זה כן עשוי להיות משהו שלילי כשיצרן יוצא עם מוצר ובתוך 5 שנים מגיע כבר ל-MK3 כאשר כל עדכון מוצר כזה הרוכשים של הדור הנוכחי מאבדים עוד ערך מהמוצר שלהם והיצרן לא מאפשר להם אופציית שדרוג מתקבלת על הדעת אם בכלל.
ערב טוב .
יהיה טוב יותר אם תציין שאתה עוסק בתחום או לפחות תציג את עצמך ככזה, לפני שאתה מבקר מוצר אחר.במקרה הנדון -מוצר שאני מייבא.
שואל את עצמי – מדוע גם בחרת לעשות את זה על דפי הפורום באופן כללי ובאופן פרטני, מדוע בפוסט שדיבר,בין היתר, גם על מערכת חדשה של דיראק ומן הסתם תהיה זמינה להמון משתמשים גם מחוץ לפלטפורמה של STORM AUDIO.
בקשר לביקורת שלך - המוצרים מודולרים לחלוטין.ניתן להחליף כרטיסים.מספר האנשים שהחליפו הוא אפס – אין באמת סיבה לעשות את זה כי אין הבדל של ממש בין הדורות השונים. תוכל להיות רגוע – המערכת החדשה תרוץ גם על MK1.
אתם גם צריכים לתאם עמדות לגבי יעילות ה UNISON -כי אתה טוען שזה לא ישים/תאורטי/מחקרי ואחרים אומרים שהחברות כבר עובדות על הדבר הנגדי ל UNISON.
ובכלל – יהיה טוב אם נתרכז בנושא הטכני של המערכת החדשה ומה שהיא מציעה מאשר לזרוק לאוויר תגובות בוז לא רלוונטיות.
עד כמה שאני מבין, אין מימוש לאותו DIRAC UNISON שהוזכר פה בקונסטלציה של סטריאו, אלא רק בקונסטלציה של סראונד וגם היא לא בדיוק טיפוסית אלא רחוקה מכך. היא טיפוסית אולי במטה של CEDIA / Herman או באולפן עריכה של Lucasfilm, אם כי שם משתמשים במערכות כיול אחרות.
ודאי שיש – הסבר למטה.
על סמך איזה נתונים / השוואה אפשר לבסס אמירה שזה יעשה הבדל של שמיים וארץ?
על סמך המדע -בעיקר איך מטפלים ב SBIR ו גלים עומדים – שהם שני דברים שונים(כן?).
כאשר SBIR מתייחס להחזרים בתדרים שהם מתחת TRANSASITION ZONE – החזרים בתדרים של 250-300 ומטה השונים מהחזרים בתדרי מיד וגבוהים (המתנהגים בצורה כיוונית) החזקים בעוצמתם יחסית – מה שנקרא האזור הבוצי.
גלים עומדים -קשורים כבר לאורך הגל ביחס לצלעות החדר ומופיעים בתדרים נמוכים יותר.פחות תנודות ברמה המספרית - אך גדלות מאוד בעוצמתן. למטה או למעלה.
מי שחי ונושם חדרים, מבין שהדרך לטפל בצרות האלו היום היא:
1. מלכודות אקוסטיות -זאת אומרת – המרת האנרגיה.
2.שינוי התגובה האקוסטית בחדר בנקודת האזנה - על ידי הזזת הרמקול ו/או מיקום הישיבה
3.הוספת רמקול נוסף - סאב - הממוקם במקום אחר ומגיב אקוסטית אחרת
4.שליחת אנרגיה זהה בפאזה הפוכה.(ראה דאבל בס אריי וכו)
ישנן גם מלכודות אקטביות עצמאיות וכמובן RC ובצורתו הנוכחית הוא מוגבל (אין חדש פה).
UNISON
זאת אומרת שאם היינו רוצים לדוגמא לטפל בסיגנל של הרמקול הקידמי שמאלי והיינו יכולים לקבל "תמיכה" אקוסטית מהרמקול הקידמי ימני – הדבר היה יכול מאוד לסייע .בל נשכח שאת אותו ROOM GAIN שיש לרמקולים הם יכולים לנצל לטובת אותו תיקון אקוסטי לרמקול נגדי.
ROOM GAIN- יכול להגיע לעשרות דציבלים, בדיוק בתדרים המדוברים, שלרוב נחתכים במערכות דור קודם (ובצדק) - כעת כבר לא צריך לזרוק לפח.
וזה בדיוק מה שקורה כאן מבחינת דו ערוצי.
UNISON תמיד יודעת מה כל רמקול עושה בכל רגע נתון ומעצם היותה MIMO ולא SIMO - יכולה להשתמש בכל רמקול במערכת לתיקון סיגנל של רמקול אחר. נגמר העידן שכל רמקול עובד בצורה עצמאית ועובד רק עם פילטר אחד.
זאת אומרת -שלערוץ קידמי שמאלי יהיה את הפילטר שלו אך לקידמי ימני גם יהיה פילטר המתקן את רמקול קידמי שמאלי וכך לכל רמקול .(ללא קשר לפילטר הסיגנל שלו ,כן?)
גם אם יהיה תיקון רק באזורים של 250-50 הרץ מפני שהרמקול לא FULL RANGE מלא – ולא עד 20 הרץ .פתרנו 90 אחוז מהבעיות.
עכשיו – עוד לא דיברנו על הוספת סאב/סאבים – כאשר אלו יוכלו להוות מלכודות אקוסטית חכמה מאין כמוה ולאו דווקא רק יצרני סיגנל.
גם לא נחוייב לעבוד במונו SUM. תאר לעצמך שתוכל להגיד למערכת נניח 2.2 שסאב ימני יתקן את רמקול ימין עד 100 הרץ וסאב שמאלי יתקן את רמקול שמאל עד 100 הרץ ומתחת לזה שיעבדו יחד.
המערכת כבר לא עובדת "כל רמקול לעצמו" – המונח קרוסאובר ודיליי בין סאבים לקידמיים ובין סאב אחד לשני כבר לא רלוונטים.
מעבר לזה -ישנן שמועות שעניין ה PRE RINGING נפתר – אותו אפקטי המסוגל לגרום למערכות קיימות להישמע מכניות.
בסופו של יום המערכת הזו תטפל בדברים שהיום לא ניתן לטפל בהם וגם תהיה מאוד רובסטית -זאת אומרת זזת קצת שמאלה ,קצת ימינה עם הראש – הסאונד זהה (מה שהיום ממש ממש לא)
זה לא ממש המצב...
מכל מה שיצא לי לראות, ה״סרטונים ברשת״ ו״מי שהתנסה בה״ זה למעשה בן אדם אחד, שקוראים לו Gene Della Sala והוא הבעלים של Audioholics.
אני הייתי מפעיל ביקורתיות יתר על כל מה שמר Gene Della Sala אומר, מפרשן, דוחף לו, מעלה לדיון ובטח שבטח ממליץ. לא מאתמול יש לא מעט אנשים שטוענים שהאדם הזה הוא אחד האנשים הרקובים ביותר בענף בו הוא פעיל ולפני כשנתיים בערך, כשהוא בנה/שיפץ את הבית שלו הדבר הגיע לשיא כשהוא בלי בושה פנה ליצרנים עם המסר הבא: אני בונה חדר קולנוע ואני מציע לכם את הסידור הבא - תתנו לי את המוצר שאני מבקש לצמיתות ואני אעשה לכם בתמורה ביקורת, אפרסם אותו באופן חיובי ואוהד ואדאג שיהיה עליו שיח מתמיד במדיות השונות בהן אני נמצא, כשאני באופן אקטיבי אפרגן לו.
החלק השני של הסיפור הזה הוא שמי שהוא פנה אליו והעדיף שלא להכנס לסידור הזה, הוא דאג לייצר לו תדמית שלילית בכל הזדמנות.
חוץ ממנו מה שקיים בעיקר זה הסרטונים של Volvo ואולי עוד כמה יצרני רכב שעבורם נוצרה ה-Unison מלכתחילה לפני לא מעט שנים.
האם קראת את ההסברים על הטכנולוגיה ב White papers של דיראק הפזורים ברשת ? – אם זה מעניין אותך אוכל לשלוח לך.
האם נכנסת לדפי הפורומים המובילים בתחום וקראת את הדיונים ואת האכזבה שהדבר לא היה בשל לשימוש ביתי - לא מעט שנים?
אני לא מכיר אישית את ג'ין אבל אני כן מכיר דיי מקרוב את המכייל והאקוסטיקאי שמציג את הטכנלוגיה (ומאוד מתלהב – יש לו על מה) .
בכלל בקרב המכיילים – אלו חדשות אדירות בשבילנו -הרי כבר המערכת הוצגה
בסביבה ביתית וביישום ביתי ב CES לפני לא מעט שנים – אנשים שמעו .
האתגר היה איך להביא אותה הביתה ובממשק שיהיה נוח למשתמש הפשוט,מפני שהיכולות פה הן אין סופיות.אתה ממש יכול לעצב אקוסטית דברים שלא ניתן כיום.
בסופו של יום המערכת הזו תוכל בלחיצת כפתור לעשות – מה שאני לא אוכל להתקרב לעשות בשנה עבודה ידנית וזו הבשורה.
עוד לא נכנסתי לטיפול שלה בזמני הדהוד – שזה בכלל פלא הנדסי.
הבשורה היא משמחת ואני מקווה ומאמין שהיא תרד גם לרמות מחיר נגישות יותר עם הזמן בעתיד הלא רחוק.