אודיופילים ישראלים - ביקור אצל רן קרני


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
זה בדיוק מה שאני חושב.
לתחושתי (תמיד הייתי ככה, גם מהסטאפים הכי בסיסיים שלי), יש באנלוג מעין מרדף תמידי. פונו, ראש, בסיס, זרוע, כבילה של הראש. יותר מדי משתנים. אני אוהב את זה שאני מגיע הביתה, מפעיל מערכת ושומע מוזיקה. בא לי דיסק אחר? 5 שניות והוא כבר מנגן.

מבלי להכנס לדיון אנלוג מול דיגיטל. אבל בסופו של דבר, רובם המוחלט של האודיופילים ה״נחשבים״ ובו בזמן נגנים וזמרים מצביעים על הצלחת המסתובבת כמקור הטוב ביותר.

לגבי מערכת אנלוגית. מערכת טובה כזו, מאוזנת ומושקעת, היא הרפרנס לבניית סטרימרים. היעד של כולם זה להשמע אנלוגי. לא כולם מצליחים, חלקם מתקרב לשם, חלק יותר וחלק פחות, אבל אף אחד מהם לא הצליח לבלבל אותי ולחשוב שמדובר בפטיפון.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אפשר להבין למה הכוונה כשאומרים סאונד אנלוגי.
באמת לא בעניין של ויכוח רק להבין.
באמת למרות שהיתי אן ספור פעמים אצל נמר ושמעתי פטיפונים רבים אני לא מצליח לשים את האצבע על ההבדל.
בעני יש סאונד טוב מדויק נקי טיבעי ללא שפיצים גם בדיגשהושטאלי וגם באנלוגי.
ושמעתי אנלוגי שהוא גם חופר וצוחני ומאוד אנליטי.
אבל בגדול כשהסאונד טוב לא מצליח להבין אחרי שנים מה השוני .


שמיעה זה דבר סובייקטיבי, אף אחד לא יכול לטעון שמה שטוב לך לא טוב. לדעתי ולפי השמיעה שלי (בתנאי שהכל כמו שצריך) פטיפון טוב לא רק שנשמע יותר טוב בהשוואה למקור דיגיטלי באותה קטגוריית מחיר ואף למעלה ממנה (במה, דינימיקה,הפרדה) אלא גם נשמע יותר מציאותי ונכון אפילו ברמות הכניסה, משהו שהמקורות הדיגטלים הטובים ביותר מתקשים לעשות/כמעט שם אבל לא ממש שם, על רמות הכניסה/ביניים אין בכלל על מה לדבר וזאת הסיבה שהפורמט ימשיך להתקיים ואני לא צופה שינויי בעתיד הקרוב.
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
זאב,
אשמח לדעת מה הרפרנס שלך לדיגיטל שאתה מגיע למסקנה כזו חד משמעית שהמקורות הדיגיטליים **הטובים ביותר** מתקשים לעשות. אתה מוזמן לבוא לשמוע ולחוות דעה גם כן.

נמר,
אתה אומר - מבלי להיכנס לדיון, אבל זה בדיוק מה שאתה עושה.
לא חדש שאתה חסיד ענק של אנלוג - אני, מודה, חסיד של דיגיטל. וזה באמת בסדר גמור, לכל אחד מאיתנו. גם אני שמעתי כמה וכמה פטיפונים, גם יקרים מאוד (100 אלף ש"ח), אף פעם לא השתכנעתי לעבור לשם. עדיין לא שמעתי את הסאונד החמקמק ההוא שכולם מדברים עליו שדיגיטל לא מסוגל לעשות - ושיגרום לי להחליף לאנלוג.

אגב, מה זה מערכת טובה, מאוזנת ומושקעת? באיזה סכום? החל מאיזה שלב לדעתך הדיגיטל לא מסוגל לסגור את הפער המדובר? בסקירה שצירפתי הבחור השווה את המקור שלי, 12 אלף דולר, לפטיפון של 75 אלף פאונד (320 אלף ש"ח בערך), הוא דווקא כן כתב שמעטים המקורות (גורף!) שמסוגלים לעשות את מה שהלומין עושה. וזה לא דיון על הלומין, זו סתם דוגמא קרובה כרגע.

אגב 2, זה שבסוף התהליך שומעים בדומיין האנלוגי לא אומר שסאונד אנלוגי הוא המודל לחיקוי. כמו שלדיגיטל יש בעיות (כן, הפאקים שמתוארים כסאונד "דיגיטלי" אמיתיים, ורק ברמות גבוהות הם כבר לא שם - רק לצורך שימוש באותם מונחים, סאונד דיגיטלי מול אנלוגי). ההשוואה הזו מעולם לא הנחתה אותי, גם לא תנחה אותי בעתיד. אני תמיד, אבל תמיד, משווה לסאונד שאני שומע בלייב. לא מוגבר וגם מוגבר - ככה אני בוחן את היכולת של המערכת לשקף את ההבדלים בצורה נאמנה - על כל המניפולציות שנעשות בשלב המאסטרינג, ההקלטה והקידוד.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
מבלי להכנס לדיון אנלוג מול דיגיטל. אבל בסופו של דבר, רובם המוחלט של האודיופילים ה״נחשבים״ ובו בזמן נגנים וזמרים מצביעים על הצלחת המסתובבת כמקור הטוב ביותר.

לגבי מערכת אנלוגית. מערכת טובה כזו, מאוזנת ומושקעת, היא הרפרנס לבניית סטרימרים. היעד של כולם זה להשמע אנלוגי. לא כולם מצליחים, חלקם מתקרב לשם, חלק יותר וחלק פחות, אבל אף אחד מהם לא הצליח לבלבל אותי ולחשוב שמדובר בפטיפון.


עם כל הכבוד אני חושב שאנלוג קשור לא מעט לציודיופליה, תמיד יש במה להתעסק, לרכוש ולשפר.
במערכת דיגיטאלית מדובר בהרבה פחות מרכיבים ובו נאמר את האמת, צלחת מסתובבת נראית מרשים וטוב יותר מעוד מוצר שבמקסימום מדליק ומכבה מסך קטן ועליו רשימת הטראק.

לגבי הסאונד, יש כאן עניין של העדפה, דעתי היא שכמו בווידיאו דיגיטאל עדיף ברוב המדדים על פני אנלוג (זה עדיין לא סותר את העניין שמערכת אנלוגית יכולה להישמע נפלא).
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב,
אשמח לדעת מה הרפרנס שלך לדיגיטל שאתה מגיע למסקנה כזו חד משמעית שהמקורות הדיגיטליים **הטובים ביותר** מתקשים לעשות. אתה מוזמן לבוא לשמוע ולחוות דעה גם כן.


הרפרנס שלי הוא שמיעה של נגנים ופטיפונים בכל רמות המחיר במהלך השנים והעובדה שאני מחזיק 3 מקורות טובים בבית, Dac של NAIM, נגן CHORD ופטיפון PROJECT RPM3 עם ראש HANA שהאחרון (והזול מביניהם) מרגש אותי כל פעם מחדש.

אשמח לבוא לביקור למרות שכבר עכשיו אני בטוח שיש לך סט אפ מעולה, על זה אין ויכוח, השאלה היא עד כמה הוא יכול להיות יותר טוב עם מקור אנלוגי ברמה שיש לנמר למשל (בהקלטות מסוימות הסאונד מרחף באוויר, במה אין סופית, הפרדה ברמה הכי גבוהה שיש והכי חשוב, אותה "טבעיות" ששומעים בהופעה חיה ושחסרה לדעתי במקורות דיגיטליים).
 

נערך לאחרונה ב:

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
אתה קצת מתחמק, כי ביקשתי תשובה ספציפית. להגיד, בכל רמות המחיר לא אומר יותר מדי.
עזוב שטויות - בוא לשמוע. נמשיך את השיחה אז.
אני פנוי הערב, ברביעי, שישי ושבת (בגדול, כל היום - רק צריך לדעת מראש). מתי אתה מגיע?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אני תמיד, אבל תמיד, משווה לסאונד שאני שומע בלייב. לא מוגבר וגם מוגבר - ככה אני בוחן את היכולת של המערכת לשקף את ההבדלים בצורה נאמנה - על כל המניפולציות שנעשות בשלב המאסטרינג, ההקלטה והקידוד.
מה יש במע' אנלוגית טובה מבחינת סאונד...
יש בה פתיחות ואוריריות ,טקסטורה של הכלים והוויסינג של האומן בצורה יותר טבעית ,נכונה ודומה יותר לכלים עצמם.הגם שאני שומע עם דיגטאל "לא רע" אבל כשעובר לאנאלוג כאילו הוסרו כמה וכמה שכבות מסך...
תתחדש המכשיר נראה מצוין וסביר שמוציא סאונד מצוין...(ורד)
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
מה שזה אומר הוא,
שאתה אוהב את התוצאה אצלך יותר באנלוג מאשר בדיגיטל - לא שאנלוג מסוגל לעשות את זה ודיגיטל לא.

אני זוכר שיש לך CD יקר של קארי, אבל האנלוג שלך, תקן אותי אם אני טועה, יקר בכמה סדרי גודל מה CD, לא? אז איך זו השוואה הוגנת?

בכל אופן, המון תודה! מוזמן לביקור!
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
הרפרנס שלי הוא שמיעה של נגנים ופטיפונים בכל רמות המחיר במהלך השנים והעובדה שאני מחזיק 3 מקורות טובים בבית, Dac של NAIM, נגן CHORD ופטיפון PROJECT RPM3 עם ראש HANA שהאחרון (והזול מביניהם) מרגש אותי כל פעם מחדש.

אשמח לבוא לביקור למרות שכבר עכשיו אני בטוח שיש לך סט אפ מעולה, על זה אין ויכוח, השאלה היא עד כמה הוא יכול להיות יותר טוב עם מקור אנלוגי ברמה שיש לנמר למשל (בהקלטות מסוימות הסאונד מרחף באוויר, במה אין סופית, הפרדה ברמה הכי גבוהה שיש והכי חשוב, אותה "טבעיות" ששומעים בהופעה חיה ושחסרה לדעתי במקורות דיגיטליים).

מה שאתה מגדיר אנלוגי יותר טבעי,
אתה שומע יותר עיוותים מדרגה
שניה ושלישית שאנחנו אוהבים אותם,
הם מרככים את הצליל מוסיפים
למוזיקליות זאת לא טיבעיות,
בנוסף מכמה תקליטים אתה נהנה
וכמה לא, התופעה הזו כמו בדיגיטלי
לא הכל דבש,לי יש הגל hd30 הוא
גם סטרימר, הוא אולי זה שלא אחליף
יותר,אני אוהב את המערכת שלי
ואת המוזיקה שלי ולא אהיה מושפע
מאודיופילים נחשבים,
לרוב מה שנחשב לנכון היום אין ערובה
שייחשב נכון מחר,רק שלא יהיה למי
למכור את האנלוגי;)
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
423
מעורבות
128
נקודות
43
מה יש במע' אנלוגית טובה מבחינת סאונד...
יש בה פתיחות ואוריריות ,טקסטורה של הכלים והוויסינג של האומן בצורה יותר טבעית ,נכונה ודומה יותר לכלים עצמם.הגם שאני שומע עם דיגטאל "לא רע" אבל כשעובר לאנאלוג כאילו הוסרו כמה וכמה שכבות מסך...
תתחדש המכשיר נראה מצוין וסביר שמוציא סאונד מצוין...(ורד)
זה נכון אולי לגבי הדפסות של ג'ז מסוף שנות ה- 50 ואולי קצת ברוק מהסיקסטיז ומהסבנטיז, ואז באמת וייניל עדיף.
אבל בהקלטות מודרניות אני לא מצליח לשמוע שום יתרון לאנלוג על פני דיגיטל (היי אנד).
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
נכון הסידי שלי אחד היקרים של קארי אם לא היקר ביותר בזמנו.שוקל מעל 20 קג רובו ממיר פולי בלאנס.אחד המקורות הדיגטאלים הטובים שיוצרו.מחובר בכבילה איזוטרית ויקרה.נשמע מצוין.ולכן אני נהנה ממנו.האנאלוג נשמע שונה מהטעם הפשוט שהמדיה היא שונה.אז נכון שהשקעתי קצת באנאלוג.....אבל הרצון והיכולת להוציא מהמדיה את מה שיש שם מזה אני נהנה בשמיעה.אני מאמין שהקארי גם מוציא מהמדיה את המיטב.אבל שוב אנו חוזרים לתצורת הסאונד....אוריריות,טקסטורה,וויסינג,בס......לאא שחלילה אני מהכופרים בדיגיטאל אתה יכול להבין את זה.תצורת הסאונד כשהוא באנאלוג מדברת אלי יותר.לשתות בירה עם לומין יכול להיות אנאלוגי בהחלט11:):שתוי:
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
זה נכון אולי לגבי הדפסות של ג'ז מסוף שנות ה- 50 ואולי קצת ברוק מהסיקסטיז ומהסבנטיז, ואז באמת וייניל עדיף.
אבל בהקלטות מודרניות אני לא מצליח לשמוע שום יתרון לאנלוג על פני דיגיטל (היי אנד).
בעיקרון אנחנו שומעים מה אנו אוהבים .אבל האמן לי ישנםמאות אלפים של תקליטים שנשמעים מצוין.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מה שאתה מגדיר אנלוגי יותר טבעי,
אתה שומע יותר עיוותים מדרגה
שניה ושלישית שאנחנו אוהבים אותם,
הם מרככים את הצליל מוסיפים
למוזיקליות זאת לא טיבעיות,
בנוסף מכמה תקליטים אתה נהנה
וכמה לא, התופעה הזו כמו בדיגיטלי
לא הכל דבש,לי יש הגל hd30 הוא
גם סטרימר, הוא אולי זה שלא אחליף
יותר,אני אוהב את המערכת שלי
ואת המוזיקה שלי ולא אהיה מושפע
מאודיופילים נחשבים,
לרוב מה שנחשב לנכון היום אין ערובה
שייחשב נכון מחר,רק שלא יהיה למי
למכור את האנלוגי;)

יוסי..אני יכול להגיד את זה גם על הגברת מנורות שאתה כל כך אוהב ונהנה ממנה אצלך.
אז ההגברה שלך מעוותת את הסאונד,מרככת אותו ומעגלת אותו?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
זה נכון אולי לגבי הדפסות של ג'ז מסוף שנות ה- 50 ואולי קצת ברוק מהסיקסטיז ומהסבנטיז, ואז באמת וייניל עדיף.
אבל בהקלטות מודרניות אני לא מצליח לשמוע שום יתרון לאנלוג על פני דיגיטל (היי אנד).

בייצור הדפסות ויניל החדשות,
קיים קטע דיגיטלי.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יוסי..אני יכול להגיד את זה גם על הגברת מנורות שאתה כל כך אוהב ונהנה ממנה אצלך.
אז ההגברה שלך מעוותת את הסאונד,מרככת אותו ומעגלת אותו?

משה,
לא כל דבר שהולך על ארבע זה כלב.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
בייצור הדפסות ויניל החדשות,
קיים קטע דיגיטלי.
נכון.אבל זו סיבה לאדיופילים לא לקנות.לעומת זאת הדפסות חדשות בטכנולוגיה חדשה מהסרטים המקוריים פשוט נשמע נפלא ברוב המיקרים.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בייצור הדפסות ויניל החדשות,
קיים קטע דיגיטלי.
צודק בהחלט ובמקרה כזה עדיף לשמוע סידי
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
נכון.אבל זו סיבה לאדיופילים לא לקנות.לעומת זאת הדפסות חדשות בטכנולוגיה חדשה מהסרטים המקוריים פשוט נשמע נפלא ברוב המיקרים.

שלמה,
אתה מודע לכמויות מוזיקה
במדיה דיגיטלית ובכמה רמות ביצוע
מאותו הדיסק.
זה לא עושה את ההבדל?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
שלמה,
אתה מודע לכמויות מוזיקה
במדיה דיגיטלית ובכמה רמות ביצוע
מאותו הדיסק.
זה לא עושה את ההבדל?
לא יורד לי האסימון סורי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
בייצור הדפסות ויניל החדשות,
קיים קטע דיגיטלי.

אין קשר. אופן הניגון של הפטיפון הוא שונה לחלוטין מאשר דיגיטל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור