אספרסו מוזיקה ושרת


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
הדיון שלמעלה מאוד משכיל, למרות שנעשה ע״י שני ״עוסקים בתחום״ ויש פה כמובן גם שמץ של עניין מסחרי.

אפשר לסכם ככה:
1. דיראק הולכים לצאת עם משהו מדהים, וואוו שישנה את כל התמונה 180 מעלות.

2. סטורם בונים על היוניסון שיהיה משהו מדהים, וואוו שישנה את כל התמונה 180 מעלות.

3. טרינוב, לפי שמועות חזקות מאוד שרצות ברשת, הולכים לצאת עם מערכת חדשה לגמרי שתיהיה מדהימה, וואוו ותשנה את כל התמונה 180 מעלות.

מסקנה:
א. להשאר עם המערכת הכייפית הקיימת. הכל טוב, הם עוד מתבחבשים עם עצמם.
ב. רן אתה יכול כבר לפתוח את הבוידעם ולחפש אחרי האריזות.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הדיון שלמעלה מאוד משכיל, למרות שנעשה ע״י שני ״עוסקים בתחום״ ויש פה כמובן גם שמץ של עניין מסחרי.

אפשר לסכם ככה:
1. דיראק הולכים לצאת עם משהו מדהים, וואוו שישנה את כל התמונה 180 מעלות.

2. סטורם בונים על היוניסון שיהיה משהו מדהים, וואוו שישנה את כל התמונה 180 מעלות.

3. טרינוב, לפי שמועות חזקות מאוד שרצות ברשת, הולכים לצאת עם מערכת חדשה לגמרי שתיהיה מדהימה, וואוו ותשנה את כל התמונה 180 מעלות.

מסקנה:
א. להשאר עם המערכת הכייפית הקיימת. הכל טוב, הם עוד מתבחבשים עם עצמם.
ב. רן אתה יכול כבר לפתוח את הבוידעם ולחפש אחרי האריזות.
רומנטיקנים גם נוטים לחיות בעבר.

איזה בוידעם בראש שלך, מי יש לו היום בוידעם?

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אין כאן משהו חדש, אבל מסתבר שזה גילוי מרעיש למי שקצת פחות מתעסק בזה.. :)

הרעיון נובע מהעובדה שהתערבות החדר, או בעצם השליטה האבסולוטית של החדר, תהיה עד לאזורים של 200-300 הרץ.

בתדרים הללו בעצם מדובר בסוג של כלי נוסף המנגן בחלל, ביחד עם שאר הכלים להם אנו מקשיבים בקטע המנוגן.

זה לא אומר שלחדר אין השפעה מעבר לתחום הזה, יש לו השפעה ולפעמים לא מועטה, אבל הטיפול שם (אמור) להיות קל יותר ויתכן וניתן להסתפק בפתרון בסיסי של וילונות שטיחים וכיוצ"ב.

לאור זאת, הפיוריסטים בתחום של ה RC (כן, יש גם כאלה) יגידו שהם לא מוכנים לתקן מעל 300 הרץ ויגבילו את המוצר עד לתדר מסוים ומעל התדר: מה שיוצא אני מרוצה

כל התוכנות הללו, גם הבסיסיות שבהן, יכולות לקבל הגדרות מדויקות על ידי המשתמש באופן בו ניתן לקבוע באיזה תחום ספציפי של תדרים התוכנה תעבוד ובאיזה תחום נקבל את "המצב הטבעי" של החדר.

המערכות היותר מתוחכמות יהיו ניתנות לשליטה גם באיזה סוג של פילטרים נרצה להשתמש, או איזה סוג של תיקון נרצה לבצע בתדרים מסוימים, בניגוד למצב של 0 או 100.

היות וזה עניין של שניות ספורות, ניתן לדלג בין המצבים ולהגיע למסקנה ספציפית, היות ואין כאן משהו חד ערכי.

במקרה הזה אני מסכים איתך לירן, גרפים ותיאוריה לחוד ומציאות לחוד.
למרות שיש לי שטיחים ופרקט ווילונות ועוד כל מיני דברים שונים ומשונים "שעוזרים", תמיד קיבלתי תוצאה טובה יותר עם כלל המערכות הללו , כאשר הן מתקנות עד הסוף.

עם זאת, כל מקרה הוא בהחלט לגופו.

רן
רן, נא להתמודד עם הטענה שנשמעה במספר הזדמנויות בקשר לטרייד אוף.
אכן אפשר לתקן כל תדר ותדר ואחרי זה גם לעשות וויסינג ועוד ועוד הטענה היא שזה יכול להוביל לסאונד סינטטי. מעובד יתר.
מה אומר?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן, נא להתמודד עם הטענה שנשמעה במספר הזדמנויות בקשר לטרייד אוף.
אכן אפשר לתקן כל תדר ותדר ואחרי זה גם לעשות וויסינג ועוד ועוד הטענה היא שזה יכול להוביל לסאונד סינטטי. מעובד יתר.
מה אומר?
החדר שלך מעבד את הסאונד ויוצר משהו סינטתי וקקפוני.
החדר שלך.
המחשבים הללו בסך הכל רוצים להציל אותך מהחדר שלך עצמך:
They are your friends.

הטענה של סאונד סינתטי היא טענה חדשה שמעולם לא נתקלתי בה.

היא יכולה להטען על ידי מישהו שחרד מטכנולוגיה וברגע שהוא שומע שחס וחלילה מחשב מתערב לו בסאונד, הוא מצייר לו בראש סוג של מיקסר, לפיו לוקחים לתוך קערה, את הסאונד הפיוריסטי שלו, במיוחד עם זרוע הפטיפון היוקרתית שלו, ביחד עם מחשב ומוסיפים איזה סאב וופר לתיבול ולוחצים ON
....ואז הכל מתערבל לו....ומתנפץ לו לרסיסים.

זה סוג של חלום מבעית מבחינתו, ממנו הוא קם שטוף זיעה ורץ לכתוב משהו בפורום...

זה מה שנקרא דיעות קדומות.

או במקרה שלך דיעות קדומות, עטופות ברומנטיקה...:)


רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
ואם נהייה רציניים..

למי שמתעקש להגביל את התיקון ויתכן במקרה שלו גם בצדק.

המערכות הללו, חלקן לפחות, גמישות כמו פלסטלינה, אתה תמיד יכול לשלוט עד איזה תדר הן יתקנו ואפילו יכול לשלוט במה הן יתקנו בתוך התדרים ואפילו באיזו עוצמה (אחוז) יהיה התיקון.

יותר פיוריסטי מזה?

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
החדר שלך מעבד את הסאונד ויוצר משהו סינטתי וקקפוני.
החדר שלך.
המחשבים הללו בסך הכל רוצים להציל אותך מהחדר שלך עצמך:
They are your friends.

הטענה של סאונד סינתטי היא טענה חדשה שמעולם לא נתקלתי בה.

היא יכולה להטען על ידי מישהו שחרד מטכנולוגיה וברגע שהוא שומע שחס וחלילה מחשב מתערב לו בסאונד, הוא מצייר לו בראש סוג של מיקסר, לפיו לוקחים לתוך קערה, את הסאונד הפיוריסטי שלו, במיוחד עם זרוע הפטיפון היוקרתית שלו, ביחד עם מחשב ומוסיפים איזה סאב וופר לתיבול ולוחצים ON
....ואז הכל מתערבל לו....ומתנפץ לו לרסיסים.

זה סוג של חלום מבעית מבחינתו, ממנו הוא קם שטוף זיעה ורץ לכתוב משהו בפורום...

זה מה שנקרא דיעות קדומות.

או במקרה שלך דיעות קדומות, עטופות ברומנטיקה...:)


רן
אח שלי, אתה בזבוז משווע לעולם ספרות המתח! כמה כישרון!
תזכור שגם ג׳ון גרישם התחיל בתור עורך דין ותראה לאיפה הוא הגיע.
לדעתי לא מאוחר מידי (אני רק חמישה אחוז עמלה על היעוץ וההכוונה).
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
ואם נהייה רציניים..

למי שמתעקש להגביל את התיקון ויתכן במקרה שלו גם בצדק.

המערכות הללו, חלקן לפחות, גמישות כמו פלסטלינה, אתה תמיד יכול לשלוט עד איזה תדר הן יתקנו ואפילו יכול לשלוט במה הן יתקנו בתוך התדרים ואפילו באיזו עוצמה (אחוז) יהיה התיקון.

יותר פיוריסטי מזה?

רן
אתה צודק רן. המערכות האלה הן רבות עוצמה ובעלות יכולת.
צריך גם לחשוב על נושא אחר שלא קשור לתיקון האקוסטי שהמערכות האלה גם יודעות לעשות.
המערכות האלה (למעט לינגדורף שהיא קופסה סגורה ואני מחשיב את זה בתור מעלה) מאפשרות למשתמש בעצם לקחת חומר מוזיקלי ולעשות לו מיקס מחדש לפי הטעם (שוב, לא קשור לתיקון הבעיות האקוסטיות).
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.
(נכון שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר המצב לקדמותו).
 
  • Like
Reactions: gds

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתה צודק רן. המערכות האלה הן רבות עוצמה ובעלות יכולת.
צריך גם לחשוב על נושא אחר שלא קשור לתיקון האקוסטי שהמערכות האלה גם יודעות לעשות.
המערכות האלה (למעט לינגדורף שהיא קופסה סגורה ואני מחשיב את זה בתור מעלה) מאפשרות למשתמש בעצם לקחת חומר מוזיקלי ולעשות לו מיקס מחדש לפי הטעם (שוב, לא קשור לתיקון הבעיות האקוסטיות).
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.
(נכון שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר המצב לקדמותו).
אלו הם שוב דיונים פילוסופים.

אם ניקח את המערכת שלך ונכניס אותה לכל אחד מהחדרים שיש לך בבית, אז נשמע את היצירה אחרת.

אז, מהי בעצם היצירה?

למעשה, לו היית הולך ומקשיב ליצירה באולם בו היא הוקלטה, אז גם שם, לא ברור מהי בדיוק אותה יצירה, כי היא תשתנה, מה לעשות, ממקום למקום באולם וגם המצב רוח האישי שלך, באותו רגע, ישפיע על איך אתה תופס את היצירה הזאת.

אם נחליף את הרמקולים שלך, את ההגברה שלך, את הכבלים שלך, את השקע בחשמל, אזי אותה יצירה, מה לעשות, תשמע אחרת, לטוב או לרע, אבל אחרת.

ולכן, התשובה לשאלה היא מאוד פשוטה:
אין לה שום סאונד מוגדר, אין לה שום "סאונד מקורי".

....כמובן מעבר לאותו סאונד ולאופי, שהטכנאי הגדיר באולפן ההקלטה שלו (שאגב מאוד, יתכן ונשלט על ידי Trinnov..).

למעשה, כשחושבים על זה בצורה נכוחה, האנשים שמשתמשים באותן מערכות כיול, הם הם בעצם הפיוריסטים האמיתיים, המסוגלים לשחזר את אותו מקור של אותו בחור, שהשתמש, בדיוק כמוהם, בכלים דומים.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.
(נכון שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר המצב לקדמותו).
אתה מייצר בעייה מלאכותית.

אם מישהו רוצה את הקירבה המקסימלית שאפשר לקבל ל"מקור" הלא ידוע, אפשר לכוון לדיוק מירבי, flat ככל האפשר, מינימום השפעת החדר, ברמה שברוב החדרים אי אפשר להתקרב אליה בכלל ללא RC ו/או טיפול פאסיבי, ולעצור שם.

אם מישהו רוצה לשמוע בצורה הכי כייפית שבא לו, לא משנה לו מה "המקור", ולא משנות לו הכוונות של כל מי שנמצא בדרך, והוא יכול לשחק עם הסאונד בצורה שנראית לו, ולא משנה לו מה אחרים, כולל אלה מהסוג הראשון, חושבים בנושא.

מה הבעייה עם זה?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,493
מעורבות
516
נקודות
113
פעם היה כפתור לאודנס לחיצה עליו הייתה פותרת הכל, היה גם לאודנס משתנה לימאהה זה בכלל פותח לו חצי נגד כיוון השעון, בווליום חצי אתה היית עף, היום עשו לנו בלאגאן במוח, RC עם מאה מצבים, למי יש כוח, כפתורים פעמונים המציאו לך גם משככים לחוטים המציאו גם שמות יפים מקור כבילה טיפול בחשמל מעמד מזהב ... עולם. צריך לשים הכל בפרופורציות ו זה קשה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אתה מייצר בעייה מלאכותית.

אם מישהו רוצה את הקירבה המקסימלית שאפשר לקבל ל"מקור" הלא ידוע, אפשר לכוון לדיוק מירבי, flat ככל האפשר, מינימום השפעת החדר, ברמה שברוב החדרים אי אפשר להתקרב אליה בכלל ללא RC ו/או טיפול פאסיבי, ולעצור שם.

אם מישהו רוצה לשמוע בצורה הכי כייפית שבא לו, לא משנה לו מה "המקור", ולא משנות לו הכוונות של כל מי שנמצא בדרך, והוא יכול לשחק עם הסאונד בצורה שנראית לו, ולא משנה לו מה אחרים, כולל אלה מהסוג הראשון, חושבים בנושא.

מה הבעייה עם זה?
צודק במאה אחוז עמיר.
לא טענתי שזו בעיה, אמרתי שזה נושא שצריך לתת עליו את הדעת.
חלק מחברי הפורום חושבים שהשימוש בטרינוב נועד רק לתקן בעיות אקוסטיות של החדר. במציאות, זה גם וגם. גם מתקנים את החדר (פעם אחת) ואחרי זה אפשר להשתעשע בפרי-סטים כמה שרוצים רק שאין לזה קשר לאקוסטיקה.
בסך הכל הצבעתי על זה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אתה צודק רן. המערכות האלה הן רבות עוצמה ובעלות יכולת.
צריך גם לחשוב על נושא אחר שלא קשור לתיקון האקוסטי שהמערכות האלה גם יודעות לעשות.
המערכות האלה (למעט לינגדורף שהיא קופסה סגורה ואני מחשיב את זה בתור מעלה) מאפשרות למשתמש בעצם לקחת חומר מוזיקלי ולעשות לו מיקס מחדש לפי הטעם (שוב, לא קשור לתיקון הבעיות האקוסטיות).
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.
(נכון שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר המצב לקדמותו).
אוהו. יפה לך. לקחת את הדיון לרמת הפשטה גבוהה יותר.
אם הבנתי נכון, אתה טוען שהRC "חוטא" בלתת למשתמש דרגת חופש גבוהה מדי...
זה קצת מתחבר לי להשוואה (לא סונית) בין סטרימינג להאזנה לאלבומים פיזים המייצרת "משמעת" והבנייה מסויימת של דפוס ההאזנה, לעומת הכאוס היחסי וה"קופצניות" של חווית הסטרימינג.
טענה מעניינת. פחות קשורה לקונספט ה"מקור" אבל בהחלט מוכרת מתחומים אחרים:
כן, חופש זה לא "רק טוב" - זה מאתגר ואפילו מאוד. אנשים בהחלט נבדלים איש מרעהו במידת הנוחות שהם חשים עם חופש פעולה/החלטה/חשיבה. אנחנו רואים את זה הרבה בשיקולי תכנון ממשקים (סתם בשביל להתרחק מנושאים נפיצים כמו דמוקרטיה וכד' ;)).
רועי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
צודק במאה אחוז עמיר.

לא טענתי שזו בעיה, אמרתי שזה נושא שצריך לתת עליו את הדעת.
חלק מחברי הפורום חושבים שהשימוש בטרינוב נועד רק לתקן בעיות אקוסטיות של החדר. במציאות, זה גם וגם. גם מתקנים את החדר (פעם אחת) ואחרי זה אפשר להשתעשע בפרי-סטים כמה שרוצים רק שאין לזה קשר לאקוסטיקה.
בסך הכל הצבעתי על זה.
הצבעת על זה בעטיפה שנראית כמו בעייה/הסתייגות:
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.

ולמעשה, כבר הצבעתי על זה :)
כתבתי חזור וכתוב שסיום הטיפול האקוסטי, הפאסיבי ו/או האקטיבי, אינו נקודת סיום סופית, אלא נקודת פתיחה משופרת לאודיופיליה קלאסית.

אבל שכחתי משהו מאוד חשוב ועקרוני:

לחלק ממכשירי ה-RC -- לא לכולם, אבל לטרינוב בהחלט -- יש יכולות קינפוג והתאמות מאוד משמעותיים, שמאפשרים לתפור את הסאונד לטעמו האישי של בעל המערכת (ו/או של אורחיו, אם הוא רוצה לעשות רושם). אפשר למשל להוסיף באס, בעדינות או באגרסיביות, להפוך אותו לרך יותר או punchy יותר, לרכך חריפות, להדגיש דווקא את המיד, או את הגבוהים, למי שאוהב צליל מבריק, ו/או לפצות על בעיות שמיעה, וכו' וכו'
כולל ההסתייגות:
תמיד יהיו כאלה שירצו רק את מה שהם מחשיבים כצליל המדויק ביותר. פעם גם אני חשבתי כך. אבל בהמשך חשבתי על זה שההקלטות שאנחנו שומעים בכלל לא מנסות לשמר צליל טבעי כלשהו, אז ממילא לא מקבלים צליל טבעי כשמאזינים להן, והמירדף אחרי הטבעי והראליסטי נראה לי מופרך, מה גם שהמאזין לא באמת יכול לדעת עד כמה הצליל שהוא מקבל מתקרב או מתרחק מהצליל שהיה בנקודה כלשהי בחלל ההקלטה, ובנקודה אחרת ממילא הצליל היה שונה.

מבחינתי, מערכת נועדה לייצר כיף, לא דיוק, אז כדאי לבנות אותה ולכוונן אותה לפי הכייף, לא לפי אף קריטריון אחר.

יש את המקרה הפרטי של כאלה שהכייף שלהם הוא המחשבה שהמערכת שלהם מדויקת, אבל זה מוכל במקרה הכללי של ייצור כייף :)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
צודק במאה אחוז עמיר.
לא טענתי שזו בעיה, אמרתי שזה נושא שצריך לתת עליו את הדעת.
חלק מחברי הפורום חושבים שהשימוש בטרינוב נועד רק לתקן בעיות אקוסטיות של החדר. במציאות, זה גם וגם. גם מתקנים את החדר (פעם אחת) ואחרי זה אפשר להשתעשע בפרי-סטים כמה שרוצים רק שאין לזה קשר לאקוסטיקה.
בסך הכל הצבעתי על זה.
נכון, מדובר ב 2 מערכות/שלבים שונים, אשר בכלל לא קשורים בינהם.

אותם פריסטים שאתה מדבר עליהם, או זכרונות בעברית, נועדו אכן לצורך התאמת התוצאה לטעם שלך.

במקום להשתמש באביזרים טיפשים, שאין שום אפשרות לחזות מה הם יעשו, איך הם יעשו, מה הם יגרמו, לטוב, או לרע, יש לך כאן מערכת כלים מאוד מתוחכמת, סוג של אזמל מנתחים, המאפשרת לך להגיע, ברמת דיוק מאוד גבוהה למקום אליו אתה רוצה להגיע.

בגלל זה יש לי זיכרון שנקרא "אלדר" לצורך הדוגמא. כל פעם שהוא קופץ, אני מעביר לזיכרון הזה ושלום על ישראל, כולם מרוצים.

אני צריך לעבוד על פרי סט רומנטי עבורך.


רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
קבענ
נכון, מדובר ב 2 מערכות/שלבים שונים, אשר בכלל לא קשורים בינהם.

אותם פריסטים שאתה מדבר עליהם, או זכרונות בעברית, נועדו אכן לצורך התאמת התוצאה לטעם שלך.

במקום להשתמש באביזרים טיפשים, שאין שום אפשרות לחזות מה הם יעשו, איך הם יעשו, מה הם יגרמו, לטוב, או לרע, יש לך כאן מערכת כלים מאוד מתוחכמת, סוג של אזמל מנתחים, המאפשרת לך להגיע, ברמת דיוק מאוד גבוהה למקום אליו אתה רוצה להגיע.

בגלל זה יש לי זיכרון שנקרא "אלדר" לצורך הדוגמא. כל פעם שהוא קופץ, אני מעביר לזיכרון הזה ושלום על ישראל, כולם מרוצים.

אני צריך לעבוד על פרי סט רומנטי עבורך.


רן
קבענו למחר לא? נכייל ביחד
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אוהו. יפה לך. לקחת את הדיון לרמת הפשטה גבוהה יותר.
אם הבנתי נכון, אתה טוען שהRC "חוטא" בלתת למשתמש דרגת חופש גבוהה מדי...
זה קצת מתחבר לי להשוואה (לא סונית) בין סטרימינג להאזנה לאלבומים פיזים המייצרת "משמעת" והבנייה מסויימת של דפוס ההאזנה, לעומת הכאוס היחסי וה"קופצניות" של חווית הסטרימינג.
טענה מעניינת. פחות קשורה לקונספט ה"מקור" אבל בהחלט מוכרת מתחומים אחרים:
כן, חופש זה לא "רק טוב" - זה מאתגר ואפילו מאוד. אנשים בהחלט נבדלים איש מרעהו במידת הנוחות שהם חשים עם חופש פעולה/החלטה/חשיבה. אנחנו רואים את זה הרבה בשיקולי תכנון ממשקים (סתם בשביל להתרחק מנושאים נפיצים כמו דמוקרטיה וכד' ;)).
רועי
רועי,
ראה תגובתי לעמיר.
בקצרה: לא אמרתי ״חוטא״ ולא אמרתי בעיה. ניסיתי להסביר איפה זה נמצא אצל רוב המשתמשים.
רוב המשתמשים מנצלים את החופש המוחלט לעשות גם שינויים בחומר המוזיקלי כפי שנארז ע״י האמן (מעבר לתיקון האקוסטי!), אופציה ששקולה לשימוש של יותר מאלף כפתורי בס, טרבל ולאודנס ביחד.
הכל טוב והכל מותר וזו באמת חגיגה לדמוקרטיה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
בסופו של דבר, יושבים ועושים פריסט עוד פריסט ועוד פריסט ועוד פריסט ובסוף אין קשר בין היצירה המקורית שיצאה בדיסק ע״י מי שהפיק אותה ואיך שהתכוונו שתשמע, לאיך שהיא נשמעת אחרי כל הכיולים והשינויים.
זה גם קשור לשאלה מהו המקור. האם היצירה המקורית כפי שהופקה עם יתרונותיה וחסרונותיה מבחינת סאונד, היא המקור.
(נכון שבלחיצת כפתור אפשר להחזיר המצב לקדמותו).

גם דיפ של 10+ דציבל לא מגיע במאסטר..
גם החזר בסים של ערוץ ימין מקיר צידי, שגורם להתאבכות ובוציות עם ערוץ שמאל אינו מיוצג במאסטר..

את המאסטר עושים באולפן עם מוניטורים (וטיפול אקוסטי וגם RC באבו אבוה :) ).
אתה לא מאזין למאסטר ככה.
אולי אם אתה משתמש באוזניות טובות.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
רועי,
ראה תגובתי לעמיר.
בקצרה: לא אמרתי ״חוטא״ ולא אמרתי בעיה. ניסיתי להסביר איפה זה נמצא אצל רוב המשתמשים.
רוב המשתמשים מנצלים את החופש המוחלט לעשות גם שינויים בחומר המוזיקלי כפי שנארז ע״י האמן (מעבר לתיקון האקוסטי!), אופציה ששקולה לשימוש של יותר מאלף כפתורי בס, טרבל ולאודנס ביחד.
הכל טוב והכל מותר וזו באמת חגיגה לדמוקרטיה.
סבבה, מקבל שלא אמרת "בעייה".
התהיה שלי פשוטה: האם חופש הפעולה שנותן RC מהווה גורם מרתיע עבור חלק מהחובבים?
 

soler

אוהב את התחום
הודעות
107
מעורבות
128
נקודות
43
מצער לראות שבמקום להיצמד לעניין, החלטתם להסיט את הדיון לגופו של אדם, כשאתם מעלים טענות שאין מאחוריהן ממש, וזאת במטרה לגרוע מהקרדביליות של מי שהגיב לא לרוחכם.
:oops:, להסיט ? לגרוע ? אתה עוסק בתחום - שלא ברור שהוא כזה ! שיש לו מן הסתם אינטרס ! אתה לא חושב שזה רלוונטי לדעת ?
עכשיו, בתקווה שההברה הזו תוריד מסדר היום טענות חסרות בסיס המופנות לגופו של אדם,
טענות חסרות בסיס ? איך העובדה שזה תחום עיסוקך הוא ושאתה כותב מפוזיציה הוא חסר בסיס ?
אני לא מצליח להבין למה אתה כל הזמן במקום להגיב עניינית גורר את הדיון למלחמות מוצרים והיעדר לגיטימיות להחזיק בדעה שונה מזו שלך.
התפתח פה דיון על אקוסטיקה פסיבית/אקטיבית.
כל מה שאני עשיתי - זה להציג משהו שאמור לפתור הרבה מהבעיות שדיברו עליהן, ונתתי משהו מניסיוני מהאישי.
מה כל כך מפריע לך שיש למישהו דעה שונה מזו שלך שאתה הולך למחוזות שכאלה?
מספיק עם הרטוריקה בשקל !
אין לי בעיה עם הדעה שלך אלא עם הניסיון שלך להציג את דעתך כעובדות, תוך כדי ניסיון לפגוע במותגים אחרים - שוב מתוך אינטרס אישי.

אגב, אין לי בעיה שאתה משווק בכל הזדמנות את המותגים שלך כפי שאתה אכן עושה, ולראיה - אני לא מגיב לך כאשר אתה עושה זאת - אפילו שאני לא חושב שזה בסדר, אז תחסוך ממני את ה-"דעה שונה משלך".

אבל להציג חידושים של חברות אחרות ולנסות להשחיר אותם כי לך אין אותם - זה משהו שהוא מכוער בעיני ואף פסול כאשר יש לך אינטרס כלכלי.

בעיקר שאני מנמק היטב ובהרחבה את דעתי.
כל מה שעשית זה לזרוק כל מיני השערות וחצי תיאוריות שלא מתיישבות עם המציאות, גם אם תשתמש במילים כמו "מנמק בהרחבה "..
אני התייחסתי לעניין טכנולוגי (DIRAC UNISON), אתה הגבת לדברי וציינת שרכשת מוצר מסוים ואז בא בטענות על זה שזה הפך לדיון על מוצר או יצרן כזה או אחר, כאשר העובדות הן שאני לא העלתי במהלך הדיון הזה פעם אחת שם של מוצר כלשהו.
:oops::oops:, אתה חסר מודעות ? או חושב שכולם אהבלים ?

זה לא אתה שכתבת :
"זה כן עשוי להיות משהו שלילי כשיצרן יוצא עם מוצר ובתוך 5 שנים מגיע כבר ל-MK3 כאשר כל עדכון מוצר כזה הרוכשים של הדור הנוכחי מאבדים עוד ערך מהמוצר שלהם והיצרן לא מאפשר להם אופציית שדרוג מתקבלת על הדעת אם בכלל" ?

שלא לדבר על רמיזות של כמה "מיוחד" רק המוצר שאתה משווק.
אנחנו לא טיפשים..

אנחנו מדברים פה על UNISON, שזה לא מוצר (אלא אם כן אתה יצרן, ואז אתה קונה אותו, אבל אתה לא יצרן - אתה צרכן שקונה מוצר אחר שהוא יהיה חלק ממנו).
:oops:..:rolleyes:.. כשאין מה לומר אז מחפשים בעיות בדקדוק או ניסוח.. נו טוב ..

הגדרה של מוצר לפי ויקיפדיה :
השימוש במונח "מוצר" נרחב וכולל תחומים שאינם יצרניים גרידא, כמו בשירות הציבורי, שבו ה"מוצר" עשוי להיות נתונים או מידע (החלטות, וכו').
ולפי ויקימילון :
המונח מוצר מתאר סחורה או שירות שיש להם שווי כספי.

מי שמדבר על להסיט/לגרור את הדיון למקומות לא רלוונטים..
ולכן אני חוזר על מה שכתבתי שוב - אני לא מצליח להבין כיצד אפשר לקרוא לזה Game Changer. זה כל מה שטענתי לפני שגררת את הדיון למקומות לא רלוונטיים.
ראה את תגובתו המפורטת של דן ,שאגב אתה לא מגיב אליה משום מה.
הסברתי היטב את הביסוס ועוד לא ראיתי תגובה עניינית אחת שמציגה משהו שחולק עליו. כל מה שראיתי עד כה זה ״אתה לא שמעת״.
שוב, סתם לרשום "הסברתי היטב את הביסוס" עוד לא הופך את זה למשהו שבאמת עשית.
אתה מוכן להסביר לי בבקשה איפה לכלכתי? מותר לי, בתור מישהו שזה המקצוע שלו, להחזיק בדעה מקצועית. לא רק שמותר אלא אפילו חובה.

איפה הבעיה פה? מעבר לכך, זו עוד טענה שלא פוגשת את המציאות מכיוון שלא הזכרתי אף מותג.
אתה ממש חסר מודעות עצמית..
תשים לב לסיטואציה:. אבל במה אתה בעצם מאשים אותי פה? שאני תורם מזמני, נסיוני ומקצועי ומתבטא בפורום?
ידידי, אני ממש טוב ב"לשים לב לסיטואציה" ! בגלל זה מאד מפריע לי תוכן האמירות שלך..
תפסיק גם להציג עצמך כקורבן, זה ממש עלוב..
- אתה לא תורם מזמנך - אתה עובד ומשווק את המוצרים שלך, הפעם תוך כדי השחרת המתחרים שלך.
- ניסיונך והמקצועיות שלך לא נראים כ"כ טוב אחרי תגובות כל כך חלשות ורטוריות.

תשים לב לסיטואציה: עד רגע זה, כל הטיעונים שלך בעניין סובבים סביב: זה טוב / אומרים ש / זה יהיה game changer / הדבר הבא / יודעי דבר.
אני הצגתי התייחסות טכנית לדברים. זכותך להסכים וזכותך גם לחלוק..
לצערי, זה כל המידע שמפרסמים כרגע אבל הוא נראה לי בהחלט משמעותי ומבוסס מספיק בשביל לגרום לי להתרגש.

שוב אתה מנסה להשתמש בטענה "הצגתי התייחסות טכנית לדברים" , אז לא עשית זאת ! מה שעשית זה בעיקר לומר שזה מה שאתה עושה.

בנוסף, זרקת כל מיני מחשבות ואמירות בלי להתייחס לשום דבר טכני ועינייני שכתב לך קולגה שלך.

ועוד פעם, לפני שתהפוך את זה לממש מכוער.. לי - בניגוד אליך, אין אינטרס כלכלי.
אני לקוח של דן, של פיוצ'ר, רן שביט (שמה לעשות - אני ממש מחבב :מלאך:) ושל עוד רבים אחרים..

ואם כבר להיות עינייני, אני חושב שיהיה ממש מועיל אם אתה, דן ועוד מי שזה תחום עיסוקו - תפתחו שרשור ממש רחב בו ינהלו דיון על מערכות הכיול השונות, יישום וכו' - אבל רק אם זה יהיה מקצועי, מכבד וללא ניסיון להשחיר אחד את השני..
אני מצידי, מבטיח לקרוא בשקיקה.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור