אספרסו מוזיקה ושרת


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
למה הכוונה "מערכות אודיו מפונפנות" ... ?
בעניין רום קורקשין יש סטאפים שפשוט חייבים לכייל אותם כמו שצריך עניין של התאמה/או/ו/החלל "הבעייתי" שבנמצא, אחרת זה פשוט נשמע גרוע על אף רמת ומחיר המוצרים עצמם. וכמו בכל דבר יש יתרונות ויש חסרונות, אכן, אין יש

לא קיימת מערכת אחת בעולם, אפילו לא בישראל שהפיזיקה דילגה עליה .

לכן, כל מערכת, באשר היא, בין אם היא יקרה, או זולה, בין אם המגבר תוצרת שוויצריה או הונגריה, בין אם הרמקול עלה 20,000 ש"ח או 2 מליון ש"ח, בין אם המשתמש בחר להשתמש בכבלי החשמל בקופסא, או אם המשתמש בחר לשחק ברשת החשמת הישראלית, ברגע שהמערכת תחובר ל Room Correction היא תקטין את המניפולציות והבעיות שיוצר החלל ולכן היא תרוויח בעשרות מונים.

אני מציע לך לקרוא, ללמוד ולהתנסות , במקום לכתוב על דברים שאין לך בהם מושג והבנה.

.
שיטה נוספת לטיפול בחדר והיא מקובלת בהחלט.
"ההתלהבות" ככל הנראה מהתוצאה ופחות לדעתי מהיישום.
כאשר התוצאה מרגשת אותך ומחלחלת בך, כבר שוכחים איפה וכמה הייתה מניפולציה על הסיגנל, וכמה נאבד בדרך.
העיקר ההרגשה ומה היא מייצרת ומציירת בראש ובלב ובעיקר בנשמה.

מדהים שעד היום אנשים לא מבינים מה זה Room Correction.
למעשה, כל המניפולציות על הסיגנל מבצע החדר, בין אם זה הקירות, התקרה, החומרים או השד יודע מה.

החדר מבצע מאות מניפולציות על הסאונד בכל רגע נתון. הוא לועס ובוחש את הסאונד וגורם לו להשמע שונה בתכלית השינוי בכל מקום ומקום.

ה- Room Correction מנסה, לא תמיד בהצלחה, להקטין את המניפולציות שמבצע החדר על הסיגנל.

רן
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
423
מעורבות
128
נקודות
43
גם ה x1 וגם ה T3 מצויינים אבל בהשוואה למתחרה הישיר Aurander A30, W20SE בהתאמה הם מחווירים, כנ"ל בהשוואה ל Taiko SGM, פינק פואן 2.16 , Antipods Oldera, K50 ועוד הרבה אחרים...

לכן לצאת בהצהרה ש X הוא הטוב מכולם מבלי לבדוק במערכת שלך זו אמירה שאין לה ביסוס היות שגם אם שרת X הוא הטוב ביותר, שום דבר לא מבטיח שבמערכת שלך הוא יתפקד טוב יותר גם מרכיב העולה הרבה פחות.

לדוגמה, ה Taiko SGM יהיה במיטבו בחיבור usb וזה ע"פ היצרן, שרתים אחרים כמו ה Grimm במיטבם בחיבור AES , במידה והדאק של פותח השרשור במיטבו בחיבור AES מה הטעם להשקיע במכונה כמו הTaiko ?

לבסוף, פותח השרשור ביקש המלצה לשרת, שרת = איחסון מקומי. לאף אחד מהפתרונות של לומין אין איחסון מקומי.
אתה מצחיק, כי גם אתה בכתיבת ההודעה הזו יוצא בהצהרות מבלי לבדוק ולהשוות.
מה גם שהבאת שמות של מכשירים בשווי פי 2-3
מהלומין, ועדיין לפי הביקורות של הכתבים הנחשבים ביותר בתחום (אלן סירקום, אטקינסון, רוברט הארלי ועוד רבים הלומין x-1 בטופ!)
הלוואי והיה לי את הלוקסוס להשוות את כל המכשירים בעולם. אבל בתחום של סטרימרים יש אמת אחת אבסולוטית והיא שלומין חברת על שקשה מאוד להתחרות בסטרימרים שלה.
אתה יכול לשאול בתערוכות יצרנים (לאו דווקא של סטרימרים) וכולם יגידו אותו הדבר
ואגב אתה טועה, ללומין יש סרבר -L1 שאני גם משתמש בו והוא פנטסטי גם.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
לכן, כל מערכת, באשר היא, בין אם היא יקרה, או זולה, בין אם המגבר תוצרת שוויצריה או הונגריה, בין אם הרמקול עלה 20,000 ש"ח או 2 מליון ש"ח, בין אם המשתמש בחר להשתמש בכבלי החשמל בקופסא, או אם המשתמש בחר לשחק ברשת החשמת הישראלית, ברגע שהמערכת תחובר ל Room Correction היא תקטין את המניפולציות והבעיות שיוצר החלל ולכן היא תרוויח בעשרות מונים.
אין לי ידע או התנסות ברום קורקשיין , וייתכן ואתה צודק, בכל זאת לטעמי, כל התיקונים צריכים להישקל לאחר שחדר האזנה עבר טיפול אקוסטי מקיף וראוי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,102
מעורבות
3,109
נקודות
113
אתה מצחיק, כי גם אתה בכתיבת ההודעה הזו יוצא בהצהרות מבלי לבדוק ולהשוות.
מה גם שהבאת שמות של מכשירים בשווי פי 2-3
מהלומין, ועדיין לפי הביקורות של הכתבים הנחשבים ביותר בתחום (אלן סירקום, אטקינסון, רוברט הארלי ועוד רבים הלומין x-1 בטופ!)
הלוואי והיה לי את הלוקסוס להשוות את כל המכשירים בעולם. אבל בתחום של סטרימרים יש אמת אחת אבסולוטית והיא שלומין חברת על שקשה מאוד להתחרות בסטרימרים שלה.
אתה יכול לשאול בתערוכות יצרנים (לאו דווקא של סטרימרים) וכולם יגידו אותו הדבר
ואגב אתה טועה, ללומין יש סרבר -L1 שאני גם משתמש בו והוא פנטסטי גם.
תראה, במקרה יצא לי לשבת לארוחת ערב עם אחד הכתבים שרשמת. לאחר השיחה הבנתי שמבחינתי אם אותו כתב רושם שבחוץ חושך, עדיף שאבדוק בעצמי.

לגבי מה יצא לי או לא יצא לי להאזין, לרוב המוחלט של המכשירים למעט הAldera שהוצג במצב בטא במינכן האזנתי, בתערוכת מינכן או אצל חברים, לא תאמין איזה סרברים ניתן למצוא בבתים של אנשים בארץ.

למיטב ידיעתי דגם ה S1 עליו אתה מעיד אינו מיוצר כבר, מה גם שבפעמים שיצא לי להאזין לו הצליל נשמע רזה ובהיר, ייתכן כתוצאה מהסטאפ אליו חובר.

גם אם לא תקבל זאת, לא קשה להתחרות בסטרימרים של לומין או כול חברה אחרת, בסוף מדובר בסוג של מחשב ולאתוכנה, לא איזה כור אטומי.
אלטרנטיבות והצע יש בשפע, גם בארצנו הקטנטונת.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אין לי ידע או התנסות ברום קורקשיין , וייתכן ואתה צודק, בכל זאת לטעמי, כל התיקונים צריכים להישקל לאחר שחדר האזנה עבר טיפול אקוסטי מקיף וראוי.
אז אם אין לך ידע ובעיקר התנסות, אז איך יש לך דיעה?

רן
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
423
מעורבות
128
נקודות
43
תראה, במקרה יצא לי לשבת לארוחת ערב עם אחד הכתבים שרשמת. לאחר השיחה הבנתי שמבחינתי אם אותו כתב רושם שבחוץ חושך, עדיף שאבדוק בעצמי.

לגבי מה יצא לי או לא יצא לי להאזין, לרוב המוחלט של המכשירים למעט הAldera שהוצג במצב בטא במינכן האזנתי, בתערוכת מינכן או אצל חברים, לא תאמין איזה סרברים ניתן למצוא בבתים של אנשים בארץ.

למיטב ידיעתי דגם ה S1 עליו אתה מעיד אינו מיוצר כבר, מה גם שבפעמים שיצא לי להאזין לו הצליל נשמע רזה ובהיר, ייתכן כתוצאה מהסטאפ אליו חובר.

גם אם לא תקבל זאת, לא קשה להתחרות בסטרימרים של לומין או כול חברה אחרת, בסוף מדובר בסוג של מחשב ולאתוכנה, לא איזה כור אטומי.
אלטרנטיבות והצע יש בשפע, גם בארצנו הקטנטונת.
אני מדבר על X-1 - זה מכשיר אחר
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אז אם אין לך ידע ובעיקר התנסות, אז איך יש לך דיעה?

רן
כי אתה בעצמך מאשים את החדר כמקור הבעיה המרכזי. אז רק לאחר טיפול טוב במקור הבעיה אפשר וראוי לבצע עוד טיפולים אקטיביים. ויש לי קצת ניסיון בהאזנה ככה שיכולה להיות לי דיעה. גילוי נאות, אני פיוריסט.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,102
מעורבות
3,109
נקודות
113
אני מדבר על X-1 - זה מכשיר אחר
בתגובה מס 18 רשם פותח השרשור שאינו מעוניין להוסיף דאק נוסף.
ה X1 הוא סטרימר עם דאק מובנה, למיטב הבנתי לא זה מה שפותח השרשור מחפש.
בנוסף לאמור, ה X1 אינו כולל אחסון פנימי, האחסון שניתן להוסיף ל X1 הוא דיסק חיצוני או ה L1 (יחידת האחסון החיצונית של לומין) באמצעות אחד מחיבורי ה USB שבו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כי אתה בעצמך מאשים את החדר כמקור הבעיה המרכזי. אז רק לאחר טיפול טוב במקור הבעיה אפשר וראוי לבצע עוד טיפולים אקטיביים. ויש לי קצת ניסיון בהאזנה ככה שיכולה להיות לי דיעה. גילוי נאות, אני פיוריסט.
אני מאשים את החדר כמקור הבעיה?
זו לא דיעה אישית:)
זה קצת מצחיק.
מכיר איזה ספר/מאמר/מחקר שחושב אחרת ממני?

ניסוח נכון יותר צריך להיות :" ברור לי שחדר הוא מקור הבעיה"

לא יודע מה זה אומר פיוריסט.

פחות מתחבר למושגים לא ברורים, גמישים בטירוף שאין מאחוריהם שום יתרון בשום צורה ודרך לתוצאה הסופית. שום יתרון.

ו..אני לא בטוח "שפיוריסטים" משתמשים כמוך בסאבוופר...:)

לגופם של דברים:

אין כאן טוב יותר, או טוב פחות, או מלחמה סמויה, או גלויה בין Room Correction לטיפול אקוסטי פסיבי.
לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות.

בעיני, כמישהו עם ידע רחב ונסיון של למעלה מ 25 שנה, האידיאל הוא שילוב של שניהם, תוך ניצול היתרונות של כל אחת מהשיטות.

לו הייתי נאלץ מסיבה מסוימת לבחור בינהן
אז ברור לי שבחירה ב Room Correction תהיה לאין שיעור טובה יותר ותוביל לתוצאות טובות יותר, הן בגלל הגמישות והן בגלל יכולות ההתאמה המדויקות מאוד לבעיות סופר ספציפיות.

תנסה. תחווה. תקרא ואז תגבש דיעה.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אני מאשים את החדר כמקור הבעיה?
זו לא דיעה אישית:)
זה קצת מצחיק.
מכיר איזה ספר/מאמר/מחקר שחושב אחרת ממני?
מאשים הכוונה מציין עובדה . והמילה אתה נועדה רק כדי להדגיש ששנינו מסכימים על הנחת המוצא הזאת.
ו..אני לא בטוח "שפיוריסטים" משתמשים כמוך בסאבוופר...:)
פיוריסט זו השאיפה. בוא נראה, הרמקולים שלי יש להם אלמנט אחד מה שמייתר קרוס אובר, הקדם שלי פאסיבי מנחת נגדים ladder type, ההגברה 2.5 ואט. המקור הוא ממיר טרנספורט דיסקים- הממיר 44.1 זה מה שאני משתמש. אני יכולתי כביכול לשכנע את עצמי שזה מספיק, אבל לא. זה לא. אז יש סאבוופר אקטיבי עם 2 אלמנטים 8 אינץ. וזהו. כי אני אוהב באס והוא מטפל בצליל מתחת ל70 הרץ, כי הרמקול שלי מת מתחת לאזור הזה. מציאות מבורכת. אז כן, אני פיוריסט שמעדיף מציאות מתאוריות. Wide band ולאו דווקא פול ריינג' אדוק.
בעיני, כמישהו עם ידע רחב ונסיון של למעלה מ 25 שנה, האידיאל הוא שילוב של שניהם, תוך ניצול היתרונות של כל אחת מהשיטות.
25 שנה זה גם הניסיון שלי, ושל אחרים שחושבים אחרת משנינו. כל אחד והניסיון שלו. אין ספק ששילוב של שיטות ולקיחת הטוב מכל אחד מהם זה מצויין. והנה א חנו מסכימים שיש מקום לטפל בחדר מבחינה אקוסטית במקביל לשאר הדברים.
תנסה. תחווה. תקרא ואז תגבש דיעה.
אין לי צורך, נהנה ממה שיש לי, והדרך שלי מראש מונעת את הצורך בהתערבות בצליל. חושב שגם האנשים כאן שמתמחים ב RC יסכימו כי טיפול אקוסטי בחדר יש?לו חשיבות מכרעת למיקסום תוצאה.
שנהנה ממוזיקה טובה זה הכי חשוב :בעד: .
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
אני תמיד מרגיש אאוטסיידר בפורום הזה משום שאני לא חי בארץ (ולכן לא חלק מ״סצינת האודיו כאן), אבל מאד חבל לי לראות כל פעם את הריבים בפוסטים. קצת יותר כבוד לדעה המנוגדת לא יזיק.

לגבי הסוגיה האם מוזיקאים הם ״אודיופילים יותר טובים״ אני חושב שכמו בכל דבר יש ויש. רק תראו אתמה שעשה ג׳ימי פייג׳ לרהמאסטרים של לד זפלין.....

וכמובן יש מאה דוגמאות הפוכות.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
פיוריסט זו השאיפה. בוא נראה, הרמקולים שלי יש להם אלמנט אחד מה שמייתר קרוס אובר, הקדם שלי פאסיבי מנחת נגדים ladder type, ההגברה 2.5 ואט. המקור הוא ממיר טרנספורט דיסקים- הממיר 44.1 זה מה שאני משתמש. אני יכולתי כביכול לשכנע את עצמי שזה מספיק, אבל לא. זה לא. אז יש סאבוופר אקטיבי עם 2 אלמנטים 8 אינץ. וזהו. כי אני אוהב באס והוא מטפל בצליל מתחת ל70 הרץ, כי הרמקול שלי מת מתחת לאזור הזה. מציאות מבורכת. אז כן, אני פיוריסט שמעדיף מציאות מתאוריות. Wide band ולאו דווקא פול ריינג' אדוק.

25 שנה זה גם הניסיון שלי, ושל אחרים שחושבים אחרת משנינו. כל אחד והניסיון שלו. אין ספק ששילוב של שיטות ולקיחת הטוב מכל אחד מהם זה מצויין. והנה א חנו מסכימים שיש מקום לטפל בחדר מבחינה אקוסטית במקביל לשאר הדברים.

אין לי צורך, נהנה ממה שיש לי, והדרך שלי מראש מונעת את הצורך בהתערבות בצליל. חושב שגם האנשים כאן שמתמחים ב RC יסכימו כי טיפול אקוסטי בחדר יש?לו חשיבות מכרעת למיקסום תוצאה.
שנהנה ממוזיקה טובה זה הכי חשוב :בעד: .

ראשית, ואולי זה גם עונה ל al2813, אין כאן "מריבות", מנהלים דיון שחורג קצת מהתחדשתי, תמונות, הכבל הביא לשינוי דרמטי בסאונד וכיוצ"ב
אז לא צריך להתרגש
הלהט נובע מהאהבה של כולם לתחום.

שוקרון יקירי

צר לי אבל כל הדברים שמנית לגבי המערכת שלך, יתכן והם נהדרים ומופלאים אבל בינם ובין תוצאה סופית, או רלוונטיות לדיון, אין דבר וחצי דבר.

צר לי באופן אישי שאתה מעדיף להשקיע את הזמן בהודעות ודיונים, על תחום שאין לך שום נסיון ו/או הבנה בו, תחום שהוא בעצם הבסיס של התחביב הזה.

לו היית משקיע מעט מזמנך וקצת לומד וקצת חווה וקצת מתנסה ויוצא מהריבוע המצוצמם שאתה נמצא בו, היית מבין זאת מהר מאוד.

החדר couldn't care less לגביי כל הפירוט שטרחת לפרט, לא ההחזרים, לא זמני ההדהוד, לא בעיות הקשורות למרחב הזמן, לא בעיות הקשורות לתדרים ועוד.

כל אותם דברים בסיסיים. פיזיקלים. מדעיים. בסיסיים, לא מושפעים מכל הניסיונות שלך "לא להתערב בסיגנל.."

ברגע שאתה החלטת לשים את המערכת שלך בסלון לא מטופל פסיבית ו/או אקטיבית, אתה במודע (כנראה שלא..) בחרת שאוסף של קירות, זוויות, חומרים, תקרה, זכוכיות הן אלו שיכתיבו לך את הסאונד והתוצאה הסופית.

אתה בחרת לשנות ולעוות את הסיגנל ועכשיו אתה בוחר לעטוף את הבחירה הזאת בכל מיני מילים פיוריסטיות/אודיופיליות חסרות כל בסיס

אני פחות מתחבר לאימרת בסגנון של "אני נהנה, לא מעוניין ללמוד, לא מעוניין להתנסות, לא מעוניין לחוות....אבל כן...ברור..יש לי תמיד דיעה "

אבל זה אני...כל אחד זכאי ל...
דעתו.

רן
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
423
מעורבות
128
נקודות
43
בתגובה מס 18 רשם פותח השרשור שאינו מעוניין להוסיף דאק נוסף.
ה X1 הוא סטרימר עם דאק מובנה, למיטב הבנתי לא זה מה שפותח השרשור מחפש.
סבבה. למרות שאפשר לחבר אותם דיגיטלית לדאק (או לקנות u2 mini שהרבה יותר זול) ולהינות מטרנספורט הקבצים המשובח שלהם
בנוסף לאמור, ה X1 אינו כולל אחסון פנימי, האחסון שניתן להוסיף ל X1 הוא דיסק חיצוני או ה L1 (יחידת האחסון החיצונית של לומין) באמצעות אחד מחיבורי ה USB שבו.
אתה מוזמן לבוא להתרשם בעצמך x-1 מחובר ל L-1 ישירות דרך רשת ( ה-x-1 מתפקד אצלי בתור סוויץ׳- פורט אחד לראוטר והשני ל-L1)
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
ראשית, ואולי זה גם עונה ל al2813, אין כאן "מריבות", מנהלים דיון שחורג קצת מהתחדשתי, תמונות, הכבל הביא לשינוי דרמטי בסאונד וכיוצ"ב
אז לא צריך להתרגש
הלהט נובע מהאהבה של כולם לתחום.

שוקרון יקירי

צר לי אבל כל הדברים שמנית לגבי המערכת שלך, יתכן והם נהדרים ומופלאים אבל בינם ובין תוצאה סופית, או רלוונטיות לדיון, אין דבר וחצי דבר.

צר לי באופן אישי שאתה מעדיף להשקיע את הזמן בהודעות ודיונים, על תחום שאין לך שום נסיון ו/או הבנה בו, תחום שהוא בעצם הבסיס של התחביב הזה.

לו היית משקיע מעט מזמנך וקצת לומד וקצת חווה וקצת מתנסה ויוצא מהריבוע המצוצמם שאתה נמצא בו, היית מבין זאת מהר מאוד.

החדר couldn't care less לגביי כל הפירוט שטרחת לפרט, לא ההחזרים, לא זמני ההדהוד, לא בעיות הקשורות למרחב הזמן, לא בעיות הקשורות לתדרים ועוד.

כל אותם דברים בסיסיים. פיזיקלים. מדעיים. בסיסיים, לא מושפעים מכל הניסיונות שלך "לא להתערב בסיגנל.."

ברגע שאתה החלטת לשים את המערכת שלך בסלון לא מטופל פסיבית ו/או אקטיבית, אתה במודע (כנראה שלא..) בחרת שאוסף של קירות, זוויות, חומרים, תקרה, זכוכיות הן אלו שיכתיבו לך את הסאונד והתוצאה הסופית.

אתה בחרת לשנות ולעוות את הסיגנל ועכשיו אתה בוחר לעטוף את הבחירה הזאת בכל מיני מילים פיוריסטיות/אודיופיליות חסרות כל בסיס

אני פחות מתחבר לאימרת בסגנון של "אני נהנה, לא מעוניין ללמוד, לא מעוניין להתנסות, לא מעוניין לחוות....אבל כן...ברור..יש לי תמיד דיעה "

אבל זה אני...כל אחד זכאי ל...
דעתו.

רן
אתה כן חושב שצריך טיפול פאסיבי בחדר, וגם אני. לא נראה לי שיש ביננו ויכוח בנקודה הזאת. לא יודע מהיכן הסקת לגבי החדר שלי ואיך הוא מטופל? אני דיברתי בצורה כללית ולא הזכרתי את החדר שלי אלא רק את הציוד הפיוריסטי. הסלון שלי אגב, לא מטופל ויש לי בעיה עם זה- בעיקר בגבוהים. אבל דירה שכורה ועוד כמה עניינים מונעים כרגע. בהמשך גם זה יגיע בגלל החשיבות של העניין.

אני נמנע מהתערבות של חלקים אקטיביים בסיגנל ומרשה לעצמי על סמך התוצאה שהגעתי אליה כולל הרפרנס שלי חננאל אלון להמשיך לדבוק בגישה הזאת.

לא שמעתי שום הרכב מערכת שגרם לי לפקפק בראייה ההוליסטית של המערכת שלי ואו בעניין הלאותר סינגל דרייבר. אך ברור לי שהמערכת שלי לא תקלע לטעם של כולם. בסופו של דבר זה הכיוון שאני התחברתי אליו ואני חושב, בזהירות ובאובייקטיביות האפשרית, שהגעתי לתוצאה מכובדת מאוד.

אני עם אותו הרכב בשינויים מדודים כבר 15 שנה, ועדיין משפר אותו מפעם לפעם, רום קורקשיין זה לא חלק מהתפריט שלי הנראה לעין ונשמע לאוזניים.

אם תשים לב לא הבעתי דיעה לגבי רום קורקשיין אלא לגבי החשיבות של טיפול אקוסטי פאסיבי. לכן טרחתי לציין כי אין לי ידע ברום קורקשיין למעט קריאה אגבית ושכל ישר. אני בד"כ משתדל לטעון טיעונים חיוביים ולחוות דיעה לגבי מה שאני חושב שיש לי מה לתרום בו. בחיובי. בעיקר בחגים.

ואכן, כמו שפתחת והקדמת אותי במענה ל @al2813 ( שברוב טובו עזר לי בעבר ברכישה קטנה מאירופה, והוא קסם של בחור) אין כאן לא ריב ולא מדון וזדון- אלא דיון עירני ומבורך. חופש דיון זה משהו שצריך וחובה קדושה לקיים ולהרבות בו.
אתה מוזמן אליי רן מתי שתרצה, גבעתיים גבול תל אביב, לאחר שהטרנספורט שלי יחזור מתיקון, ותוכל להתרשם מהגישה שאני מאמין בה. אותי כבר הזמנת להאזין בעבר, אני עוד עלול להגיע, ראה הוזהרת !
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתה כן חושב שצריך טיפול פאסיבי בחדר, וגם אני. לא נראה לי שיש ביננו ויכוח בנקודה הזאת. לא יודע מהיכן הסקת לגבי החדר שלי ואיך הוא מטופל? אני דיברתי בצורה כללית ולא הזכרתי את החדר שלי אלא רק את הציוד הפיוריסטי. הסלון שלי אגב, לא מטופל ויש לי בעיה עם זה- בעיקר בגבוהים. אבל דירה שכורה ועוד כמה עניינים מונעים כרגע. בהמשך גם זה יגיע בגלל החשיבות של העניין.

אני נמנע מהתערבות של חלקים אקטיביים בסיגנל ומרשה לעצמי על סמך התוצאה שהגעתי אליה כולל הרפרנס שלי חננאל אלון להמשיך לדבוק בגישה הזאת.

לא שמעתי שום הרכב מערכת שגרם לי לפקפק בראייה ההוליסטית של המערכת שלי ואו בעניין הלאותר סינגל דרייבר. אך ברור לי שהמערכת שלי לא תקלע לטעם של כולם. בסופו של דבר זה הכיוון שאני התחברתי אליו ואני חושב, בזהירות ובאובייקטיביות האפשרית, שהגעתי לתוצאה מכובדת מאוד.

אני עם אותו הרכב בשינויים מדודים כבר 15 שנה, ועדיין משפר אותו מפעם לפעם, רום קורקשיין זה לא חלק מהתפריט שלי הנראה לעין ונשמע לאוזניים.

אם תשים לב לא הבעתי דיעה לגבי רום קורקשיין אלא לגבי החשיבות של טיפול אקוסטי פאסיבי. לכן טרחתי לציין כי אין לי ידע ברום קורקשיין למעט קריאה אגבית ושכל ישר. אני בד"כ משתדל לטעון טיעונים חיוביים ולחוות דיעה לגבי מה שאני חושב שיש לי מה לתרום בו. בחיובי. בעיקר בחגים.

ואכן, כמו שפתחת והקדמת אותי במענה ל @al2813 ( שברוב טובו עזר לי בעבר ברכישה קטנה מאירופה, והוא קסם של בחור) אין כאן לא ריב ולא מדון וזדון- אלא דיון עירני ומבורך. חופש דיון זה משהו שצריך וחובה קדושה לקיים ולהרבות בו.
אתה מוזמן אליי רן מתי שתרצה, גבעתיים גבול תל אביב, לאחר שהטרנספורט שלי יחזור מתיקון, ותוכל להתרשם מהגישה שאני מאמין בה. אותי כבר הזמנת להאזין בעבר, אני עוד עלול להגיע, ראה הוזהרת !

חחח תודה על האזהרה. אני אשמח להגיע ותמיד שמח לשמוע ולחוות דברים שונים. לפעמים אני גם יוצא מופתע.

לגופם של דברים, כמישהו שעורך אין ספור שווט אאוטים נרחבים, קפדניים, על כל דבר בערך, כבר המון המון שנים, אתה צריך לשים לב לגביי אימרות בסגנון של "הכל בסדר...אולי בעיה בגבוהים..."

ברגע שאין לך רפרנס אמיתי, מיידי שניתן לדלג בין המצב הנוכחי למצב בו המערכת שלך רחמנא ליצלן מכוילת, אין לך באמת שום הבנה לגביי איך יכולה המערכת שלך להשמע ללא כל הבעיות (הרבות) שמביא איתו החלל שלך. אתה בכלל לא מודע לבעיות. לא מודע.

אתה יודע שוקרון, לפני הרבה שנים כבר אמרו לי: "רן, אתה מבזבז את הזמן שלך על אנשים שלא רוצים לחוות, לא רוצים להתנסות, לא רוצים ללמוד ולעולם לעולם גם לא יבואו לשמוע, כי הם חוששים להתעמת עם העובדות, כי זה יגרום להם לחשיבה מחדש, הוצאות כספיות, והכרה שהדרך שהם התעקשו עליה..... שגויה בבסיסה...."

אני מקווה שאתה לא אחד מהם....:)

חג שמח.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הי איתי
מועדים לשמחה

הכרת כלי מוסיקה והתנהגותו, יכולה בהחלט לתרום רבות גם לאודיופילים שהנושא רחוק מלהעסיקם.
לעניין התלהבות סונית זו אמורה להתרחש בזמן האזנה לתוצאה שמתקבלת כתוצאה מהעיסוק המורכב בסיגנל. כמובן שזה לא מחייב.

על אותו משקל, בחינת הדגשים הסוניים שמתהווים במהלך עיבוד האינפורמציה, מתרחשת בד"כ ביתר שאת בהליך בניית הסט אפ. בתוך כך יהיו שיתנו תשומת לב רבה יותר לכל הקשור להתאמת הסיגנל לחדר. לצד שלל האפשרויות הפסיביות יעשה שימוש גם ב-RC. כמובן שכל אחד בהתאם לשיטתו, ולתפיסת האודיו והאקוסטיקה שלו.

לא פעם התוצאה שמתקבלת מהדגיטל מאכזבת, וכן זה קורה גם באנלוג. בנוגע למדיה הארכאית אני יכול לנחם את הקולגות שבמוקדם או במאוחר נופל האסימון ומבינים שחלק ניכר (בלשון המעטה) מאוסף התקלטים שלקח לא מעט זמן לבנות, פשוט לא מתנגן בצורה ראויה.

תופעה זו כמובן שאינה פוסחת גם על מערכות מבוססות ציוד אולטרה היי אנד. למותר לציין שאין מדובר במהדורה והפקה כלשהם, או וויניל של חברה מסויימת, או עד כמה התקליטים מלוכלכים.

להגיע למצב שבו המערכת (ללא קשר למדיה) מעבירה מסה של מוסיקה שלא עברה קודם לכן, ובצורה קוהרנטית בלי לעבד מהקסם שלה, וממגוון רחב של ז'אנרים, קיים צורך בערך מוסף.
מדובר ברמת החשיבות שאנו מיחסים להאזנה לאותם ציודים שמצויים כיום בשוק ולא פחות חשוב לסינרגיה שהם מייצרים במערכת. במילים אחרות נדרש לפתח את מיומנות ההאזנה ובעיקר הרגישות אליה. במיקרו ובמקרו, מהפרט והשולי לטוטאל, בדומה לאותו מוזיקאי המוזכר לעיל.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
חוששים להתעמת עם העובדות, כי זה יגרום להם לחשיבה מחדש, הוצאות כספיות, והכרה שהדרך שהם התעקשו עליה..... שגויה בבסיסה...."
יכול להיות שאני כזה..מי יודע? אגו יש לו את הדרכים שלו המיוחדות להסוות את עצמו.
אבל מה שבטוח שגם אם אין לי עניין להוציא כסף זמן או מאמץ, אני לא מתבייש להודות אם משהו נשמע טוב ואפילו יותר טוב ממה שאני הצלחתי להוציא.
אני לא התעקשתי על הדרך שלי, הדרך שיכנעה אותי שוב ושוב.אגב, ה"שכנוע" הוא לא מול המערכת שלי במצבה הנוכחי ; אלא מול מערכת הרפרנס שאני הולך לאורה- המערכת והדרך של חננאל אלון מרמת גן. וטרם שמעתי משהו מושלם יותר מהרפרנס הזה.
תקציב הוא תמיד עניין חשוב ואכן הדרך שאני הולך בה מאפשרת יחס עלות תועלת גבוהה. זה רק יתרון מבחינתי.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,102
מעורבות
3,109
נקודות
113
סבבה. למרות שאפשר לחבר אותם דיגיטלית לדאק (או לקנות u2 mini שהרבה יותר זול) ולהינות מטרנספורט הקבצים המשובח שלהם
ה u2 mini, נהדר בתור רכיב כניסה, ללומין מכשירים טובים ממנו והוא אינו ברמת המכשירים שרשם פותח השרשור או שאתה רשמת, עם כבר אז ה T3 הוא מתחרה ראוי יותר.
אתה מוזמן לבוא להתרשם בעצמך x-1 מחובר ל L-1 ישירות דרך רשת ( ה-x-1 מתפקד אצלי בתור סוויץ׳- פורט אחד לראוטר והשני ל-L1)
אצלך ה L1 מתפקד כ NAS, המשרת את ה X1, לא שזה רע, גם אני עושה שימוש ב NAS במקביל ל Server, אבל שוב זה אינו עונה להגדרת Server הגם שמדובר בפתרון נוח לאיחסון קבצים אבל כזה המכניס מורכבות רשת שלא בטוח שאליה מתכוון פותח השרשור.
 

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
405
מעורבות
87
נקודות
28
אני מתחבר לפרשנות של רן מויאל לגבי התערבות החדר . ההוכחה הפשוטה היא איכות המוזיקה באוזניות . כאשר אני שומע דרך אוזניות תוך אוזן , אפילו בבלוטות ו mp3, הניטרליות , הטבעיות והפירוט מתקבלים ברמה גבוהה מאוד. זה נובע מהיעדר השפעות החדר ,נכון יש את עניין ההספק הנמוך שמאפשר עיוותים אפסיים ואין את איבוד האנרגיה בגלל המרחק האפסי לאוזן , אבל עדיין היעדר ההחזרים עושה את ההבדל הכי גדול. אז למה לא כולם משתמשים ? כי אין הרבה היצע , לא כולם טובים וצריך ידע נרחב בעניין . בנוסף רוב היצרנים מדגימים בלי , כי הם לא יודו שהציוד שלהם ישמע טוב בגלל רכיב אחר שהם לא מייצרים . הרום קורקשיין של האודיופיל הממוצע נמצא באיקאה .. שטיחים , ספות , תמונות ונרות קטנים וריחניים לאווירה .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
יכול להיות שאני כזה..מי יודע? אגו יש לו את הדרכים שלו המיוחדות להסוות את עצמו.
אבל מה שבטוח שגם אם אין לי עניין להוציא כסף זמן או מאמץ, אני לא מתבייש להודות אם משהו נשמע טוב ואפילו יותר טוב ממה שאני הצלחתי להוציא.
אני לא התעקשתי על הדרך שלי, הדרך שיכנעה אותי שוב ושוב.אגב, ה"שכנוע" הוא לא מול המערכת שלי במצבה הנוכחי ; אלא מול מערכת הרפרנס שאני הולך לאורה- המערכת והדרך של חננאל אלון מרמת גן. וטרם שמעתי משהו מושלם יותר מהרפרנס הזה.
תקציב הוא תמיד עניין חשוב ואכן הדרך שאני הולך בה מאפשרת יחס עלות תועלת גבוהה. זה רק יתרון מבחינתי.
אין לי מושג אם אתה עונה על ההגדרות המדויקות של פיוריסט, או כמה אתה מודע או לא מודע לחשיבות של האקוסטיקה, או אם בא לך באמת ללמוד ולהתנסות.
...אני כן יודע שנעים לנהל איתך דיון.

וזה חשוב. מאוד.

נתראה בקרוב

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור