איכות הסאונד הטובה ביותר בסטרימינג - השירות שאתם לא מכירים!


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
בעשור האחרון עברתי בסטרימינג את אפל מיוזיק (הטוב ביותר ממה שניתן לעשות מנוי בארץ), דיור (לתקופה קצרה, לא הותיר עלי שום רושם), טיידאל (טוב אבל עם דוק של מתכתיות). ובכן, קבלו את המלך הלא חדש במוסיקה קלאסית, לעניות דעתי. לא חדש, כי לא ניסיתי למרות שהשירות הזה מוצע בארץ שנים ארוכות. וזה לא שירות להזרמת מוסיקה אלא בראש וראשונה שירות להזרמת וידאו ומוסיקה. הוא מוגבל יחסית בהיצע (רק תזמורת פילהרמונית אחת, אבל איזו תזמורת ועוד בתוספת ההרכבים הקאמריים שלה): דיגיטל קונצרט הול של התזמורת הפילהרמונית של ברלין, ברלינר פילהרמוניקר - אחת משתי התזמורות הקלאסיות המהוללות ביותר בעולם (השנייה היא הפילהרמונית של וינה). איכות הצליל היא הטובה ביותר ששמעתי בסטרימינג - עומק, רוחב, הולוגרמה, מיקרו פרטים, דינמיות, באס (איכות והידוק) והכל בטבעיות שאין כמותה. כל קטע מופיע בסטריאו רגיל או בהיי רזולושן ומאות קטעים מוצעים בדולבי אטמוס - כל פורמטי הסאונד ניתנים לבחירה מלאה של המשתמש. כמה זה עולה? השבוע הראשון ניתן לנסיון חינם. מנוי לשנה במבצע שיימשך עד 31 בדצמבר 2024 - 450 ₪ במקום המחיר הרגיל 500 ₪.

מה יש בו? לחובבי המוסיקה הקלאסית זה שירות מלא כל טוב. כל הסימפוניות ורוב המוסיקה הסימפונית של כל המלחינים החשובים, כולל מלחיני המאה ה-20 והמאה 21. רוב רפרטואר הקונצ׳רטו לפסנתר, רוב רפרטואר הקונצ׳רטו לכינור, רוב רפרטואר הקונצ׳רטו לצ׳לו. די הרבה מוסיקה קאמרית, מעט אופרות בביצועים קונצרטנטיים, קצת יותר מוסיקה קולית. למאות היצירות הנחשבות לקאנוניות ברפרטואר הקלאסי יש כמה וכמה ביצועים לכל אחת שצולמו והוקלטו בעשרים השנים האחרונות באיכות FULL HD ו-4K. יש גם מאות ביצועים באיכות סאונד מדהימה יחסית לתקופתה משנות השמונים עד סוף שנות התשעים של המאה העשרים באיכות צילום סבירה ברזולוציה סטנדרטית של PAL. מה אין בו - הרפרטואר האופראי מצומצם יחסית וכך גם מוסיקה מתקופת הבארוק. יש המון באך - אבל כמעט ואין מלחינים שקדמו לו. ארכיון האפליקציה מציע חיפוש לפי מלחינים, מנצחים, סולנים וכו׳. יש שידורים ישירים של כל הקונצרטים של התזמורת, אבל העיקר הוא הארכיון. וכמובן אין פרסומות, חוויה חלקה, עשירה, מלהיבה ומענגת ביותר.

החיסרון העיקרי - כאמור, זהו שירות סטרימינג וידאו בראש וראשונה. ולכן מחייב טלויזיה או צג של מחשב נייד או נייח שמתחברים למערכת. למי שאין צג במערכת הסטריאו שלו, יכול להזרים אלחוטית דרך הטלפון או הטאבלט, לא ניסיתי את הדרך הזו כך שאינני יכול להמליץ עליה או להסתייג ממנה. האפליקציה של אולם הקונצרטים הדיגיטלי רצה אצלי על סטרימר APPLE TV שמחובר קווית לפרוססור-קדם מגבר במערכת הסטריאו והסראונד שלי.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
בעבר שקלתי להיות מנוי, אבל החלטתי נגד.

ראשית, זה לא סטרימינג רגיל שניתן להשוואה ישירה מול האתרים הרגילים, שכן, כפי שציינת, הוא כולל וידאו, ומה שחשוב יותר, הוא מוגבל כמעט רק לקונצרטים קלאסיים פומביים, בעיקר תזמורתיים, של תזמורת אחת, הפילהרמונית של ברלין, שהוקלטו בווידאו, וככל שהולכים אחורה בזמן, יש פחות הקלטות.

ההשקפה שהפילהרמוניות של ברלין ווינה הן "הטובות בעולם" היא מיושנת. אין ספק שתזמורת קוֹנְסֶרְטחֶבָּאוּ (Concertgebouw) מאמסטרדם, למשל, לא פחות טובה, ויש גם תזמורות קטנות יותר שהן לא פחות טובות, ובסוגי רפרטואר מסוימים, כמו מוזיקה מלפני התקופה הקלאסית, לגמרי עדיפות. בכלל, מעל רמה מסוימת, אין טוב יותר, רק שונה, ותלוי מאוד במנצח, ביצירה, ובאולם.

כלומר:
  1. למי שלא מתעניין בקלאסית, זה לגמרי לא רלוונטי.

  2. למי שלא מסתפק בעיקר ביצירות תזמורתיות זה לא רלוונטי

  3. למי שלא מוכן להסתפק בתזמורת אחת זה לא רלוונטי

  4. למי שמשתמש בסטרימינג הרבה כדי לדגום ביצועים לפני רכישתם במדיה פיזית ו/או בקבצים, זה לא כל כך רלוונטי.

  5. למי שהמערכת שלו לא מחוברת לטלוויזיה/מוניטור זה לא פחות רלוונטי.

  6. אני לא יודע אם סטרימרים של אודיו תומכים בזה.

  7. אין שם את כל ההקלטות הקלאסיות של התזמורת, שנעשו בסטודיו.

  8. לא ידוע לי עד כמה יש שם ביצועים מודעים היסטורית (HIP), אבל בטח לא בכלי תקופה, וגם לא בטוח שעם מיטב המבצעים והסולנים בתחום.

  9. כנראה שרוב ההקלטות הן עם מי שהיו המנצחים הראשיים: בעבר הרחוק (עד 1989) קאריאן, אחריו אבאדו (עד 2002), אחריו סיימון ראטל (עד 2018), ומ-2019 קיריל פטרנקו, כלומר המון עם ראטל, שאני לא מתלהב ממנו בכלל, ואבאדו, שלפעמים נפלא ולפעמים פחות.

  10. אלה בעיקר קונצרטים פומביים שוטפים של התזמורת, שלא תמיד מתכוננים אליהם כמו לפני הקלטות, ומגיעים כל מיני מנצחים וסולנים אורחים, שלפעמים מוצלחים יותר ולפעמים פחות, מה שיכול להתאים למי שמחפשים חידושים יותר מאשר למי שמחפש את המיטב לכל יצירה.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
מר קסנר - עבורי איכות הסאונד המרהיבה והמלהיבה מנצחת את כל המגבלות שבהן נקבת. מבחינת הקלטות מודרניות בעשרים השנה האחרונות יש המון עם סיימון ראטל, אבל המון גם עם מנצחים אחרים כמו בלומשטדט וגילברט, ואלו שתי דוגמאות בלבד. מבחינת ביצועים מוקדמים יש כמה עשרות הקלטות עם קאריאן ועוד כמה עשרות הקלטות עם אבאדו ואפילו עם ברנבויים וגם הייטינק ואוזאווה. נסה, שבוע ראשון בחינם. מה אתה יכול להפסיד?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
מר קסנר - עבורי איכות הסאונד המרהיבה והמלהיבה מנצחת את כל המגבלות שבהן נקבת. מבחינת הקלטות מודרניות בעשרים השנה האחרונות יש המון עם סיימון ראטל, אבל המון גם עם מנצחים אחרים כמו בלומשטדט וגילברט, ואלו שתי דוגמאות בלבד. מבחינת ביצועים מוקדמים יש כמה עשרות הקלטות עם קאריאן ועוד כמה עשרות הקלטות עם אבאדו ואפילו עם ברנבויים וגם הייטינק ואוזאווה. נסה, שבוע ראשון בחינם. מה אתה יכול להפסיד?
עבורך אף אחת מהמגבלות אינה רלוונטית ואין מה "לנצח" -- זה תפור עליך.

אבל מדובר במגבלות מאוד ממשיות לגבי אחרים. בעיקר זה שרק מיעוט קטן פה בכלל מאזינים לקלאסי, למשל. אף איכות סאונד לא "תנצח" את זה.

גם לא כולם מחוברים לטלוויזיה/מוניטור, יש להם סטרימרים שאולי לא תומכים בזה בכלל וכו' וכו'.

חוצמזה, למרות שאף אחד לא יכול להאשים אותי שאיכות הסאונד לא מאוד מאוד חשובה לי, בכל זאת גם מה שמושמע בסאונד הזה חשוב לא פחות.

אני לא ממעריצי Blomstedt (ההגייה היא בְּלוּמסְטֶט blum-stet, ולא Blom-shtedt) ו/או גילברט, ואני בטוח שיש לאין שיעור הרבה יותר ראטל.

כששקלתי להיות מנוי, כבר ניסיתי את שבוע החינם שלי, והחלטתי נגד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
ובמיוחד בשבילך -- @רן לוי -- תרגמתי פוסט בסיסי שכתבתי בפייסבוק לפוסט בפורום מוזיקה על נושא איכות תזמורות.

אולי צריך להוסיף לזה שלהשוות בין תזמורת "רגילה" לתזמורת תקופתית, אפילו בכלים מודרניים, זה להשוות בין תפוחים לתפוזים, כך שבכל מקרה אין הרבה משמעות לדבר על הפילהרמונית של ברלין ווינה כ"טובות בעולם", כמו שהיו אומרים פעם, בלי להתעדכן לגבי תזמורות ענק אחרות ותזמורות תקופתיות.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
מצטער אבל בשום מקום לא כתבתי שברלין וגם וינה הן התזמורות הטובות ביותר בעולם. כתבתי שהן המהוללות ביותר. מהולל איננו ״הטוב ביותר״ כאמור מונח שבו לא! השתמשתי, אלא גוף שמהללים את איכויותיו, ואני לא חוזר בי מקביעה זו. אתה צודק שברלין איננה תזמורת שמנגנת בכלי התקופה, אלא בכלים מודרניים. הערב ראיתי ביצוע של ברלין עם המנצח טון קופמן (מנצח שמתמחה בניצוח ״תקופתי״) לסוויטה תזמורתית מס׳ 3 של באך, הוא היה לא רע. תזמורת הבארוק של ברמן, וזו רק דוגמא אחת, עושה זאת באופן משכנע הרבה יותר. רק שביצוע הוידאו שלה הוא ביו טיוב, ואיכות הצליל שלו בהקלטה גרועה רק ביחס לאיכות הצליל בהקלטת הוידאו של ברלין.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
מצטער אבל בשום מקום לא כתבתי שברלין וגם וינה הן התזמורות הטובות ביותר בעולם. כתבתי שהן המהוללות ביותר. מהולל איננו רק הטוב ביותר אלא גוף שמהללים את איכויותיו, ואני לא חוזר בי מקביעה זו.
ונראה לך שלא מהללים תזמורות אחרות, ולא בהכרח פחות?

לא שזה משנה משהו, אבל את פרסי הגראמופון של "תזמורת השנה" (בהשתתפות הקוראים) למשל, קיבלו בפעמים האחרונות ה-Concertgebouw, ה-Budapest Festival Orchestra והשנה הפילהרמונית הצ'כית.

וחוצמזה, מהולל זה לא "רק הטוב ביותר", כי לא תמיד מהללים את הטוב ביותר, וגם שאלה מי הם ה"מהללים" ולמה צריך להתעניין בשבחיהם.
זה שאיזשהם מבקרים היללו לא אומר הרבה, ורוב האחרים אומר עוד פחות.


ואכן זו לא תזמורת שמנגנת בכלי התקופה, אלא בכלים מודרניים. הערב ראיתי ביצוע של ברלין עם המנצח טון קופמן (מנצח שמתמחה בניצוח ״תקופתי״) לסוויטה תזמורתית מס׳ 3 של באך, הוא היה לא רע. תזמורת הבארוק של ברמן, וזו רק דוגמא אחת, עושה זאת באופן משכנע הרבה יותר.
בדיוק, ברפרטואר הזה, תזמורות אחרות גם "מהוללות" יותר וגם טובות יותר מהברלינאים והווינאים.

אתה יכול לא לחזור בך מהקביעה, אבל היא בעליל לא רלוונטית ואפילו לא נכונה.
 

נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
בעשור האחרון עברתי בסטרימינג את אפל מיוזיק (הטוב ביותר ממה שניתן לעשות מנוי בארץ)
זה מוזר שאתה אומר את זה (למרות שאני לא מפקפק בחוויה שלך), כיוון שלמיטב ידיעתי\זכרוני, אפל "מנרמלת" את כול הטרקים כולל לוסלס, עד ל LUFS 16- , כששירות כמו יוטיוב למשל "מסתפק" ב 14-.
זה אומר שהם "מתערבים" יותר במאסטר מאחרים, כולל נירמול ווליום, וגם אלגוריתמיקה "אנטי קליפינג" שמיושמת גם אחרי שלב הנירמול.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
אלו המסקנות שלי, ואלו גם המסקנות של חמישה חברים לתחביב האודיופיליה שהיו כאן בחודשים האחרונים מאז עברתי לאפל מיוזיק. זאת,, בהשוואה ראש מול ראש של טיידאל דרך רון מול אפל מיוזיק. מבחינתי וגם מבחינתם העיקר התוצאה, מצידי אפל יכולים לעשות מה שהם רוצים עם הקובץ מאסטר שאותו הם מקבלים מחברות המוזיקה השונות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
סוויטה תזמורתית מס׳ 3 של באך, הוא היה לא רע. תזמורת הבארוק של ברמן, וזו רק דוגמא אחת, עושה זאת באופן משכנע הרבה יותר
יש את Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, שהיא תזמורת HIP בכלים מודרניים, ויש את Bremer Barockorchester (כש‑Bremer משמעותו של/מ‑Bremen), שמנגנים בכלי תקופה -- ככל שהצלחתי לראות בחטף, הם אכן משתמשים בקשתות בארוק.

בחיפוש קצרצר לא מצאתי הקלטות שלהן לא של suite 3 ולא של overture 3, שכך הסוויטות התזמורתיות נקראות במקור. כן מצאתי את ה‑Badinerie מהסוויטה מס. 2 עם תזמורת Bremer מנגנת ב‑Bremen.

אשמח ללינק לסוויטה השלישית.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
886
מעורבות
165
נקודות
43
בעשור האחרון עברתי בסטרימינג את אפל מיוזיק (הטוב ביותר ממה שניתן לעשות מנוי בארץ), דיור (לתקופה קצרה, לא הותיר עלי שום רושם), טיידאל (טוב אבל עם דוק של מתכתיות). ובכן, קבלו את המלך הלא חדש במוסיקה קלאסית, לעניות דעתי.


בעשור האחרון עברתי בסטרימינג את אפל מיוזיק (הטוב ביותר ממה שניתן לעשות מנוי בארץ), דיור (לתקופה קצרה, לא הותיר עלי שום רושם), טיידאל (טוב אבל עם דוק של מתכתיות). ובכן, קבלו את המלך הלא חדש במוסיקה קלאסית, לעניות דעתי. כמה זה עולה? השבוע הראשון ניתן לנסיון חינם. מנוי לשנה במבצע שיימשך עד 31 בדצמבר 2024 - 450 ₪ במקום המחיר הרגיל 500 ₪.
הי רן,
שמעת הזרמה ב TIDAL בגרסת MAX- 24-96?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
בהחלט. הדוק של המתכתיות במיד וגם בגבוהים נוכח ומטריד גם בגירסת MAX. אני עדיין מנוי לטיידאל, ומנסה מידי פעם לראות אם יש שיפור, ואין. אם תוך כמה חודשים לא אשמע שהבעייה נפתרה, אפסיק את המנוי.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
לא יודע למה אבל מוזיקה קלאסית אני מסוגל לשמוע (ולהנות) רק כאשר אני רואה את התזמורת אז בהחלט מעניין
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
244
נקודות
43
ממליץ גם על אתר MEDICI.TV גם שם אודיו ווידאו כמו בברלין אבל מהרבה תזמורות כולל ארכיב מעולה.
בנוסף לקונצרטים יש שם גם בלט, אופרות וג'ז.
אני מנוי גם על אתר זה וגם על ברלין פילהרמונית ונהנה מכולם.
אני משתמש ב HTPC ומסך גדול לקבלת איכות מקסימלית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
לא יודע למה אבל מוזיקה קלאסית אני מסוגל לשמוע (ולהנות) רק כאשר אני רואה את התזמורת אז בהחלט מעניין
מעניין, אצלי זה כמעט הפוך. אין לי הרבה עניין לראות את המוזיקאים מתאמצים להפיק קולות וצלילים, למעט אולי ידיים של פסנתרן מזוויות שבהן רואים מה הן עושות.

מתסכל אותי כשהצילום לא עוסק בעיקר, כמו כשבמקום להראות את הידיים בקטעים הכי קשים, מראים את ההבעות של הפסנתרן. שייראו את ההבעות בקטעים הקלים! בהרבה מדי מקרים לא מראים את הנגנים שמנגנים את התפקידים העיקריים בכל רגע נתון, אלא קופצים מפה לשם בין נגני קווים משניים, או מתמקדים בהצגות ובפרצופים של המנצח, או באיזו נגנית יפה, גם כשהיא לא מנגנת. לפעמים בכלל לא מראים את כלי הנשיפה ממתכת ו/או את כלי הנקישה. בהרבה מקרים, שירה מעוותת ומכערת את פניהם של זמרים, במיוחד כשהם שרים חזק, וכך גם בחלק מכלי הנשיפה.

הפסקתי לקנות Blu-ray Video (להלן BDV), ו-DVD Video (להלן DVDV) של קונצרטים מצולמים, כי שמתי לב שלא מעניינת אותי התמונה. ככל הזכור לי, הרכישה האחרונה שלי של קונצרטים מצולמים הייתה של BDVs של אבאדו מנצח על סימפוניות של מאהלר, ובאיזשהו שלב כיביתי את הטלוויזיה והמשכתי להקשיב ללא תמונה.

עוד שמתי לב לכך שכמעט בכל המקרים, הביצועים שהוקלטו עם תמונה הם לטעמי פחות טובים מאלה שהוקלטו באודיו בלבד. נתקלתי במעט מאוד יוצאי דופן, שאפילו לא זכורים לי.

יש לי עוד כמה BDVs ו-DVDVs של קונצרטים, ואפילו כמה אופרות, שמחכים להאזנה ראשונה, ולא מושך אותי לצפות בהם.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
886
מעורבות
165
נקודות
43
בהחלט. הדוק של המתכתיות במיד וגם בגבוהים נוכח ומטריד גם בגירסת MAX. אני עדיין מנוי לטיידאל, ומנסה מידי פעם לראות אם יש שיפור, ואין. אם תוך כמה חודשים לא אשמע שהבעייה נפתרה, אפסיק את המנוי.
מעניין..
הרגשתי את התופעה,שציינת, לפני השדרוג לMAX.
כעת הכל על מי מנוחות. זה מה שמעניין בתחביב שלנו..יש מצב שממיר שבו אתה משתמש ,יכול לגרום לתופעה שכזו?
אצלי, זה רק שיפר.(NAIM DAC+NDX2 STREAMER+555 POWER SUPPLY עם כבילה של CHORD SARUM T)
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
אני משתמש בסטרימר/דאק מעולה שמובנה בפרוססור הרב ערוצי/קדם מגבר שלי תוצרת STORM AUDIO דגם ISP ELITE 3. המערכת שלי מבוססת כיול אקוסטי אקטיבי של הגדול מכולם בארץ, דן נגר. המכשיר עובר עדכונים שוטפים. וכך גם תוכנת רון וגם טיידאל עצמו. ליבת רון והטיידאל מורצים על מחשב מק מיני עם מעבד אינטל, דגם מסוף שנת 2018 . כתבתי כבר בעבר שבנסיון להתגבר על הבעיה מחק דן נגר לפני יותר משנתיים את כל הפילטרים המובנים ברון, אבל זה לא עזר. במשך כמעט שנתיים חייתי עם הבעייה המתכתית עד שבעצת חבר גיליתי באוגוסט האחרון את אפל מיוזיק, והפסקתי את השימוש השוטף בטיידאל - אולי הם יפתרו את הבעיה המתכתית, ואולי לא.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,505
מעורבות
407
נקודות
83
אני משתמש בסטרימר/דאק מעולה שמובנה בפרוססור הרב ערוצי/קדם מגבר שלי תוצרת STORM AUDIO דגם ISP ELITE 3. המערכת שלי מבוססת כיול אקוסטי אקטיבי של הגדול מכולם בארץ, דן נגר. המכשיר עובר עדכונים שוטפים. וכך גם תוכנת רון וגם טיידאל עצמו. ליבת רון והטיידאל מורצים על מחשב מק מיני עם מעבד אינטל, דגם מסוף שנת 2018 . כתבתי כבר בעבר שבנסיון להתגבר על הבעיה מחק דן נגר לפני יותר משנתיים את כל הפילטרים המובנים ברון, אבל זה לא עזר. במשך כמעט שנתיים חייתי עם הבעייה המתכתית עד שבעצת חבר גיליתי באוגוסט האחרון את אפל מיוזיק, והפסקתי את השימוש השוטף בטיידאל - אולי הם יפתרו את הבעיה המתכתית, ואולי לא.היי רן
אתה יכול לתת דוגמה לקטעים עם בעיית מתכתיות בטידל לעומת קטעים בשרות וידאו/אודיו שהזכרת ? מעניין לבדוק.
אתה יכול להרחיב לגבי האפליקציה שלהם ? יש הרבה קטעים שלהם ביוטיוב באיכות גבוהה מאוד.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,133
מעורבות
1,063
נקודות
113
אני משתמש בסטרימר/דאק מעולה שמובנה בפרוססור הרב ערוצי/קדם מגבר שלי תוצרת STORM AUDIO דגם ISP ELITE 3. המערכת שלי מבוססת כיול אקוסטי אקטיבי של הגדול מכולם בארץ, דן נגר. המכשיר עובר עדכונים שוטפים. וכך גם תוכנת רון וגם טיידאל עצמו. ליבת רון והטיידאל מורצים על מחשב מק מיני עם מעבד אינטל, דגם מסוף שנת 2018 . כתבתי כבר בעבר שבנסיון להתגבר על הבעיה מחק דן נגר לפני יותר משנתיים את כל הפילטרים המובנים ברון, אבל זה לא עזר. במשך כמעט שנתיים חייתי עם הבעייה המתכתית עד שבעצת חבר גיליתי באוגוסט האחרון את אפל מיוזיק, והפסקתי את השימוש השוטף בטיידאל - אולי הם יפתרו את הבעיה המתכתית, ואולי לא.
היי רן.
איזו הגברה משולבת לפרוססור הדיגיטלי שלך?
דגם הרמקולים?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
330
מעורבות
305
נקודות
63
שלום אפי. הבעייה בטיידאל-רון קיימת בכל הקטעים הקלאסיים שקיימים, פשוט דוק של מתכתיות במיד ובגבוהים שהופך את הצליל כולו לבלתי טבעי, מלאכותי. זה הפריע במשך שנים, ובמיוחד בשנה וחצי האחרונות מאז שיפרתי בשלבים את כל הכבלים במערכת: אינטרקונקטים XLR בין הפרוססור לבין מגברי ההספק הוחלפו ממוגאמי לאודיינס, כבלי HDMI בין מקורות האודיו-וידאו הוחלפו מאודיוקווסט סינמון לאודיוקווסט ת׳אנדר בירד, כבלי רשת הוחלפו מקורד מסדרת סי ליין לקורד מסדרת סיגנצ׳ר, כבל הרמקולים הוחלף מטרנספרנט פרימיום-אולטרא לטרנספרנט רפרנס. והוכנס פנימה גם מייצב חשמל של אודיינס, התוצאה של כל השינויים במערכת הביאו לכך שהצליל הפך להרבה יותר שקוף ומפורט ובעיקר המערכת הפכה להרבה יותר שקטה מבחינת רצפת הרעש.

ההשוואה נעשתה בין אותם קבצי אודיו באפל מיוזיק, לעומת אותם קבצי אודיו בדיוק בטיידאל-רון. אני מנוי בטיידאל בתכנית המקסימום מה שהיה בעבר MQA והיום MAX. באפל מיוזיק אין רמות שניתנות לבחירת המנוי.

בין טיידאל לבין שירות הזרמת האודיו-וידאו של התזמורת הפילהרמונית של ברלין לא ניתן כמעט להשוות. משום שכפי שנכתב כאן כל הקטעים בשירות הזרמת האודיו-וידאו של התזמורת הם קטעים ממאות קונצרטים שצולמו והוקלטו בחי בכארבעים השנים האחרונות. לעומת זאת הקטעים באלבומי-המוסיקה של הפילהרמונית של ברלין שמופעים במאותיהם בשירותי הזרמת המוסיקה הוקלטו אמנם באותו אולם (הפילהרמוני בברלין) שבו קיים גם אולפן הקלטות מאוד משוכלל, אבל אלו ברובן לא הקלטות ״חיות״ מקונצרטים פומביים - אלא הקלטות אולפן, שעברו בישול ועריכה מדוקדקות.

כבר תיארתי כאן כיצד בוצעה הקלטת האולפן של התזמורת הפילהרמונית מברלין עם הפסנתרן לאנג לאנג בקונצ׳רטו השני לפסנתר של בארטוק ובקונצ׳רטו השלישי לפסנתר של פרוקופייב. יש לי סרט בבלו ריי בשם ״הרמה הגבוהה ביותר״ שמתאר את ביצוע ההקלטה וכיצד חותכים ועורכים כמה שניות מההקלטה הראשונה, ואחר כך מצרפים כמה שניות מההקלטה השניה ואחר כך מצרפים כמה שניות מההקלטה השלישית. את החלטות העריכה האלה מקבלים מול שולחן המיקס באולפן שמעל לאולם שלושה אנשים - טכנאי ההקלטות הראשי של התזמורת, הפסנתרן לאנג לאנג והמנצח הראשי של התזמורת באותן שנים, סיימון ראטל. כל שלושת ההקלטות של אותם שני קונצ׳רטו בוצעו באולם הפילהרמוני אך ללא קהל, מה שהגיע לדיסק של חברת סוני שיצא ב-2013 הוא יצירה מהונדסת לגמרי.

לגבי האפליקציה שלהם - היא נקראת ברלינר פילהרמוניקר דיגיטל קונצרט הול. היא כוללת כאמור מאות רבות של קונצרטים משנות השמונים ועד היום. איכות התמונה מ-2004 ועד 2017 היא FULL-HD. איכות התמונה מ-2018 ועד היום היא 4K. איכות הסאונד היא תמיד בשתי רמות סטריאו רגיל והיי רזולושן, במאות יצירות מהשנים האחרונות יש גם אפשרות לשמוע בדולבי אטמוס. אפשר להוריד את האפקליקציה הזו בסטרימרים אודיו-וידאו, אפשר להוריד אותה למחשב, לטאבלט, או לטלפון. הקטעים שלהם ביו טיוב הם מעטים ביותר ביחס לאפליקציה, משום שאת 99 אחוז מהחומר שומרת התזמורת הברלינאית לאפליקציה בתשלום.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור