::((ורד נבול)
מצחיק לשמוע על האוזניים שלי כאשר אתה מודה בפה מלא שאתה כמעט חרש לגמרי.......אני שומע עד 16.7 KHz בעוצמה חזקה ו 14.5 בעוצמה נורמאלית ....עד איזה תדר אתה שומע?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
התרשמות ממוזיקה לא תלויה בתדר אותו המאזין מסוגל לשמוע אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו.

יכול להיות אדם ששומע עד 20 ק"ה ומוסיקה בכלל לא מדברת אליו.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר אני אשמח לשמוע למה לדעתך תקליט נשמע יותר טוב. שהרי כבר מוסכם וידוע שלא מדובר בנאמנות לקלט מהמיקרופונים באולפן , אז מה נשאר? עיוותים , אם לא מייחסים למדיה הזו יכולות נסתרות .
מה הבעיה לשחזר את העיוותים האופייניים הללו בפורמטים אחרים?
אז איך אתה מסביר את הקסם?
אכן לא מדובר בנאמנות למשהו. אני לא יודע להסביר את סוד ה"קסם" -- זה כנראה בגלל העיוותים, מהסוג ש"האוזן אוהבת".

יש את האימרה the test of the pudding is in the eating, לא בבחינה של המרכיבים ודרכי ההכנה וכיו"ב.

תקשיב לתקליטים ממש טובים במערכת ממש טובה, עם פטיפון, ראש, זרוע ופונו סטייג' ממש טובים, ותשווה ל-SACD או Blu-ray או קובץ hi-res של אותה הקלטה. בחלק מהמקרים הדיגיטל יהייה טוב יותר, אבל בלא מעט מקרים, התקליטים ישמעו טוב יותר, לפעמים אפילו כשההקלטה היא דיגיטלית.

לשאלתך, אולי אפשר לייצר עיוותים דומים בצורה דיגיטלית ולקבל את אותו אפקט. אני פשוט לא יודע האם/מתי/היכן ניסו לעשות את זה. לצורך כך יש לדעת מה בדיוק "האוזן אוהבת" ולנסות לייצר את זה.

אפשר תיאורטית לנסות להקליט את הפלט של פונו-סטייג' ב-hi-res ולבדוק אם זה נשמע כמו התקליט, או שזה מקבל אופי "דיגיטלי". אבל עד שלא מנסים, לא יודעים.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
מצחיק לשמוע על האוזניים שלי כאשר אתה מודה בפה מלא שאתה כמעט חרש לגמרי.......אני שומע עד 16.7 KHz בעוצמה חזקה ו 14.5 בעוצמה נורמאלית ....עד איזה תדר אתה שומע?
קודם כל, אם אתה מדבר על "עוצמה חזקה", סימן שאתה מרמה בבדיקה.

שנית, אריה צודק:
התרשמות ממוזיקה לא תלויה בתדר אותו המאזין מסוגל לשמוע אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו.

יכול להיות אדם ששומע עד 20 ק"ה ומוסיקה בכלל לא מדברת אליו.
אולי הייתי מעדן את הניסוח -- ההתרשמות ממוזיקה ומהקלטות אינה רק/בעיקר פונקציה של התדר המקסימלי אותו המאזין מסוגל לשמוע, אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו, בתלות במיומנויות ההאזנה שלו.

בכמה וכמה מקרים שהציעו לך להאזין, אתה עצמך הודית שאתה לא יודע להקשיב ולהבחין בהבדלים.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
התרשמות ממוזיקה לא תלויה בתדר אותו המאזין מסוגל לשמוע אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו.
אריה

פשוט אמרת את אותו דבר פעמיים . ניסוח תקין להלן: "איזו פרשנות הוא מעניק למה שאוזניו הצליחו להעביר למוחו".

אכן לא מדובר בנאמנות למשהו. אני לא יודע להסביר את סוד ה"קסם" -- זה כנראה בגלל העיוותים, מהסוג ש"האוזן אוהבת".

עמיר , הדעת נותנת שאם אדם לא יודע להסביר (כפי שהודית כרגע לאחר שנדרשת לכך ספציפית) חוויית שמע מסוימת באופן מושלם , אין לו ממש בסיס לקעקע טענות נגדיות...
כפי שאמרתי וכפי שידוע - אלא אם כן לא גילינו הכל , מה שלא סביר במקרה של טכנולוגיה בת 150 שנה , סוד הקסם הוא לא רק "בגלל" , אלא אך ורק "בגלל" . העיוותים, כלומר.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אתה עם אלצהיימר יקירי - אתה טעית בעניין, להזכירך, אתה טענת שנפילת העוצמה האקוסטית כפונקציה של המרחק בנקודת ההאזנה היא ביחס ישר ואני טענתי שזה ביחס ריבועי וכמובן צדקי. חבל שמנוע החיפוש כאן באתר לא עובד.

אתה עם אלצהיימר יקירי - אתה טעית בעניין, להזכירך, אתה טענת שנפילת העוצמה האקוסטית כפונקציה של המרחק בנקודת ההאזנה היא ביחס ישר ואני טענתי שזה ביחס ריבועי וכמובן צדקי. חבל שמנוע החיפוש כאן באתר לא עובד.
בבקשה עמיר, מהפוסט המקורי מלפני 7 שנים (לינק) למקום בו הודית בשטויות שכתבת.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
בבקשה עמיר, מהפוסט המקורי מלפני 7 שנים (לינק) למקום בו הודית בשטויות שכתבת.
אני לא רואה איפה הודיתי באיזה שטויות שכתבתי.

רק נזכרתי שהמצאת טווח ביטחון מופרך של 20dB(!!) מעבר לדרישות, אלוהים יודע למה.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
המגבלה העיקרית בשעונים בעלי מנגנון מכאני מאז ומתמיד היא דיוק לאורך זמן שחרו הקפיץ והשפעתם של שדות מגנטיים, העשורים האחרונים ראו גם התפתחות בתחום זה: החל מעבודה בתדר גבוה יותר מבעבר, רגולציה טולראנס שמירת הדיוק ושימוש בחומרים מורכבים במנגנון - סיליקון, כרמי וכו....).
למעשה כבר מ 1969 מספר יצרנים עברו לייצר שעונים בתדר של 5 הרץ, מנגנון כזה מסוגל לשמור על רמת דיוק מאוד גבוה. הסמכות כמו COSC ו MATIS דרשו מהייצרנים לדבוק בטולראנס של 2 - 3 שניות ליממה וחומרים מורכבים הביאו לכך שיש כיום שעונים מכאנים העובדים בתדר גבוה מבעבר - 10 ואפילו 50 הרץ. כל זאת מבלי להכניס שינוי במנגנון עצמו - בדיוק כמו בפאטיפון.

לפני שנתיים הציגה חברת זניט את ה Zenith Defy Lab המהווה את השינוי הגדול ביותר בשעונים מכנאים מזה מאות שנים, בפעם הראשונה מאז המצאת מנגנון האסקייפמנט (קיים בכל שעון מכאני ב 200 השנים האחרונות) תפיסת המנגנון המכני השתנתה, התוצאה - דיוק בשעון מכאני טרם נראה כמותו.


אותם הדברים ניתן להשליך על פטיפונים, העיקרון לא השתנה בהרבה מאז אמצע המאה הקודמת, החומרים, רמת הטולראנס ואמצעי הייצור השתנו גם השתנו ולכן התוצאה שניתן לקבל מפטפון מודרני טובה ממה שניתן היה לקבל בעבר.
דוגמה יפה, אבל חשוב לציין שכל שעון צוקומוקו חכם דיגיטאלי שננעל על המכשיר הסלולרי שנעול על הרשת שננעלת על שעון אטומי ולכן יהיה תמיד מדוייק יותר מהשעון המכני הטוב בעולם:)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
פשוט אמרת את אותו דבר פעמיים . ניסוח תקין להלן: "איזו פרשנות הוא מעניק למה שאוזניו הצליחו להעביר למוחו".
ברור שזו פרשנות, אבל אתה שוכח שהמטרה של כל העסק היא הפרשנויות של המאזינים, לא שום דבר אובייקטיבי.
להזכירך -- the test of the pudding is in the eating. הדבר שמעניין הוא הטעם של הפודינג/המוזיקה, שזה בעולם הפרשנות ולא בעולם העובדות.

עמיר , הדעת נותנת שאם אדם לא יודע להסביר (כפי שהודית כרגע לאחר שנדרשת לכך ספציפית) חוויית שמע מסוימת באופן מושלם , אין לו ממש בסיס לקעקע טענות נגדיות...
כפי שאמרתי וכפי שידוע - אלא אם כן לא גילינו הכל , מה שלא סביר במקרה של טכנולוגיה בת 150 שנה , סוד הקסם הוא לא רק "בגלל" , אלא אך ורק "בגלל" . העיוותים, כלומר.
לא צריך לדעת לבצע אנאליזות כימיות של הפודינג כדי לדעת אם הוא טעים.

הטענות הן לגבי מה ששומעים, והמידה בה מה ששומעים מערב ריגשית, שזו המטרה של העסק.

אבל לא רוברט ולא אתה מתייחסים לפונקציית המטרה, אלא בשיקולים שנוגעים לדעתכם למטרה, אבל אין בהכרח מיתאם בין השיקולים האלה לפונקציית המטרה.

אתם מניחים הנחת יסוד שככל שגלי הקול שנוצרים מהקלטה+השמעה קרובים יותר לגלי הקול שהיו במקור בחלל ההקלטה כך ההקלטה וההשמעה טובים יותר, כלומר פונקציית המטרה היא הדמיון למקור. זו צורת חשיבה שנראית על פניה נכונה, ופעם אפילו חשבתי כך, אבל צורת החשיבה הזו מתעלמת מפונקציית המטרה ה"אמיתית". אנשים לא באמת רוצים דמיון מקסימלי למקור (למרות שזה מה שחלקם אומר), אלא שהמוזיקה שהם שומעים תרגש אותם, שזו פונקציית מטרה אחרת, ושונה מהותית.

אולי בגלל שחברות ההקלטה הבינו שהדמיון למקור אינו פונקציית המטרה האמיתית, ההקלטות אינן מנסות לשמר את המקור כפי שמאזין הייה שומע אותו (2 מיקרופונים במקום טוב באולם). משתמשים בהרבה מיקרופונים קרובים לכלים, מה שנותן יותר פרטים ויותר אימפקט וצבע נעים יותר, מוסיפים echo ו-reverb, מדגישים דברים בעריכה ובמיקס, ובכלל נותנים לנו "יותר" מ"סתם נאמנות למקור".

למעשה, פונקציית המטרה ה"אמיתיות" מורכבת יותר, וכוללת -- לא כל הדברים מעניינים את כל המאזינים באותה מידה:
  1. שהמוזיקה הנשמעת תרגש ככל האפשר, ותערב ריגשית
  2. מינימום רעשים
  3. נוחות שימוש
  4. שתהייה תחושה של נוכחות, כאילו הכלים כאן
  5. במה
  6. פרטים
וכו' וכו'

אין ספק שדיגיטל "אוכל" את האנלוג בלי מלח וסוכר בכל הקשור לרעשים ולנוחות, אפילו במידה שהנוחות הופכת לבעייה בפני עצמה ואנשים מזפזפים כמו משוגעים מקטע לקטע, אולי בין השאר כי המוזיקה לא ממש מרגשת ומערבת אותם ריגשית.

לסיכום, כל זמן שאתה ורוברט נשארים רק בעולם העובדות המדידות והנאמנות למקור, אתם מפספסים את המטרה של כל העסק.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אין לי כוח לקרוא את כל הברברת הזו שוב. אם אתה רוצה, תצטט מה שכתבתי, אבל בלי לעוות.
אם תגיד שאני מעוות זה לא יעלים את השטויות שכתבת בפוסט ההוא.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור