אספרסו מוזיקה ושרת


shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
רן אני לא אקוסטיקאי, אז פחות מבין בזה.
אבל תאורטית לפחות אתה יכול לייצר אקוסטיקה פסיבית על ידי יריה של סאונד ישיר לעבר פינות, קירות, תיקרה וכו כך שהטיפול יתאים למגוון רמקולים שישבו בו, ולאו דווקא על ידי העמדה של רמקולים ספציפים בחלל.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
שאלות טובות

ובסופו של יום, כפי שדוד גלבוע הרומנטיקן שאני אוהב מאוד אמר: מדובר בתחביב ולא בסוג של מבצע צבאי מדויק.

הבחירה שלנו בציוד וברמקולים מושפעת מהמון גורמים:

אנחנו רוצים לחשוב שהוא מושפע רק מתוצאה, אבל בתוך תוכנו אנחנו יודעים שזה לא מדויק, זה מושפע ממחיר, מפרסטיז', מדיעות קדומות, מצורה חיצונית וכיוצ"ב.

אז צריך להתחיל בבחירה של מה שנשמע לך טוב אצלך.

זה יתן לך סוג של אינדיקציה וגם יבהיר אם הרמקול בכלל מסוגל לשבת בחלל הזה.

בכל הקשור לטונאליות.
לאחר התיקון של החלל, אפשר להגיע לטונאליות הרצויה במגוון דרכים.

רן
לזה אני מסכים בכיף
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
סינרגיה בבסיס זה מה שרועי רשם שני פוסטים מעלי, התאמת מתחים בין מכשירים, התאמת גיינים, בדיקה שההגברה לא בתת כח ביחס לרמקולים לחלל ולמרחק הישיבה וכמובן הוויסינג של הרמקולים בעיקר שיחסית שונה בין טכנולוגיות וחברות שונות.
כל אלה שייכים בעצם לשלב בחירת הציוד, קנייתו, חיבורו, ו/או כיוונון בסיסי שלו, כך שברור שזה לפני מדידות אקוסטיות.

טריוויאלי שמדידות אקוסטיות מתחילות כשיש את הציוד בחדר, שהוא תקין, וידוע איפה הרמקולים ואיפה נקודת הישיבה, לפחות ההתחלתיים.
בעקבות המדידות אפשר גם לשנות מקום ישיבה ומיקום/toe-in של רמקולים.

מעבר לזה, באיזה עוד סינרגיה כדאי לטפל לפני המדידות?
בענייני כבלים, למשל, הסברתי קודם למה כדאי לעשות קודם טיפול אקוסטי ורק אחר כך להחליף כבלים, אם בכלל ישאר צורך לעשות זאת.

אתה לא יכול ליצב את החדר אקוטיבית ללא הרמקולים בחדר
אז ברור שצריך להכניס רמקולים
אז השאלה אילו רמקולים אתה מכניס?
רמקולים רנדומלים שנמדדים טוב, אז מתקן ואז שואל אם אוהב את הטונליות?
ומה קורה כאשר לאחר ההשקעה והמדידה הפלוני לא מתחבר?
אז מכניסים רמקולים אחרים שנמדדים טוב וחוזר חלילה?
לא פשוט יותר לדעת מה בערך הכוון הטונלי של היצרן והטכנולוגיה ורק אז לעבוד על תיקון אקטיבי?

נשמע לי סופר הגיוני ודרך לגיטימית באותה המידה. ולכן סעיפים אחד עד שלש שכתבת לטעמי קודמים לתיקון RC.
אין צורך ומשמעות ל"ייצוב החדר" ללא המערכת.

כאמור, מדידות אקוסטיות מתחילות כשיש את הציוד בחדר, שהוא תקין, וידוע איפה הרמקולים ואיפה נקודת הישיבה, לפחות ההתחלתיים.

אם אתה רוצה להשוות בין שני זוגות רמקולים, ששניהם בחדר, כדאי לעשות כיול לכל זוג רמקולים בנפרד, ולשמור אותו ב-preset (זיכרון) אחר, ואז אפשר להשוות בלחיצת כפתור
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
משהו שהוא לא פירסום שיווקי(בטח לא pdf מומצא).
גרף, ערכים, עם כפתורים פעמונים משככים, תוריד אותם לראות אם יש שינוי בגרף/ערכים ... יש כזה דבר ?!
מה ששניצל הראה לכם ״הפעמונים״ זה רזונטור ישן נושן שרחוק שנות אור מהרזונטורים החדשים עם אימפקט שונה לגמרי ומה לעשות שניצל לא שמע אותם .
דרך אגב אחד החדרים עבר בדיקה/מדידה של החדר ע״י בודק מוסמך והרזונטורים מדידים לחלוטין.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מה ששניצל הראה לכם ״הפעמונים״ זה רזונטור ישן נושן שרחוק שנות אור מהרזונטורים החדשים עם אימפקט שונה לגמרי ומה לעשות שניצל לא שמע אותם .
דרך אגב אחד החדרים עבר בדיקה/מדידה של החדר ע״י בודק מוסמך והרזונטורים מדידים לחלוטין.
מה זה אומר "מדידים לחלוטין"
באיזה תדרים ו/או על מה בדיוק הם השפיעו?
מה הייתה רמת ההשפעה שלהם?

יש לך גרפים להראות מה היה לפני ואחרי?

מעניין אותי להבין על מה בדיוק מדובר.

רן
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,493
מעורבות
516
נקודות
113
תעלה סרטון או גרף שמראה מצב לפני ומצב אחרי או רצוף תשים אותם ותוריד אותם נראה אם יש שינוי מהותי בגרף.
על איזה תדרים זה משפיע ?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
נכון אנחנו מסכימים
רציתי לטעון ששלב בחירת הציוד לא יורד בחשיבות עקב העובדה שניתן לכייל את המערכת.
ז״א אתה לא בוחר ציוד רנדומלי ומטיל על מערכת RC את המשימה לייצר סאונד לטעמך.
ולכן מכיוון שלטעמי הסינגריה קשורה לבחירת הציוד בעיקר, היא קודמת ל RC.
אם הכוונה ״בסינרגיה״ לטוויקים של כבלים למינהם, אז מסכים, אין טעם להתעסק בזה לפני שפותרים את הבעיות מסדר ראשון.
אפילו אחזק את דבריך, לטעמי אם פלוני לא אוהב את הסאונד ומצפה שטוויק כזה או אחר יציל את המצב, זה לא ממש יקרה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
נכון אנחנו מסכימים
רציתי לטעון ששלב בחירת הציוד לא יורד בחשיבות עקב העובדה שניתן לכייל את המערכת.
ז״א אתה לא בוחר ציוד רנדומלי ומטיל על מערכת RC את המשימה לייצר סאונד לטעמך.
ולכן מכיוון שלטעמי הסינגריה קשורה לבחירת הציוד בעיקר היא קודמת ל RC.
אם הכוונה ״לסינרגיה״ לטוויקים של כבלים למינהם, אז מסכים, אין טעם להתעסק בזה לפני שפותרים את הבעיות מסדר ראשון.
אפילו אחזק את דבריך, לטעמי אם פלוני לא אוהב את הסאונד ומצפה שטוויק כזה או אחר יציל את המצב, זה לא ממש יקרה.
למי ענית בתגובה הזו?

בכל מקרה, יש מצב שלא אוהבים ציוד מסוים לפני טיפול אקוסטי וכן אוהבים אחרי (ההיפך כנראה נדיר בהרבה, אבל תיאורטית אפשרי).
למשל שמעת משהו בחנות או אצל חבר, התלהבת וקנית. זה מגיע הביתה ואוי ואבוי. אבל אחרי טיפול אקוסטי, מה שאהבת שם מופיע אצלך בביית.

אבל בכל מקרה לא כדאי לקנות ציוד שלא אוהבים ולקוות לשפר אותו ע"י טיפולים וטוויקים.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מה זה אומר "מדידים לחלוטין"
באיזה תדרים ו/או על מה בדיוק הם השפיעו?
מה הייתה רמת ההשפעה שלהם?

יש לך גרפים להראות מה היה לפני ואחרי?

מעניין אותי להבין על מה בדיוק מדובר.

רן
לי אישית אין את הגרפים.
אני יודע ושומע שזה מבחינתי יותר חשוב מגרף,שברגע שאני מניח רזונטור במערכת שהבס שלה מרוח/מנופח ולא נקי
הרזונטור מנקה את הבס ומפקס אותו.לא וודו ולא שמודו אתם יכולים להאמין או לא אין לי בעיה עם זה.
אתם צריכים להבין שזה לא רזונטורים שנתקלתם בהם עד היום.נכון שזה נשמע סוג של שיווק/פרסום אבל זה ממש לא
אני לא מייצר אותם וכמובן לא מרוויח מהם.
לא סתם הם נמצאים במערכות יקרות מאד ואנשים מבינכם שאתם מכירים אותם ואם זה לא היה טוב זה לא היה אצלם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לי אישית אין את הגרפים.
אני יודע ושומע שזה מבחינתי יותר חשוב מגרף,שברגע שאני מניח רזונטור במערכת שהבס שלה מרוח/מנופח ולא נקי
הרזונטור מנקה את הבס ומפקס אותו.לא וודו ולא שמודו אתם יכולים להאמין או לא אין לי בעיה עם זה.
אתם צריכים להבין שזה לא רזונטורים שנתקלתם בהם עד היום.נכון שזה נשמע סוג של שיווק/פרסום אבל זה ממש לא
אני לא מייצר אותם וכמובן לא מרוויח מהם.
לא סתם הם נמצאים במערכות יקרות מאד ואנשים מבינכם שאתם מכירים אותם ואם זה לא היה טוב זה לא היה אצלם.
אני לא מטיל ספק במה ששמעת, כי לא הייתי שם, רק מנסה להבין איך רזונטור פיצפון מחזיר אנרגיה של 12DB לחדר, שגם סאבוופרים אימתניים מתקשים בכך.

ולכן, ביקשתי לראות גרפים.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני לא מטיל ספק במה ששמעת, כי לא הייתי שם, רק מנסה להבין איך רזונטור פיצפון מחזיר אנרגיה של 12DB לחדר, שגם סאבוופרים אימתניים מתקשים בכך.
נראה לי שלפחות לחלק מהאנשים אין מושג עד כמה זה רציני, משמעותי וקשה לתקן בעיה של 12dB.

מבחינתם מדובר על משהו כמו כמו להוסיף טיפה צלילות לנמוכים.

ניסיתי להסביר את זה קודם, אולי זה לא נקלט.

רק כדי לסבר את האוזן: רמקול במרחק 4 מ' מהמאזין שמנגן בעוצמה של 90dB SPL דורש הגברה של 16 ואט.
אם יש dip של 12dB ב-85Hz, אז בהנחה (הלא נכונה) שנוכל לפצות על כך ע"י תוספת הספק שייתן 12dB נוספים -- שקול להשמעה ב-102dB SPL, יידרש הספק של 254 ואט.

נראה לך שלרזונטורים המופלאים שלך יש השפעה שקולה לתוספת הגברה של 238W?

וחוצמזה, את התוספת הזו יש לתת רק בתדרים שסביב 85dB, ולא בתדרים אחרים.
האם יש לרזונטורים אפשרות כיוונון ל-85 הרץ דווקא ושלא ישפיעו בכלל מתחת ל-60 ומעל 100 הרץ?
תיקון בדיוק הזה רק RC יכול לתת, לא אקוסטיקה פאסיבית, אבל כשאתה מודד, אתה יכול לבדוק באיזה תדרים השפעת עם אקוסטיקה פאסיבית ובכמה, ולתקן במידת האפשר, לא הרבה יותר מדי ולא הרבה פחות מדי.

עם רזונטורים, אין לך מושג באיזה תדרים הם משפיעים וכמה. אתה מקבל שינוי, שאתה יכול להעדיף או לא, אבל זה לא תיקון הבעייה. זה לא בהכרח קשור לבעייה. לא בטוח שבכלל תזהה באוזן איפה וכמה הבעייה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לי אישית אין את הגרפים.
אני יודע ושומע שזה מבחינתי יותר חשוב מגרף,שברגע שאני מניח רזונטור במערכת שהבס שלה מרוח/מנופח ולא נקי
הרזונטור מנקה את הבס ומפקס אותו.לא וודו ולא שמודו אתם יכולים להאמין או לא אין לי בעיה עם זה.
אתם צריכים להבין שזה לא רזונטורים שנתקלתם בהם עד היום.נכון שזה נשמע סוג של שיווק/פרסום אבל זה ממש לא
אני לא מייצר אותם וכמובן לא מרוויח מהם.
לא סתם הם נמצאים במערכות יקרות מאד ואנשים מבינכם שאתם מכירים אותם ואם זה לא היה טוב זה לא היה אצלם.
יש לינק למוצר ?
אני אישית כן שמעתי הבדל .לא יכול כמובן להתחרות בהסל של 12 די בי בתדרים שאנו מדברים ולדכתי בכל תדר גם לא 2 די בי.
שוב זה לא אמור ולא יכול להתחרות באקוסטיקה - אבל אני תמיד סקרן לבדוק אחד כזה .
זה שזה נמצא במערכות הכי יקרות - לא אומר לי שום דבר .מערכות יקרות הן רק מערכות יקרות.הן עולות הרבה כסף יחסית לאחרות .
בכל אופן - אשמח כמובן לבדוק אישית.
גם בפרטי למי שיש .

תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
זה שזה נמצא במערכות הכי יקרות - לא אומר לי שום דבר .מערכות יקרות הן רק מערכות יקרות.הן עולות הרבה כסף יחסית לאחרות .
אם חושבים על זה, ברור שככל שמישהו התפתה לקנות מערכת יקרה יותר, כך גדל הסיכוי שיתפתה לקנות עזרים מסוג זה, ויותר מובטח שיש לו את הכסף לשלם עליהם. בנוסף, גם ההשפעה-לכאורה של העזרים האלה תהיה מובחנת יותר במערכת רזולטיבית מאשר במערכת זולה.

לכן לא מפתיע בכלל שיש עזרים כאלה רק/בעיקר לבעלי מערכות יקרות יותר, וברור לגמרי שזה לא אומר שום דבר על האם הם "באמת" מועילים או שהכל פסיכולוגיה.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
יש לינק למוצר ?
אני אישית כן שמעתי הבדל .לא יכול כמובן להתחרות בהסל של 12 די בי בתדרים שאנו מדברים ולדכתי בכל תדר גם לא 2 די בי.
שוב זה לא אמור ולא יכול להתחרות באקוסטיקה - אבל אני תמיד סקרן לבדוק אחד כזה .
זה שזה נמצא במערכות הכי יקרות - לא אומר לי שום דבר .מערכות יקרות הן רק מערכות יקרות.הן עולות הרבה כסף יחסית לאחרות .
בכל אופן - אשמח כמובן לבדוק אישית.
גם בפרטי למי שיש .

תודה
דן איזה רזונטור שמעת?
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הבעיה היא שכמעט כל מה שגדי דיבר עליו אינו רלוונטי לעניין המדידות.
שבוע טוב
זה ברור כשמש,
אז מה רלוונטי, אכן שלב המדידות הראשוני, הטיפול שאחרי ושוב מדידות, וחוזר חלילה. תמהיל התהליך איך לא מוכרע לבסוף באמצעות האוזניים שזוכות לרגע של עדנה ובלית ברירה בגושפנקה מהמדע.

קל וחומר דינו של חדר שלא נמדד וטופל בהתאם. מי שעבורו המדידה היא אמונתו והבסיס לכל, או אז מבחינתו החדר מסומן מידית כאחד שלא עומד בדרישת השיטה המדעית. בתוך כך גם אין ממש מצב למקסם בו את התוצאה ( הרי שבכל שיטה אחרת אין לדעת אם זה נעשה בצורה ראויה) ובכל זאת במידה שהמערכת נשמעת טוב ומעלה, תמיד אבל תמיד יהיה בה טעם לפגם.

זו הסיבה שבעטיה התעקשתי לבצע מדידות אצלי בסלון. בנוסף לרצון העז לדעת עד כמה האוזן הפרמטיבית שלי מצליחהה לזהות פגמים בסאונד או לחילופין איכויות. זאת בציפיה שימצא להם אח ורע מדעי.

הסלון נמדד. התוצאות הראו מעל לכל ספק שהחדר שעבר טיפול אינטואטיבי, הותאם לשרת את המערכת ולא להפך. כלומר החדר על התצורה האקוסטית שלו נועד לקדש את התוצאה שלשמה המערכת נבנתה.

לחבר טוב שלי הגיע צוות מקצועי לבדוק את החדר החדש שאליו בשעה טובה נכנס עם מרכולתו האודיופילת.
שלב המדידות הסתיים. בלי להכנס ולאלאות בפרטים, זמן מה אחרי שהוחלט על מה שהוחלט ובהתאם לתנאי החדר, הוזמנתי לחוות דעה על הסאונד שהתקבל. הגעתי האזנתי, ולפני שהתיחסתי ענינית לסאונד, אמרתי לו תשמע ידידי אני לא מבין על מה המהומה ומה נסגר כאן, זה אפילו לא כוס התה שלך. סוף האנקדוטה, לא חלפו כמה רגעים והמערכת חזרה לקדמותה ובעיקר לנגן אוביקטיבית טוב בהרבה.

לא קשה להבין ממה שגדי כותב שהוא עסוק בתוצאה. לצורך העניין עבורו כל סגירת בורג הופכת ללגיטמית. מה לעשות שלא רק מבחינתו זה קודם לנוכחותם של דיפים בחדר, חיפוש התאבכיות, והתעסקות בשאר המדידות המקובלות.

מנגד לא מעט אודיופילים נשאבים לשלב בו הם מוצאים עצמם מתעסקים בלהגיע לתוצאה ולא פעם בלהצדיק אג'נדה כלשהיא. בתאכלס למעטים יש את הפרבילגיה, ויותר מכך את הכלים לבחון לעומק את תוצאת האזנה והאיכויות שהשיגו לטוב ולרע.
 

נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,493
מעורבות
516
נקודות
113
אין גרף כזה וגם אי אפשר לעשות אותו כי הגרף של לפני ו אחרי יהיה ללא כל שינוי.מוסיפים את הטוויקים האלה כי זה : להשקיע עוד כסף בהר הכסף, כי זה כאילו מין טאצ סופי אחרי ההשקעה הגדולה בציוד עצמו, יצרו מצב של אביזר נוסף הכרחי בסמל של היוקרתיות מישהו אמר שופוני הינה השקעתי עוד 20 אלף, אז עכשיו במערכת כבר שווה 320 אלף, כי זה מוסיף ליוקרה, כי כאילו השקעתי מקסימום בציוד עכשיו כבר אין על מה לשפוך, אז נסגור את הפינות של כל סוגי הטוויקים ואם יש שאומרים שזה משפיע אז יאללה נלך על זה, כל מה שאני בא לומר זה מי שיידו משגת שישקיע ו יקנה זה יפה וזה סוגר פינות בראש, הדברים האלה לא מדידים כי זה ל לב לא לאוזן.
כשנגמר ההשקעה בציוד משקיעים באביזרים האלה שמבטיחים לנו ניסים ונפלאות זה הכל, פשוט. אף אחד לא יקנה כפתורים או פעמונים לפני שהוא יקנה מגבר או רמקול או בייחד עם מגבר נניח ידפוק 2 סטים של כפתורים. זה בד"כ הולך כך אתה קונה מגבר ב 50 מבסוט אש מסמן וי בראש על הגברה, אחרי תקופה מתחיל להיות משעמם, אומרים לך אחי אתה רואה זה כפתורים אתה שם אותם פותח לך את המגבר, לך אין על מה להשקיע וגם אין לך מה להפסיד כולה עוד 5 לא תשפוך על מגבר שעלה 50 ?! המעמד מחייב, אז אתה מעמיד 2 סטים ו וואלה מבסוט מסמן וי בראש גם על זה אחרי שבוע הולך מרביץ עוד 2 סטים כי זה כבר ממכר, אחרכך באים המשככים היפים מוות אי אפשר לעמוד בפני סט חדש נוצצ כבד יקר אש וגם אומרים שכל רגלית יכולה להחזיק חצי טון אז בכלל אתה עף מהשיפור... וכך אחרי שנה יש לך ארסנל של טוויקים ועוד 100 אלף לשווי הכללי של העסק.
RC זו בכלל פלנטה אחרת.
זה בסדר, כולנו באותה סירה עובדים עלינו בעיניים ואנחנו אומרים אמן.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שבוע טוב
זה ברור כשמש,
אז מה רלוונטי, אכן שלב המדידות הראשוני, הטיפול שאחרי ושוב מדידות, וחוזר חלילה. תמהיל התהליך איך לא מוכרע לבסוף באמצעות האוזניים שזוכות לרגע של עדנה ובלית ברירה בגושפנקה מהמדע.

קל וחומר דינו של חדר שלא נמדד וטופל בהתאם. מי שעבורו המדידה היא אמונתו והבסיס לכל, או אז מבחינתו החדר מסומן מידית כאחד שלא עומד בדרישת השיטה המדעית. בתוך כך גם אין ממש מצב למקסם בו את התוצאה ( הרי שבכל שיטה אחרת אין לדעת אם זה נעשה בצורה ראויה) ובכל זאת במידה שהמערכת נשמעת טוב ומעלה, תמיד אבל תמיד יהיה בה טעם לפגם.

זו הסיבה שבעטיה התעקשתי לבצע מדידות אצלי בסלון. בנוסף לרצון העז לדעת עד כמה האוזן הפרמטיבית שלי באמת מסוגלת לזהות פגמים בסאונד או לחילופין איכויות. זאת בצפיה שימצא להם אח ורע מדעי.

הסלון נמדד. התוצאות הראו מעל לכל ספק שהחדר שעבר טיפול אינטואטיבי, הותאם לשרת את המערכת ולא להפך. כלומר החדר על התצורה האקוסטית שלו נועד לקדש את התוצאה שלשמה המערכת נבנתה.

לחבר טוב שלי הגיע צוות מקצועי לבדוק את החדר החדש שאליו בשעה טובה נכנס עם מרכולתו האודיופילת.
שלב המדידות הסתיים. בלי להכנס ולאלאות בפרטים, זמן מה אחרי שהוחלט על מה שהוחלט ובהתאם לתנאי החדר, הוזמנתי לחוות דעה על הסאונד שהתקבל. הגעתי האזנתי, ולפני שהתיחסתי ענינית לסאונד, אמרתי לו תשמע ידידי אני לא מבין על מה המהומה ומה נסגר כאן, זה אפילו לא כוס התה שלך. סוף האנקדוטה, לא חלפו כמה רגעים והמערכת חזרה לקדמותה ובעיקר לנגן אוביקטיבית טוב בהרבה.

לא קשה להבין ממה שגדי כותב שהוא עסוק בתוצאה. לצורך העניין עבורו כל סגירת בורג הופכת ללגיטמית. מה לעשות שלא רק מבחינתו זה קודם לנוכחותם של דיפים בחדר, חיפוש התאבכיות, והתעסקות בשאר המדידות המקובלות.

מנגד רוב האודיופילים נשאבים לשלב בו הם מוצאים עצמם מתעסקים בלהגיע לתוצאה ולא פעם בלהצדיק אג'נדה כלשהיא. בתאכלס למעטים יש את הפרבילגיה, ויותר חשוב את הכלים לבחון לעומק את תוצאת האזנה והאיכויות שהשיגו לטוב ולרע.
איזה נאום נמלץ, שמציג את המדע כמנוגד לאודיופיליה, בעוד שההיפך המוחלט הוא הנכון, מכל צד שלא מסתכלים על זה.

נאום שכולו אי-הבנה של מהות כל מה שמדברים עליו כאן, אבל אי הבנה עמוקה.

אפילו נקודת המוצא -- מה שכתבתי לגדי וצוטט, "שכמעט כל מה שגדי דיבר עליו אינו רלוונטי לעניין המדידות" -- מהווה אי הבנה מהותית.

"לא רלוונטי לעניין המדידות" בהקשר זה פירושו רק שאלה דברים שאינם משפיעים על תוצאות של מדידות, ולכן אינם תנאי מקדים לביצוען. זה לא אומר שזה לא רלוונטי בכלל, ואפשר, ובחלק מהמקרים רצוי, לעשות את רוב הדברים הנ"ל לאחר המדידות.

המדידות -- ה"מדע" -- נועדו לשרת את האודיופיליה: לאתר במדויק פגמים שקשה לאתר באוזן, ולטפל בהם בדיוק המירבי האפשרי, אבל לא נעצרים שם. לא המדידות קובעות את התוצאה הסופית, אלא משם הכל ממשיך כרגיל, התאמות לפי האוזן, בלי שום דרישה או הגבלה לקריטריונים מדעיים כלשהם, ומי שרוצה לשחק עם כבלים ורזונטורים וחשמל וברגים וכל הרשימה של גדי ודברים נוספים -- בכייף. רק שהגיוני יותר להתחיל את המשחקים מעמדה מאוזנת. זה הכל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
איזה נאום נמלץ, שמציג את המדע כמנוגד לאודיופיליה, בעוד שההיפך המוחלט הוא הנכון, מכל צד שלא מסתכלים על זה.

נאום שכולו אי-הבנה של מהות כל מה שמדברים עליו כאן, אבל אי הבנה עמוקה.

אפילו נקודת המוצא -- מה שכתבתי לגדי וצוטט, "שכמעט כל מה שגדי דיבר עליו אינו רלוונטי לעניין המדידות" -- מהווה אי הבנה מהותית.

"לא רלוונטי לעניין המדידות" בהקשר זה פירושו רק שאלה דברים שאינם משפיעים על תוצאות של מדידות, ולכן אינם תנאי מקדים לביצוען. זה לא אומר שזה לא רלוונטי בכלל, ואפשר, ובחלק מהמקרים רצוי, לעשות את רוב הדברים הנ"ל לאחר המדידות.

המדידות -- ה"מדע" -- נועדו לשרת את האודיופיליה: לאתר במדויק פגמים שקשה לאתר באוזן, ולטפל בהם בדיוק המירבי האפשרי, אבל לא נעצרים שם. לא המדידות קובעות את התוצאה הסופית, אלא משם הכל ממשיך כרגיל, התאמות לפי האוזן, בלי שום דרישה או הגבלה לקריטריונים מדעיים כלשהם, ומי שרוצה לשחק עם כבלים ורזונטורים וחשמל וברגים וכל הרשימה של גדי ודברים נוספים -- בכייף. רק שהגיוני יותר להתחיל את המשחקים מעמדה מאוזנת. זה הכל.
ניסוח מדויק .
עוד אפשר לרגע לחשוב שהמדע פסח על האודיו והוא נמצא ביקום מקביל עם פזיקה שונה לגמרי .
 

  • Like
Reactions: AK1

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אין גרף כזה וגם אי אפשר לעשות אותו כי הגרף של לפני ו אחרי יהיה ללא כל שינוי.מוסיפים את הטוויקים האלה כי זה : להשקיע עוד כסף בהר הכסף, כי זה כאילו מין טאצ סופי אחרי ההשקעה הגדולה בציוד עצמו, יצרו מצב של אביזר נוסף הכרחי בסמל של היוקרתיות מישהו אמר שופוני הינה השקעתי עוד 20 אלף, אז עכשיו במערכת כבר שווה 320 אלף, כי זה מוסיף ליוקרה, כי כאילו השקעתי מקסימום בציוד עכשיו כבר אין על מה לשפוך, אז נסגור את הפינות של כל סוגי הטוויקים ואם יש שאומרים שזה משפיע אז יאללה נלך על זה, כל מה שאני בא לומר זה מי שיידו משגת שישקיע ו יקנה זה יפה וזה סוגר פינות בראש, הדברים האלה לא מדידים כי זה ל לב לא לאוזן.
כשנגמר ההשקעה בציוד משקיעים באביזרים האלה שמבטיחים לנו ניסים ונפלאות זה הכל, פשוט. אף אחד לא יקנה כפתורים או פעמונים לפני שהוא יקנה מגבר או רמקול או בייחד עם מגבר נניח ידפוק 2 סטים של כפתורים. זה בד"כ הולך כך אתה קונה מגבר ב 50 מבסוט אש מסמן וי בראש על הגברה, אחרי תקופה מתחיל להיות משעמם, אומרים לך אחי אתה רואה זה כפתורים אתה שם אותם פותח לך את המגבר, לך אין על מה להשקיע וגם אין לך מה להפסיד כולה עוד 5 לא תשפוך על מגבר שעלה 50 ?! המעמד מחייב, אז אתה מעמיד 2 סטים ו וואלה מבסוט מסמן וי בראש גם על זה אחרי שבוע הולך מרביץ עוד 2 סטים כי זה כבר ממכר, אחרכך באים המשככים היפים מוות אי אפשר לעמוד בפני סט חדש נוצצ כבד יקר אש וגם אומרים שכל רגלית יכולה להחזיק חצי טון אז בכלל אתה עף מהשיפור... וכך אחרי שנה יש לך ארסנל של טוויקים ועוד 100 אלף לשווי הכללי של העסק.
RC זו בכלל פלנטה אחרת.
זה בסדר, כולנו באותה סירה עובדים עלינו בעיניים ואנחנו אומרים אמן.
לא כולם ככה משה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור