במערכת סטריאו יש משמעות לכל רכיב אקטיבי ומשקל רב לאקוסטיקה. אך הכל מדיד, אין פרמטר שאינו מדיד, ואין יש מאין. נקודה.
כדי להמחיש את ביצועים ולהבין מוצר באופן מלא את ביצועי המוצר, לא מספיקים מספר מועט של מדידות בסיסיים. יש לבצע עשרות מדידות ואף יותר מכך שיש לבצע בטכניקות שונות, פשוט צריך את הציוד המתאים, ידע איך למדוד, מה למדוד ואיך לקרוא את הנתונים והבנתם באיך הם משפיעים על הצליל המתקבל וכמובן ניסיון. הטכנולוגיה כבר מספיק מתקדמת שכל הבדל שמיע יהיה ניתן לתרגם גם להבדל מדיד. ולא רק בתחום הזה.
כל מי שטוען שמדידות לא חשובות, טועה ומטעה כנראה מחוסר ידע. אך המדידות חשובות בעיקר ליצרן, רק כך היצרן / מהנדס יכול להתקדם טכנולוגית ולייצר בדיוק את מה שהוא התכוון אליו. אף יצרן לא מייצר מוצר ע"פ "נדמה לי", ואם יש כאלה שטוענים כך, אז זה אמירה שיווקית בלבד! הכל חייב להיות מגובה בנתונים ומדידות כמעט כמו בכל תחום הנדסי שקיים בעולם למעט אמונה (דת).
הצרכן הסופי חשוף למה שהיצרן מפרסם לו (או במקרה הטוב מספר מדידות מאתרי סקירות שגם הם לרוב לא מספקים) , מרבית היצרנים מפרסמים מספרים "יבשים" כלליים הנמדדים בתנאים אידיאלים שלרוב לא רלוונטים ובטח שדרכם לא נוכל לשקף את ההבדלים בין המוצרים באופן מלא ובטח לא איך הם נשמעים ומתפקדים בזמן אמת.
למשל, שני זוגות רמקולים מיצרנים שונים יכולים להיות בעלי מפרט טכני קרוב מאוד ואפילו זהים על הנייר בדף היצרן או לפי המדידות המתפרסמות באתר כמו "סטריאופיל" ועדיין להישמע לנו שונה מאוד, אותו הדבר גם לגבי מגברים, dac…, וזה משום שיש עוד מספר פרמטרים מדידים וטכניקות שונות שיש לבצע כדי שנוכל להבין את ההבדלים בין המוצרים, מספר מדידות בסיסי לא מספיקים כדי להמחיש לנו את איכות השמע ואת ההבדלים בין המוצרים! לרוב הצרכן כלל לא חשוף לבדיקות ולמדידות אילו.
וכמו כל דבר בעולם, אין כזה דבר "מושלם", לכל דבר יש יתרון ויש חיסרון. וכמו בכל תחום יש גם את הטעם אישי שמאוד משפיע על בניית המערכת של כל אחד ואחד מאיתנו. ולכן האוזן האנושית בסופו של דבר היא הכלי "המדידה" החשוב ורק ע"פ האוזן יהיה ניתן לבצע fine tuning מושלם ולהגיע לאיזון וכיול מושלם של המוצר. אבל לומר שהמדידות לא חשובות כלל ואי אפשר להבין מהם כלום? זו טעות גמורה!
עם זאת, זה ידוע שבענף היי אנד יש גם הרבה אחיזת עיניים, אך אף יצרן לא יודה בכך מאינטרסים שיווקיים. חלק מהמוצרים עושים את העבודה, וחלקם האחר פחות או כלל לא עושים הבדל שמיע למעט היופי בעיניים, היוקרה, תחושת בטן, הרצון והציפיה של הצרכן לשמוע את ההבדל (היא אשליה בלבד).
יצרנים קצה רבים כבר מזמן הבינו שלמכור לפי אריזה יפה, תמחור גבוה (מה שיקר נתפס בעני רבים גם כטוב יותר, הרי למה הוא יקר?) ומיתוג זה המפתח להצלחה, איכות הצליל הינו כבר מזמן במקום השני או אפילו השלישי בחשיבותו וזה כי רוב הצרכנים קונים עם העיניים, ביקורות , מיתוג ותחושות בטן.
ולגבי מבחן עיוור, יש אודיופילים הטוענים שמבחן עיוור הוא לא נכון לביצוע. ואני שואל האם עיוור לא יכול לבחון ציוד אודיו, או יותר מזאת, לא יכול להיכנס להגדרה "היוקרתית" של להיות אודיופיל? זה מחזק את הטענה של "שומעים עם העיניים" חומר למחשבה.)
שיהיה לכולנו המשך יום נפלא והרבה מוזיקה טובה