אודיופילים ישראלים - ביקור אצל רן קרני


zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
מה שאתה מגדיר אנלוגי יותר טבעי,
אתה שומע יותר עיוותים מדרגה
שניה ושלישית שאנחנו אוהבים אותם,
הם מרככים את הצליל מוסיפים
למוזיקליות זאת לא טיבעיות,
ולא אהיה מושפע
מאודיופילים נחשבים,

יוסי ,אדיופילים נחשבים לא מנסים להשפיע על אף אחד.הם אומרים מה שהם חושבים.בדיוקכמוכה.
אתה שומע עם הגברת מנורות וזה מעניין אותך שאומרים לך שמנורה מעותת....סאונד לא נקי...מה שהדין כלפי הגברת מנורות הוא הדין לגבי אנאלוג....אילא אם כבודו חושב אחרת .
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
מה שאתה מגדיר אנלוגי יותר טבעי,
אתה שומע יותר עיוותים מדרגה
שניה ושלישית שאנחנו אוהבים אותם,
הם מרככים את הצליל מוסיפים
למוזיקליות זאת לא טיבעיות,
בנוסף מכמה תקליטים אתה נהנה
וכמה לא, התופעה הזו כמו בדיגיטלי
לא הכל דבש,לי יש הגל hd30 הוא
גם סטרימר, הוא אולי זה שלא אחליף
יותר,אני אוהב את המערכת שלי
ואת המוזיקה שלי ולא אהיה מושפע
מאודיופילים נחשבים,
לרוב מה שנחשב לנכון היום אין ערובה
שייחשב נכון מחר,רק שלא יהיה למי
למכור את האנלוגי;)


הפטיפון הכי בסיסי היום לא מעוות את הסאונד בצורה מורגשת אם יעמוד מלפניו פונו, הגברה ורמקולים טובים.

כמובן שזה תלויי באיכות ההקלטה אבל זה לא רלוונטי לגבי (וגם לגבי מי שאיכות הסאונד חשובה לו), ברשותי רק הקלטות טובות, כמו למשל 2 תקליטים של בן וובסטר (Warm moods ו Stormy weather) באיכות גבוהה שרכשתי בין היתר לא מזמן, סיפור לא זול אבל ההנאה שווה כל שקל.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יוסי ,אדיופילים נחשבים לא מנסים להשפיע על אף אחד.הם אומרים מה שהם חושבים.בדיוקכמוכה.
אתה שומע עם הגברת מנורות וזה מעניין אותך שאומרים לך שמנורה מעותת....סאונד לא נקי...מה שהדין כלפי הגברת מנורות הוא הדין לגבי אנאלוג....אילא אם כבודו חושב אחרת .

בשום מקום לא יצאתי נגד טיב האנלוגי
ולא טענתי שדיגיטלי יותר טוב,
כתבתי שמבחינתי בכללי יש יותר
יתרונות לדיגיטלי,וגם אפשריות בעתיד,
ואין צורך להשתמש בכבודו ולרמוז
בכך שאתה לא מכבד, עובר לאישי
ומפיל בכך החלפת דעות.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
הפטיפון הכי בסיסי היום לא מעוות את הסאונד בצורה מורגשת אם יעמוד מלפניו פונו, הגברה ורמקולים טובים.

כמובן שזה תלויי באיכות ההקלטה אבל זה לא רלוונטי לגבי (וגם לגבי מי שאיכות הסאונד חשובה לו), ברשותי רק הקלטות טובות, כמו למשל 2 תקליטים של בן וובסטר (Warm moods ו Stormy weather) באיכות גבוהה שרכשתי בין היתר לא מזמן, סיפור לא זול אבל ההנאה שווה כל שקל.

זאב לדעתי שנינו לא שמענו ומעטים שמעו
מערכת על בעלת עיוותים נמוכים שאפשר
היה להתרשם מהתוצאה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לא רציתי לעורר את השד הישן
רק באמת לא הבנתי מה פרוש סאונד יותר אנלוגי.
ה2 גרוש שלי בעניי הוא שיש מקורות טובים וטובים פחות גם בדיגיטאל וגם באנלוג ואין חתימת סאוד שיכולה להיות משויכת לאחד מהסוגים.
ההבדל היחידי הוא הפיצפוצים מול השקט
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
בשום מקום לא יצאתי נגד טיב האנלוגי
ולא טענתי שדיגיטלי יותר טוב,
כתבתי שמבחינתי בכללי יש יותר
יתרונות לדיגיטלי,וגם אפשריות בעתיד,
ואין צורך להשתמש בכבודו ולרמוז
בכך שאתה לא מכבד, עובר לאישי
ומפיל בכך החלפת דעות.
שאומרים למישהוא "כבודו" זה לכבד לא? אילא אם אתה מבין אחרת.בכל אופן אותי לימדו אחרת ואם לא הייתי מובן מצטער....
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
לא רציתי לעורר את השד הישן
רק באמת לא הבנתי מה פרוש סאונד יותר אנלוגי.
ה2 גרוש שלי בעניי הוא שיש מקורות טובים וטובים פחות גם בדיגיטאל וגם באנלוג ואין חתימת סאוד שיכולה להיות משויכת לאחד מהסוגים.
ההבדל היחידי הוא הפיצפוצים מול השקט
צחי אני מצטער אתה באמת לא מבין.לאנאלוג יש חתימת סאונד.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,718
מעורבות
121
נקודות
63
עוד שרשור של מלחמת דת?

אז בואו נמנה לרגע את הדתות:
  1. אנלוג מול דיגיטל
  2. שפופרות מול SS
  3. קלאס A מול קלאס AB מול קלאס D
  4. מחשב מול סטרימר
מה עוד שכחתי?
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
צחי אני מצטער אתה באמת לא מבין.לאנאלוג יש חתימת סאונד.
שלוימלה נראה לי שאני חרש
שמעתי המון אצל נמר דם בזמן שהיה לו מקור דיגיטאלי.
ושמעתי פה ושם עם פטיפונים לא יכול לומר שצברתי קילומטרז או אנינות טעם בכל הנושא האנלוגי.
יש פעמים שנשמע מדהים ויש שלא.
תגיד שלוימלה יש מצב שהסאונד האנלוגי הנעים קשור לצריכת ויסקי בסמיכות
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב לדעתי שנינו לא שמענו ומעטים שמעו
מערכת על בעלת עיוותים נמוכים שאפשר
היה להתרשם מהתוצאה.


בעבר נחלתם של העשירים, היום בעלות של 6000-7000 ש"ח אפשר להגיד מזל טוב על סט אפ בעל עיוותים נמוכים וגם אם אין תקציב אז מי אמר שאי אפשר לשמוע מוזיקה עם בום בוקס ולהנות למרות ה THD 10% .
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
[QUOTE="tzachi, post: 329721, member: 177"
תגיד שלוימלה יש מצב שהסאונד האנלוגי הנעים קשור לצריכת ויסקי בסמיכות[/QUOTE]
בדיוק הפוך צחי בדיוק הפוך .לא יהיה רע אם מדי פעם תשחרר הנפש שלך מכל מני ברואזים סינים למינהם ותלגום איזו כוסית ויסקי או וואט אבר...ומי סיפר לך שסאונד אנלוגי הוא נעים....או שאתה ממציא
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
זאב,
שוב, אתה חוזר לטיעונים של פטיפון-הוא-בהכרח-טוב-יותר. מי אמר?! מתי זו הפכה לאקסיומה?

נמר טוען שהרכיבים השונים מנגנים אחרת - אני טוען - שים תקליט פצצה על פטיפון על ושים הקלטה פצצה על מקור דיגיטלי על - ההבדלים יהיו בניואנסים לכאן ו-לשם! המון אנשים נופלים בטעות כביכול קטנה - איכות הקובץ.

חבר'ה שעובדים עם פטיפון כמקור עיקרי, למשל שלמה, נותנים המון-המון דגש על קניית תקליט בהדפסה איכותית ככל הניתן, עם ראש שמשודרג, מחט, זרוע, פונו - אבל קונים איזה סידי או דאק סבבה כזה - עם קבצים שהורידו או קיבלו ולא יודעים מה האיכות שלהם ואומרים - וואלה, הפטיפון נותן בראש. וואלה, חבר'ה, בהקלטה טובה מקור דיגיטלי נותן בראש!

אגב, אף אחד מהקבצים שנמר שמע בסשן לא קבצי על. 44.1, והאמת - חלקם בהקלטות ממש, אבל ממש סתמיות.

אגב 2, עדיין לא ראיתי חבר'ה עם פטיפון על ודיגיטל על באותה רמת מחיר. ראיתי חבר'ה עם מערכות על (חצי מיליון וצפונה) עם דיגיטל אדיר (!), אבל פטיפון שמושקע בהרבה יותר. איך, לעזאזל, אתם משווים דבר כזה? ושיהיה ברור, גם כך, במחיר הזול יותר מהרבה פטיפונים ומערכות ששמעתי - אני מעדיף עשרות מונים את הסטאפ שיש אצלי ודיגיטליים אחרים על פני מערכות מבוססות אנלוג (וגם דיגיטל).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לאנלוגי אין צליל רך כמו שלמנורות אין צליל רך ומלטף. ולראיה - אודיו ריסרצ׳, איר, טרילוג׳י למשל שהם על הספקטרום הנטרלי בטונאליות שלהם למרות שהפונו 88 של איר קצת חמים ורך לעומת המגברים שלהם והקדמגברים שהם נטרלים. קונראד ג׳ונסון וקארי הם חמים יותר, מלאים יותר, רכים יותר. האם כולם מנורות? כן. האם כולם רכים ומלטפים? לא.

פטיפון טוב הוא אינו רך ומלטף אם כי נטרלי = טבעי. מה הוקלט זה מה אמור לצאת. אם זה טוב נשמע טוב, אם לא - באסה.

כך גם דיגיטל. יש את mbl שהוא מאוד חמים או כמו שאומרים אצלינו בעדה - מנורתי, ויש את מטרונום הנטרלי ויש את הברקלי האנליטי והמדויק. האם כולם דיגיטלים? כן. האם כולם נשמעים מדויקים ושקטים? לא.

אז מה בכל זאת הקטע הה שהופך את חובבי האנלוג למושבעים? זה מתחיל במהירות והיכולת ליצר במה אחרת, הולוגרפית יות, משכנעת יותר ומסתיים בין היתר בתחושה של מוצר מוחשי שממש צריך להניח אותו בטקסיות על מנת לשמוע צליל. גם לקטע הזה שהוא מסתובב ושר יש מקום להתאהב בו. זה גם עשוי להשפיע על מה המוח שלנו מפענח. אבל לפני הכל, הצליל. גם יגאל סבו יעיד שפטיפון טוב הוא נטול תחרות. לפטיפונים שאינם טובים מספיק יש תחרות בהחלט.

אני למשל לא אוהב מנורות כי זה דורש טיפול ויש להם בעיה קשה להתמודד עם רמקולים מודרנים שלרוב אינם קלים לדחיפה. אבל כשזה עובד טוב זה סיפור אחר. האם זה יותר טוב מטרנזיסטור? בכמה פרמטרים כן - סאונדסטייג׳ למשל. אבל הטרנזיסטור של היום כבר מצליח לעשות כמה דברים שמאוד מקרבים אותו למנורות. האם זה בדיוק אותו הדבר? לא. האם זה מספק אותי? כן. הבעיה היא שבשביל שהוא יעשה את זה הוא גם יעלה בהתאם.

להשוות פטיפון בסיסי שמכוון על ידי חובבן לסטרימר היי אנד מושקע - לא פייר. גם מערכת ב-100,000 בשקלים לא מסדר לנו איזה היי אנד קיצוני. וכן, מערכת אנלוגית זה עסק יקר. אבל כשהיא מושקעת, איכותית, מכוונת היטב, ממוקמת היטב ועל המערכת הנכונה - וואו.

דיגיטל זה סיפור אחר. יחידה אחת, מקסימום שתיים והמחמירים עם 3 (שעון נפרד או ספק כוח), חבר למערכת - תדליק - תשמיע. טוב? אחלה, לא טוב - באסה, אין מה לעשות. אין זרוע שאפשר לכוון, אין התנגדות שאפשר לשנות. חבר ושדר וזה מה יש. אם נתפס קרוב למה שרצינו - ליגה, לא נתפס? הלאה. חלק מהאודיופילים רוצים קצת יותר. רוצים שליטה על התוצאה של המקור (מקור כן? ההתחלה - משם זה מתרחש). אנלוג לא רק מאפשר את זה, הוא גם יודע לעשות את זה בקלות, על כל מערכת וחלקם אפילו מאפשרים לכייל אותו לכמה תרחישים. בקיצור, אנלוג הוא כלי יותר מורכב, יותר מסורבל, יותר יקר (ברוב המקרים) אבל מה לעשות, בסוף כל כתבה על דיגיטל תקבלו איזה משפט כמו ״זה נשמע ממש כמו אנלוגי״. למה? כי משפט כמו ״וואו, הדיגיטל הזה נשמע דיגיטלי״ לא יבוא טוב בעין, למרות שהוא דיגיטלי. ושמעו קטע קטן. אנלוגי לא יכול לעולם להשמע דיגיטלי.

ועכשיו לאוסול
הדיגיטל עשה מהפכה. יש כמה מוצרים שהייתי חי איתם בכייף. למרות זאת, זה עדיין לא זה. ואם לא אוהבים את ההתעסקות עם אנלוג, כמו שלא אוהבים התעסקות עם מנורות, זה גם בסדר גמור. אבל להציג את עליונות הדיגיטל רק בגלל שאין עצבים/תקציב/זמן לאנלוג - לא תופס...
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
דבר אחד בטוח אנלוג זה סקסי בטרוף
רהיט מארץ הרהיטים.
וכמו ששלומו אמר בשלב הזה של היום אני זקוק לכוס של מונשיין מזוקק
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב,
שוב, אתה חוזר לטיעונים של פטיפון-הוא-בהכרח-טוב-יותר. מי אמר?! מתי זו הפכה לאקסיומה?

נמר טוען שהרכיבים השונים מנגנים אחרת - אני טוען - שים תקליט פצצה על פטיפון על ושים הקלטה פצצה על מקור דיגיטלי על - ההבדלים יהיו בניואנסים לכאן ו-לשם! המון אנשים נופלים בטעות כביכול קטנה - איכות הקובץ.

חבר'ה שעובדים עם פטיפון כמקור עיקרי, למשל שלמה, נותנים המון-המון דגש על קניית תקליט בהדפסה איכותית ככל הניתן, עם ראש שמשודרג, מחט, זרוע, פונו - אבל קונים איזה סידי או דאק סבבה כזה - עם קבצים שהורידו או קיבלו ולא יודעים מה האיכות שלהם ואומרים - וואלה, הפטיפון נותן בראש. וואלה, חבר'ה, בהקלטה טובה מקור דיגיטלי נותן בראש!

אגב, אף אחד מהקבצים שנמר שמע בסשן לא קבצי על. 44.1, והאמת - חלקם בהקלטות ממש, אבל ממש סתמיות.

אגב 2, עדיין לא ראיתי חבר'ה עם פטיפון על ודיגיטל על באותה רמת מחיר. ראיתי חבר'ה עם מערכות על (חצי מיליון וצפונה) עם דיגיטל אדיר (!), אבל פטיפון שמושקע בהרבה יותר. איך, לעזאזל, אתם משווים דבר כזה? ושיהיה ברור, גם כך, במחיר הזול יותר מהרבה פטיפונים ומערכות ששמעתי - אני מעדיף עשרות מונים את הסטאפ שיש אצלי ודיגיטליים אחרים על פני מערכות מבוססות אנלוג (וגם דיגיטל).


התכוונתי בתגובה האחרונה שלי להתייחס לכל סוגי המקורות (אנלוג ודיגיטל), לא קשה להשיג היום ציוד עם THD נמוך, הבעיה היא לגבי שאר הגורמים שקובעים בסופו של דבר האם הסאונד הוא היי פיי או היי אנד.

האם אתה מתעלם מהעובדה שהיתרונות שאתה מדבר עליהם בדיגיטל נמצאים בציוד יקר ולא נגיש בהשוואה לאנלוג ?

נכון שגם בפטיפונים צריך להשקיע בשביל להשיג יותר רזולוציה מרשימה ושאר הפרמטרים אבל השיחזור של כלי הנגינה בצורה נכונה ומציאותית, כפי שכבר ציינתי, כן אפשר להשיג אם יודעים מה עושים מבלי להשקיע יותר מדי וזה כל היופי מבחינתי בעולם האנלוג.

הכל נשמע יותר מהנה, לא מעייף וגורם לך להתרכז במוזיקה במקום בלחפש את השלט ולהעביר טראקים ב5 שניות כל 5 שניות.
 

נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
עוד שרשור של מלחמת דת?

אז בואו נמנה לרגע את הדתות:
  1. אנלוג מול דיגיטל
  2. שפופרות מול SS
  3. קלאס A מול קלאס AB מול קלאס D
  4. מחשב מול סטרימר
מה עוד שכחתי?

עידו,שים לב בכל אחד מול השני
יש חוזרות וחולשות אין פריט מושלם
וזה אומר הכל.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
בקיצור, למדתי משרשור חום יולי אוגוסט זה, ש:
1. אם השקעת מיליון שח באנלוג אז אתה שומע סבבה.
2. אם השקעת חצי מיליון שח בדיגיטל אז אתה שומע סבבה.
לדעתי זו גישה מוטעית ואפשר להרכיב מערכת מצוינת, אנלוגית או דיגיטלית, בכל תקציב נתון (ואם אתם לא מאמינים תשאלו את יגאל בעצמו, שיש לו בעברו קילומטרז מכובד בהרכבת מערכות נפלאות מרכיבים צנועים יחסית) אנלוג טוב לא מחייב השקעה יותר גדולה מדיגיטל טוב. קראתי כמה סקירות של נמר על מוצרי פרו ג'קט לדוגמה שתמכו בגישה זו.
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
יא עיוני,

אז מה בכל זאת הקטע הה שהופך את חובבי האנלוג למושבעים? זה מתחיל במהירות והיכולת ליצר במה אחרת, הולוגרפית יות, משכנעת יותר ומסתיים בין היתר בתחושה של מוצר מוחשי שממש צריך להניח אותו בטקסיות על מנת לשמוע צליל. גם לקטע הזה שהוא מסתובב ושר יש מקום להתאהב בו. זה גם עשוי להשפיע על מה המוח שלנו מפענח. אבל לפני הכל, הצליל. גם יגאל סבו יעיד שפטיפון טוב הוא נטול תחרות. לפטיפונים שאינם טובים מספיק יש תחרות בהחלט.

החלק הטקסי הזה שכיף לך - הוא בדיוק החלק שלא כיף לי. אני רוצה מוזיקה, מיד. זה שזה הופך אותך למושבע זה אחלה, זה פשוט לא קשור, באף רמה לאיכות הסאונד.

אגב, משיחות שהיו לי בעבר עם יגאל, הוא תמיד העדיף דיגיטל *טוב* וטען שבמקרים שלא עשו רימאסטרינג טוב בדיגיטל, באמת היה יתרון לאנלוג - ודיגיטל טוב עושה את הדברים הטובים שיש באנלוג בלי הדברים הפחות טובים.

באנלוג יש באמת משהו מאוד ישיר וחודר, מרגישים את המחט עובדת (ממקום חיובי - מה שאתה קורא לו "נייטרלי"), אבל יש לו יותר בעיות מאשר היתרון הזה - קומפרסיה, חוסר ליניאריות (EQ קצת סותר דיוק, לא?) וכל זה מעבר לרעשים שלפעמים משגעים לי את המוח.

לפטיפון שלא מספיק טוב, כמו גם לדיגיטל שלא מספיק טוב - יש תחרות. גם לטובים ביותר מגזרת האנלוג, האייר פורס 1, וואלה - יש תחרות. תחזור אחורה ותקרא את הציטוט שנתתי. וזה מול הדיגיטל-סטרימר הזה שעולה, כולה, 12 אלף דולר.

אני למשל לא אוהב מנורות כי זה דורש טיפול ויש להם בעיה קשה להתמודד עם רמקולים מודרנים שלרוב אינם קלים לדחיפה. אבל כשזה עובד טוב זה סיפור אחר. האם זה יותר טוב מטרנזיסטור? בכמה פרמטרים כן - סאונדסטייג׳ למשל. אבל הטרנזיסטור של היום כבר מצליח לעשות כמה דברים שמאוד מקרבים אותו למנורות. האם זה בדיוק אותו הדבר? לא. האם זה מספק אותי? כן. הבעיה היא שבשביל שהוא יעשה את זה הוא גם יעלה בהתאם.

הממ. אז אתה אומר שאתה בוחר במודע תוצאה פחות טובה כי אתה לא מוכן לעשות את המאמץ עבור המנורות. קצת מוזר בשביל מישהו שמוכן להשקיע עוד עשרות אלפי שקלים על כבל ולאסוף תקליטים על ימין ועל שמאל, ולנקות ולהזיז - אבל לא להחליף מנורות אחת ל?

להשוות פטיפון בסיסי שמכוון על ידי חובבן לסטרימר היי אנד מושקע - לא פייר. גם מערכת ב-100,000 בשקלים לא מסדר לנו איזה היי אנד קיצוני. וכן, מערכת אנלוגית זה עסק יקר. אבל כשהיא מושקעת, איכותית, מכוונת היטב, ממוקמת היטב ועל המערכת הנכונה - וואו.

מה זה היי אנד קיצוני? מחיר? שטויות. היי אנד הוא לא מחיר, היי אנד הוא תוצאה. כשיש מספר פרמטרים אובייקטיבים בסאונד, זה הופך סאונד להיי אנד. היי אנד קיצוני הוא בכלל לא מושג. יש מושג אולטרה היי אנד - הוא מתייחס למחיר - לא לתוצאה. לא חסרות מערכות בערמות של כסף שלא נותנות תוצאה. שים לב, לא "מוזיקליות" - תוצאה. הכי תכלס שיש.

דיגיטל זה סיפור אחר. יחידה אחת, מקסימום שתיים והמחמירים עם 3 (שעון נפרד או ספק כוח), חבר למערכת - תדליק - תשמיע. טוב? אחלה, לא טוב - באסה, אין מה לעשות. אין זרוע שאפשר לכוון, אין התנגדות שאפשר לשנות. חבר ושדר וזה מה יש. אם נתפס קרוב למה שרצינו - ליגה, לא נתפס? הלאה. חלק מהאודיופילים רוצים קצת יותר. רוצים שליטה על התוצאה של המקור (מקור כן? ההתחלה - משם זה מתרחש). אנלוג לא רק מאפשר את זה, הוא גם יודע לעשות את זה בקלות, על כל מערכת וחלקם אפילו מאפשרים לכייל אותו לכמה תרחישים. בקיצור, אנלוג הוא כלי יותר מורכב, יותר מסורבל, יותר יקר (ברוב המקרים) אבל מה לעשות, בסוף כל כתבה על דיגיטל תקבלו איזה משפט כמו ״זה נשמע ממש כמו אנלוגי״. למה? כי משפט כמו ״וואו, הדיגיטל הזה נשמע דיגיטלי״ לא יבוא טוב בעין, למרות שהוא דיגיטלי. ושמעו קטע קטן. אנלוגי לא יכול לעולם להשמע דיגיטלי.

טיעון ה"זה נשמע אנלוגי" לא תופס - וזה פשוט - זה שהמונח המקובל הוא "אנלוגי", כי הוא היה כאן - לא הופך את הדיגיטל ללא טוב, פשוט לא למושג. בדיוק כמו "סבבה". אגב, עדיין לא קיבלתי תשובה - מתי, לעזאזל, אנלוג (או דיגיטל) הפך לרפרנס? זה שחזור וזה שחזור. רפרנס, בהכרח, הוא מציאות. אני עוזב רגע את העובדה שיש הרבה מאוד אודיופילים שבכלל לא הולכים להופעות - אני יודע שאתה הולך - וגם אני. לכן הרפרנס שלי, כשאני מאזין לציוד, הוא לא ראש לונדון דקה או האחרון של DCS, הוא כמה קרוב למציאות זה נשמע.


אנשים יוצאים מפרופורציות, משקיעים ערמות של זמן ומאמץ בשביל להוציא תוצאה מהאנלוג - וואלה, כשאני קונה מוצר - אני יודע איך הוא נשמע, ושהוא מתאים לי. לא מחפש להתחיל לתת פרשנויות לסאונד, להזיז, לקרב, לחמם, להרחיק, לדחוף, לבעוט, לחדד, לחדש, להוסיף או להוריד - אני קונה מוצר שהוא גם תוצאה.

ועכשיו לאוסול
הדיגיטל עשה מהפכה. יש כמה מוצרים שהייתי חי איתם בכייף. למרות זאת, זה עדיין לא זה. ואם לא אוהבים את ההתעסקות עם אנלוג, כמו שלא אוהבים התעסקות עם מנורות, זה גם בסדר גמור. אבל להציג את עליונות הדיגיטל רק בגלל שאין עצבים/תקציב/זמן לאנלוג - לא תופס...

לא כתוב בשום מקום שהדיגיטל מתעלה על אנלוג בגלל שאין עצבים/תקציב/זמן - מה שכן כתוב הוא שטוב לי להגיע הביתה, לשמוע מוזיקה מיידית. זה גם נשמע לי **פצצה**. בלי קשר לטכנולוגיה. אם כבר, אתה - בציטוט למעלה, כתבת שהמנורות נשמעות לך יותר טוב, אבל אין לך כוח להתמודד איתן, אז אתה מתפשר.
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
דעה אישית ידידי, לא יותר, לא פחות. האם אתה מתעלם מהעובדה שהיתרונות שאתה מדבר עליהם בדיגיטל נמצאים בציוד יקר ולא נגיש בהשוואה לאנלוג ?

אני מאוד מכבד את הדעה האישית שלך, אבל הדעה האישית בדיוק הפוכה משלך.
אני לא מתעלם מהעובדות האלו, אני פשוט לא יודע מתי הן הפכו לעובדות. מי קבע שהיתרונות שיש בדיגיטל נמצאים רק במחיר היקר ו"לא נגיש"? אנלוג במאות אלפי שקלים נגיש, אבל הדיגיטל כאילו לא? לא מובן לי.

נכון שגם בפטיפונים צריך להשקיע בשביל להשיג יותר רזולוציה מרשימה ושאר הפרמטרים אבל השיחזור של כלי הנגינה בצורה נכונה ומציאותית, כפי שכבר ציינתי, כן אפשר להשיג אם יודעים מה עושים מבלי להשקיע יותר מדי וזה כל היופי מבחינתי בעולם האנלוג.

שוב, לאוזניי מי, אוזנייך ועוד רבים אחרים שחושבים כמוך? סבבה, יש גם אנשים שחושבים בדיוק הפוך. אני ביניהם. אגב, דיגיטל זול יכול להישמע *אדיר* - ממש לא מקבל את האקסיומה. יש פה שתי הנחות מוצא שאני לא מקבל ולא מסכים איתן - במחירים זולים האנלוג טוב יותר, במחירים יקרים מאוד טוב יותר. מי אמר?!

הכל נשמע יותר מהנה, לא מעייף וגורם לך להתרכז במוזיקה במקום בלחפש את השלט ולהעביר טראקים ב5 שניות כל 5 שניות.

שוב, דעה אישית.
אגב, אני שומע מוזיקה. טראקים שלמים, אלבומים שלמים, שעות שלמות. אפילו לא צריך לקום מהספה כדי לטעון את האלבום הבא.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
378
נקודות
83
לא קרה שום דבר משמעותי באנלוג במשך 40 שנה למעט המחירים הפלצניים.

בדיגיטל כן.

מנסיוני הדל, דיגיטל טוב נשמע לא פחות טוב מאנלוג טוב ובד"כ עולה הרבה פחות.

מי שנמצע כאן ובעל סט אפ אנלוגי מושקע, די הזניח את התחום הדיגיטלי. ומי שלא הזניח, אז הסט אפ הדיגיטלי שלו, עולה רבע מהסט אפ האנלוגי, במקרה הטוב. אצלי, זה ההיפך. הסט אפ הדיגיטלי יקר הרבה יותר מהאנלוגי. ומה לעשות, גם נשמע טוב יותר, ברוב המקרים, לאזניי הערלות.

מאחר ורוב חובבי הדיגטל ברחו כבר מהאתר עקב מסעות הצלב, מציע להפסיק כאן שהמעט שנותרו לא יברחו גם :).

לילה טוב!
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור