AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,958
- מעורבות
- 2,947
- נקודות
- 113
"תפקיד המערכת" לא נקבע ע"י המתכננים אלא ע"י המשתמשים, וכל אחד מהם רוצה את מה שמתאים לו, שזה יכול להיות מ-א-ו-ד שונה ממאזין אחד למשנהו, לפעמים עד כדי הפכים, שחלקם מוצהרים וחלקם אולי לא.לעמיר
לא כתבתי על העדפות של אנשים.
כתבתי מה תפקיד המערכת. אין מערכת בעולם, בוודאי לא כזו ברמות של הי אנד, שיש לה מטרה - אומר שנית: מטרה - להביא פחות ממה שיש במקור המוקלט.
אתה מעלה בדעתך מערכת שיוצאת לאור עם תכנון - מראש, כן? - לצמצם בפרטים כדי שתהיה תחושה מסוימת אצל המאזין?
תפקיד המערכת הוא להביא כל מה שיש בהקלטה, רק בה ולא להביא דבר שאין בה.
הבעיות של ההקלטה ביחס למקור המוקלט אינן שייכות לעניין הזה.
זה התפקיד. מערכות אכן נשמעות שונה, לא רק ברמה האוביקטיבית אלא גם באופן בו הן נתפסות על ידי המאזין, גם בהתאם להעדפות שלו.
וכן, זה כולל מכשור מעולה (מה שמחייב, שוב, התאמה, מכיוון שלא רק שאין שלמות במכשור, אין גם הסכמה אנושית לגבי המוחלט בהשמעה).
למשל יש אנשים שמצהירים שהם מחפשים מערכת נייטראלית, אבל בוחרים מערכת מאוד צובעת, ונהנים ממנה, בלי להבחין בסתירה.
לכן לא נכון לומר שכל מערכת אמורה להביא את החומר המוקלט באופן מסויים יחיד.
להיפך -- לא רק שבפועל יש הרבה פרזנטאציות שונות, אלא גם אנשים שונים מעדיפים את הפרזנטאציות השונות מתוך בחירה, לא רק בגלל שאין מערכת מושלמת מהבחינה הספציפית של הגברה ללא הפחתות/שינויים/תוספות, אלא גם אם הייתה כזו, לא בהכרח הייו בוחרים בה, במיוחד אם היא הייתה כזו אבל לא ידוע להם שהיא כזו (אלא הייו חוששים ממה שייגידו עליהם).
אני לא מדבר על להפחית מהמקור המוחלט, אני מדבר על ההבדל בין להביא כל פרט בפרופורצייה שלו כפי שהיא במציאות, שאז חלק מהצלילים ממסכים זה את זה, לבין להבליט גם צלילים שבמציאות הם ממוסכים.
יש כאלה שמחפשים מערכת שתשמיע את כל הפרטים, וברגע שמערכת אחת מבליטה יותר פרטים מהאחרת, הם קובעים אוטומאטית שהראשונה טובה יותר, כשלמעשה יש מצב שבעצם היא עושה פחות טוב את מה שהיא אמורה לעשות, לטענתם של אותם אנשים.
עמיר