לזה אני מסכים בכיףשאלות טובות
ובסופו של יום, כפי שדוד גלבוע הרומנטיקן שאני אוהב מאוד אמר: מדובר בתחביב ולא בסוג של מבצע צבאי מדויק.
הבחירה שלנו בציוד וברמקולים מושפעת מהמון גורמים:
אנחנו רוצים לחשוב שהוא מושפע רק מתוצאה, אבל בתוך תוכנו אנחנו יודעים שזה לא מדויק, זה מושפע ממחיר, מפרסטיז', מדיעות קדומות, מצורה חיצונית וכיוצ"ב.
אז צריך להתחיל בבחירה של מה שנשמע לך טוב אצלך.
זה יתן לך סוג של אינדיקציה וגם יבהיר אם הרמקול בכלל מסוגל לשבת בחלל הזה.
בכל הקשור לטונאליות.
לאחר התיקון של החלל, אפשר להגיע לטונאליות הרצויה במגוון דרכים.
רן
כל אלה שייכים בעצם לשלב בחירת הציוד, קנייתו, חיבורו, ו/או כיוונון בסיסי שלו, כך שברור שזה לפני מדידות אקוסטיות.סינרגיה בבסיס זה מה שרועי רשם שני פוסטים מעלי, התאמת מתחים בין מכשירים, התאמת גיינים, בדיקה שההגברה לא בתת כח ביחס לרמקולים לחלל ולמרחק הישיבה וכמובן הוויסינג של הרמקולים בעיקר שיחסית שונה בין טכנולוגיות וחברות שונות.
אין צורך ומשמעות ל"ייצוב החדר" ללא המערכת.אתה לא יכול ליצב את החדר אקוטיבית ללא הרמקולים בחדר
אז ברור שצריך להכניס רמקולים
אז השאלה אילו רמקולים אתה מכניס?
רמקולים רנדומלים שנמדדים טוב, אז מתקן ואז שואל אם אוהב את הטונליות?
ומה קורה כאשר לאחר ההשקעה והמדידה הפלוני לא מתחבר?
אז מכניסים רמקולים אחרים שנמדדים טוב וחוזר חלילה?
לא פשוט יותר לדעת מה בערך הכוון הטונלי של היצרן והטכנולוגיה ורק אז לעבוד על תיקון אקטיבי?
נשמע לי סופר הגיוני ודרך לגיטימית באותה המידה. ולכן סעיפים אחד עד שלש שכתבת לטעמי קודמים לתיקון RC.
מה ששניצל הראה לכם ״הפעמונים״ זה רזונטור ישן נושן שרחוק שנות אור מהרזונטורים החדשים עם אימפקט שונה לגמרי ומה לעשות שניצל לא שמע אותם .משהו שהוא לא פירסום שיווקי(בטח לא pdf מומצא).
גרף, ערכים, עם כפתורים פעמונים משככים, תוריד אותם לראות אם יש שינוי בגרף/ערכים ... יש כזה דבר ?!
מה זה אומר "מדידים לחלוטין"מה ששניצל הראה לכם ״הפעמונים״ זה רזונטור ישן נושן שרחוק שנות אור מהרזונטורים החדשים עם אימפקט שונה לגמרי ומה לעשות שניצל לא שמע אותם .
דרך אגב אחד החדרים עבר בדיקה/מדידה של החדר ע״י בודק מוסמך והרזונטורים מדידים לחלוטין.
למי ענית בתגובה הזו?נכון אנחנו מסכימים
רציתי לטעון ששלב בחירת הציוד לא יורד בחשיבות עקב העובדה שניתן לכייל את המערכת.
ז״א אתה לא בוחר ציוד רנדומלי ומטיל על מערכת RC את המשימה לייצר סאונד לטעמך.
ולכן מכיוון שלטעמי הסינגריה קשורה לבחירת הציוד בעיקר היא קודמת ל RC.
אם הכוונה ״לסינרגיה״ לטוויקים של כבלים למינהם, אז מסכים, אין טעם להתעסק בזה לפני שפותרים את הבעיות מסדר ראשון.
אפילו אחזק את דבריך, לטעמי אם פלוני לא אוהב את הסאונד ומצפה שטוויק כזה או אחר יציל את המצב, זה לא ממש יקרה.
לי אישית אין את הגרפים.מה זה אומר "מדידים לחלוטין"
באיזה תדרים ו/או על מה בדיוק הם השפיעו?
מה הייתה רמת ההשפעה שלהם?
יש לך גרפים להראות מה היה לפני ואחרי?
מעניין אותי להבין על מה בדיוק מדובר.
רן
אני לא מטיל ספק במה ששמעת, כי לא הייתי שם, רק מנסה להבין איך רזונטור פיצפון מחזיר אנרגיה של 12DB לחדר, שגם סאבוופרים אימתניים מתקשים בכך.לי אישית אין את הגרפים.
אני יודע ושומע שזה מבחינתי יותר חשוב מגרף,שברגע שאני מניח רזונטור במערכת שהבס שלה מרוח/מנופח ולא נקי
הרזונטור מנקה את הבס ומפקס אותו.לא וודו ולא שמודו אתם יכולים להאמין או לא אין לי בעיה עם זה.
אתם צריכים להבין שזה לא רזונטורים שנתקלתם בהם עד היום.נכון שזה נשמע סוג של שיווק/פרסום אבל זה ממש לא
אני לא מייצר אותם וכמובן לא מרוויח מהם.
לא סתם הם נמצאים במערכות יקרות מאד ואנשים מבינכם שאתם מכירים אותם ואם זה לא היה טוב זה לא היה אצלם.
נראה לי שלפחות לחלק מהאנשים אין מושג עד כמה זה רציני, משמעותי וקשה לתקן בעיה של 12dB.אני לא מטיל ספק במה ששמעת, כי לא הייתי שם, רק מנסה להבין איך רזונטור פיצפון מחזיר אנרגיה של 12DB לחדר, שגם סאבוופרים אימתניים מתקשים בכך.
רק כדי לסבר את האוזן: רמקול במרחק 4 מ' מהמאזין שמנגן בעוצמה של 90dB SPL דורש הגברה של 16 ואט.
אם יש dip של 12dB ב-85Hz, אז בהנחה (הלא נכונה) שנוכל לפצות על כך ע"י תוספת הספק שייתן 12dB נוספים -- שקול להשמעה ב-102dB SPL, יידרש הספק של 254 ואט.
נראה לך שלרזונטורים המופלאים שלך יש השפעה שקולה לתוספת הגברה של 238W?
וחוצמזה, את התוספת הזו יש לתת רק בתדרים שסביב 85dB, ולא בתדרים אחרים.
האם יש לרזונטורים אפשרות כיוונון ל-85 הרץ דווקא ושלא ישפיעו בכלל מתחת ל-60 ומעל 100 הרץ?
תיקון בדיוק הזה רק RC יכול לתת, לא אקוסטיקה פאסיבית, אבל כשאתה מודד, אתה יכול לבדוק באיזה תדרים השפעת עם אקוסטיקה פאסיבית ובכמה, ולתקן במידת האפשר, לא הרבה יותר מדי ולא הרבה פחות מדי.
עם רזונטורים, אין לך מושג באיזה תדרים הם משפיעים וכמה. אתה מקבל שינוי, שאתה יכול להעדיף או לא, אבל זה לא תיקון הבעייה. זה לא בהכרח קשור לבעייה. לא בטוח שבכלל תזהה באוזן איפה וכמה הבעייה.
יש לינק למוצר ?לי אישית אין את הגרפים.
אני יודע ושומע שזה מבחינתי יותר חשוב מגרף,שברגע שאני מניח רזונטור במערכת שהבס שלה מרוח/מנופח ולא נקי
הרזונטור מנקה את הבס ומפקס אותו.לא וודו ולא שמודו אתם יכולים להאמין או לא אין לי בעיה עם זה.
אתם צריכים להבין שזה לא רזונטורים שנתקלתם בהם עד היום.נכון שזה נשמע סוג של שיווק/פרסום אבל זה ממש לא
אני לא מייצר אותם וכמובן לא מרוויח מהם.
לא סתם הם נמצאים במערכות יקרות מאד ואנשים מבינכם שאתם מכירים אותם ואם זה לא היה טוב זה לא היה אצלם.
אם חושבים על זה, ברור שככל שמישהו התפתה לקנות מערכת יקרה יותר, כך גדל הסיכוי שיתפתה לקנות עזרים מסוג זה, ויותר מובטח שיש לו את הכסף לשלם עליהם. בנוסף, גם ההשפעה-לכאורה של העזרים האלה תהיה מובחנת יותר במערכת רזולטיבית מאשר במערכת זולה.זה שזה נמצא במערכות הכי יקרות - לא אומר לי שום דבר .מערכות יקרות הן רק מערכות יקרות.הן עולות הרבה כסף יחסית לאחרות .
דן איזה רזונטור שמעת?יש לינק למוצר ?
אני אישית כן שמעתי הבדל .לא יכול כמובן להתחרות בהסל של 12 די בי בתדרים שאנו מדברים ולדכתי בכל תדר גם לא 2 די בי.
שוב זה לא אמור ולא יכול להתחרות באקוסטיקה - אבל אני תמיד סקרן לבדוק אחד כזה .
זה שזה נמצא במערכות הכי יקרות - לא אומר לי שום דבר .מערכות יקרות הן רק מערכות יקרות.הן עולות הרבה כסף יחסית לאחרות .
בכל אופן - אשמח כמובן לבדוק אישית.
גם בפרטי למי שיש .
תודה
אני אבקש מהחבר ששמעתי אצלו שישלח לי תמונה ואעלה כאן - אולי תזההדן איזה רזונטור שמעת?
שבוע טובהבעיה היא שכמעט כל מה שגדי דיבר עליו אינו רלוונטי לעניין המדידות.
איזה נאום נמלץ, שמציג את המדע כמנוגד לאודיופיליה, בעוד שההיפך המוחלט הוא הנכון, מכל צד שלא מסתכלים על זה.שבוע טוב
זה ברור כשמש,
אז מה רלוונטי, אכן שלב המדידות הראשוני, הטיפול שאחרי ושוב מדידות, וחוזר חלילה. תמהיל התהליך איך לא מוכרע לבסוף באמצעות האוזניים שזוכות לרגע של עדנה ובלית ברירה בגושפנקה מהמדע.
קל וחומר דינו של חדר שלא נמדד וטופל בהתאם. מי שעבורו המדידה היא אמונתו והבסיס לכל, או אז מבחינתו החדר מסומן מידית כאחד שלא עומד בדרישת השיטה המדעית. בתוך כך גם אין ממש מצב למקסם בו את התוצאה ( הרי שבכל שיטה אחרת אין לדעת אם זה נעשה בצורה ראויה) ובכל זאת במידה שהמערכת נשמעת טוב ומעלה, תמיד אבל תמיד יהיה בה טעם לפגם.
זו הסיבה שבעטיה התעקשתי לבצע מדידות אצלי בסלון. בנוסף לרצון העז לדעת עד כמה האוזן הפרמטיבית שלי באמת מסוגלת לזהות פגמים בסאונד או לחילופין איכויות. זאת בצפיה שימצא להם אח ורע מדעי.
הסלון נמדד. התוצאות הראו מעל לכל ספק שהחדר שעבר טיפול אינטואטיבי, הותאם לשרת את המערכת ולא להפך. כלומר החדר על התצורה האקוסטית שלו נועד לקדש את התוצאה שלשמה המערכת נבנתה.
לחבר טוב שלי הגיע צוות מקצועי לבדוק את החדר החדש שאליו בשעה טובה נכנס עם מרכולתו האודיופילת.
שלב המדידות הסתיים. בלי להכנס ולאלאות בפרטים, זמן מה אחרי שהוחלט על מה שהוחלט ובהתאם לתנאי החדר, הוזמנתי לחוות דעה על הסאונד שהתקבל. הגעתי האזנתי, ולפני שהתיחסתי ענינית לסאונד, אמרתי לו תשמע ידידי אני לא מבין על מה המהומה ומה נסגר כאן, זה אפילו לא כוס התה שלך. סוף האנקדוטה, לא חלפו כמה רגעים והמערכת חזרה לקדמותה ובעיקר לנגן אוביקטיבית טוב בהרבה.
לא קשה להבין ממה שגדי כותב שהוא עסוק בתוצאה. לצורך העניין עבורו כל סגירת בורג הופכת ללגיטמית. מה לעשות שלא רק מבחינתו זה קודם לנוכחותם של דיפים בחדר, חיפוש התאבכיות, והתעסקות בשאר המדידות המקובלות.
מנגד רוב האודיופילים נשאבים לשלב בו הם מוצאים עצמם מתעסקים בלהגיע לתוצאה ולא פעם בלהצדיק אג'נדה כלשהיא. בתאכלס למעטים יש את הפרבילגיה, ויותר חשוב את הכלים לבחון לעומק את תוצאת האזנה והאיכויות שהשיגו לטוב ולרע.
ניסוח מדויק .איזה נאום נמלץ, שמציג את המדע כמנוגד לאודיופיליה, בעוד שההיפך המוחלט הוא הנכון, מכל צד שלא מסתכלים על זה.
נאום שכולו אי-הבנה של מהות כל מה שמדברים עליו כאן, אבל אי הבנה עמוקה.
אפילו נקודת המוצא -- מה שכתבתי לגדי וצוטט, "שכמעט כל מה שגדי דיבר עליו אינו רלוונטי לעניין המדידות" -- מהווה אי הבנה מהותית.
"לא רלוונטי לעניין המדידות" בהקשר זה פירושו רק שאלה דברים שאינם משפיעים על תוצאות של מדידות, ולכן אינם תנאי מקדים לביצוען. זה לא אומר שזה לא רלוונטי בכלל, ואפשר, ובחלק מהמקרים רצוי, לעשות את רוב הדברים הנ"ל לאחר המדידות.
המדידות -- ה"מדע" -- נועדו לשרת את האודיופיליה: לאתר במדויק פגמים שקשה לאתר באוזן, ולטפל בהם בדיוק המירבי האפשרי, אבל לא נעצרים שם. לא המדידות קובעות את התוצאה הסופית, אלא משם הכל ממשיך כרגיל, התאמות לפי האוזן, בלי שום דרישה או הגבלה לקריטריונים מדעיים כלשהם, ומי שרוצה לשחק עם כבלים ורזונטורים וחשמל וברגים וכל הרשימה של גדי ודברים נוספים -- בכייף. רק שהגיוני יותר להתחיל את המשחקים מעמדה מאוזנת. זה הכל.
לא כולם ככה משהאין גרף כזה וגם אי אפשר לעשות אותו כי הגרף של לפני ו אחרי יהיה ללא כל שינוי.מוסיפים את הטוויקים האלה כי זה : להשקיע עוד כסף בהר הכסף, כי זה כאילו מין טאצ סופי אחרי ההשקעה הגדולה בציוד עצמו, יצרו מצב של אביזר נוסף הכרחי בסמל של היוקרתיות מישהו אמר שופוני הינה השקעתי עוד 20 אלף, אז עכשיו במערכת כבר שווה 320 אלף, כי זה מוסיף ליוקרה, כי כאילו השקעתי מקסימום בציוד עכשיו כבר אין על מה לשפוך, אז נסגור את הפינות של כל סוגי הטוויקים ואם יש שאומרים שזה משפיע אז יאללה נלך על זה, כל מה שאני בא לומר זה מי שיידו משגת שישקיע ו יקנה זה יפה וזה סוגר פינות בראש, הדברים האלה לא מדידים כי זה ל לב לא לאוזן.
כשנגמר ההשקעה בציוד משקיעים באביזרים האלה שמבטיחים לנו ניסים ונפלאות זה הכל, פשוט. אף אחד לא יקנה כפתורים או פעמונים לפני שהוא יקנה מגבר או רמקול או בייחד עם מגבר נניח ידפוק 2 סטים של כפתורים. זה בד"כ הולך כך אתה קונה מגבר ב 50 מבסוט אש מסמן וי בראש על הגברה, אחרי תקופה מתחיל להיות משעמם, אומרים לך אחי אתה רואה זה כפתורים אתה שם אותם פותח לך את המגבר, לך אין על מה להשקיע וגם אין לך מה להפסיד כולה עוד 5 לא תשפוך על מגבר שעלה 50 ?! המעמד מחייב, אז אתה מעמיד 2 סטים ו וואלה מבסוט מסמן וי בראש גם על זה אחרי שבוע הולך מרביץ עוד 2 סטים כי זה כבר ממכר, אחרכך באים המשככים היפים מוות אי אפשר לעמוד בפני סט חדש נוצצ כבד יקר אש וגם אומרים שכל רגלית יכולה להחזיק חצי טון אז בכלל אתה עף מהשיפור... וכך אחרי שנה יש לך ארסנל של טוויקים ועוד 100 אלף לשווי הכללי של העסק.
RC זו בכלל פלנטה אחרת.
זה בסדר, כולנו באותה סירה עובדים עלינו בעיניים ואנחנו אומרים אמן.