pooki
קיימות לא מעט דעות שונות בתחום -so waht?
הבנתי אותך, במידה שיש וויכוחים ואי אלו הסכמות זה אומר ...."בלה בלה בלה"...
בתוך כך אתה מגדיל לעשות ועובר לשאול שאלה רטורית! לייתר דיוק קורה ההפך ואתה מציג לא יותר ממליצה ריקה .." אם היתה לנו את התשובה לכך זה היה משנה משהו"?....
בניית סט-אפ היי אנד שעלותו אינה מבוטלת, אכן רחוקה מלהיות ערובה כלשהיא לקבלת תוצאת סאונד איכותית. כנל אין לנו אפשרות לדעת באיזו מידה תהיה למערכת מסוגלות לשחזר בצורה נאמנה את חומרי המוסיקה השונים.
הרבה תלוי אם כן גם בגישה. לא שחס וחלילה בחירת הציוד דרכו נרצה להעביר את המוסיקה בטל בשישים, נהפוכו. משום מה יש הנוטים שלא לייחס חשיבות לטיפול ראוי וממוקד בכל המסביב. הכוונה לחשמל, אקוסטיקה, ובאמצעי שיכוך, שהשפעתם יכולה להיות דרמתית בכל הקשור לטיב הסאונד ואופיו. כמובן שזה תלוי עד כמה הציוד שרכשנו רגיש לשינויים.
מה לעשות שמעבר להכרת המטריה ברמה העיונית, קיים הצורך ביכולת אודיופילית נרכשת, קרי אותה מיומנות בשמיעה. זו תאפשר לנו לבחון טוב יותר שינויים בסט-אפ, לעשות טיונינג, ולבסוף למצוא את הפיין הנכסף. זה הבסיס לכל העסק בדומה למי שלומד לכוון פסנתרים.
למותר לציין שבסופו של דבר למרות ריבוי הגישות, הדעות והציודים השונים, אנחנו שבויים בלי יוצא מהכלל ברמה כלשהיא באותו תעתוע סוני. כלומר באותו הקסם שעובר דרך חתחתים, עד לרגע האזנה שבוא אנו חשים התפעמות ולא פעם צמרמורות.
ללא קשר, ניתן לראות בברור שקיים הבדל מהותי בין חובבנות אודיופילית שכמו מתחילה ונגמרת בפורום באמירות קלולס שרירותיות, לבין בחירה בהתמקצעות בלתי מתפשרת על כל המשתמע מכך.
שורה תחתונה אפשר להסכים או שלא, הרציונל האודיופילי היחודי בא לידי ביטוי באותה תשוקה בוערת לסאונד. באותו דחף בלתי נשלט להפוך אותו לכמה שיותר ראליסטי, ועד כמה שניתן לשמר בתוכו את "האותנטי", על אף מורכבות הדבר, וחרף המגבלות האוביקטיביות שכרוכות בתהליך גופא.
מלכתחילה כאשר הכוונה היא למקסם את שחזור המוסיקה בצורה המיטבית בלי לעגל פינות,... "מקריות" ...היא הדבר הראשון שנמצא מחוץ לתחום!