קח, תלמד קצת על הסאונד של ציוד משנות השבעים
והנה תמצית ההבדל, כשאני רואה למבורגיני קונטאש, לנצ'יה סטראטוס, פרארי GTO ואחרות, אני רואה מכוניות ספורט ותפארת יצירה מוטורית. אתה בודק את התאריך בסלולרי, מציץ לכיוון ב.מ.וו מודל 2020 וקובע שהראשונות נופלות תחת ההגדרה "פחנוע".ההבדל בינינו - רק אחד מאתנו מנסה להשלות את עצמו בכינוי מוצרים מ level מסוים בתואר של מוצרים מ level אחר.
גדלתי בשנות ה70 (been there done that) ואני מכיר מה ניתן לקבל מחלק מציוד האודיו מאותם השנים, ההנדסה, חלק מהתאוריות, החומרים ועוד הרבה דברים התקדמו מאז...
והנה תמצית ההבדל, כשאני רואה למבורגיני קונטאש, לנצ'יה סטראטוס, פרארי GTO ואחרות, אני רואה מכוניות ספורט ותפארת יצירה מוטורית. אתה בודק את התאריך בסלולרי, מציץ לכיוון ב.מ.וו מודל 2020 וקובע שהראשונות נופלות תחת ההגדרה "פחנוע".
אני מבין בדיוק את ההבדל ועדיין זה לא גורע מהקונטש במאום. מעבר לזה, אם נישאר בעולם הרכב, היתה לה השוואה בין טויוטה קאמרי מודרנית וקורבט ישנה. הטויוטה הינה רכב מוצלח חותר בכל פרמטר, כולל בזמני מסלול. ועדיין, קאמרי אינה ולא תהיה רכב ספורט או מרגש והקורבט עדיין רכב ספורט ומרגשת לנהיגה.כאחד שנהג בקונטש, רכב מדהים לזמנו, שים אותו ליד רכב ספורט מודרני ולא תאמין כמה גם תעשייה שמרנית כמו תעשיית הרכב התקדמה, זו פשוט תהיה השוואה מביכה, באודיו הדברים אינם שונים.
האשליה נמשכת עד לרגע בו היא נפגשת עם המציאות.
אני מבין בדיוק את ההבדל ועדיין זה לא גורע מהקונטש במאום. מעבר לזה, אם נישאר בעולם הרכב, היתה לה השוואה בין טויוטה קאמרי מודרנית וקורבט ישנה. הטויוטה הינה רכב מוצלח חותר בכל פרמטר, כולל בזמני מסלול. ועדיין, קאמרי אינה ולא תהיה רכב ספורט או מרגש והקורבט עדיין רכב ספורט ומרגשת לנהיגה.
עכשיו, בשונה מהתשתיות שהתקדמו גם הן, אנשים עדיין נהנים ממוסיקה שלא עברה remastering וגם בגלל זה חלקם עדיין מעדיפים לשמוע אותה בציוד (עם צליל) וינטאג' מתוך ידיעה והבנה ברורה שבציוד Hi Fi היא לא תישמע טוב יותר ולא תישמע כמו שמהנדס הצליל שמע אותה במיקס.
כמו שאנשים פינטזו ועדיין (תבדוק חובבי רכב ואספנות) על מכוניות העל של פעם מאחר ולא נס ליחן, אני מכיר לא מעט אנשים שעדיין מפנטזים על זוג אוזניות HD600 ואחרות משנות השמונים והתשעים בבחינת - השמיעה שלהם לא השתפרה מאז ואז זה היה הטופ שבטופ מבחינתם.
חבל לזלזל בכך.
אז זהו שלא, אתה משווה רכב ספורט מודרני לקונטש. אתה משווה משהו שלא טרחת אפילו לתת לו שם לאייקון.שוב אתה משווה תפוחים לתפוזים או במקרה זה, רכב ספורט לרכב משפחתי
כשזו תפיסת עולמך לא פלא שציוד בינוני נתפס בעיניך כטופ, פשוט אין לך השוואה לציוד עלית מודרני.
נסה להיות עקבי בטיעונים שאתה מעלה, אחרי הכול אתה ואחרים מהללים ציוד סיני על פני ציוד נחשב בשל השימוש בשבבים מודרניים.
יקירי, גם תולעת החיה בתוך כרוב בטוחה שהיא מחזיקה את אלוהים בביצים, אחרי הכול התולעת מוקפת בכרוב מכול כיוון, מה שהתולעת אינה יודעת, חוץ מכרוב בגינה גדלים ירקות אחרים - טעימים יותר.
אז זהו שלא, אתה משווה רכב ספורט מודרני לקונטש. אתה משווה משהו שלא טרחת אפילו לתת לו שם לאייקון.
תחשוב על זה רגע לפני שאת זורק את המילה בינוניות בכזה ביטחון עצמי. לא פלא שציוד עם תגי מחיר מופצצים ואמירות שקריות במקרה הרע או מוגזמות בעליל במקרה הטוב שמדידות בלתי תלויות מוכיחות זאת לגביו "עושה לך את זה" בעוד שציוד שאתה סנוב מכדי לצאת מהכלא הפסיכולוגי שלך ולהקשיב לו ברצינות מושלך אחר זלזול הצידה.
הרגע עשית את זה בעצמך כשלמרות שטויוטה קאמרי הביסה קורבט על המסלול, החלטת על דעת עצמך שהמבחן של שני רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית על מסלול אספלט זאת השוואה בין תפוחים ותפוזים. אוקיי, אז לשיטתך המערכת והאוזניות שבסקופ שלך אינם ברי השוואה לשום דבר אחר מאחר והם לא ציוד לשמיעת מוסיקה אלא לאוננות עצמית. נשמח אם תשמור את הערותיך בעתיד לסקופ הספציפי הזה בזמן שאחרים מדברים על מוסיקה
לא לגמרי מדויק, מכוניות מודרניות כבדות הרבה יותר, מרוסנות הרבה יותר בשל תקני זיהום אויר ובטיחות מכבידים שמכוניות ישנות לא הכירו. והפיזיקה, מה לעשות, לא מתקדמת, גם לא נסוגה, היא פשוט נשארת קבועה על חוקיה המיושנים. והיא, המרשעת, קובעת יותר מכל את מידת ההנאה שאפשר להפיק מנהיגה ספורטיבית. נהגתי על לא מעט מכוניות, חלקן נחשבות להפליא, אף לא אחת מהן ידעה להעניק את הכיף שנתנה לי לדוגמה מיני קופר מקורית, קלילונת ומהנה בטירוף, אי שם לפני שלושים שנה פלוס. לא עושה אנאלוגיה לאודיו, גם אם אפשר, כן חושב שמה שמאפיין את התחום הזה, כמו כל תחום אחר אגב, הוא שאין כללי אצבע עליהם ניתן לבנות משהו. יש דברים ישנים שנשמעים טוב מחדשים, זולים שנשמעים טוב מיקרים והסיפורים על קידמה שחלקם כמובן נכונים, גם הם חלק מיחצנות של יצרנים שצריכים להסביר לי למה הם רוצים כל כך הרבה כסף.כאחד שנהג בקונטש, רכב מדהים לזמנו, שים אותו ליד רכב ספורט מודרני ולא תאמין כמה גם תעשייה שמרנית כמו תעשיית הרכב התקדמה, זו פשוט תהיה השוואה מביכה, באודיו הדברים אינם שונים.
האשליה נמשכת עד לרגע בו היא נפגשת עם המציאות.
השוואה לרכבים היא לא נכונה בכלל - אם הייתי יכול לבחור בין פורשה 911 חדשה ומאוד טכנולוגית לבין 911/993 הייתי בוחר ב - 993 בלי להסס בכלל ורק מאחת מהסיבות שמחשוב ברכב כזה לא מעניין אותי במיל
שלא נדבר ש - 993 יקרה בהרבה מדגמי 911 חדשים ממנה בהרבה
אז זהו שאני עדיין משחק רטרו ועדיין נהנה מאד מסרטים ישנים בש"ל, צבע רע ואיכות תמונה נוראית.אתה שוב עושה סלט, אין קשר בין נוסטלגיה לביצועים או לכך ששתי רכבים משתמשים במנוע בערה פנימי להיותם שייכים לקבוצות שונות.
קח משחק מחשב משנות ה 80 , הזיכרון שלך יאמר שהיה מלהיב, ניסיון לשחק בו היום ילמד אותך, מה שהיה state of art לפני מספר שנים רחוק מלהיות כזה בהווה.
באנומליה למוסיקה, ניקח הקלטה מהעבר, כזו שהוקלטה על ציוד שהיום רחוק מלהיחשב ל state of art ונשווה למשחק מחשב.
עכשיו נניח והמשחק המדובר היה יכול לרוץ על פלטפורמה חדשה כמו שקורה במשחקי pc, המשחק היה מרוויח חלק מביצועי pc חדש כמו זיכרון ומעבד מהירים יותר. בדומה, ציוד אודיו מודרני מסוגל להפיק יותר גם מהקלטה ישנה מאשר מה שתקבל מציוד וינטאג.
תגיד, אתה מתמצא גם בשוקולד בלגי איכותי ?
תגיד, אתה מתמצא גם בשוקולד בלגי איכותי ?
בעיניני סטריאו אני מסכים עם גיא. ההיי אנד הנוכחי נותן תוצאה טובה יותר.השוואה לרכבים היא לא נכונה בכלל - אם הייתי יכול לבחור בין פורשה 911 חדשה ומאוד טכנולוגית לבין 911/993 הייתי בוחר ב - 993 בלי להסס בכלל ורק מאחת מהסיבות שמחשוב ברכב כזה לא מעניין אותי במיל
שלא נדבר ש - 993 יקרה בהרבה מדגמי 911 חדשים ממנה בהרבה
הייתי עם 996 מדהימה ועד היום זה נושא כאוב שהייתי צריך למכור כי חזרנו לארץבעיניני סטריאו אני מסכים עם גיא. ההיי אנד הנוכחי נותן תוצאה טובה יותר.
לגבי מכוניות... חלום שלי בירוק זית 911 מודל 77 של הבלשית סאגה, מעדיף אותה אצלי בחניה לסופי שבוע על פני 911 עדכנית (סדרה שווה the
bridge).
צפה בקובץ המצורף 54538
בעיניני סטריאו אני מסכים עם גיא. ההיי אנד הנוכחי נותן תוצאה טובה יותר.
לגבי מכוניות... חלום שלי בירוק זית 911 מודל 77 של הבלשית סאגה, מעדיף אותה אצלי בחניה לסופי שבוע על פני 911 עדכנית (סדרה שווה the
bridge).
צפה בקובץ המצורף 54538
לא לגמרי מדויק, מכוניות מודרניות כבדות הרבה יותר, מרוסנות הרבה יותר בשל תקני זיהום אויר ובטיחות מכבידים שמכוניות ישנות לא הכירו. והפיזיקה, מה לעשות, לא מתקדמת, גם לא נסוגה, היא פשוט נשארת קבועה על חוקיה המיושנים. והיא, המרשעת, קובעת יותר מכל את מידת ההנאה שאפשר להפיק מנהיגה ספורטיבית. נהגתי על לא מעט מכוניות, חלקן נחשבות להפליא, אף לא אחת מהן ידעה להעניק את הכיף שנתנה לי לדוגמה מיני קופר מקורית, קלילונת ומהנה בטירוף, אי שם לפני שלושים שנה פלוס. לא עושה אנאלוגיה לאודיו, גם אם אפשר, כן חושב שמה שמאפיין את התחום הזה, כמו כל תחום אחר אגב, הוא שאין כללי אצבע עליהם ניתן לבנות משהו. יש דברים ישנים שנשמעים טוב מחדשים, זולים שנשמעים טוב מיקרים והסיפורים על קידמה שחלקם כמובן נכונים, גם הם חלק מיחצנות של יצרנים שצריכים להסביר לי למה הם רוצים כל כך הרבה כסף.
איי איי ייאי...מיני קופר מקורית
אז זהו שאני עדיין משחק רטרו ועדיין נהנה מאד מסרטים ישנים בש"ל, צבע רע ואיכות תמונה נוראית.
מה לעשות שהחיים הם לא דמו טכנולוגי, הם הרבה ריגוש שדברים סטריליים מתקשים לספק. איך אמר מישהו איפשהו, זה כמו סקס עם אישה יפהפיה שאין לה ריח.
לגבי ציוד איכותי וחדיש, הוא גם מגביר את השיט אין, שיט אאוט ובמקום להחמיא למוסיקה הוא הורס את ההנאה.