shema56
אוהב את התחום
- הודעות
- 160
- מעורבות
- 10
- נקודות
- 18
https://www.digitaltrends.com/home-theater/tidal-adds-hi-res-lossless-flac/. כפי הנראה יחל באוגוסט
על הנייר כן, זה פשוט יותר רוחב פס למידע.מה זה אומר,שאיכות השמע תיהיה איכותית יותר ממה ששמענו עד היום ?
לא רק זה, אלא גם זה ש-MQA הוא lossy -- יש טענה שהוא אפילו מקטין את עומק הביטים מ-24 ל-17, מעבר לבעיות הנוספות -- וגם דורש decoder כדי לקבל את המיטב.על הנייר כן, זה פשוט יותר רוחב פס למידע.
FLAC tracks up 192kHz
היום Tidal מסטרים Flac עד 48khz
לא חושב שזאת הסיבה.זה אומר שהם סוף סוף הבינו מדוע רוב המאזינים הרציניים בחר בקובוז (לפחות בגיאוגרפיה שלי). כמעט כל חנות אודיו רצינית כאן מדגימה עם קובוז ולא עם טיידל.
אני חושב שזו הסיבה לכך ש:לא חושב שזאת הסיבה.
MQA פושטת רגל.
לא מדובר בהחלפת כל קבצי ה-MQA בקבצי 24/192 lossless, סך הכל רוב קבצי ה-hi-res הם ברזולוציות נמוכות יותר, כמו 24/96, 24/88.2, 16/88.2, 24/44.1, וכד'.Flac 192khz הם קבצים כבדים ו Tidal הרי זמינה בכל העולם משמע שהיא תיצטרך להגדיל את התשתית שלה (עוד שרתים) כדי שתוכל לעמוד בעומס. לכן היא הגבילה את עצמה בקבצי כFlac 48khz וקבצי MQA שמתיימרים להיות bit perfect על אף שהם דחוסים.
MQA פותח בתקופה שרוחב הפס היה מוגבל, ורוב הסטרימינג היה ב-mp3 ברזולוציה נמוכה, וגם זה בקושי. אבל כיום לרוב הלקוחות אין שום בעיה להזרים 24/192 FLAC, וגם באותו תקציב נתון, אתרי הסטרימינג יכולים לקבל שרתים חזקים יותר ושטחי אחסון גדולים יותר.ככל שהעולם מתקדם תכנולוגית, משתנים עיקריים שאולי גרמו למהלך:
- MQA פושטת רגל.
- תשתית סיבים לכל בית.
- שרתים חזקים ביחס לעלות.
כדי לבדוק אם יש שינוי באיכות, יש צורך לעשות השוואות מידיות, קובץ ישן לעומת חדש תוך שניות, לאחר השוואת ווליומים מדוייקת, וכך לכל קובץ בנפרד.יש קאץ׳ קטן בשינוי הצפוי: ברגע שבוחרים באופציית הmax הסטרימינג יהיה hi res flac או mqx בהתאם למה שיש על השרת שלהם. רק בעלי ממיר mqx שיש לו חיווי על mqa ידעו אם אכן הקובץ הוא mqa או flac. אבל עם הזמן קבצי mqa יעלמו. מעניין יהיה לשמוע אם אכן יהיה שינוי באיכות.
קשה להאמין שישאר כך. מי שדיווח על זה משתמש בגרסת בטא לנסיון ולא בגרסה רשמית שתהיה זמינה.יש קאץ׳ קטן בשינוי הצפוי: ברגע שבוחרים באופציית הmax הסטרימינג יהיה hi res flac או mqx בהתאם למה שיש על השרת שלהם. רק בעלי ממיר mqx שיש לו חיווי על mqa ידעו אם אכן הקובץ הוא mqa או flac. אבל עם הזמן קבצי mqa יעלמו. מעניין יהיה לשמוע אם אכן יהיה שינוי באיכות.
אולי הם יעלו שני סוגים של קבצים ואז תוכל לעשות השוואה מיידית. כן ניתן להשוות גם לאחר זמן ארוך אם אתה מתמקד ממש על קטע קטן ומנתח אותו שוב ושוב ורושם לעצמך בראש מה שמעת בדיוק. למשל האם הצלי היה מתכתי ממש כפי שצריך להיות וכדומה.כדי לבדוק אם יש שינוי באיכות, יש צורך לעשות השוואות מידיות, קובץ ישן לעומת חדש תוך שניות, לאחר השוואת ווליומים מדוייקת, וכך לכל קובץ בנפרד.
להשוואת קובץ חדש לזיכרון הלא משמעותי של קובץ ישן אין הרבה משמעות.
כזכור, זיכרון צלילי הוא מאוד קצר מועד, ברמה של שניות, ומעבר לזה זוכרים רק את מה שאמרנו לעצמנו על הצליל או על החוויה, או לכל היותר משהו מהחוויה עצמה, אבל בכל מקרה לא את הצליל עצמו.
אם יהיו שני קבצים של אותה הקלטה, אז:אולי הם יעלו שני סוגים של קבצים ואז תוכל לעשות השוואה מיידית. כן ניתן להשוות גם לאחר זמן ארוך אם אתה מתמקד ממש על קטע קטן ומנתח אותו שוב ושוב ורושם לעצמך בראש מה שמעת בדיוק. למשל האם הצלי היה מתכתי ממש כפי שצריך להיות וכדומה.
לא מצליח להתחבר לקביעה הזאת ומבחינתי היא על פניו פשוט לא נכונה! את הקול של אשתך אתה זוכר מצויין! את הצליל של פסנתר גם, סקסופון, גיטרה, גיטרה אקוסטית או קלאסית, את ההבדל בין פסנתר חשמלי לאקוסטי קל לזהות, בין סטנווי לבוזנדורפר גם לא קשה, ..כזכור, זיכרון צלילי הוא מאוד קצר מועד, ברמה של שניות, ומעבר לזה זוכרים רק את מה שאמרנו לעצמנו על הצליל או על החוויה, או לכל היותר משהו מהחוויה עצמה, אבל בכל מקרה לא את הצליל עצמו.
ברור שהקביעה לא נכונה עבור הדוגמאות הגסות -- במשמעות של בנוי מחלקים גדולים, כמו מלח גס, לא במשמעות של לא מנומס או מגעיל -- והלא רלוונטיות ולא קשורות לנושא שאותן הבאת.לא מצליח להתחבר לקביעה הזאת ומבחינתי היא על פניו פשוט לא נכונה! את הקול של אשתך אתה זוכר מצויין! את הצליל של פסנתר גם, סקסופון, גיטרה, גיטרה אקוסטית או קלאסית, את ההבדל בין פסנתר חשמלי לאקוסטי קל לזהות, בין סטנווי לבוזנדורפר גם לא קשה, ..
ואז אנחנו נכנסים לדקויות במערכת סטריאו, השוואה בין שני רכיבים: ככל שההבדל בין A ל B קטנים יותר צריך שוב, בדיוק כמו שמתאימים משקפיים אצל אופטומטריסט ולפעמים ההבדל חד וברור. לפעמים אתה הולך לשמוע אצל חבר אלבום שאתה מכיר מצויין ופתאום שומע איזשהו פרט או ניואנס שלא זכור לך ששמעת בבית, כשתחזור הביתה תזכור (או לפחות אני ככה) את הפרט ששמעת ותחפש אותו בהקלטה…
אז יש פרטים שמהר מאוד נשכחים ויש כאלה שלא, יש אנשים עם זיכרון קצר מועד מצויין וניסיון בהאזנה למערכות שיודעים לסמן בראש פרטים ולזכור אותם על מנת להשוות.
הקביעה שזיכרון שמיעתי היא קצרת מועד לכמה שניות לדעתי ומהניסיון שלי פשוט לא נכונה, או לא נכונה בהמון מקרים.
אתה יכול לשאול את עצמך מה שאתה רוצה, אבל לא תקבל מעצמך תשובה שבאמת קשורה להבדלי איכות בין הפורמטים (בהנחה שהם קטנים ומאותו [רה]מאסטר) או למשהו שקשור למציאות, אלא רק להטיות שלך.אולי שווה לשרשור חדש. לדעתי את איכות הסאונד אפשר בעיקר לשמוע ולהרגיש, במובן הריגוש שהוא מעורר, כאשר שומעים ווקלס. המוח האנושי מתמחה בעיקר בקולות אדם (כמו יכולת זיהוי פרצופים כשמדובר בראייה), ולכן הכי נכון זה לשאול את עצמך עד כמה קולות האדם נשמעים אותנטים ומרגשים.
מסכים איתך לגבי התדרים הגבוהים וקבצי hi res. דיברתי באופן כללי על איכות סאונד.אתה יכול לשאול את עצמך מה שאתה רוצה, אבל לא תקבל מעצמך תשובה שבאמת קשורה להבדלי איכות בין הפורמטים (בהנחה שהם קטנים ומאותו [רה]מאסטר) או למשהו שקשור למציאות, אלא רק להטיות שלך.
אם ההבדל הוא ברמה הרגילה שבין פורמאטים ששניהם hi-res, מדובר בתדרים מעל 20kHz ומתחת למינוס 90dB, רוב הסיכויים שלא תבחין בהם אפילו בהשוואה מיידית של קטעים קצרים, אז באמת נדמה לך שיהיה הבדל בריגוש עקב ההבדלים האלה? (בניגוד להבדלים שבראש שלך, שיכולים להיות ענקיים ומהותיים, אבל זה לא קשור למציאות)
אני לא מבין -- המצב המדובר הוא של שני מקורות סאונד מאותו [רי]מאסטר, נגיד אחד ב-MQA של 20/48 והשני ב-24/96.מסכים איתך לגבי התדרים הגבוהים וקבצי hi res. דיברתי באופן כללי על איכות סאונד.