אופס! אתה מפספס כאן משהו מהותי בהבנת העניין.
אני אומר שייש מצבים (נפוצים מאוד) במציאות שבהם צליל X ממסך את צליל Y, במיוחד למשל כש-X ו-Y קרובים בתדר אבל X חזק בהרבה יותר מ-Y, שאז למרות שהצליל החלש קיים, הוא לא שמיע לאוזן האנושית.
אם מקליטים את הצלילים X ו-Y בדיוק בפרופורצייה הנכונה שלהם, אזי במערכת שמשחזרת במדוייק את הפרופורציות, הצליל Y לא יישמע כלל, למרות קיומו. לעומת זאת, אם מערכת אחרת מדגישה את Y מעבר לפרופורצייה שלו -- כלומר מעוותת -- דווקא בה כן תשמע את Y, ותפסוק שהיא טובה יותר, כשבפועל היא ממש לא.
מצב דומה קורה בקומפרסייה של טווח דינאמי. אם נגיד יש מכת טימפאני חלשה יחד עם טרומבונים וטובה וקונטרבאסים פיציקאטו ועוד כלים בפורטיסימו, במציאות היא נבלעת לחלוטין, למרות שהיא קיימת. אבל אם מצמצמים את הטווח הדינאמי -- עיוות של צורת הגל -- מחזקים את מכת התוף ומחלישים את הצעקנים האחרים,, אזי לפתע יש פרט נוסף במערכת המעַוותת שלא שומעים אותו במערכת שאינה מעוותת, ושוב פוסקים שהמערכת המעוותת עדיפה על זו שלא.
לכן אני אומר שהבלטת-יתר של פרטים עשוייה לנבוע דווקא מחסרונות במערכת, לא מייתרונות, ולגרום לבחירה של מערכת שאינה טובה על פי העקרונות של מי שדווקא אומר שהוא רוצה את המציאות כפי שהיא!
עמיר
נ.ב., נראה שאין טעם להיכנס לוויכוח על המטרה של מערכת (לדעתי לא יכולה להיות למערכת עצמה שום מטרה, אלא רק למתכננים, למרכיבים, למשווקים, לצרכנים וכיו"ב, והמטרות של הגורמים השונים יכולות להיות שונות לחלוטין זו מזו)
אם יש משהו בהקלטה והוא יוצא מרוח, המערכת לא עשתה תפקידה נאמנה..
לא מדובר על הקלטה, כבר כתבתי את זה. מדובר על מה שיש בחומר המוקלט. הוא המבחן הראשון של המערכת: היא צריכה להביא אותו קומפלט, כמו שהוא שם, לאוזן המאזין.
למערכת יש מטרה במובן שלמזרק יש מטרה: להעביר חומר הנמצא בתוכה לתוך הגוף.
העובדה שלמזרקים יש מטרה שונה אצל היצרנים (להכניס כסף), לרופאים (להכניס תרופה באופן יעיל מאשר אופן אחר) אינה רלוונטית לעניין מטרת המזרק.
למכונית יש מטרה: להסיע אנשים ו/או סחורות מא' לב'. יש גם דרישות: שלא תתפרק, שהסחורה לא תישבר בגלל שהגלגלים מברזל (ומרובעים), וזה לא שייך שיש אנשים שסוגדים ליופיה (יש כאלה, אנשים ומכוניות), שהמון מכונאים מתפנרנסים ממנה.
עדיין, למכונית יש מטרה.
אה, כמובן, לא דיברתי על הבלטת יתר באופן שאינו בהקלטה, שאז המערכת "נוטלת תפקיד". היא צריכה להעביר מה שיש, כל מה שיש ושום דבר פרט למה שיש.
בהקלטה, עמיר, בהקלטה.