אני רק חושב על האדם שיש לו קצת כסף בצד עם אוזניים טובות ורוצה לקנות מערכת אמצע איכותית לשבת ולשמוע, קורא את כל כמות המידע ההנדסי-אקוסטי והולך לאיבוד.
יחפש בנוסף על שפע הרכיבים הבסיסיים מידע על שיכוכים, איך למקם את המערכת בהתאם לחדר בו הוא הולך לשמוע, קצת טיפים על חשמל, קורא את כל האמור לעיל וחושכות עיניו.
אמר עמיר שאין דבר כמו צליל נכון כי במילא רוב ההקלטות הן לא כאלה ובשורה התחתונה צריך לבנות מערכת שעושה כיף.
אם כך לא צריך גם לבזבז סכומים הזויים, קונים משהו נחמד, מוסיפים לו איזה RC בסיסי ותופרים את הצליל למה שעושה כיף, לא כן?
זה סוג של כן ולא, כי אולי זו התשובה הנכונה, אבל בפירוש לא התשובה הכיפית.
בסופו של יום, בין כל הויכוחים הללו ובין כל המוזיקה, נשאר מבחינתנו החלק הארי של התחום הזה, גם אם לא נודה בכך וזהו תחום "המשחקים".
כולנו אוהבים להוציא מהאריזה את המשככים החדשים, לשחק עם איזה כבל חשמל חדש, להעלות איזו עקומה חדשה ולשבת ולהקשיב....ואם זה נעשה עם חברים, עוד יותר טוב.
ככה העברתי עכשיו שבת שלמה עם 2 חברי פורום, בין כבלי חשמל, שינויים של דאמפינג פאקטור (ה- CH מאפשר את זה), שינויים ב- Gain (ה- CH מאפשר את זה) והשוואות בין כיול מדויק יותר לכיול מדויק פחות (לא הדיוק קובע....).
זה היה כיף וסופר מעניין.
למעשה, כשחושבים על זה בצורה נכוחה, האנשים שמשתמשים באותן מערכות כיול, הם הם בעצם הפיוריסטים האמיתיים, המסוגלים לשחזר את אותו מקור של אותו בחור, שהשתמש, בדיוק כמוהם, בכלים דומים.
רן
אם זה היה נכתב בהתחלה היה חוסך שעות של קריאה, מעניין מאוד.
למה זה בעצם כל כך מפתיע?
באופן אישי, אני פחות מאמין בריצה אחר משהו לא נודע שנערך באולפן, מדובר במשהו חסר משמעות והגיון בעיני. המון משתנים והמון לא נודע.
אבל, אם אתה ממש מתעקש לרוץ אחרי איזה משהו לא נודע, אז הסבירות שלי להגיע אליו היא הרבה יותר גבוהה והגיונית מאחרים, היות ואני משתמש בדיוק באותם כלים של מי שיצר את אותו מקור, קרי ה-Trinnov.
ועדיין, לא ממש מייחס לזה חשיבות.
רן