לגמרי!
נכון. יש הדפסות לא טובות באנלוג שדיגיטל לוקח. אני מכיר כמה כאלה. למזלי ההדפסות שיש ברשותי מצויינות אחת אחת.
יש גם הדפסות מעולות באנלוג שדיגיטל לוקח. זה שלא הורידו חלק מההדפסות כמו שצריך מאנלוג, לא אומר כלום ושום דבר על האיכות של הדיגיטל - רק על המאסטרינג של חלק מהקבצים - בדיוק כמו חלק מההדפסות הלא טובות שהתייחסת אליהן באנלוג.
אגב, רוב הקבצים אצלי טובים עד טובים מאוד, אבל יש גם כאלו שלא. לאט לאט יוחלפו (או, אם אין ברירה כרגע, אחכה שהמאסטרינג יצא טוב יותר - בתקווה ויהיה כזה)
אין קומפרסיה באנלוג. זו המצאה של כאלה שמנתחים תוצאה על פי נתון של טווח דינמי. אתה לא מגיע לקרוב לזה אפילו. את הרעשים של התקליט תמצא בכל פטיפון לא משובח עם תקליט שחוק
אוקיי, נתחיל. לגבי הרעשים - שמעתי אותם בכל מערכת. טובה יותר וטובה פחות. כולל אצלך. אמנם בקושי ולא תמיד, אבל זה היה שם. אני מניח שלך זה לא מפריע או שהתרגלת כבר, לי זה מציק באוזן.
אל תקרא לזה קומפרסיה, בסדר, תקרא לזה טווח דינמי - יש פה חלוקה לשתי רמות. אחת - האובייקטיבית. עם האובייקטיבית לא אתה ולא אני יכולים להתווכח. אנלוג יכול רק *לחלום* להגיע לטווח דינמי של דיגיטל. אם תרצה אסמכתא לזה, אם צריך בכלל, תקבל.
הרמה השנייה, היא סובייקטיבית - מגיעה דווקא מזה שיש לנו אוזניים שמזהות טווח דינמי. אתה רוצה להגיד שזה לא שם? זה שם. אתה רוצה להגיד שהתוצאה לא מושפעת מזה? מושפעת לחלוטין. אתה רוצה להגיד שאתה מעדיף אנלוג? בשמחה רבה. אני מעדיף דיגיטל.
הבעיה עם הטיעון שלך היא שאתה הופך אותו לסובייקטיבי לחלוטין, והסובייקטיבי הוא לא עובדה. כי סובייקטיבי גם יכול להיות סרווין וגה או מערכת PA - כטעם אישי, בדיוק כמו אנלוג או דיגיטל. התחום הזה סובייקטיבי במהותו - אבל כמיטב יכולתנו אנחנו מנסים ללכת למדדים אובייקטיביים - והמדדים האובייקטיבים, לא יעזור לאף אחד - הם לא אנלוג - הם שחזור חי, הופעות אמיתיות. לא פטיפון כזה או אחר. לא היה ולא יהיה.
דיברתי על במה. מבחינת דינמיקה, אנרגיה, שקט ושליטה אין תחרות לטרנזיסטור טוב (עם דגש על טוב). עם זאת, המגבר ששבר לי את המיתוס הוא המגבר של זבדה. לגבי ניקוי התקליט וכ״ו. עושים את זה פעם בהרבה מאוד זמן. ברוב המוחלט של המקרים אני מניח את התקליט ומנגן. חצי דקה עבודה - כמו דיסק.
אוקיי, אם ככה, אפשר להגיד את זה בדיוק - אבל בדיוק - גם על החלפת מנורות - אז למה שם החלטת לוותר? אם אתה מעדיף את התוצאה הטרנזיסטורית, פייר אינאף (גם אני אגב) - אבל זה תופס בדיוק - גם לגבי ההעדפה לדיגיטל מול אנלוג.
קח איזה רכיבים שתרצה, בהתאמה מושלמת. נגן ב-200 דולר, מגבר ב-300, רמקולים ב-400 דולר או להיפך. האם זו מערכת שיכולה להתחרות באחת אחרת עם עוד אפס בצד ימין?
היי אנד קיצוני ואולטרה היי אנד זה סלנג בשני המקרים ושניהם מצביעים על אותו הדבר.
הטיעון הזה לא תקף - מצטער. מן הסתם, מערכת בכלום כסף לא יכולה להתחרות במערכת מאוד-מאוד-מאוד יקרה. עם זאת, הדיון שלנו הוא לא על מערכת ב-900 דולר, לעומת 9000. דיברנו פה על היי אנד, עם איזשהו רמת כניסה מסוימת - ואני חושב שאין מחלוקת בינינו על זה.
לא אני המצאתי את הטיעון הזה שמשהו נשמע טוב הוא ישר מקבל את הציון ״אנלוגי״. את זה המציאה הקהילה האודיופילית בכל העולם. זה לא רק שהאנלוג לא הופך את הדיגיטל לפחות טוב הוא הפך אותו לטוב יותר ככל שהשנים עברו. בעבר, לא היתה שום הצדקה (מבחינת תוצאה סונית) להחזיק דיגיטל מלבד הנוחות. לאט לאט עניין הביצועים השתפר והיום מקבלים את זה. מה זה ״זה״? זה בדיוק ה-״זה״ שהופך תוצאה דיגיטלית לכזו מעניינת שאפשר להתייחס אליה ברצינות. אצלך למשל זה כבר ״זה״, כששמעתי emm זה היה ״זה״ גם כששמעתי dcs ומטרונום זה כבר היה ״זה״. אבל עדיין, לאנלוג יש משהו שאין לדיגיטל. והוא נמצא במשהו הרבה יותר ״עמוק״ מהטווח הדינמי. זה משהו שקשור למה שאני מכיר מקונצרטים חיים. ואני, כאחד ששומע 95% מהזמן מוסיקה קלאסית, מגלה את זה באנלוג ומגלה את זה בחלק קטן מהדיגיטל. האם הדיגיטל נוראי? ממש לא. האם היום הוא מעולה? חד משמעית כן. האם הייתי חי עם דיגיטל? ברור. עם כמה מסויימים בהחלט.
שניה. הטיעון של סאונד אנלוגי - הוא מונח. זה הכל. גם אם *פעם* הטיעון היה שהסאונד הנכון הוא אנלוגי, וגם אם הוא כזה היום - המונח, ולא אכפת לי איך הקהילה האודיופילית מתייחסת אליו - סובייקטיבי. הרפרנס היחיד, תמיד, יהיה רק הופעה חיה. ולא שום פרשנות של אנלוגי או לא. כי ראש של לונדון דקה הוא לא ראש של שלטר, שהוא לא ראש של קליר אודיו. פרשנויות יש בכל מקום - ולכן, אמירה שהסאונד הוא "סאונד אנלוגי", היא רק חתימת צליל מסוימת וטכנולוגיה מסוימת. לא אמת אובייקטיבית על איכות.
לא מצליח להבין את הטיעון שלך שהאנלוג הופך את הסאונד הדיגיטלי לטוב יותר, מצטער. יכול להסביר שוב?
אוקיי. אז אנחנו מסכימים אם ככה, שהדיון הוא לא מול דיגיטל של פעם, אלא מול דיגיטל של היום. השאלה היא, 1. מה זה דיגיטל של פעם, כי הדיגיטל כבר מעולה הרבה מאוד שנים. בערך 10 (אגב, הרבה מאוד טכנאי סאונד מדברים על 15 שנה ויותר). והוא רק מראה שיפור עקבי ודרמטי *כל הזמן*. אז אם אתה משווה לדיגיטל של לפני הזמן, בערך מאז שהקימו את הדירה שלי, אני מסכים. אחרת, לא.
אתה חוזר לטיעון הטווח הדינמי שלא משפיע, והרפרנס שלך למוזיקה קלאסית שאתה שומע 95% מהזמן. אני מזכיר, גם אני שומע המון מוזיקה, בלייב, וזה שלטעמך, הסאונד האנלוגי (המעולה!) משחזר את החוויה מהחיים האמיתיים, שווה בדיוק לדעתי, שדווקא הסאונד הדיגיטלי (המעולה) משחזר את הסאונד האמיתי. אישית אגב - אני אפילו חושב שהוא עושה עבודה טובה יותר בזה.
מסכים איתך. חלק מהדיגיטל לא שווה את המאמץ בכלל. גם חלק מהאנלוג לא. חלק מהאנלוג כן - וחד משמעית, גם חלק מהדיגיטל.
אני מציע שתקרא שוב את עניין מגברי המנורות מול הטרנזיסטור. למנורות יש גם בעיה בלשמור על צליל עקבי לאורך זמן (חודשים/שנים) מעצם דעיכתן. יש להן גם בעיה לטפל בחלק נכבד מהרמקולים המודרנים שהם, מה לעשות, לא קלים להנעה ברובם המוחלט. עם זאת, אולי לא הובנתי נכון, כשהתקציב לא מוגבל או פחות מוגבל, ואתה יכול לשים יד על מגבר טרנזיסטור איכותי ממש, המנורות הופכות ללא רלוונטיות. מדוע? כי יש להן כמה יתרונות על כל טרנזיסטור וכמה חסרונות בולטים. ולכן, אני למשל, עם הרמקול שלי, לא אמצא מנורות שיכול לעשות את מה שהטרנזיסטור עושה. אם היה לי רמקול נציל מאוד, קל ויציב בעכבה שלו, כנראה הייתי משתמש במנורות. אנלוגי לעומת זאת, מעצם היותו המקור שכולם תלוים בו והוא בלתי תלוי, הצלחתי להשיג את מה שאני מחפש ממערכת כאילו היתה עם מנורות se. זה אומר מגבר טרנזיסטורי משובח ככל שניתן על פי התקציב, קדמגבר כמו המגבר, פונו איכותי מאוד ופטיפון (אוטוטו אעדכן) שקשה מאוד לשים מולו תחרות (דיגיטלית ואנלוגית כאחד).
אוקיי, אז קודם כל יש פה עניין התחדשות. בשעה טובה!!!!!
מחר בסביבות 12-12 וחצי אצלך, קבענו?!
מסכים איתך, יש בעיית ליניאריות עם הסאונד של הצליל המנורתי. הצליל המנורתי נשמע נפלא, אבל יש לו חסרונות. אני לגמרי בעד טרנזיסטורי איכותי. גם לדעתי טרנזיסטורי טוב עושה את מה שמנורתי טוב יודע לעשות וגם להתעלות עליו. מה ואיזה - יש דוגמאות לכאן וגם לשם.
ממש, ממש, ממש שמח בשבילך שהצלחת להשיג את הסאונד שאתה מחפש במערכת!
אגב - אחלה דיון רן. כייף ממש להתדיין עם אנשים איכותיים.
לגמרי! אני ממש נהנה מהדיון. כבר הרבה זמן לא היה דיון איכותי כזה.