האם יש טעם בכלל ברמקולים גדולים עכשיו כשקיימים סאבוופרים בעולם?


Tom97

אוהב את התחום
הודעות
80
מעורבות
14
נקודות
8
כפי שרשמתי : המקרה בהחלט יתכן ,אנו דוברים כנראה שפה שונה .



האמן לי. זה לא המקום לפרט - יש לי את הסיבות המדויקות שלי - למה אני חושב שהדיון הזה לא נקי ולא עוסק באודיו(מהצד שלך) ולכן אין טעם להמשיך אותו.
שואל פה אדם שאני לא מכיר ומכבד אותו בפליאה - לגבי סאבוופר והקשר שלו לאקוסטיקה או שימושו כמלכודת באס ובאמת שבא לי להכיר לו את העולם הזה .

פשוט מרגיש לי שרוח הדברים - היא בעיקר אגו ולא ידע או אודיו נקי .

גדולה של אדם היא לדעת מה הוא לא יודע ומה הוא כן יודע - ולמדוד את עצמו מול עצמו בלבד.כך האגו נשאר בצד .

סיפור אישי שלי :

לאחרונה נחשפתי למערכות אנאלוגיות על טהרת הפטיפון ונורא אהבתי ,ממש ממש . אני לומד את הנושא ומתחיל מהבסיס - הידע שלי שואף לאפס ואין פה בושה .אני מפצה במקומות אחרים ואני מודע היטב למצבי .

נחשפתי לעוד עולמות שונים שגם אותם אני לומד.

אבל ברגע שאני מרגיש (וגם קצת יודע ) - שדברים מגיעים מכיוונים לא נקיים - אז כל הפאן הולך .

אני בטוח שאתה מבין.

יום טוב
אתה כנראה לא שם לב שאתה בכל תגובה שלך פשוט מתנשא שזה לא להאמין פשוט דיבור מתנשא כאילו אתה הכל מבין והכל יודע ואחרים לא ולך ניתנה הבשורה.
ידידי הכל נקי אין פה שום דבר וזה שאתה רומז עלי משהו זה רק מעיד עליך כבן אדם. כמו שאמרתי אתה לא מכיר אותי איך אתה יכול לבוא ופעם אחר פעם לטעון כל מיני טענות כלפי?
מה קרה? מישהו לא מתיישר איתך או מלטף לך את האגו אז ישר הוא שקרן והוא מגיע ממקום לא נקי? מהזו ההתנהגות הזו?
תלמד לקבל גם ביקורת מידי פעם.
אני יודע ורואה שאתה רגיל שתופחים לך על השחם כל הזמן, והנה בא פתאום מישהו שלא מתיישר איתך וישר הוא שקרן ולא נקי.
ידידי צר לי שבחרת להתנהל ככה מולי על גבול ההכפשה ועוד אדם שאתה לא מכיר. אם זו הגישה שלך ואתה לא יושע להתאמת יפה ומכבד עם אנשים בוויכוחים אז אולי כדאי שאל תגיב בכלל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני כלל לא מתנשא. אני פשוט אומר את האמת כפי שהיא :
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כאילו אתה הכל מבין והכל יודע
קראת מה שרשמתי ? אני לא מבין בהכל . וגם בתחומים שמבין מאוד - ממשיך ללמוד.
כמו שאמרתי אתה לא מכיר אותי
פה אתה גם טועה.
 

Tom97

אוהב את התחום
הודעות
80
מעורבות
14
נקודות
8
אני כלל לא מתנשא. אני פשוט אומר את האמת כפי שהיא

אני כלל לא מתנשא. אני פשוט אומר את האמת כפי שהיא :
ידיד, אתה הכי מתנשא, אתה לא יודע לקבל ביקורת, אתה לא הכי מבין.
ובטח ובטח שאתה לא מכיר אותי ומה אני כן מבין ויודע ומה אני לא.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ידיד, אתה הכי מתנשא, אתה לא יודע לקבל ביקורת, אתה לא הכי מבין.
ובטח ובטח שאתה לא מכיר אותי ומה אני כן מבין ויודע ומה אני לא.
כל מה שנותר הוא לאחל לך בהצלחה ויום טוב ;)
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
היי, מכיוון שאני משתמש בסאב לא מכוייל, ובהנאה רבה, אשמח לדעת מה הרפרנס שלך או מה מרכיב את המערכת שלך? מעניין.

סליחה שאני מתפרץ, אבל זה תלוי למה אתה מתכוון ב"מכויל"...
המיקס נעשה לשני ערוצים. יש מעט מאוד מיקסים (שאני מכיר) שנוצרו באולפן ל 2.1 ערוצים.

על כן, בכל מקרה כאשר אתה מוסיף סאב, אתה מייצר ערוץ חדש, מלאכותית.
בין אם אתה מייצר אותו "אלגוריתמית" באמצעות RC, או "רק" קרוס חיצוני שמחלק התדרים לשני הרמקולים, או "אך ורק" באמצעות שמיעה כמו שאתה עושה, זה עדיין הוספת ערוץ חדש, ולכן 'רפרנס' או בכלל 'נכון' אלו מונחים יחסיים.

רוצה לומר שכיול ע"פ האוזן בלבד, כפי שאתה עושה, יכול להביא אותך רחוק מאוד מאוד.
פעם זה מה שהייתי עושה בהנאה.
כעת אני משתמש קצת בדירק.
אישית אני כל כך לא פיוריסט שאני נהנה להאזין למוסיקה גם 5.1 בין שהמיקס הגיע כך מהאולפן או מסונתז אלגוריתמית בתוכנה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
סליחה שאני מתפרץ, אבל זה תלוי למה אתה מתכוון ב"מכויל"...
המיקס נעשה לשני ערוצים. יש מעט מאוד מיקסים (שאני מכיר) שנוצרו באולפן ל 2.1 ערוצים.

על כן, בכל מקרה כאשר אתה מוסיף סאב, אתה מייצר ערוץ חדש, מלאכותית.
בין אם אתה מייצר אותו "אלגוריתמית" באמצעות RC, או "רק" קרוס חיצוני שמחלק התדרים לשני הרמקולים, או "אך ורק" באמצעות שמיעה כמו שאתה עושה, זה עדיין הוספת ערוץ חדש, ולכן 'רפרנס' או בכלל 'נכון' אלו מונחים יחסיים.

רוצה לומר שכיול ע"פ האוזן בלבד, כפי שאתה עושה, יכול להביא אותך רחוק מאוד מאוד.
פעם זה מה שהייתי עושה בהנאה.
כעת אני משתמש קצת בדירק.
אישית אני כל כך לא פיוריסט שאני נהנה להאזין למוסיקה גם 5.1 בין שהמיקס הגיע כך מהאולפן או מסונתז אלגוריתמית בתוכנה.
לא הבנתי האמת, הקדם מגבר פאסיבי שלי יש לו שתי יציאות במקביל לקדמיים ולסאב כל אחד ביציאה נפרדת. . סאב בן 40 שנה , מתכוונן בהרצים ובווליום. אפילו אני לא משרשר ממנו הלאה כלוויניים , מה שאפשרי אצלי.
כיול להבנתי זה שימוש במיכשור חיצוני התערבות כירורגית מעבר לחיתוך הפשטני והרגיל.
בכל אופן הייתי שמח בעתיד תטפל בחדר שלי אקוסטית כי עם התקדמות המערכת העניין מורגש יותר ויותר....וכל דבר יפה בעיתו.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
לא הבנתי האמת, הקדם מגבר פאסיבי שלי יש לו שתי יציאות במקביל לקדמיים ולסאב כל אחד ביציאה נפרדת. . סאב בן 40 שנה , מתכוונן בהרצים ובווליום. אפילו אני לא משרשר ממנו הלאה כלוויניים , מה שאפשרי אצלי.

הכל טוב ויפה, ואני בטוח שנשמע טוב מאוד, אבל המיקס הוא 2.0 , ואתה "הופך" אותו ל 2.1
הדרך היחידה (עד כמה שהבנתי משגת) "לא לגעת במיקס" היא: הוספת קרוס חיצוני אלקטרוני אליו מחוברים הרמקולים + שני סאבים, אחד לכל ערוץ, כשהמגבר מחובר משתי יציאות L R לקרוס. אפשר להתווכח איתי על זה.

טיפול RC אפשר ורצוי לעשות בלי כל קשר לשאלה אם מוסיפים סאב, כיוון שהטיפול הוא בחדר עצמו, ובעיות לא שמורות רק למשלבי סאבים.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
הכל טוב ויפה, ואני בטוח שנשמע טוב מאוד, אבל המיקס הוא 2.0 , ואתה "הופך" אותו ל 2.1
הדרך היחידה (עד כמה שהבנתי משגת) "לא לגעת במיקס" היא: הוספת קרוס חיצוני אלקטרוני אליו מחוברים הרמקולים + שני סאבים, אחד לכל ערוץ, כשהמגבר מחובר משתי יציאות L R לקרוס. אפשר להתווכח איתי על זה.

טיפול RC אפשר ורצוי לעשות בלי כל קשר לשאלה אם מוסיפים סאב, כיוון שהטיפול הוא בחדר עצמו, ובעיות לא שמורות רק למשלבי סאבים.
לא הבנתי ספיישל אדישן....
אני מסתכל על הסאב והרמקולים כיחידה אחת. להבנתי, הrc - תחום בו אין לי בדל של ידע, מתיימר לתקן את כל הספקטרום, ואו להתאימו לחדר נתון. אקוסטיקה פאסיבית זה אני מכיר ומוקיר, עם אקטיבית טרם התנסיתי ואין לי באמת דיעה.
סך הכל הדיון הזה מדבר על שילוב סאב , ובסה תרמתי את חלקי נסיוני הדל. טוב לא אצטנע...לא כזה דל,אבל לא נרחב ברמת ההתנסויות. אני מונוגמי כאופי.
מזמין אותך לקרוא את הפוסט שלי במדור מוסיקה. זה קשור לטעמי .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
סליחה שאני מתפרץ, אבל זה תלוי למה אתה מתכוון ב"מכויל"...
המיקס נעשה לשני ערוצים. יש מעט מאוד מיקסים (שאני מכיר) שנוצרו באולפן ל 2.1 ערוצים.

על כן, בכל מקרה כאשר אתה מוסיף סאב, אתה מייצר ערוץ חדש, מלאכותית.
בין אם אתה מייצר אותו "אלגוריתמית" באמצעות RC, או "רק" קרוס חיצוני שמחלק התדרים לשני הרמקולים, או "אך ורק" באמצעות שמיעה כמו שאתה עושה, זה עדיין הוספת ערוץ חדש, ולכן 'רפרנס' או בכלל 'נכון' אלו מונחים יחסיים.
לא הבנתי את עניין ה"מלאכותיות" -- למה בדיוק זה רלוונטי?

מי שעשה את המיקס לא דאג להתאים אותו לציוד שלך ולחדר שלך, ואיך שהתוצאה נשמעת אינה מה שהמיקסר :) שמע עם הציוד שלו באולפן שלו.

למיקס אין סאונד משלו. הוא תמיד חייב להישמע דרך מערכת ואקוסטיקה, והתוצאה שונה עם כל צירוף כזה.

ולומר שהוספת סאב שקולה להוספת ערוץ היא כמו לומר שכל דרייבר ברמקולים שלך הוא "ערוץ", שעובר דרך קרוס.

הרפרנס היחיד שיכול להיות הוא קבלת flat עם test signals בחדר (כולל התייחסות לענייני פאזה והדהודים). כל דבר שונה הוא משהו אחר.
ולא שאני אומר שזה מה שיישמע הכי טוב, אבל זה הדבר היחיד שאובייקטיבי ובעל משמעות כלשהי.

טיפול RC אפשר ורצוי לעשות בלי כל קשר לשאלה אם מוסיפים סאב, כיוון שהטיפול הוא בחדר עצמו, ובעיות לא שמורות רק למשלבי סאבים.
לא הבנתי את זה. RC, בניגוד לשמו, לא מטפל בחדר. בחיי שהחדר נשאר אותו דבר בדיוק עם ובלי RC.

הוא מטפל בסיגנל כך שאחרי המעבר דרך ההגברה, הרמקולים (כולם, כולל הסאב אם יש) והאקוסטיקה יהיה כמצב בסיסי flat ככל הניתן בנקודת ההאזנה, ומשם אפשר להמשיך במשחקים.

הטיפול הזה שונה מאוד אם אין סאב, או יש סאב אחד או יותר, ותלוי גם במיקום הרמקולים, הסאב/ים והמאזין בחדר.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אני מסתכל על הסאב והרמקולים כיחידה אחת.

אין סיבה שלא.
בפועל, בכל מקרה אתה מייצר ערוץ 0.1 יש מאין.
הדרך האידיאלית לעשות את זה לדעתי היא שונה מפיצול בשלב הפרה.
אך אני בטוח שזה נשמע אצלך ממש טוב.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
הדרך האידיאלית לעשות את זה לדעתי היא שונה מפיצול בשלב הפרה.
אך אני בטוח שזה נשמע אצלך ממש טוב.
אשמח להסבר, ואל תהיה בטוח... :מאזין: בהזדמנות שאתה סובב גבעתיים תקפוץ לוודא שאני לא שיכור...
אני בעיקר מתכוון לנושא בפורום מוסיקה הפוסט הזה המלצה על רימסטר של אלבומים של jim hall משובח שהשתבח. אבל תודה שהזכרת את לה סקאלה...
 

נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אשמח להסבר, ואל תהיה בטוח.

ההסבר הוא כזה: עד כמה שהבנתי משגת,
- אתה מפצל את הסיגנל לראשיים ברמת הפרה, ושולח את כל הטווח לקדמיים.
- אתה משתמש ב LPF של הסאב כדי לחתוך את הגבוהים.
- לכן הקדמיים שלך מנגנים את אותם התדרים של הסאב, והמגבר שלך מגביר את התדרים האלה.

תיאורתית: אם אתה מפצל את הסיגנל בקרוס חיצוני (או אפילו מכשירי RC שיודעים לעשות את זה), בשלב בן הפרה למגבר,
אז המגבר שלך מטפל רק בטווח התדרים שרלוונטי לקדמיים, והסאב שלך מטפל בטווח שלו.
המגבר שלך יעבוד "פחות קשה" על הגברת תדרים שואבי אנרגיה שמטופלים בסאב, מה שעשוי לשפר את האיכות מהקדמיים, כיוון שיש יותר כח ופחות עיוותים במידע שהם מנגנים. זה נכון יותר ככול שהעוצמה יותר גבוהה (זה בגדול הכוונה כאשר אני מדבר על ערוץ 0.1 "מלאכותי").
תיאורתית יש גם פחות התעסקות עם פאזה בתדרים (למרות שבזה אתה יודע לטפל ברמת הסאב), אלמנטים שמגבירים את אותו מידע ממקום שונה וכו..
כל זה יכול להיות מטופל כמובן באמצעות RC מכויל. 2.1 זה כלום עבור RC.
תוכנת דירק (וגם טרינובים למניהם) יודעת לאכול בלי מלח חדר עם שלושה סאבים + קדמיים + סנטר קדמי + סנטר אחורי + רמקולי אטמוס..


נ.ב
כל מטרת הפוסט המקורי היתה לחזק את הגישה שלך, שכיול ע"פ שמיעה של הסאב זה דבר אפקטיבי.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
בייסקלי אתה מפנה לסאב כל תדר מ40hz ומטה
הקדמיים נפתחים בכל המובנים כי יורד מהם עומס העבודה, פלוס אתה שומע תדרים שאף רמקול כמעט לא מגיע אליהם 20Hz וכו.
לא רואה פה מינוסים בכלל
אגב מומלץ סאב אחד לכל ערוץ
לא זוכר את הסיבה המדויקת אבל זה יוצר פחות בעיות אקוסטיות בחדר
 
  • Like
Reactions: gds

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אתה משתמש ב LPF של הסאב כדי לחתוך את הגבוהים.
- לכן הקדמיים שלך מנגנים את אותם התדרים של הסאב, והמגבר שלך מגביר את התדרים האלה.
אצלי הרמקול די מת באופן טיבעי מתחת ל 70 hz. מכיוון שכך מנעתי מראש כפילויות.
כל מטרת הפוסט המקורי היתה לחזק את הגישה שלך, שכיול ע"פ שמיעה של הסאב זה דבר אפקטיבי.
האמת אני לא ניסיתי לחזק..סך הכל נתתי מההתנסות שלי לגבי סאב, שאותו אני מחשיב עוגן במערכת שלי - כשהיה בתיקון פשוט לא שמעתי מוסיקה בעזרת המערכת שלי. שמתי עליה שלט " תכף אשוב"...
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
בייסקלי אתה מפנה לסאב כל תדר מ40hz ומטה
הקדמיים נפתחים בכל המובנים כי יורד מהם עומס העבודה, פלוס אתה שומע תדרים שאף רמקול כמעט לא מגיע אליהם 20Hz וכו.
לא רואה פה מינוסים בכלל
אגב מומלץ סאב אחד לכל ערוץ
לא זוכר את הסיבה המדויקת אבל זה יוצר פחות בעיות אקוסטיות בחדר
וזה ה א-ב של בניית מערכת הגברה. תיכף יבוא אלוהי האודיו המקורי AK1 ויקיא עוד פילוסופיה למה זה לא נכון...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בייסקלי אתה מפנה לסאב כל תדר מ40hz ומטה
הקדמיים נפתחים בכל המובנים כי יורד מהם עומס העבודה, פלוס אתה שומע תדרים שאף רמקול כמעט לא מגיע אליהם 20Hz וכו.
לא רואה פה מינוסים בכלל
אגב מומלץ סאב אחד לכל ערוץ
לא זוכר את הסיבה המדויקת אבל זה יוצר פחות בעיות אקוסטיות בחדר
תתקן כבר את הכתיב שלך -- בייסיקלי, עם י' אחרי ה-ס' -- שומעים אותה כשאומרים את המילה באנגלית.
חוצמזה אתה תוקע את המילה הזו בכל חור, גם כשהיא לא מוסיפה כלום לתוכן.

ולתוכן:
  1. רצוי להפנות לסאב/ים תדרים מסדר גודל של 80 הרץ ומטה -- הסאב/ים יודע/ים לטפל בהם מצויין, כולל יותר אימפקט והשמעת תדרים יותר נמוכים. הם לא כיווניים, כך שזה לא פוגע ב-imaging וכו'

  2. אבל זה ממש עוזר בעיקר אם אתה מונע מהתדרים האלה להגיע לרמקולים העיקריים (לאו דווקא רק קדמיים), כי אחרת לא פטרת את העיקריים מלהתמודד עם תדרים שהם פחות טובים בהתמודדות איתם מאשר הסאב/ים.

  3. לא מדובר על סאב לערוץ -- זה לא שמפנים את הנמוכים של ערוץ אחד לסאב אחד ושל ערוץ אחר לסאב אחר. הרעיון הוא למקם את הסאבים במקומות שונים -- לא סימטריים, בחדר, כדי שסאב אחד יוכל להתמודד עם מה שהסאב האחר לא הצליח בו. כל סאב מתמודד עם modes שונים בחדר, וכך יוצא שהתוצאה עדיפה על פני סאב בודד.

  4. מתקבל שעדיף להעביר את הבאס של כל הערוצים לסאב/ים -- לכל הסאב/ים אותו קלט -- כאמור הם מראש ל כיווניים, אז אין משמעות להפרדה פר ערוץ.

  5. ב-RC (או, לייתר דיוק, ב-bass management) מתקדם כמו טרינוב, אפשר להפנות גם תחומי ביניים לרמקולים אחרים. למשל, אם יש לך ערוצי גובה קדמיים, אפשר להעביר מהם את התחום 80-120 לקדמיים, ואת התחום של 80 ומטה לסאב/ים, כך שכל מה שנדרש מהם לנגן הוא התחום מעל 120.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
וזה ה א-ב של בניית מערכת הגברה. תיכף יבוא אלוהי האודיו המקורי AK1 ויקיא עוד פילוסופיה למה זה לא נכון...

תתקן כבר את הכתיב שלך -- בייסיקלי, עם י' אחרי ה-ס' -- שומעים אותה כשאומרים את המילה באנגלית.
חוצמזה אתה תוקע את המילה הזו בכל חור, גם כשהיא לא מוסיפה כלום לתוכן.

ולתוכן:
  1. רצוי להפנות לסאב/ים תדרים מסדר גודל של 80 הרץ ומטה -- הסאב/ים יודע/ים לטפל בהם מצויין, כולל יותר אימפקט והשמעת תדרים יותר נמוכים. הם לא כיווניים, כך שזה לא פוגע ב-imaging וכו'

  2. אבל זה ממש עוזר בעיקר אם אתה מונע מהתדרים האלה להגיע לרמקולים העיקריים (לאו דווקא רק קדמיים), כי אחרת לא פטרת את העיקריים מלהתמודד עם תדרים שהם פחות טובים בהתמודדות איתם מאשר הסאב/ים.

  3. לא מדובר על סאב לערוץ -- זה לא שמפנים את הנמוכים של ערוץ אחד לסאב אחד ושל ערוץ אחר לסאב אחר. הרעיון הוא למקם את הסאבים במקומות שונים -- לא סימטריים, בחדר, כדי שסאב אחד יוכל להתמודד עם מה שהסאב האחר לא הצליח בו. כל סאב מתמודד עם modes שונים בחדר, וכך יוצא שהתוצאה עדיפה על פני סאב בודד.

  4. מתקבל שעדיף להעביר את הבאס של כל הערוצים לסאב/ים -- לכל הסאב/ים אותו קלט -- כאמור הם מראש ל כיווניים, אז אין משמעות להפרדה פר ערוץ.

  5. ב-RC (או, לייתר דיוק, ב-bass management) מתקדם כמו טרינוב, אפשר להפנות גם תחומי ביניים לרמקולים אחרים. למשל, אם יש לך ערוצי גובה קדמיים, אפשר להעביר מהם את התחום 80-120 לקדמיים, ואת התחום של 80 ומטה לסאב/ים, כך שכל מה שנדרש מהם לנגן הוא התחום מעל 120.
כשאומרים את זה באנגלית לא שומעים את הי'( ;
דבר שני בגלל שזה בלועזית או יותר נכון עברית אנגלית מותר לאיית את זה בכל צורה שהיא, אפילו אבשלום קור יסכים איתי.
לגבי השאר אם הקרוס הוא ב80 אתה( ואני מתאמץ לא להוסיף כאן בייסקלי) מייתר כמעט לחלוטין את הוופר של הקדמיים, למה לא להנות מגם וגם?
כמובן הכל עם room correction.
עם שאר הדברים די הסכמתי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כשאומרים את זה באנגלית לא שומעים את הי'( ;
דבר שני בגלל שזה בלועזית או יותר נכון עברית אנגלית מותר לאיית את זה בכל צורה שהיא, אפילו אבשלום קור יסכים איתי.

לגמרי שומעים. בחיפוש גוגל קיבלתי את זה:
index.jpg


גם ב-bay-si-klee רואים שייש i אחרי ה-s, וגם כשלוחצים על ה-icob של הרמקול הקטן שאחרי klee שומעים בבירור מוחלט את ה-i/

לגמרי לא נכון שאפשר (בצורה נכונה) לאיית בעברית מילים לועזיות בכל צורה שהיא. גם, בייסיקלי, האיות צריך להיות תואם להגיית המילה הלועזית, וגם יש כללים, כמו T=ט ו-TH=ת וכד'.

לגבי השאר אם הקרוס הוא ב80 אתה( ואני מתאמץ לא להוסיף כאן בייסקלי) מייתר כמעט לחלוטין את הוופר של הקדמיים, למה לא להנות מגם וגם?
כמובן הכל עם room correction.
עם שאר הדברים די הסכמתי
לא הבנתי מה גם וגם כאן.

ונראה שאתה מערבב כאן שתי חיות שונות, שלפעמים מגיעות יחד באותו מכשיר (למשל בטרינוב):
  1. Room Correction: מכשיר שמאפשר לפצות על בעיות אקוסטיות בחדר ע"י שינויים בסיגנל
  2. Bass Manager: מכשיר שיודע להפנות תחומים של צלילים נמוכים מערוץ א' ל-ב', כך ש-א' לא יכלול את התחום הזה ו-ב' כן. כאמור, זה לא חייב להיות כל התחום מתדר כמו 80 ומטה, אלא יכול להיות גם תחום כמו 80-120
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
וזה ה א-ב של בניית מערכת הגברה. תיכף יבוא אלוהי האודיו המקורי AK1 ויקיא עוד פילוסופיה למה זה לא נכון...
הכתיבה שלך מבחילה, באופן המילולי ביותר שיש.
 
  • Like
Reactions: gds

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור