אספרסו מוזיקה ושרת


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה כמו מישהו שיש לו חס וחלילה סרטן, יותר רציני או פחות רציני, אבל הרופא בכלל לא עושה בדיקות לבירור המצב, לא יודע האם ואיזה סרטן יש וכמה חמור, ובטח לא מטפל בו, אלא בפריחה קטנה שיש לו ביד שמאל וקצת נפיחות ברגל ימין, וזה שלפעמים מגרד לו בעורף.
איזה ערמה של... כתבת. חזרת להתפלמסות לצורך התפלמסות הפתולוגית שלך.
אתה מעדיף ללכת לארון החשמל ולבדוק את הסגירה של הברגים ולא לטפל באקוסטיקה כשלב ראשון, מרכזי ומהותי? סבבה.

הפערים בנינו הם מאוד גדולים.
למעשה, הפערים בין הגישה שלך ובין כל מחקר ו/או ידע שיש לאנושות על אודיו: איך הוא נוצר, איך הוא מתנהג, מה משפיע עליו ומה נדרש לעשות כדי לשפר אותו, הוא מאוד גדול וזה סבבה.

דעתך היא דעתך, גם אם היא מייצגת סוג של שוליים דקיקים.

בעיני (ובעיני האנושות והידע והמחקר שהיא צברה) משחקים וניסויים ברשת החשמל, למרות שלעיתים יביאו להשפעה ברורה (..אך לא תמיד לחיוב ביחס למצב הקיים), זה משהו מינורי, אפסי, כלום ושום דבר בערך, ביחס להשפעה של החדר.

באנגלית אומרים: Minuscule.

נשאר לגמרי חלוקים. זה גם בסדר.

רן
יצאת בהצהרות חסרות בסיס ומדהימות בהתנשאות שלהן שלפי חשדי המוקדם לגביך נובעות מסוג של שיגעון גדלות.
שאלה פשוטה: למה להתחיל לבצע מדידות מסובכות אקוסטיות לפני שאתה ניגש לעניין בראש שקט שכל הפרמטרים האחרים במצב תקין ?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
איזה ערמה של... כתבת. חזרת להתפלמסות לצורך התפלמסות הפתולוגית שלך.

יצאת בהצהרות חסרות בסיס ומדהימות בהתנשאות שלהן שלפי חשדי המוקדם לגביך נובעות מסוג של שיגעון גדלות.
שאלה פשוטה: למה להתחיל לבצע מדידות מסובכות אקוסטיות לפני שאתה ניגש לעניין בראש שקט שכל הפרמטרים האחרים במצב תקין ?
אתה לא צריך להגרר להאשמות אישיות, אנחנו פשוט לא חושבים אותו הדבר זה הכל. לא צריך להתעצבן.

השגעון גדלות דווקא נמצא אצלך, בערך בכל פוסט שני, תוך שאתה מנפנף בידע חסר כל תכלית ושימוש, שההשפעה שלו היא מזערית על התוצאה הסופית והוא נכון יותר לקורס לחשמלאים מתחילים ולא לאודיו.

הפרמטרים שמנית אין להם שום השפעה על הבעיות שמציב החדר.
לחדר לא ממש אכפת לגבי הסטנד שלך, או הברגים שלך בארון החשמל, או השיכוך שלך מתחת למגבר.

צריך לפתור קודם כל ולפני הכל את הבעיות העיקריות ואחרי זה אפשר לשחק בכל מיני דברים זניחים. זה ההגיון.

ועכשיו קח אוויר ותענה לעניין במקום להגרר להשמצות אישיות.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
איזה ערמה של... כתבת. חזרת להתפלמסות לצורך התפלמסות הפתולוגית שלך.
מי שמדבר על ערמה של ... :cool:
כמעט כל המלל שלך הוא "..."

יצאת בהצהרות חסרות בסיס ומדהימות בהתנשאות שלהן שלפי חשדי המוקדם לגביך נובעות מסוג של שיגעון גדלות.
נהיית פסיכולוג שמאבחן אנשים דרך האינטרנט?

שאלה פשוטה: למה להתחיל לבצע מדידות מסובכות אקוסטיות לפני שאתה ניגש לעניין בראש שקט שכל הפרמטרים האחרים במצב תקין ?
תשובה פשוטה: כדאי להתחיל בדברים שמשפיעים הכי הרבה, ואחר כך לעשות fine tuning
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אתה בודק את האקוסטיקה באמצעות מה שיוצא מהמערכת-רמקולים נכון?
אם משהו שם לא 100 אחוז, למשל קבל פרוץ שמכניס רעש או משנה ערכים במעגל משוב וכו'
מה שתקבל זה סיגנל לא תקין שיוצא מהרמקולים ובעצם מרמה את מכשירי הבדיקה שלך כי אם תכניס פינק נויז תוצאת הבדיקה לשיטתך תיתרגם לתיקונים אקוסטיים שלא יהיו מודעים לבעיה במערכת וכשהבעיה תתוקן ידרשו התאמות אקוסטיות מחדש.

"בערך בכל פוסט שני, תוך שאתה מנפנף בידע חסר כל תכלית ושימוש, שההשפעה שלו היא מזערית על התוצאה הסופית"
זה האמ אמא של ההתנשאות לקבוע שכל מה שאתה לא מכיר בחשיבותו הוא בטל ומבוטל.

גדי, בוגר מגמת אוטומציה ובקרה, אורט סינגלובסקי חשמלאי פשוט מרכין ראש לפני כבודו.
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תשובה פשוטה: כדאי להתחיל בדברים שמשפיעים הכי הרבה, ואחר כך לעשות fine tuning
תוכל לצטט לי מאיזה מקור אקדמי, קרוב לוודאי מתחום התעשייה וניהול, אתה מביא את התשובה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
תוכל לצטט לי מאיזה מקור אקדמי, קרוב לוודאי מתחום התעשייה וניהול, אתה מביא את התשובה?
יש מה שנקרא שכל ישר, אם כי יש אנשים שמה שיש להם ממנו אינו מדיד :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אתה בודק את האקוסטיקה באמצעות מה שיוצא מהמערכת-רמקולים נכון?
אם משהו שם לא 100 אחוז, למשל קבל פרוץ שמכניס רעש או משנה ערכים במעגל משוב וכו'
מה שתקבל זה סיגנל לא תקין שיוצא מהרמקולים ובעצם מרמה את מכשירי הבדיקה שלך.
בדיקת קבל פרוץ אינה מופיעה ברשימה הארוכה שלך.

אם מדובר על ציוד מקולקל, גם שאר הרשימה שלך לא תעזור.

למה להתחיל לבצע מדידות מסובכות אקוסטיות
אצל מי שמבין עניין, בדיקות אקוסטיות אינן דבר מסובך
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתה בודק את האקוסטיקה באמצעות מה שיוצא מהמערכת-רמקולים נכון?
אם משהו שם לא 100 אחוז, למשל קבל פרוץ שמכניס רעש או משנה ערכים במעגל משוב וכו'
מה שתקבל זה סיגנל לא תקין שיוצא מהרמקולים ובעצם מרמה את מכשירי הבדיקה שלך.

"בערך בכל פוסט שני, תוך שאתה מנפנף בידע חסר כל תכלית ושימוש, שההשפעה שלו היא מזערית על התוצאה הסופית"
זה האמ אמא של ההתנשאות לקבוע שכל מה שאתה לא מכיר בחשיבותו הוא בטל ומבוטל.

גדי, בוגר מגמת אוטומציה ובקרה, אורט סינגלובסקי חשמלאי פשוט מרכין ראש לפני כבודו.

תמשיך עם האישי, אני בוחר לא להגיב...:)

לגופו של עניין.

שום סטנד, או שיכוך, או ברגים בארון החשמל, או כבל של טרנספרנט במקום נורדוסט, או שקע של סיין במקום אויידה , או פרה של נאגרה במקום CH, או זרוע של פטיפון אחת במקום השנייה, או כל דבר אחר שעולה על דעתך, לא ישפיעו על המדידה ועל הדברים שכדאי וחשוב לבדוק לפני שמחליטים מה נדרש לעשות.

ולכן, הם לא מעניינים אותי בכלל. שום כלום. הבל הבלים.

ככל ויש בעיה חשמלית חמורה , ברמה של תקלה מסוכנת בארון החשמל שגורם למערכת לחרחר ולהוציא קולות מוזרים, אז סבבה, ראוי לתקן את זה אבל הדיון כאן הוא לא על החריג והקיצוני והמסוכן, אלא על הכלל.

לצערי אתה משקיע המון זמן, ידע ואנרגיה בדברים שהם מאוד מאוד זניחים, גם אם שמיעים (במערכות מסוימות) במקום בבסיס ובעיקר שהם פי כמה וכמה מהותיים ושמיעים יותר.

ביום שבת ביקרתי אצל גיא ביחד עם אחרים (הוא העלה על זה פוסט) ובמהלך הביקור הוא נחשף פעם ראשונה להשפעות של מדידות מקצועיות, תוך הזזה של הרמקולים והשמה של אביזרים אקוסטיים, מדידות, השמה, מדידות, השמה ולבסוף הקשבה, עוד מדידות. סיום.

אני אסכם את הדברים קצת אחרת.

גם אם היינו נותנים לגיא מליון שקל, אשר במהלכם הוא היה מחליף הגברה, פטיפונים, כבלים, מציב תחנת חשמל אצלו בלובי של הבניין ובעודף קונה Taiko, כל אלו, לא היו גורמים לשינוי המדויק והמבורך שהוא חווה.
שינוי שהוא פועל של הרבה ידע, כמה שקלים על אביזרים והכנה מצידו של אוכל מצוין.

רן
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.

אל תשכח פלס, לבדוק שהקבלן דאג לצקת את הרצפה במאונך.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שוב. אני מסכים עם כך שהאקוסטיקה היא ראשונה במעלה אך זה לא רק היא וכל השאר זניח שזה הטרנד שנוצר פה בזמן האחרון, אודיופיליה לדעתי צריכה להתייחס בכובד ראש לכל הפרמטרים.
והנה ממש אתמול החזרתי שתי פלטות צמר סלעים מוקשה של אאוראלקס למקומות שהסרתי אותן מהם כי חשבתי שאני מקבל יותר אוויר בצליל בלעדיהן והסתבר ששגיתי, אבל יצא לי בכמה חדרים של אנשים להחליף ממ"תים של ג'נרל אלקטריק שידועים כמנפחי באס לסוג אחר ונחסכה הוצאה על טיפול אקוסטי בחדר לשם כך.

כתבתי משהו ב"מטבחון" אם למישהו בא לקרוא ולא נכנס לשם: https://www.dtown.co.il/forum/threads/תקרית-אקוסטית-מסתורית-ופתרונה.63503/
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אל תשכח פלס, לבדוק שהקבלן דאג לצקת את הרצפה במאונך.
רצוי שאתה תעשה זאת כי לשפוך סכום שערורייתי על סטנד בליינד בלי לבדוק בבית כפי שהעדת שעשית כדאי מאוד שלא יעמוד על העוקם.
יש הרבה יצרני סטנדים שבסטנד עצמו מותקנת בועת אוויר לפילוס, אז אל תגחך לפני שתגלה דברים שאינך יודע כמו שגיחכת עלי במיקום הקודם של המערכת שלך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
שוב. אני מסכים עם כך שהאקוסטיקה היא ראשונה במעלה אך זה לא רק היא וכל השאר זניח שזה הטרנד שנוצר פה בזמן האחרון, אודיופיליה לדעתי צריכה להתייחס בכובד ראש לכל הפרמטרים.
והנה ממש אתמול החזרתי שתי פלטות צמר סלעים מוקשה של אאוראלקס למקומות שהסרתי אותן מהם כי חשבתי שאני מקבל יותר אוויר בצליל בלעדיהן והסתבר ששגיתי, אבל יצא לי בכמה חדרים של אנשים להחליף ממ"תים של ג'נרל אלקטריק שידועים כמנפחי באס לסוג אחר ונחסכה הוצאה על טיפול אקוסטי בחדר לשם כך.

כתבתי משהו ב"מטבחון" אם למישהו בא לקרוא ולא נכנס לשם: https://www.dtown.co.il/forum/threads/תקרית-אקוסטית-מסתורית-ופתרונה.63503/

איך החלפת ממ"ת מטפלת בגלים עומדים, דיפים או החזרים מיותרים ?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
רצוי שאתה תעשה זאת כי לשפוך סכום שערורייתי על סטנד בליינד בלי לבדוק בבית כפי שהעדת שעשית כדאי מאוד שלא יעמוד על העוקם.
יש הרבה יצרני סטנדים שבסטנד עצמו מותקנת בועת אוויר לפילוס, אז אל תגחך לפני שתגלה דברים שאינך יודע כמו שגיחכת עלי במיקום הקודם של המערכת שלך.

יותר פשוט לקחת פלס ולישר את הסטנד.
גדי נשמה, כמי שיש לו פטיפון הדבר הראשון שנבדק, "יושרתו" של המשטח עליו מונח הכתר, קרי מדפי הסטנד.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
שוב. אני מסכים עם כך שהאקוסטיקה היא ראשונה במעלה אך זה לא רק היא וכל השאר זניח שזה הטרנד שנוצר פה בזמן האחרון, אודיופיליה לדעתי צריכה להתייחס בכובד ראש לכל הפרמטרים.
והנה ממש אתמול החזרתי שתי פלטות צמר סלעים מוקשה של אאוראלקס למקומות שהסרתי אותן מהם כי חשבתי שאני מקבל יותר אוויר בצליל בלעדיהן והסתבר ששגיתי, אבל יצא לי בכמה חדרים של אנשים להחליף ממ"תים של ג'נרל אלקטריק שידועים כמנפחי באס לסוג אחר ונחסכה הוצאה על טיפול אקוסטי בחדר לשם כך.

כתבתי משהו ב"מטבחון" אם למישהו בא לקרוא ולא נכנס לשם: https://www.dtown.co.il/forum/threads/תקרית-אקוסטית-מסתורית-ופתרונה.63503/
זניח באופן יחסי.

אם תגיע אליי ונשחק עם כבלי חשמל, או נחליף את השיכוך מתחת להגברה של ה CH (שאפילו דאגתי לשדרג לא מזמן) , אז לא תהיה מחלוקת שהשינוי הוא שמיע, ברור וקל לאבחנה.

עם זאת, הוא עדיין זניח (מאוד) ביחס לאקוסטיקה. שום מקור להשוואה.
אודיופיל לא צריך לזלזל בכלום, הכל כולל הכל יכול לעשות שינוי, בין גדול ובין קטן.

העניין שהוא שאודיופיל גם צריך לדעת להבחין בין העיקר, לבין התעסקות בדברים שהם בבחינת Fine Tuning .

ולגבי הורדה והשמה של כל מיני אביזרים אקוסטיים, כי יום אחד אתה חושב ככה ויום אחד חושב אחרת, אז אני מניח שאתה יודע לבד מה אני חושב לגביי משחקים עם אביזרים אקוסטיים, בלי מדידות, תוך הסתמכות על כלי כמו האוזניים שלנו והמצב רוח היומי שלנו....

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
שוב. אני מסכים עם כך שהאקוסטיקה היא ראשונה במעלה אך זה לא רק היא וכל השאר זניח שזה הטרנד שנוצר פה בזמן האחרון, אודיופיליה לדעתי צריכה להתייחס בכובד ראש לכל הפרמטרים.
כל השאר לאו דווקא "זניח" -- יש הרבה דברים ששווה לעשות -- אבל בסדר גודל פחות משמעותי.

יצא לי בכמה חדרים של אנשים להחליף ממ"תים של ג'נרל אלקטריק שידועים כמנפחי באס לסוג אחר ונחסכה הוצאה על טיפול אקוסטי בחדר לשם כך.
אין לך מושג אם חסכת טיפול אקוסטי או לא -- אין לך מושג ירוק איזה בעיות נשארו אחרי ההתערבות שלך.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
איך החלפת ממ"ת מטפלת בגלים עומדים, דיפים או החזרים מיותרים ?
בדיוק כמו כבל חשמל שאנשים מחליפים. אם כבל חשמל הוא פיין טיונינג הוא גם יתרום לתוצאה של הבדיקה האקוסטית, החלפת אותו ותקבל תוצאה אחרת.
מה שאני אומר זה ברור שבדיקה אקוסטית היא ראשונה במעלה אבל היא לא חפה מהשפעות אחרות שאני מוצא כלא זניחות כלל.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בדיוק כמו כבל חשמל שאנשים מחליפים. אם כבל חשמל הוא פיין טיונינג הוא גם יתרום לתוצאה של הבדיקה האקוסטית, החלפת אותו ותקבל תוצאה אחרת.
מה שאני אומר זה ברור שבדיקה אקוסטית היא ראשונה במעלה אבל היא לא חפה מהשפעות אחרות שאני מוצא כלא זניחות כלל.
צר לי, אבל לא נראה לי שאי פעם החזקת מיקרופון וביצעת מדידות, תוך שאתה מחליף כבלים, או משנה את החשמל, או מחליף סטנד.

אנחנו מדברים כאן על טווחים שהחדר שולט בהם, שהם עד אזור ה 300 הרץ לערך.

מה השינוי לדעתך של אותו כבל, או שקע, או החלפת ברגים בארון חשמל, בכל הקשור למדידה?

אם זה יגרום למשהו, זה יהיה זניח, מזערי, כלום בפיתה, לעומת הבעיות האינטרנטיות של החדר.

יש לך עכשיו דיפ של 14DB ב 85 הרץ, בעיה די שכיחה.

החלפת 200 כבלים. ומגבר. וראש של פטיפון והחלפת לוח חשמל וקנית סטנד חדש.

מה כל אלו יעשו למדידה לדעתך?

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
גדי,

אף אחד פה לא מזלזל בחשמל /משככים - אני אישית משקיע על זה המון כסף.המון.אני שומע את ההבדלים מיד - ובמסגרת החברים שלי - אני לא מכיר אחד שלא שומע הבדל לטוב או לרע.אפילו לא אחד.

אתה לא יכול לשים אקוסטיקה /הצבה /בחירה נכונה של רמקול לחדר באותה משוואה - זה לא מתקיים במציאות בשום צורה וגם לא אמור להתקיים.
אני בטוח שכל אפקט של חשמל ושיכוך מדיד לחלטין - במשככים רואים את זה - בחשמל אני בטוח שכן (לא מצאתי עוד את הגרף לזה ואם אחפור מניח שאמצא אותו ) ,בכבלי רמקולים -רואים את זה (מעט).

ההבדלים באקוסטיקה /הצבה /בחירה נכונה של רמקול לחדר - הם שוב - בכפולות של מאה. איך נטפל בדיפ או בפיק של עשרות צדיבלים בבאס .שום רכיב לא יפתור את זה - לעולם לא. אם אתה רוצה דוגמאות אוכל לשלוח-יש לי מאות שנאספו בהמהלך השנים.

אבל לא צריך גרפים לזה - תראה מה קורה בסאונד של תערוכות עם ציוד של מליונים - רוב הדברים על סף הלא שמיע.
תראה מה קורה שיש לשני אנשים אותה מערכת בחדר שונה - לרוב - לא ניתן לזהות בכלל שמדובר באותה מערכת.

אז אף אחד לא בא להגיד - שאין השפעה -כי יש - אבל לא תוכל לעולם לשים אותם באותה ספירה או באותו יקום.
מאמרים אקדמיים יש לך אין סוף ב AES ובכל מקום בערך. ויש גם דוגמאות מכל חדר.
ואין לך שום דרך לדעת מה קורה ללא מדידות - פשוט אין. ואם המטרה היא למקסם שהיא מן הסתם צריכה להתבצע על ידי "בניית הבניין " ולא צבע הקירות בלובי הבניין - יש רק דרך אחת.

האם זה אומר שלא ניתן להגיע לסאונד טוב ללא מדידות -כמובן שלא.יש מזל ,יש FEEL .יש אוזן.
האם זה אומר שאי אפשר למקסם ללא מדידות -כמובן שכן.

השאלה היא למה להתנגד כל כך לזה.מה הסיבה ?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור