בהבנה מעמיקה במוסיקה קלאסית מסכים בהקלטות לא.רוברט,
בכל מה שקשור בהקלטות ותוצאותיהן, בהבנה מעמיקה במוסיקה עמיר לוקח אותך בגדול ובפורום הזה זה יותר משמעותי בהרבה מניתוח נתונים טכניים של ציוד אפילו אם עמיר טעה.
אריה
בהבנה מעמיקה במוסיקה קלאסית מסכים בהקלטות לא.רוברט,
בכל מה שקשור בהקלטות ותוצאותיהן, בהבנה מעמיקה במוסיקה עמיר לוקח אותך בגדול ובפורום הזה זה יותר משמעותי בהרבה מניתוח נתונים טכניים של ציוד אפילו אם עמיר טעה.
אריה
איזו אי הבנה מהותית של החומר!!טויטר Dome בודד שנמצא ב 98% מהרמקולים הוא לא נקודתי ? אתה אולי רוצה לצאת עם מאמר מדעי על זה?.....יש פרס נובל על פריצת דרך שכזו.
אתה אולי חושב שאתה מבין בצדדים הטכניים של הקלטות -- מה שמאוד בספק -- אבל אין לך סדר גודל של מושג ירוק בכל מה שקשור למה שבאמת חשוב בהקשר של הפורום הזה -- איך ההקלטות נשמעות.בהבנה מעמיקה במוסיקה קלאסית מסכים בהקלטות לא.
להזכירך, אני בניגוד אליך עבדתי באולפן הקלטות......לא דיבורים.אתה אולי חושב שאתה מבין בצדדים הטכניים של הקלטות -- מה שמאוד בספק -- אבל אין לך סדר גודל של מושג ירוק בכל מה שקשור למה שבאמת חשוב בהקשר לפורום הזה -- איך ההקלטות נשמעות.
אוי ואבוי, עם האוזניים שלך ומה שביניהן...להזכירך אני בניגוד אליך עבדתי באולפן הקלטות
מצחיק לשמוע על האוזניים שלי כאשר אתה מודה בפה מלא שאתה כמעט חרש לגמרי.......אני שומע עד 16.7 KHz בעוצמה חזקה ו 14.5 בעוצמה נורמאלית ....עד איזה תדר אתה שומע?אוי ואבוי, עם האוזניים שלך ומה שביניהן...
אכן לא מדובר בנאמנות למשהו. אני לא יודע להסביר את סוד ה"קסם" -- זה כנראה בגלל העיוותים, מהסוג ש"האוזן אוהבת".עמיר אני אשמח לשמוע למה לדעתך תקליט נשמע יותר טוב. שהרי כבר מוסכם וידוע שלא מדובר בנאמנות לקלט מהמיקרופונים באולפן , אז מה נשאר? עיוותים , אם לא מייחסים למדיה הזו יכולות נסתרות .
מה הבעיה לשחזר את העיוותים האופייניים הללו בפורמטים אחרים?
אז איך אתה מסביר את הקסם?
קודם כל, אם אתה מדבר על "עוצמה חזקה", סימן שאתה מרמה בבדיקה.מצחיק לשמוע על האוזניים שלי כאשר אתה מודה בפה מלא שאתה כמעט חרש לגמרי.......אני שומע עד 16.7 KHz בעוצמה חזקה ו 14.5 בעוצמה נורמאלית ....עד איזה תדר אתה שומע?
אולי הייתי מעדן את הניסוח -- ההתרשמות ממוזיקה ומהקלטות אינה רק/בעיקר פונקציה של התדר המקסימלי אותו המאזין מסוגל לשמוע, אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו, בתלות במיומנויות ההאזנה שלו.התרשמות ממוזיקה לא תלויה בתדר אותו המאזין מסוגל לשמוע אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו.
יכול להיות אדם ששומע עד 20 ק"ה ומוסיקה בכלל לא מדברת אליו.
התרשמות ממוזיקה לא תלויה בתדר אותו המאזין מסוגל לשמוע אלא באיך הוא קולט את המכלול של המידע שמגיע לאוזניו.
אריה
אכן לא מדובר בנאמנות למשהו. אני לא יודע להסביר את סוד ה"קסם" -- זה כנראה בגלל העיוותים, מהסוג ש"האוזן אוהבת".
אתה עם אלצהיימר יקירי - אתה טעית בעניין, להזכירך, אתה טענת שנפילת העוצמה האקוסטית כפונקציה של המרחק בנקודת ההאזנה היא ביחס ישר ואני טענתי שזה ביחס ריבועי וכמובן צדקי. חבל שמנוע החיפוש כאן באתר לא עובד.
בבקשה עמיר, מהפוסט המקורי מלפני 7 שנים (לינק) למקום בו הודית בשטויות שכתבת.אתה עם אלצהיימר יקירי - אתה טעית בעניין, להזכירך, אתה טענת שנפילת העוצמה האקוסטית כפונקציה של המרחק בנקודת ההאזנה היא ביחס ישר ואני טענתי שזה ביחס ריבועי וכמובן צדקי. חבל שמנוע החיפוש כאן באתר לא עובד.
אני לא רואה איפה הודיתי באיזה שטויות שכתבתי.
דוגמה יפה, אבל חשוב לציין שכל שעון צוקומוקו חכם דיגיטאלי שננעל על המכשיר הסלולרי שנעול על הרשת שננעלת על שעון אטומי ולכן יהיה תמיד מדוייק יותר מהשעון המכני הטוב בעולםהמגבלה העיקרית בשעונים בעלי מנגנון מכאני מאז ומתמיד היא דיוק לאורך זמן שחרו הקפיץ והשפעתם של שדות מגנטיים, העשורים האחרונים ראו גם התפתחות בתחום זה: החל מעבודה בתדר גבוה יותר מבעבר, רגולציה טולראנס שמירת הדיוק ושימוש בחומרים מורכבים במנגנון - סיליקון, כרמי וכו....).
למעשה כבר מ 1969 מספר יצרנים עברו לייצר שעונים בתדר של 5 הרץ, מנגנון כזה מסוגל לשמור על רמת דיוק מאוד גבוה. הסמכות כמו COSC ו MATIS דרשו מהייצרנים לדבוק בטולראנס של 2 - 3 שניות ליממה וחומרים מורכבים הביאו לכך שיש כיום שעונים מכאנים העובדים בתדר גבוה מבעבר - 10 ואפילו 50 הרץ. כל זאת מבלי להכניס שינוי במנגנון עצמו - בדיוק כמו בפאטיפון.
לפני שנתיים הציגה חברת זניט את ה Zenith Defy Lab המהווה את השינוי הגדול ביותר בשעונים מכנאים מזה מאות שנים, בפעם הראשונה מאז המצאת מנגנון האסקייפמנט (קיים בכל שעון מכאני ב 200 השנים האחרונות) תפיסת המנגנון המכני השתנתה, התוצאה - דיוק בשעון מכאני טרם נראה כמותו.
אותם הדברים ניתן להשליך על פטיפונים, העיקרון לא השתנה בהרבה מאז אמצע המאה הקודמת, החומרים, רמת הטולראנס ואמצעי הייצור השתנו גם השתנו ולכן התוצאה שניתן לקבל מפטפון מודרני טובה ממה שניתן היה לקבל בעבר.
ברור שזו פרשנות, אבל אתה שוכח שהמטרה של כל העסק היא הפרשנויות של המאזינים, לא שום דבר אובייקטיבי.פשוט אמרת את אותו דבר פעמיים . ניסוח תקין להלן: "איזו פרשנות הוא מעניק למה שאוזניו הצליחו להעביר למוחו".
לא צריך לדעת לבצע אנאליזות כימיות של הפודינג כדי לדעת אם הוא טעים.עמיר , הדעת נותנת שאם אדם לא יודע להסביר (כפי שהודית כרגע לאחר שנדרשת לכך ספציפית) חוויית שמע מסוימת באופן מושלם , אין לו ממש בסיס לקעקע טענות נגדיות...
כפי שאמרתי וכפי שידוע - אלא אם כן לא גילינו הכל , מה שלא סביר במקרה של טכנולוגיה בת 150 שנה , סוד הקסם הוא לא רק "בגלל" , אלא אך ורק "בגלל" . העיוותים, כלומר.
אין לי כוח לקרוא את כל הברברת הזו שוב. אם אתה רוצה, תצטט מה שכתבתי, אבל בלי לעוות.אז תסתכל יותר טוב
אם תגיד שאני מעוות זה לא יעלים את השטויות שכתבת בפוסט ההוא.אין לי כוח לקרוא את כל הברברת הזו שוב. אם אתה רוצה, תצטט מה שכתבתי, אבל בלי לעוות.