אספרסו מוזיקה ושרת


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
"מעניין אותי לפתור דיפ של 12 די בי סביב 100 הרץ (לדוגמא) -ואני לא מכיר שום דרך אחרת."

עכשיו שאתה ספציפי ממש לא מתווכח, זה הספציאליטה שלך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
רן שלום. בטח קראת כמה פוסטים שלי שמדברים על כבלי חשמל כאשליה ואנחנו לפחות על כך מסכימים, ולעניין כמה הם משנים או לא במובן האקוסטי הרי יש לך קיולמטראז' רב בתחום לדעת שעליה מיותרת אבל אופנתית, בחתך של כבל כזה יכולה להעלות תחום בבאס בשלושה db בקירוב, שימוש בכבל חשמל מתאים מראש יחסוך ל RC טיפול בנושא.
זה מעניין:

אתה יכול בבקשה להסביר איך חוט חשמל יכול להשפיע רק על הבאס?
ואיך חוט חשמל יכול להשפיע ב-3dB יחסית לכבל טוב אחר (בהנחה שמדובר בכבלים קצרים)?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן שלום. בטח קראת כמה פוסטים שלי שמדברים על כבלי חשמל כאשליה ואנחנו לפחות על כך מסכימים, ולעניין כמה הם משנים או לא במובן האקוסטי הרי יש לך קיולמטראז' רב בתחום לדעת שעליה מיותרת אבל אופנתית, בחתך של כבל כזה יכולה להעלות תחום בבאס בשלושה db בקירוב, שימוש בכבל חשמל מתאים מראש יחסוך ל RC טיפול בנושא.
היי גדי.

כן ולא. אני קצת אמביוולנטי בעניין של חשמל.

מצד אחד, מבין שיש כאן הרבה וודו ותיאורים מפוצצים, שגורמים למי שבאמת מבין במדע של
הדברים לגחך ומצד שני, אני שומע הבדלים לא פשוטים כשאני משחק עם זה.

אז גם לי ברור שבסופו של יום, עם כל הכבוד למדע, מתישהו, גם צריך ללחוץ על פליי.

עם זאת, הבעיה שלי בכל הקשור לחשמל (או שיכוך, או כבלים או כל אביזר טיפש אחר) לא נוגעת לעובדה אם זה שמיע או לא, אלא לעובדה החד חד משמעית (וסליחה מראש לכל הנביאים והחוזים והמומחים מטעם עצמם..) שאי אפשר בשום צורה לשלוט עליו.

זאת אומרת שמדובר באביזר טיפש שאין מצב לדעת איך הוא יתנהג במערכת שלך וגם אם תבחר לשלם המווןןן כסף, זה לא יביא אותך (בהכרח) לאן שאתה רוצה להגיע.

תאכלס, מדובר במשחקים אין סופיים ודיי מיותרים, כי אני מסוגל להגיע לזה עם הטרינוב בקלות יותר ובדיוק יותר...אבל בנינו..ההתנסות היא חלק מהכיף, אז אני מחליף כבלים ונהנה...

הבעיה עם הדוגמא שנתת, בכל הקשור להשפעה של כבל מסוים ב-3DB בתדר מסוים, יתכן והיא נכונה אבל שוב, לא ניתנת לחיזוי, או דיוק ולכן, לא תקל על הטרינוב בשום צורה.

נניח והטרינוב "זקוק לעזרה" בבעיה שנעה בין 70 ל 72 הרץ, מה אז?

(טרינוב עצמם מגבילים את היכולות שלהם עצמם, גם טכנית וגם במלל, לצורך הגנה על מכשירים, מגברים וחוסר רצון ליצור עיוות וממליצים תמיד, לשלב אביזרים אקוסטיים ככל ונדרש...).

אתה מסוגל להצביע על חברה, דגם, אורך של כבל שיתן לנו את הפתרון בדיוק ב- 71 הרץ?
ונקנה אותו על עיוור?

אתה מסוגל להתחייב שהכבל לא עושה שום דבר אחר ולא משחק לי בשום מקום אחר ולא משנה לי את הטונאליות?

בתאכלס...שנינו יודעים שלא..

רן
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אם אכן היינו יכולים להפריד את החדר מהמערכת ברמה מספקת - מינכן הייתה נשמעת נהדר ורמקולים היו נשמעים דומה מאוד בחדרים שונים. פה לא צריך מחקר - זה ברור כמו שברור שעכשיו אנחנו בשעות היום .
אנקדוטה קטנה -
לפני 7-8 שנים ביקרתי בISE באמסטרדם (לא חשוב כרגע באיזה כובע). התערוכה הנ"ל (מניח שאתה מכיר) לא בלעדית לאודיו - התנאים האקוסטים היו גרועים אף ממינכן (בהרבה) ולו משום שלא היו שם חללים מוגדרים היטב. שוטטתי לי בין משימותי (ביזנס, לא פלז'ר) ואז נפלתי, די באקראי על מערכת ששינתה את התפישה שלי לנצח ( קצת דרמתי, אני יודע :)): ה-Line Source הבכיר של לינגדורף - LS Concert Grand. הם ניגנו שם בעוצמה לא מבוטלת את Du hast של רמסטיין, אח"כ משהו של מאהלר. האופן שבו המערכת הזו אכלה בזלזול את החלל על אינספור מגרעותיו, ביחוד בפן של off-axis, שלח אותי לחשוב מחדש על כל מה שחשבתי שאני יודע ולשים גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלי מכאן ואילך את השליטה ב-directivity. בין אם בקנית רמקול או בבניתו.
זה נחווה אצלי אז כסוג של כאפה למוח, בקטע טוב... עד עכשיו כשאני שומע גיטרות שמזכירות את רמסטיין - קופצת לי לראש החוויה הזו.
רק להבהיר - זה לא היה מושלם משום בחינה - רעש הרקע לבדו לא אפשר האזנה ביקורתית באמת, אבל ה"רגע הלימודי" היה שם.

נ.ב.
רמסטיין הזכיר לי קצת את וודי אלן - “I just can't listen to any more Wagner, you know...I'm starting to get the urge to conquer Poland”
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה מעניין:

אתה יכול בבקשה להסביר איך חוט חשמל יכול להשפיע רק על הבאס?
ואיך חוט חשמל יכול להשפיע ב-3dB יחסית לכבל טוב אחר (בהנחה שמדובר בכבלים קצרים)?
אני בניגוד אליך שכנראה רוב היום בבית צריך לעבוד, בטח לא אכין אסופת מאמרים בנושא רק אשלח אותך לפתוח תיבות שלרמקולים ולבדוק מה חתך הכבילה הפנימית, אני חושב שאתה יודע מה התשובה, עכשיו תסיק מזה לגבי מה שכתבתי.
ולא כתבתי שמשפיע רק על הבאס, אתה מתחיל להתרשל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אנקדוטה קטנה -
לפני 7-8 שנים ביקרתי בISE באמסטרדם (לא חשוב כרגע באיזה כובע). התערוכה הנ"ל (מניח שאתה מכיר) לא בלעדית לאודיו - התנאים האקוסטים היו גרועים אף ממינכן (בהרבה) ולו משום שלא היו שם חללים מוגדרים היטב. שוטטתי לי בין משימותי (ביזנס, לא פלז'ר) ואז נפלתי, די באקראי על מערכת ששינתה את התפישה שלי לנצח ( קצת דרמתי, אני יודע :)): ה-Line Source הבכיר של לינגדורף - LS Concert Grand. הם ניגנו שם בעוצמה לא מבוטלת את Du hast של רמסטיין, אח"כ משהו של מאהלר. האופן שבו המערכת הזו אכלה בזלזול את החלל על אינספור מגרעותיו, ביחוד בפן של off-axis, שלח אותי לחשוב מחדש על כל מה שחשבתי שאני יודע ולשים גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלי מכאן ואילך את השליטה ב-directivity. בין אם בקנית רמקול או בבניתו.
זה נחווה אצלי אז כסוג של כאפה למוח, בקטע טוב... עד עכשיו כשאני שומע גיטרות שמזכירות את רמסטיין - קופצת לי לראש החוויה הזו.
רק להבהיר - זה לא היה מושלם משום בחינה - רעש הרקע לבדו לא אפשר האזנה ביקורתית באמת, אבל ה"רגע הלימודי" היה שם.

נ.ב.
רמסטיין הזכיר לי קצת את וודי אלן - “I just can't listen to any more Wagner, you know...I'm starting to get the urge to conquer Poland”
זו בדיוק הנקודה . שרמקולים עם DIRECTIVITY מוגדר וטוב - יודעים לנצל את החדר אחרת לחלוטין מרמקולים נטולי הנדסה שיכולים להיות מורכבים מחומרים הרבה יותר טובים אבל לא עושים את העבודה כלל בחדר .

אגב פלויד טול - היה בכלל נגד RC בטענה שקודם יצרנים ייצרו רמקולים טובים יותר ואז יש מה לדבר על RC.
RC- לא יכול לתקן תכנון גרוע של רמקול ורמקול גרוע לא מאפשר ל RC להגיע לתוצאה סטרילית וטובה שתשמור גם על מוזיקליות.
מאוד מתחבר למה שרשמת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני בניגוד אליך שכנראה רוב היום בבית צריך לעבוד, בטח לא אכין אסופת מאמרים בנושא רק אשלח אותך לפתוח תיבות שלרמקולים ולבדוק מה חתך הכבילה הפנימית, אני חושב שאתה יודע מה התשובה, עכשיו תסיק מזה לגבי מה שכתבתי.
ולא כתבתי שמשפיע רק על הבאס, אתה מתחיל להתרשל.
כתבת על חוט חשמל, לא על חוטים פנימיים של רמקולים, וספציפית על באס. אתה כנראה לא מודע למה שאתה עצמך כותב:
רן שלום. בטח קראת כמה פוסטים שלי שמדברים על כבלי חשמל כאשליה ואנחנו לפחות על כך מסכימים, ולעניין כמה הם משנים או לא במובן האקוסטי הרי יש לך קיולמטראז' רב בתחום לדעת שעליה מיותרת אבל אופנתית, בחתך של כבל כזה יכולה להעלות תחום בבאס בשלושה db בקירוב, שימוש בכבל חשמל מתאים מראש יחסוך ל RC טיפול בנושא.
ועל זה בדיוק שאלתי:
אתה יכול בבקשה להסביר איך חוט חשמל יכול להשפיע רק על הבאס?
ואיך חוט חשמל יכול להשפיע ב-3dB יחסית לכבל טוב אחר (בהנחה שמדובר בכבלים קצרים)?
לא ביקשתי "אסופת מאמרים" אלא הסבר פשוט של תמצית העניין. כיוון שאתה בטוח יודע היטב במה מדובר, זה לא אמור לקחת מזמנך יותר משתיים שלוש דקות.

וזה שאתה צריך לעבוד לא מפריע לך לכתוב כמה וכמה פוסטים ארוכים ומיתקרבנים על איך אגו מניאקים מתייחסים אליך, כך שכנראה בעיית הזמן אינה אמיתית.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אנקדוטה קטנה -
לפני 7-8 שנים ביקרתי בISE באמסטרדם (לא חשוב כרגע באיזה כובע). התערוכה הנ"ל (מניח שאתה מכיר) לא בלעדית לאודיו - התנאים האקוסטים היו גרועים אף ממינכן (בהרבה) ולו משום שלא היו שם חללים מוגדרים היטב. שוטטתי לי בין משימותי (ביזנס, לא פלז'ר) ואז נפלתי, די באקראי על מערכת ששינתה את התפישה שלי לנצח ( קצת דרמתי, אני יודע :)): ה-Line Source הבכיר של לינגדורף - LS Concert Grand. הם ניגנו שם בעוצמה לא מבוטלת את Du hast של רמסטיין, אח"כ משהו של מאהלר. האופן שבו המערכת הזו אכלה בזלזול את החלל על אינספור מגרעותיו, ביחוד בפן של off-axis, שלח אותי לחשוב מחדש על כל מה שחשבתי שאני יודע ולשים גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלי מכאן ואילך את השליטה ב-directivity. בין אם בקנית רמקול או בבניתו.
זה נחווה אצלי אז כסוג של כאפה למוח, בקטע טוב... עד עכשיו כשאני שומע גיטרות שמזכירות את רמסטיין - קופצת לי לראש החוויה הזו.
רק להבהיר - זה לא היה מושלם משום בחינה - רעש הרקע לבדו לא אפשר האזנה ביקורתית באמת, אבל ה"רגע הלימודי" היה שם.

נ.ב.
רמסטיין הזכיר לי קצת את וודי אלן - “I just can't listen to any more Wagner, you know...I'm starting to get the urge to conquer Poland”

גורם לך לתהות לגבי מינכן.

בתאכלס, זו תערוכה שאין בה שום סאונד, בשום צורה וזה קצת מגוחך ובעיקר מצחיק, לקרוא כל מיני ביקורות מהללות על החדרים שם, כאשר בפועל הם נעו בין בינוני לגרוע מאוד. כולם עובדים על כולם.

לא כל כך מבין מה הייתה הבעיה של היצרנים לבצע קצת מדידות, אחרי שהכניסו אותם לקטסטרופות האקוסטיות הללו ולשפר ולו במעט את מה ששמענו שם. לעומת זאת, היו שם חדרים מפוצציםםם באביזרי חשמל וכל מיני אנטנות שהיו אמורות לטהר את האוויר מגורמים זדונים שהפריעו לכאורה לסאונד ו/או כבלים עם "טכנולוגיה" שמביישת את המהנדסים של נאס"א ובתאכלס, יצאת עם כאב ראש....

ניתן להניח, שאין שם שום רצון להגיע לאיזו תוצאה, אלא מדובר יותר בחשיפה של הציוד ומקום מוצלח לקיים בו פגישות עם דילרים מרחבי העולם.

זה לא אומר שלא נהניתי..

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
גורם לך לתהות לגבי מינכן.

בתאכלס, זו תערוכה שאין בה שום סאונד, בשום צורה וזה קצת מגוחך ובעיקר מצחיק, לקרוא כל מיני ביקורות מהללות על החדרים שם, כאשר בפועל הם נעו בין בינוני לגרוע מאוד. כולם עובדים על כולם.

לא כל כך מבין מה הייתה הבעיה של היצרנים לבצע קצת מדידות, אחרי שהכניסו אותם לקטסטרופות האקוסטיות הללו ולשפר ולו במעט את מה ששמענו שם. לעומת זאת, היו שם חדרים מפוצציםםם באביזרי חשמל וכל מיני אנטנות שהיו אמורות לטהר את האוויר מגורמים זדונים שהפריעו לכאורה לסאונד ו/או כבלים עם "טכנולוגיה" שמביישת את המהנדסים של נאס"א ובתאכלס, יצאת עם כאב ראש....

ניתן להניח, שאין שם שום רצון להגיע לאיזו תוצאה, אלא מדובר יותר בחשיפה של הציוד ומקום מוצלח לקיים בו פגישות עם דילרים מרחבי העולם.

זה לא אומר שלא נהניתי..

רן
נראה לי שתערוכה היא מצב lose/lose לגבי מי שמציגים ציוד שאינו RC.

אם יכניסו RC, אז:
  • מי שאוהב את הסאונד יחשוב שזה בגלל ה-RC (ואכן זה נותן יתרון מהותי לעומת החדרים האחרים)
  • מי ששונא את הסאונד יחשוב שזה בגלל ה-RC (רוב האודיופילים לא מוכנים לקבל שום התערבות במסלול הסיגנל)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
נראה לי שתערוכה היא מצב lose/lose לגבי מי שמציגים ציוד שאינו RC.

אם יכניסו RC, אז:
  • מי שאוהב את הסאונד יחשוב שזה בגלל ה-RC (ואכן זה נותן יתרון מהותי לעומת החדרים האחרים)
  • מי ששונא את הסאונד יחשוב שזה בגלל ה-RC (רוב האודיופילים לא מוכנים לקבל שום התערבות במסלול הסיגנל)
שיכניסו פאסיבית אם כך.
ומה זה משנה - שיוציאו סאונד טוב בכל דרך העולה על רוחם.
גם אני עדיין נהנתי מאוד למרות הסאונד הגרוע
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שיכניסו פאסיבית אם כך.
ומה זה משנה - שיוציאו סאונד טוב בכל דרך העולה על רוחם.
גם אני עדיין נהנתי מאוד למרות הסאונד הגרוע
פאסיבית זה יותר גרוע:
  • מי שאוהב את הסאונד יחשוב שזה בגלל הטיפול האקוסטי (ואכן זה נותן יתרון מהותי לעומת החדרים האחרים)
  • מי ששונא את הסאונד יחשוב שהמערכת ממש גרועה אם אפילו טיפול אקוסטי לא מציל אותה
כנראה שיש מגבלות על סאונד בתערוכה, וכולם חיים עם זה במשך דורות.

יש כאלה שטובים יותר בלהוציא סאונד טוב מתנאים נתונים, וכאלה שפחות, והעובדה הזו מעוותת את ההתרשמויות של המבקרים, אבל אין מה לעשות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אבל זה מה שאמרתי כל הזמן אבל התרגלתי לכך שלך ולחבורתך שאתם כל כך אדוקים לאג'נדה שלכם שכל מי שמציע גישה קצת שונה מיד הופך ליעד לחיסול.
למה להשתמש במילים כאלו קשות, אף אחד לא מנסה לחסל כאן איש, בסה"כ אנו מבהירים מה קודם למה ומה באמת חשוב כאשר רוצים להגיע למיקסום התוצאה מהתחביב.
בדיוק כמו כבל חשמל שאנשים מחליפים. אם כבל חשמל הוא פיין טיונינג הוא גם יתרום לתוצאה של הבדיקה האקוסטית, החלפת אותו ותקבל תוצאה אחרת.
מה שאני אומר זה ברור שבדיקה אקוסטית היא ראשונה במעלה אבל היא לא חפה מהשפעות אחרות שאני מוצא כלא זניחות כלל.

גדי,

מהדברים שרשמת עולה ששינוי כבל חשמל קשור לתוצאה של הבדיקה האקוסטית, אם כך נראה לי שאתה רחוק מהבנה של הדברים.

עם כל הכבוד (ויש לי כבוד) החלפת כבלי חשמל או מאמת"ים, שינוי כבילה אחרת או סטנד כזה ואחר, מקור או מגבר אינם מטפלים בבעיות האקוסטיקה אלה בעיקר בוויסינג וביכולות אחרות של המערכת (נאמר דינמיות, וויסינג וכו..)
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
גורם לך לתהות לגבי מינכן.

בתאכלס, זו תערוכה שאין בה שום סאונד, בשום צורה וזה קצת מגוחך ובעיקר מצחיק, לקרוא כל מיני ביקורות מהללות על החדרים שם, כאשר בפועל הם נעו בין בינוני לגרוע מאוד. כולם עובדים על כולם.

לא כל כך מבין מה הייתה הבעיה של היצרנים לבצע קצת מדידות, אחרי שהכניסו אותם לקטסטרופות האקוסטיות הללו ולשפר ולו במעט את מה ששמענו שם. לעומת זאת, היו שם חדרים מפוצציםםם באביזרי חשמל וכל מיני אנטנות שהיו אמורות לטהר את האוויר מגורמים זדונים שהפריעו לכאורה לסאונד ו/או כבלים עם "טכנולוגיה" שמביישת את המהנדסים של נאס"א ובתאכלס, יצאת עם כאב ראש....

ניתן להניח, שאין שם שום רצון להגיע לאיזו תוצאה, אלא מדובר יותר בחשיפה של הציוד ומקום מוצלח לקיים בו פגישות עם דילרים מרחבי העולם.

זה לא אומר שלא נהניתי..

רן
לגמרי.
הלכתי להרבה תערוכות/כנסים במסגרת העבודה - לא באודיו. Comdex (עד שסגרו הבסטה), Cebit, CES, ועוד ועוד..
היצרנים/דילרים/מפיצים בעצמם מתלבטים תדיר אם זה שווה את הטורח והכסף. אחרי ההתרסקות של Comdex, הרבה תערוכות קיצרו את הפורמט כדי להקל על כל הנוגעים בדבר.
בסוף זה בעיקר מקום מפגש.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
זה מעניין:

אתה יכול בבקשה להסביר איך חוט חשמל יכול להשפיע רק על הבאס?
ואיך חוט חשמל יכול להשפיע ב-3dB יחסית לכבל טוב אחר (בהנחה שמדובר בכבלים קצרים)?
הוא לא יכול.

אבל העובדה הזו לא תמנע מהכותב להרגיש שרודפים אותו.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
423
נקודות
63
אבל אפילו בלי עניין נטרול החדר טריוויאלי ששום דבר לא מתקרב לייצג במדויק את מה שאנחנו שומעים -- לא את מה שמגיע לאוזן ולא מה שהאוזן+מוח עושים עם זה -- זה מסובך במידה בלתי נתפסת.

אפילו דבר טריוויאלי כמו עקומת ה-Frequency Response: הגרף לאחר RC נראה יפה רק לאחר החלקה, וכולל לא רק את הצליל הישיר אלא גם החזרים בהפרשי זמנים. למעשה הוא נראה כמו מסרק צפוף עם שיניים ארוכות. גם כל החזר והחזר של החזר מכל driver של כל רמקול מגיע באמפליטודה ותזמון משלו. אין ייצוג פשוט וניתן לעיבוד של כל מה שקורה בחדר מבחינת אמפליטודה ותיזמון בעקבות החזרים בחדר, כך שאין אפשרות לא לעשות undo לשינויים, וגם לא להתחשב בהם.

אין לשכוח גם את זה שההקלטה אינה מכילה רק את ה-directional cues שמאזין היה שומע (הבדלי עוצמה ופאזה בין האוזניים בנפרד לכל כלי/קול), אלא מיקס של מי יודע כמה מיקרופונים, שמבחינה זו הוא סלט גדול, וגם ה-FR שלה הוא ברדק אחד גדול. לא רק ששם יש בעיות דומות עוד לפני המיקס, עצם המיקס סוגר כל אפשרות ל-undo/התחשבות בהן.

כל זה רק מבחינת מה שקורה לצלילים עצמם -- ובטח שכחתי דברים - כשבמאמר מוסגר, אם ההאזנה מתבצעת בווליום שונה ממה שהיה מאזין שומע בזמן ההקלטה -- מה שלא מוגדר/ידוע -- כל הטונליות שאנחנו חווים שונה לגמרי.

אם אתה רוצה להכניס לשקלול גם את איך שהאוזן+מוח מעבדים את הצלילים, לא ברמת צליל בודד, או מעט צלילים, שעל זה יש קצת מחקר, ולא רק ברמה של חישוב כיוונים, מרחקים, גדלים, נפחים וכד' בהינתן סיגנלים מסובכים, אלא גם בעניין נטרול השפעות החדר -- נראה לי שתצטרך לחכות הרבה זמן עד שכל אלה יפוענחו ועוד יותר זמן עד שאפשר יהיה לעשות להם emulation ברמה הנדרשת. בינתיים אנחנו כנראה די רחוקים משם.

אז גם אתה מסכים שיש עוד חורים בידע ושכרגע לא הכל מדיד. זו הנקודה היחידה שלי.

אז בינתיים יש לנו מכשירי RC שיודעים לטפל באמפליטודה ובתדר ובהחזרים בנקודות נתונות, לא ברצף, ולנטרל במידה כלשהי -- רחוק ממושלמת -- את השפעת החדר. נכון, זה מתייחס רק לצלילים המגיעים לאוזן ולא למה שהאוזן+מוח עושים עם זה, אבל גם זו התקדמות ממשית.

בנוסף, אין ספק שיש תועלת גם בתהליך הנוכחי. למשל במקרה של הדיפ המפורסם של 12dB ב-85 הרץ, צליל פה מסוים נשמע הרבה יותר חלש מהצלילים האחרים. אפשר לתקן בעיות כאלה -- שקורות הרבה בשטח -- עם הידע הנוכחי, וגם בעיות פחות אקוטיות, גם אם הפתרון לא מושלם.

כך שפסילתך את הפתרון וכל מה שהוא מתבסס עליו רק כי לא מביאים בחשבון את העיבוד אוזן+מוח שמאפשר נטרול חלקי של השפעת החדר אינה קבילה.

ועוד דבר קטן, אבל נראה לי שהוא מכריע במידה שסוגרת את הדיון: הרוב המוחלט של המאזינים ל-RC טוב טוענים שהם שומעים שיפורים מהותיים בכל התחומים, כך שלצרכים מעשיים, ההסתייגויות שלך אינה פוסלת את הפתרון משום בחינה.

אבל עמיר איפה ראית שפסלתי את הרעיון או את הפיתרון? אתה מתווכח עם רוח שטוענת דברים אחרים ממני.
 

  • Like
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
הוא לא יכול.

אבל העובדה הזו לא תמנע מהכותב להרגיש שרודפים אותו.
הוא כן יכול לכתוב דברים מופרכים או לא מדוייקים.
הוא לא יכול לקבל תיקונים לדברים אלה כמשהו ענייני לנושא הנדון, אלא לוקח אותם באופן אישי.
ואז הוא מרגיש שרודפים אותו, מרביצים לו, כמו עכבר וכיו"ב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז גם אתה מסכים שיש עוד חורים בידע ושכרגע לא הכל מדיד. זו הנקודה היחידה שלי.
זה לגמרי לגמרי טריוויאלי, במידה שלגמרי מיותר לומר זאת.
אף אחד לא טען כאן בשום שלב שהכל ידוע והכל מדיד.
אתה מתווכח עם רוח שטוענת דברים שלא נאמרו :)

אבל עמיר איפה ראית שפסלתי את הרעיון או את הפיתרון? אתה מתווכח עם רוח שטוענת דברים אחרים ממני.
הדברים הבאים הותירו בי את הרושם הנ"ל:
אבל אי אפשר רק לדבר על db כמדד למידת ההשפעה. בגלל שהכל עובר דרך מערכת החישה שלנו, שלא רק מודדת db.
לא, כי אם מערכת התפיסה שלנו מתייחסת לחדר שבו המוזיקה מתנגנת, ויודעת בדרך כלשהי לחסר אותו או קצת לנטרל אותו מהאות, אז המדידה שלך במכשיר, שלא כוללת את העיבוד הזה, לא מייצגת את מה שאנחנו שומעים.
התרשמתי שאתה חושב שכל זמן שלא מביאים בחשבון את עניין ניטרול החדר, מה שאנחנו מודדים אינו מספק, ומזה נובע שגם השימוש בתוצאות המדידות אינו מספק.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
423
נקודות
63
@RanMoyal @AK1 @RB68 @Dan-Cinemart

סליחה שעונה לכולכם קצת בחטף. אני בסוף טיול ארוך וחוזר ארצה בקרוב.

הנקודה היחידה שהעליתי היא כרגע תיאורטית, או לפחות אני לא יודע מספיק בכדי שתהיה מעשית.
שייכתם אותי לאיזה מחנה מסורתי שמתנגד לתיקוני חדר ולא היא.
בימים שהיתה לי מערכת גדולה על כמה RACK-ים, רכשתי TACT RCS 2 וישבתי לילות למדוד ולכייל, דלתות כל חדרי השינה סגורות (ובתוכם בני הבית מבוהלים) וציירתי עשרות גרפי מטרה. כן אני יודע שזה פרה היסטוריה מבחינת טכנולוגיה, אבל כן תוקן לי מוד די חזק באזור ה 45 הרץ. כשמכרתי הכל נמכר גם ה TACT.

אבל מצד שני צריך להבין שהמוח מתעתע. השמלה היא כחולה והמוח מפרש אותה כזהובה בגלל שהוא מניח תנאי תאורה בחדר.

(נערך: אני גם בטוח שהתוספת של ה 12DB ב 85HZ היתה משמעותית ושאי אפשר להשיג כזה שיפור בדרך אחרת.
הייתי שמח לפתוח על זה שרשור ולחפש חומר בנושא. ייתכן שקאסטומיזציה של גרפי מטרה היא אחת הדרכים להתמודד עם זה, רק שאנחנו לא יודעים מהי אותה קאסטומיזציה. לא מדובר כאן רק בסינון של החזרים מוקדמים, אולי תוכל דן לכתוב מה ידוע בנושא הזה? זה נושא מעניין.)
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אבל מצד שני צריך להבין שהמוח מתעתע. השמלה היא כחולה והמוח מפרש אותה כזהובה בגלל שהוא מניח תנאי תאורה בחדר.
אתה לוקח נקודות טריוויאליות לגמרי -- שלא הכל ידוע, לא הכל מדיד, המוח מתעתע, המוח עושה עיבודים וכו' -- שאף אחד לא טורח לכתוב אותן כי הן עד כדי כך טריוויאליות, מעלה אותן כטיעונים, וטוען שצריך להבין אותן וכו'.

אז כולם כבר הבינו -- עוד לפני שכתבת שורה אחת בנדון -- את כל הנקודות הטריוויאליות. אין צורך להעלות אותן ו/או לחזור עליהן ו/או להתעקש עליהן. מוסכם. סוכם. הכל בסדר.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
423
נקודות
63
אתה לוקח נקודות טריוויאליות לגמרי -- שלא הכל ידוע, לא הכל מדיד, המוח מתעתע, המוח עושה עיבודים וכו' -- שאף אחד לא טורח לכתוב אותן כי הן עד כדי כך טריוויאליות, מעלה אותן כטיעונים, וטוען שצריך להבין אותן וכו'.

אז כולם כבר הבינו -- עוד לפני שכתבת שורה אחת בנדון -- את כל הנקודות הטריוויאליות. אין צורך להעלות אותן ו/או לחזור עליהן ו/או להתעקש עליהן. מוסכם. סוכם. הכל בסדר.
לא הוא. הדברים שאמרתי, על תהליכי תפישה שמסננים את החדר ובכך משפיעים כל המוזיקה הנחווית אינם טריביאלים, ולא רק אני חושב כך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור