זו בכלל לא תשובה -- נמנעת מלהתמודד עם השאלה/הצהרה, שייתכן שרכב כמו מאזדה 2 "טובה" עבור מישהו יותר מ-BMW7. זה שייש עוד אלטרנטיבות, שחלקן המלצות "טובות" יותר, כולל BMW1 ומיני קופר, זה ברור, אבל עקפת את הנקודה בסיבוב.התשובה פשוטה
קנה מיני קופר או bmw סידרה 1.
בדיוק!!ואני אקח את זה רחוק יותר.
אדם שאוהב מכוניות אספנות. הוא נהנה מהפורד אנגליה שלו. בלי מזגן, בלי היגוי נורמלי, עם בלימת פתע מ-80 ל-0 שגורמת לרכב להזרק לכל הצדדים.
...
אממה. הוא אוהב את הפורד אנגליה למרות שהוא יודע שבמונחים של היום זה רכב גרוע.
האם היותר טוב עבורו הופך את הרכב שלו ליותר טוב? חד משמעית לא
עברנו לפסקנות יתר, לא?איכות הצליל הוא נגזרת של פרמטרים שהמערכת צריכה לבצע. זה מדיד, שמיע - אובייקטיבי
זו בכלל לא תשובה -- נמנעת מלהתמודד עם השאלה/הצהרה, שייתכן שרכב כמו מאזדה 2 "טובה" עבור מישהו יותר מ-BMW7. זה שייש עוד אלטרנטיבות, שחלקן המלצות "טובות" יותר, כולל BMW1 ומיני קופר, זה ברור, אבל עקפת את הנקודה בסיבוב.
טעות נוספת שאפשר לעשות בכיוון הזה -- שהנה אני עושה אותה -- זה להצביע על כך שאם גם נראה לך שלקבל את המסקנות של הגישה האלטרנטיבית יחרב את האתר ו/או את השאיפה למצויינות באודיו, זה לא מאפשר לך בכלל לשקול אותה בצורה רציונאלית. משהו שמזכיר את אותו כתב עם המג'יקו, אלא שהוא גם אידיוט בלי קשר, ואתה ההיפך מזה. אין איתך שום שאלה של יכולת להבין, אבל המשמעויות של להיפתח לקבל מהוות חומה גדולה מדי מכדי לאפשר זאת.
וכו' וכו', אני לא יכול לנחש כרגע איפה ומה החששות שלך מפני מה שעלול לקרות חס וחלילה אם מוותרים על היומרות ונשארים עם ההעדפות והשאיפה לקדם את ההנאה האישית דרך מצויינות, ולימוד דרכים כלליות להרחבת הדעת וצורות ההסתכלות, כולל הצבעות על הזדמנויות ספציפיות של ציוד ומוסיקה.
חלק מאיתנו בכלל לא יודעים לנתח טוב יותר ופחות טוב מתוך סט פרמטרים שקיים ומקובל באודיו 400000 שנה.
הרבה התפלפלות, תפיסת עמדה והרבה אי הסכמות על דברים שאתה יודע שאתה מסכים עליהם מכל וכל. למה? כי אתה מחזיק במערכת כזו בדיוק
אני יודע שאתה מודע לזה שהפרמטרים הללו חשובים ואתה בהחלט מיישם אותם בפועל
אני הראשון שחושב -- יודע -- שאני לא מיישם אותם בפועל.
כשאתה שופט את זה לפי התוצאות, אתה טועה לחלוטין בפרשנות המניעים.
למשל, אם נסתכל על צליל "טבעי" / "אמיתי" / "ריאליסטי" כעל קריטריון, ומבחינתך פטיפון נותן צליל כזה, אז מבחינתך, זה שקניתי פטיפון זו הוכחה לכך שאני פועל לפי הקריטריון הזה.
מבחינתי, אותה קניית פטיפון היא הוכחה נחרצת להיפך מזה. לדעתי פטיפון/ויניל לא נותן צליל "טבעי" / "אמיתי" / "ריאליסטי", אלא הכנת הוויניל כוללת הכנסת עיוותים (במשמעות שינוי צורת הגל), כך שזה מראש לא יכול להיות אמיתי, אבל העיוותים האלה הם מסוג שהאוזן אוהבת (כפי שאתה עצמך הדגמת לכמה אודיופילים כשהשמעת להם צליל מקומפרס "עדין" כלשונך).
כך שמבחינתי, צליל של פטיפון וויניל הוא צליל שהוא מיופייף יחסית למציאות, שזה ההיפך מהקריטריון הנ"ל, וכן במתאם מלא למה שאני אומר שאני הולך לפיו -- מה שעושה לי כייף ולעזאזל עם הריצה חסרת הטעם אחרי ה"טבעי" / "אמיתי" / "ריאליסטי", שאפריורית לא ניתן להשגה עם ההקלטות הקיימות.
כך גם ההעדפה שלי לאחרונה של צליל מנורות, שברור לי שהוא מיופייף ופחות מדוייק -- ההיפך מקריטריון ה"דיוק", אבל לגמרי לפי קריטריון ה"הנאה".
זהו ויכוח מהסוג שאי-ההסכמות בו נובעות מתפיסות שונות של הגדרות.
ייתכן (אם כי אני בספק) אפילו ששנינו מסכימים על ה"מהויות" שמסתתרות מאחרי הדברים, אבל כל עוד לא נסכים על מה זה "אובייקטיבי" ומה זה "טוב", הוויכוח הזה יהייה עקר.
רק לצורך הדיון: הנה הצעה להגדרות -- פשטניות ביותר -- וספציפיות לתחום הדיון, ללא יומרה לכלליות.
אובייקטיבי: שאינו תלוי בסובייקט ששופט -- טעמו, דיעותיו, עולמו, שפתו, וכל אספקט אחר
טוב: כזה שמספק את רצונותיו/מטרתו של השופט, ולכן תלוי גם בשופט וגם באובייקט הנישפט/מוערך (מערכת למשל, או הקלטה, או צליל, או כל דבר בתחום).
הדיון שלנו הוא על האם "טוב" באודיו הוא דבר אובייקטיבי.
לפי הגדרות אלה, התשובה הטריויאלית היא "לא", כי "טוב" הוא באופן אינהרנטי מושג סובייקטיבי, ואינו מוגדר בלי לומר טוב עבור מי.
כדי להמשיך בוויכוח באופן יעיל, אנא ספק הגדרות משלך למושגים "טוב" ו"אובייקטיבי".
עמיר יקירי.
טוב לך הוא סובייקטיבי.
טוב אובייקטיבי הוא טוב יותר.
חבלזשלמה , התכנית ספורט הזו קורעת.
השאלה הקלאסית: כשהתלמיד לא מבין - האם יש לתלמיד בעיה או שהמורה לא יודע להסביר?
- באופן עקבי ומתמשך לא הבנת שום דבר ממש שכתבתי, וכל פעם הייתי צריך להסביר לך מחדש איפה עיקמת, עיותת, סילפת ופירשת שלא כהלכה, ואתה עוד רוצה, בהינתן הניסיון הזה איתך, שאאמין לך שאתה מבין משהו?
עמיר
BMW סידרה 7 היא מכונית אבסולוטית טובה יותר ממיני קופר - ובכל היבט כולל בטיחות אקטיבית ובטיחות פאסיבית. פתרונן של בעיות חנייה אינן משהו שקשור ברכב עצמו.זו בכלל לא תשובה -- נמנעת מלהתמודד עם השאלה/הצהרה, שייתכן שרכב כמו מאזדה 2 "טובה" עבור מישהו יותר מ-BMW7. זה שייש עוד אלטרנטיבות, שחלקן המלצות "טובות" יותר, כולל BMW1 ומיני קופר, זה ברור, אבל עקפת את הנקודה בסיבוב.
אבל אלך אתך. מיני קופר לעומת BMW7. וואלה.
איזו מכונית יותר "טובה" -- "אובייקטיבית", ללא התחשבות בכסף?
לא חושב שייש שאלה. לא באותה כיתה בכלל.
אבל עבורי, בעולם שלי, כל זה לא רלוואנטי ולא תופס. עבורי, עם כל הכבוד לקריטריונים, מיני קופר "טובה" יותר.
אפשר עדיין להתעקש ולטעון שלמשל במקרה של תאונה במהירויות גבוהות, BMW7 תשמור על חיי/שלמותי לאין ערוך טוב יותר, וזה אפילו נכון לחלוטין, אבל בהעמדה זה מול זה את הנזק בתאונה כפול ההסתברות שלה לעומת הנזק בחיפוש חנייה רבע/חצי שעה יותר כל יום כפול ההסתברות של זה, אני משקלל את זה בצורה אחת, ומישהו אחר ישקלל את אותם נתונים אחרת. לכן הגדרת ה"טוב" שלי עבורי שונה מהגדרת ה"טוב" שלו עבורו.
בדיוק!!
השאלה איזה רכב יותר "טוב" באופן כללי אינה רלוואנטית מבחינתו -- בעצם זו היא שאלה פילוסופית תיאורטית! -- רק השאלה איזה רכב יותר "טוב" עבורו, זה מה שמעניין ורלוואנטי מבחינתו, ולטענתי, גם מבחינת כל אחד ואחד מאיתנו בנפרד, ולפי זה הוא פועל ו"צריך" לפעול!!
עמיר
קודם כל תציע הגדרה משלך ל"טוב", ואז אולי יהייה טעם לדרג בין טוב סובייקטיבי, שבטוח שאפשר להגדיר, לבין טוב אובייקטיבי, שלא בטוח שייש כזה בתחום האודיו (נעזוב את שאלת ה"טוב" בתחומים אחרים)טוב לך הוא סובייקטיבי.
טוב אובייקטיבי הוא טוב יותר.
"התמודדתי" איתה כאן בפסקה האחרונה, אבל בוא לא נמשיך לטחון מיים בענייני מכוניות. זה לא מקדם אותנו לשום מקום.אני מציע שתתמודד עם הטענה על הפורד אנגליה