היי דן, בוקר טוב,
לפני שאני מודד אני משמיע את תחילת סימפוניה שלישית של מהלר בביצוע פסטיבל לוצרן עם קלדיו אבאדו, ניתן למצא גם ה YOUTUBE אני משתמש ב RIP BLURAY אוריגינלי
.כבר מהמצילות והאימפקט של תוף סימפוני גדול אני יכול לדעת איך תראה המדידה ומה לצפות בעיקר בזמן דעיכה של תדרים נמוכים.
בפרק השלישי יש ווקאלי של זמרת ומקהלת ילדים שנותנת הערכה שלי למידת הצורמנות של השילוב של חדר ומערכת.
אין מצב שחדר שנימדד טוב, SPL FLAT וללא גלים עומדים ישמע טוב לטעמי ללא כיול נוסף ב RC
גם חדר שנימדד טוב, עדיין צריך לעשות כיול נוסף על סמך הקלטות נבחרות, ב RC כדי שהאיזון בין גבוהים מיד ובס יהיה לטעמי.
השלב האחרון זה כיול על פי טעמו של בעל החדר. אם לדוגמה כל מה שהוא שומע זה ג'אז ומאוד חשוב לו לשמוע חזק את המצילות של מערכת התופים, כוון כך את הRC. ברור שבכיול כזה עם גבוהים בולטים אם תשמע לדוגמה מהקהלה קלסית עם זמרת סופרן וזמר טנור הם ישמעו צורמניים.
אבל השאיפה היא שבעל החדר יהיה מרוצה ולכן אני מכייל לטעמו.
שורה תחתונה, כל מדידה תקינה שאשלח לך לפני כיול סופי עם הקלטות נבחרות בהגדרה שלי לא נישמע טוב לטעמי, בו אני שואף להיות כמה שאפשר לאולם קונצרטים שבו כלים אקוסטיים נשמעים טיבעי, ללא הגברה. מאחר וניגנתי בעברי בתזמורת ואני הולך לקונצרטים קלסיים אני מכיר היטב כיצד הם אמורים להשמעה.
אבל השאיפה היא שבעל החדר יהיה מרוצה ולכן אני מכייל לטעמו.