איכות הסאונד הטובה ביותר בסטרימינג - השירות שאתם לא מכירים!


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
332
מעורבות
305
נקודות
63
היי איציק ותתחדש על המקורות וההגברה החדשה שלך. המקור העיקרי במערכת שלי הוא כאמור סטרימר אפל טי וי מהדור האחרון (סוף 2022), אבל בנוסף יש גם נגן דיסקים אוניברסלי אודיו-וידאו של אופו דגם 205, וגם טיונר עם ספק כח של נאים אודיו. הפרוססור קדם מגבר הוא כאמור סטורם בכיול דיראק לייב שהפליא לבצע דן נגר - יש כיול מיוחד למוסיקה, יש כיול מיוחד לקולנוע ביתי. מגברי ההספק הם NAD דגם M23 - שני מגברי הספק זהים דו ערוציים, הראשון מפעיל את זוג הרמקולים הקדמי, השני מפעיל את זוג הרמקולים האחורי שאני מעדיף לא לפרט לגביהם. הסאב הוא פרליסן דגם D212S ..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
התחלתי לבדוק מחדש, לראות אם בכל זאת אולי שווה.


כנראה שרוב ההקלטות הן עם מי שהיו המנצחים הראשיים: בעבר הרחוק (עד 1989) קאריאן, אחריו אבאדו (עד 2002), אחריו סיימון ראטל (עד 2018), ומ-2019 קיריל פטרנקו, כלומר המון עם ראטל, שאני לא מתלהב ממנו בכלל, ואבאדו, שלפעמים נפלא ולפעמים פחות.
יש המון עם סיימון ראטל, אבל המון גם עם מנצחים אחרים כמו בלומשטדט וגילברט, ואלו שתי דוגמאות בלבד. מבחינת ביצועים מוקדמים יש כמה עשרות הקלטות עם קאריאן ועוד כמה עשרות הקלטות עם אבאדו ואפילו עם ברנבויים וגם הייטינק ואוזאווה
יש להם דף שמראה את המנצחים וכמה קונצרטים יש עם כל אחד מהם. לקחתי את אלה שיש איתם יותר מ-10 קונצרטים -- אני יודע שפיספסתי כמה -- ואכן ראטל לוקח בענק:
  • 215 Rattle, Sir Simon (מנצח ראשי קודם)
  • 77 Petrenko, Kirill (מנצח ראשי עדכני)
  • 33 Barenboim, Daniel
  • 32 Abbado, Claudio (מנצח ראשי טרום קודם)
  • 25 Mehta, Zubin
  • 21 Karajan, Herbert von (מנצח ראשי בעבר)
  • 21 Dudamel, Gustavo
  • 20 Harding, Daniel
  • 19 Haitink, Bernard
  • 18 Thielemann, Christian
  • 17 Blomstedt, Herbert
  • 14 Sokhiev, Tugan
  • 12 Järvi, Paavo
  • 11 Bychkov, Semyon
  • 11 Fischer, Iván

כנ"ל לגבי סולנים מכל הסוגים, אינסטרומנטאליים ו-ווקאליים, שאני מתבייש לומר שעל כחציים אפילו לא שמעתי:
  • 32 Bendix-Balgley, Noah (לא שמעתי עליו, אבל הוא הכנר הראשון של התזמורת, לא איזה סולן בינלאומי, מופיע באיזה שמונה דיסקים/קבצים ב-Discogs)
  • 31 Kožená, Magdalena (אשתו של ראטל מ-2008, אז לא מפתיע)
  • 26 Barenboim, Daniel (מבוגר מאוד, עדיף כנראה כמנצח מאשר כסולן, וגם בניצוח הוא לא עדיפות ראשונה שלי)
  • 24 Gerhaher, Christian
  • 23 Quandt, Ludwig
  • 23 Grosz, Amihai (נגן ויולה ראשי בתזמורת)
  • 22 Shimizu, Naoko
  • 20 Dohr, Stefan
  • 20 Delepelaire, Bruno (נגן צ'לו ראשי בתזמורת)
  • 17 Kashimoto, Daishin
  • 16 Zimmermann, Frank Peter
  • 16 Kopatchinskaja, Patricia
  • 14 Mayer, Albrecht (אבובן ראשי בתזמורת)
  • 14 Fuchs, Wenzel
  • 13 Willis, Sarah
  • 13 Uchida, Mitsuko
  • 13 Tetzlaff, Christian
  • 12 Trifonov, Daniil
  • 12 Padmore, Mark
  • 12 Bronfman, Yefim
  • 12 Batiashvili, Lisa
  • 11 Tilling, Camilla
  • 11 Schweigert, Stefan
  • 11 Kermarrec, Solè
  • 11 Kavakos, Leonidas
  • 11 Giordano, Massimo
  • 11 Gartemann, Cornelia
  • 10 Riniker, David
  • 10 Ax, Emanuel
  • 10 Argerich, Martha

כנ"ל לגבי מלחינים, אם כי אני לא יודע איזו משמעות יש לזה, אז הנה רק כמה הראשונים, למי שסקרן:
  • 165 Beethoven, Ludwig van
  • 135 Mozart, Wolfgang Amadeus
  • 110 Brahms, Johannes
  • 76 Mahler, Gustav
  • 74 Tchaikovsky, Pyotr Ilyich
  • 73 Ravel, Maurice
  • 65 Dvořák, Antonín
  • 60 Stravinsky, Igor
  • 57 Schumann, Robert
  • 56 Bruckner, Anton
  • 52 Bach, Johann Sebastian

יש לציין שזה לא מגדיר את ההסתברויות ליפול על ביצועים של המבצעים הנ"ל, כי יש עוד כמות גדולה של מבצעים שיש איתם פחות מ-10 קונצרטים, אפילו רק אחד. חלקם ממש חשובים, כמו גארדינר (3) ויוג'ה ואנג (5) והרבה מאוד שלא שמעתי עליהם אפילו.

מבחינתי, מתוך 5 המנצחים העיקריים, את ראטל, בארנבוים ומהטה אני לא מחפש לשמוע ביוזמתי (למעט הקלטות של מהטה בצעירותו עם תזמורת לוס אנג'לס, בעיקר בזכות ההקלטות של Decca). אבאדו יכול להיות נפלא ויכול להיות משעמם, ופטרנקו בבחינת נעלם -- יש מעט מאוד הקלטות שלו מחוץ למסגרת "אולם הקונצרטים הדיגיטלי", ומהן יש לי רק את הפתטית של צ'ייקובסקי ב-SACD -- טוב מאוד אבל לא מתבלט מול התחרות -- ושמעתי אותו פעם אחת עם הפילהרמונית שלנו ולא נפלתי מהכסא. גם ביקורות שקראתי עליו לא תמיד היו מאוד נלהבות.

מבין הסולנים, רבים לא מוכרים, וחלקם פשוט נגנים ראשונים בתזמורת, לא כוכבים בינלאומיים, וגם אשתו של המנצח הראשי...

בשורה התחתונה, אם קודם חשבתי שלא כל כך משנה איזה יצירה בוחרים לשמוע, נופלים רק על המיטב שבמיטב מבין המבצעים, ונראה שהמצב בפועל שונה מאוד.

בעצם יוצא שכמעט כל יצירה שארצה לשמוע, רוב הסיכויים שאמצא אותה באוסף שלי או בקובוז בביצוע עדיף. אולי הסאונד בחלק מהמקרים פחות טוב, או יותר טוב, או דומה, אבל בהינתן סאונד סביר ומעלה, שזה המצב כאן, מבחינתי הביצוע חשוב בהרבה.

בהתחשב בכך שמדובר ב-48 ש"ח לחודש במבצע ו-53 שלא במבצע, נראה לי שאוותר גם הפעם.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,133
מעורבות
1,066
נקודות
113
היי איציק ותתחדש על המקורות וההגברה החדשה שלך. המקור העיקרי במערכת שלי הוא כאמור סטרימר אפל טי וי מהדור האחרון (סוף 2022), אבל בנוסף יש גם נגן דיסקים אוניברסלי אודיו-וידאו של אופו דגם 205, וגם טיונר עם ספק כח של נאים אודיו. הפרוססור קדם מגבר הוא כאמור סטורם בכיול דיראק לייב שהפליא לבצע דן נגר - יש כיול מיוחד למוסיקה, יש כיול מיוחד לקולנוע ביתי. מגברי ההספק הם NAD דגם M23 - שני מגברי הספק זהים דו ערוציים, הראשון מפעיל את זוג הרמקולים הקדמי, השני מפעיל את זוג הרמקולים האחורי שאני מעדיף לא לפרט לגביהם. הסאב הוא פרליסן דגם D212S ..
תודה על הברכות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,117
מעורבות
3,121
נקודות
113
אני משתמש בסטרימר/דאק מעולה שמובנה בפרוססור הרב ערוצי/קדם מגבר שלי תוצרת STORM AUDIO דגם ISP ELITE 3. המערכת שלי מבוססת כיול אקוסטי אקטיבי של הגדול מכולם בארץ, דן נגר. המכשיר עובר עדכונים שוטפים. וכך גם תוכנת רון וגם טיידאל עצמו. ליבת רון והטיידאל מורצים על מחשב מק מיני עם מעבד אינטל, דגם מסוף שנת 2018 . כתבתי כבר בעבר שבנסיון להתגבר על הבעיה מחק דן נגר לפני יותר משנתיים את כל הפילטרים המובנים ברון, אבל זה לא עזר. במשך כמעט שנתיים חייתי עם הבעייה המתכתית עד שבעצת חבר גיליתי באוגוסט האחרון את אפל מיוזיק, והפסקתי את השימוש השוטף בטיידאל - אולי הם יפתרו את הבעיה המתכתית, ואולי לא.
רן,

נסה לשנות את הפרמטרים ב Roon על פי השרשור המצורף, אצלי שומעים טידל וקובוז ללא בעיית מתכתיות.

קישור
 

web

חבר משקיען
הודעות
779
מעורבות
492
נקודות
63
שלום רן
חשבת לבדוק DAC אחר?
לא מכיר את הDAC שיש בפרוססור שלך אבל יש הבדל (ולא קטן) בין מכשירים
בעיקר בקפיצה יחסית גדולה במחיר המכשירים
לפחות ככה אני התרשמתי בבדיקות שלי

אני גם משתמש ברון עם שירותי סטרימינג של קובוז וגם טידאל

יש מצב שה”מתכתיות” שאתה מתאר קשורה לרכיב זה
אולי שווה לבדוק גם
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,133
מעורבות
1,066
נקודות
113
היי איציק ותתחדש על המקורות וההגברה החדשה שלך. המקור העיקרי במערכת שלי הוא כאמור סטרימר אפל טי וי מהדור האחרון (סוף 2022), אבל בנוסף יש גם נגן דיסקים אוניברסלי אודיו-וידאו של אופו דגם 205, וגם טיונר עם ספק כח של נאים אודיו. הפרוססור קדם מגבר הוא כאמור סטורם בכיול דיראק לייב שהפליא לבצע דן נגר - יש כיול מיוחד למוסיקה, יש כיול מיוחד לקולנוע ביתי. מגברי ההספק הם NAD דגם M23 - שני מגברי הספק זהים דו ערוציים, הראשון מפעיל את זוג הרמקולים הקדמי, השני מפעיל את זוג הרמקולים האחורי שאני מעדיף לא לפרט לגביהם. הסאב הוא פרליסן דגם D212S ..
רן
אני מבין שאתה מחובר בכבל HDMI בין האפל לפרוססור?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
592
נקודות
93
רן, למה אתה מתפלא שנשמע מתכתי כשכל הכבילה שלך ממתכת?
אצלי כל הכבילה מסיבי פשתן. פעם השתמשתי בבמבוק אבל זה נשמע קצת חלול.

סתם, סתם.
היות ואתה מיחס מתכתיות לטידאל עצמם, השאלה המתבקשת היא האם יצא לך להבחין בתופעה הזאת בסטאפים אחרים...
 
  • Haha
Reactions: AK1

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,505
מעורבות
407
נקודות
83
שלום אפי. הבעייה בטיידאל-רון קיימת בכל הקטעים הקלאסיים שקיימים, פשוט דוק של מתכתיות במיד ובגבוהים שהופך את הצליל כולו לבלתי טבעי, מלאכותי. זה הפריע במשך שנים, ובמיוחד בשנה וחצי האחרונות מאז שיפרתי בשלבים את כל הכבלים במערכת: אינטרקונקטים XLR בין הפרוססור לבין מגברי ההספק הוחלפו ממוגאמי לאודיינס, כבלי HDMI בין מקורות האודיו-וידאו הוחלפו מאודיוקווסט סינמון לאודיוקווסט ת׳אנדר בירד, כבלי רשת הוחלפו מקורד מסדרת סי ליין לקורד מסדרת סיגנצ׳ר, כבל הרמקולים הוחלף מטרנספרנט פרימיום-אולטרא לטרנספרנט רפרנס. והוכנס פנימה גם מייצב חשמל של אודיינס, התוצאה של כל השינויים במערכת הביאו לכך שהצליל הפך להרבה יותר שקוף ומפורט ובעיקר המערכת הפכה להרבה יותר שקטה מבחינת רצפת הרעש.

ההשוואה נעשתה בין אותם קבצי אודיו באפל מיוזיק, לעומת אותם קבצי אודיו בדיוק בטיידאל-רון. אני מנוי בטיידאל בתכנית המקסימום מה שהיה בעבר MQA והיום MAX. באפל מיוזיק אין רמות שניתנות לבחירת המנוי.

בין טיידאל לבין שירות הזרמת האודיו-וידאו של התזמורת הפילהרמונית של ברלין לא ניתן כמעט להשוות. משום שכפי שנכתב כאן כל הקטעים בשירות הזרמת האודיו-וידאו של התזמורת הם קטעים ממאות קונצרטים שצולמו והוקלטו בחי בכארבעים השנים האחרונות. לעומת זאת הקטעים באלבומי-המוסיקה של הפילהרמונית של ברלין שמופעים במאותיהם בשירותי הזרמת המוסיקה הוקלטו אמנם באותו אולם (הפילהרמוני בברלין) שבו קיים גם אולפן הקלטות מאוד משוכלל, אבל אלו ברובן לא הקלטות ״חיות״ מקונצרטים פומביים - אלא הקלטות אולפן, שעברו בישול ועריכה מדוקדקות.

כבר תיארתי כאן כיצד בוצעה הקלטת האולפן של התזמורת הפילהרמונית מברלין עם הפסנתרן לאנג לאנג בקונצ׳רטו השני לפסנתר של בארטוק ובקונצ׳רטו השלישי לפסנתר של פרוקופייב. יש לי סרט בבלו ריי בשם ״הרמה הגבוהה ביותר״ שמתאר את ביצוע ההקלטה וכיצד חותכים ועורכים כמה שניות מההקלטה הראשונה, ואחר כך מצרפים כמה שניות מההקלטה השניה ואחר כך מצרפים כמה שניות מההקלטה השלישית. את החלטות העריכה האלה מקבלים מול שולחן המיקס באולפן שמעל לאולם שלושה אנשים - טכנאי ההקלטות הראשי של התזמורת, הפסנתרן לאנג לאנג והמנצח הראשי של התזמורת באותן שנים, סיימון ראטל. כל שלושת ההקלטות של אותם שני קונצ׳רטו בוצעו באולם הפילהרמוני אך ללא קהל, מה שהגיע לדיסק של חברת סוני שיצא ב-2013 הוא יצירה מהונדסת לגמרי.

לגבי האפליקציה שלהם - היא נקראת ברלינר פילהרמוניקר דיגיטל קונצרט הול. היא כוללת כאמור מאות רבות של קונצרטים משנות השמונים ועד היום. איכות התמונה מ-2004 ועד 2017 היא FULL-HD. איכות התמונה מ-2018 ועד היום היא 4K. איכות הסאונד היא תמיד בשתי רמות סטריאו רגיל והיי רזולושן, במאות יצירות מהשנים האחרונות יש גם אפשרות לשמוע בדולבי אטמוס. אפשר להוריד את האפקליקציה הזו בסטרימרים אודיו-וידאו, אפשר להוריד אותה למחשב, לטאבלט, או לטלפון. הקטעים שלהם ביו טיוב הם מעטים ביותר ביחס לאפליקציה, משום שאת 99 אחוז מהחומר שומרת התזמורת הברלינאית לאפליקציה בתשלום.
לפי מה שאני רואה לא מדובר באפליקציה אלא בניגון דרך הדפדפן אבל נשמע מאוד איכותי בשמיעה ראשונה.
שווה בדיקה מעמיקה
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
332
מעורבות
305
נקודות
63
רן
אני מבין שאתה מחובר בכבל HDMI בין האפל לפרוססור?
כן, זו הדרך היחידה לחבר את ה-APPLE TV, יש לו רק יציאת HDMI אחת לאודיו-וידאו, וזהו. בנוסף יש חיבור לחשמל וחיבור רשת-קווית. הברירה השנייה היא להשתמש באפליקצייה של אפל מיוזיק במחשב מק מיני, אבל זה מסורבל משום שהחיפוש והשליטה צריכים להיעשות לא דרך השלט הנוח מאוד של ה-APPLE TV אלא רק דרך מקלדת ועכבר אלחוטיים, וזה מאוד לא נוח בשימוש שוטף.

אבל בכל מקרה, איציק, כבל ה-HDMI הוא בודאות לא הגורם לבעיית המתכתיות בצליל בטיידאל-רון. עובדה שהבעייה הזו קיימת כמו שציינתי בחיבור של המק מיני וליבת הרון שמותקנת בו ומריצה את טיידאל לפרוססור דרך כבל הרשת של קורד מסדרת סיגנצ׳ר.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
332
מעורבות
305
נקודות
63
רן, למה אתה מתפלא שנשמע מתכתי כשכל הכבילה שלך ממתכת?
אצלי כל הכבילה מסיבי פשתן. פעם השתמשתי בבמבוק אבל זה נשמע קצת חלול.

סתם, סתם.
היות ואתה מיחס מתכתיות לטידאל עצמם, השאלה המתבקשת היא האם יצא לך להבחין בתופעה הזאת בסטאפים אחרים...
כן, בסט אפ אחד של חבר, חובב רציני הרבה יותר ממני של מוסיקה קלאסית שגם הוא עבר בעקבות הבעייה לאפל מיוזיק.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
332
מעורבות
305
נקודות
63
רן,

נסה לשנות את הפרמטרים ב Roon על פי השרשור המצורף, אצלי שומעים טידל וקובוז ללא בעיית מתכתיות.

קישור
תודה. כפי שכתבתי, דן נגר מחק את כל הפילטרים המיותרים ושינה גם כל הפרמטרים, כבר לפני שנתיים, והבעייה לא נפתרה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,117
מעורבות
3,121
נקודות
113
תודה. כפי שכתבתי, דן נגר מחק את כל הפילטרים המיותרים ושינה גם כל הפרמטרים, כבר לפני שנתיים, והבעייה לא נפתרה.
מחיקת הפילטרים זה רק חצי הדרך.
החלק השני של תיצור עבודת המערכת בנירמול, אינדוקס, עבודת רקע בזמן אמת, גודל הבאפר ועוד חשובים ומשפיעים יותר מהחלק הראשון.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,919
מעורבות
2,666
נקודות
113
אצלי לא מרגיש טיפה של מתכתיות או תופעה דומה או קרובה.

לא חושב שהתוכנה פה "אשמה".
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
רן טוען שממקור דיגטלי אחר - אפל ב HDMI - עבורו הבעיה נפתרה.אז דאק זה לא .
אתה מתדיינים על הגדרה סוביקטיבית.
מבלי להתייחס למקרה הספציפי - מה שלאחד מתכתי לשני מפורט או אווירירי.
מה שלאחד לא מתכתי לשני משעמם וכבוי.

זו הבעיה עם הגדרות כאלה .לאף אחד אין שמץ של מושג למה השני מתכוןן, אך כולם בטוחים שכן.
כאילו שמדובר ב 20 מעלות סלזיוס עם 40 אחוזי לחות.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
592
נקודות
93
רן טוען שממקור דיגטלי אחר - אפל ב HDMI - עבורו הבעיה נפתרה.אז דאק זה לא .
אתה מתדיינים על הגדרה סוביקטיבית.
מבלי להתייחס למקרה הספציפי - מה שלאחד מתכתי לשני מפורט או אווירירי.
מה שלאחד לא מתכתי לשני משעמם וכבוי.

זו הבעיה עם הגדרות כאלה .לאף אחד אין שמץ של מושג למה השני מתכוןן, אך כולם בטוחים שכן.
כאילו שמדובר ב 20 מעלות סלזיוס עם 40 אחוזי לחות.
לגמרי. ועל כן, הניחוש שלי להלן, הוא אפילו לא רבע מושכל ובכל זאת:
אצלי לא מרגיש טיפה של מתכתיות או תופעה דומה או קרובה.

לא חושב שהתוכנה פה "אשמה".
אולי התוכנה אשמה, אבל בכיוון ההפוך. זה מתחבר למה שכתב ליאור -
זה מוזר שאתה אומר את זה (למרות שאני לא מפקפק בחוויה שלך), כיוון שלמיטב ידיעתי\זכרוני, אפל "מנרמלת" את כול הטרקים כולל לוסלס, עד ל LUFS 16- , כששירות כמו יוטיוב למשל "מסתפק" ב 14-.
זה אומר שהם "מתערבים" יותר במאסטר מאחרים, כולל נירמול ווליום, וגם אלגוריתמיקה "אנטי קליפינג" שמיושמת גם אחרי שלב הנירמול.
אולי לא בעיית "התערבות" של טידאל או רון אלא דווקא חסרה לרן ההתערבות ה"מבורכת" (מבחינת טעמו או מבחינת הסטאפ שלו) של אפל.
יפה ציין רן שאין לו אגו מהבחינה הזו -
מצידי אפל יכולים לעשות מה שהם רוצים עם הקובץ מאסטר שאותו הם מקבלים מחברות המוזיקה השונות.
שאלה קטנה לי (אולי פיספסתי משהו) - איך נשמע טידאל דרך הסטרימר של אפל (נראה לי שאפשר)?

אני הייתי עושה ניסוי ספורטיבי קטן: מוסיף (!) דווקא פילטר (על הסטורם או על רון) שמרביץ איזה רול-אוף בגבוהים ומנסה להבין (בהאזנה לטידאל כמובן) אם השינוי דומה או לפחות מאותו עולם...
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
332
מעורבות
305
נקודות
63
לגמרי. ועל כן, הניחוש שלי להלן, הוא אפילו לא רבע מושכל ובכל זאת:

אולי התוכנה אשמה, אבל בכיוון ההפוך. זה מתחבר למה שכתב ליאור -

אולי לא בעיית "התערבות" של טידאל או רון אלא דווקא חסרה לרן ההתערבות ה"מבורכת" (מבחינת טעמו או מבחינת הסטאפ שלו) של אפל.
יפה ציין רן שאין לו אגו מהבחינה הזו -

שאלה קטנה לי (אולי פיספסתי משהו) - איך נשמע טידאל דרך הסטרימר של אפל (נראה לי שאפשר)?

אני הייתי עושה ניסוי ספורטיבי קטן: מוסיף (!) דווקא פילטר (על הסטורם או על רון) שמרביץ איזה רול-אוף בגבוהים ומנסה להבין (בהאזנה לטידאל כמובן) אם השינוי דומה או לפחות מאותו עולם...
בדיוק חשבתי על הרעיון לשמוע טיידאל ללא רון דרך האפל טיוי. ננסה ונדווח. לגבי הוספת פילטרים וכו׳ - אצטרך לשאול את דן נגר בעניין זה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,919
מעורבות
2,666
נקודות
113
אולי התוכנה אשמה, אבל בכיוון ההפוך. זה מתחבר למה שכתב ליאור -

אולי לא בעיית "התערבות" של טידאל או רון אלא דווקא חסרה לרן ההתערבות ה"מבורכת" (מבחינת טעמו או מבחינת הסטאפ שלו) של אפל.
יפה ציין רן שאין לו אגו מהבחינה הזו -

יתכן שאתה צודק, אם הגישה של אפל (לא ניסיתי) "להתערב" וכפי שרשמת "לנרמל" ויותר אולי "להנגיש" את ההקלטות, ל*כלל* המערכות, יתכן שבאמת תהיה עדיפות בשימוש שלו בחלק מהמערכות/תוצאות.

בכל אופן - עדיין (ככל הנראה) לא Roon ו/או Tidal "אשמים"...כמו שלא אשם, מגבר X או רמקול Y או כבל Z ואין ספור משתנים, כשיש חוסר התאמה סונית וקליעה לטעם כזה או אחר.

כנראה - עניין של חוסר התאמה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
יתכן שאתה צודק, אם הגישה של אפל (לא ניסיתי) "להתערב" וכפי שרשמת "לנרמל" ויותר אולי "להנגיש" את ההקלטות, ל*כלל* המערכות, יתכן שבאמת תהיה עדיפות בשימוש שלו בחלק מהמערכות/תוצאות.

המטרה של אפל (אגב, גם ספוטיפיי, טידאל ברובד הבסיסי, יוטיוב וכו.), היא פחות "להנגיש".. זה יותר לעמוד בתקנים מחמירים של שמירה על אוזני המאזינים. תחשוב על מאות מליונים שצורכים מוסיקה באוזניות, ופתאום יש להם פיק פתאומי בווליום גבוה מדי שעלול להזיק לאוזניים, או איזה קליפינג דיסטורשני בווליום שהמאזין לא מוכן אליו, שיזיק גם לאוזניים וגם לעצבים.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
592
נקודות
93
המטרה של אפל (אגב, גם ספוטיפיי, טידאל ברובד הבסיסי, יוטיוב וכו.), היא פחות "להנגיש" ויותר לעמוד בתקנים מחמירים של שמירה על אוזני המאזינים. תחשוב על מאות מליונים שצורכים מוסיקה באוזניות, ופתאום יש להם פיק פתאומי בווליום גבוה מדי שעלול להזיק לאוזניים, או איזה קליפינג דיסטורשני בווליום שהמאזין לא מוכן אליו, שיזיק גם לאוזניים וגם לעצבים.
"קליפינג דיסטורשני" הוא אכן אחת התופעות שאנשים (ביחוד בנסיבות של הקלטה/הפקה) מייחסים ל"סאונד מתכתי".
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור