TAD CE1


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
אז מה עדיף, קח סנאריו אופייני שדיי כולנו עברנו פה: תיקח דף ועט: הוצאתי X על רמקולים כי ..., עכשיו אני הולך להוציא Y על הגברה ומקור, Z על כבלים ומעמד וזה לא ייגמר שם, בסוף אני הולך להוציא שוב X +- על רמקולים כי .... ובסך הכל מלכתחילה רציתי רק להחליף רמקולים.
לא מדובר פה על אלף פה אלף שם, אתה יודע על איזה סכומים אנחנו מדברים פה. מנטרה קבועה או לא, צריך לעשות חושבים מאה פעם לפני כל מהלך אחרת ההבדל בין ליפול פה חזק הוא דק מאוד.
אני הייתי עושה פאווז לרגע, ריסט, שינוי מסלול מחדש, או שתתחיל להחליף הכל טוב זה כיף להתנסות עם ציודים (רק שזה הפסד כספי בלתי מבוטל).
את הטלוויזיה, המקרר, הפטיפון ועוד כמה דברים לא זולים בדקת קודם בבית?

זה העולם היום, לא רק בישראל. אי אפשר לבדוק כל מוצר אצלך בבית ממגוון סיבות שונות, החל מנדירות מוצר, רגישותו לטלטול, אי זמינות ועוד...

עכשיו, או שתשלים עם העובדה הנ"ל, או תישאר לנצח עם הקיים, או שפשוט תשנמך למוצרים שכן ניתן לבדוק אצלך.

אבל לטרחן מנטרה שלא יכולה להתקיים במציאות של 2023 (בישראל וברוב העולם) זה מיותר.

מדובר ברמקול שרחוק מלסיים תהליך של ברייק לכן הספקולציות והתחזיות העגמומיות מיותרות.
 

נערך לאחרונה ב:

Tamir159

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
34
נקודות
18
הכל עיניין של גישה בחיים.
בחרנו תחביב להינות ממנו.
בהחלט כדאי להימנע מהחלטות אימפולסיביות וסתם לבזבז כסף. אבל לא תמיד אפשר לבדוק כל דבר בבית. הסלון שלי לעולם לא יהיה החלל האקוסטי האופטימלי. זה מרחב שמשפחה גרה וחיה בו.
יחד עם זאת, התלבטתי מספיק זמן על רמקולים. קבלתי החלטה. החלטה בידיעה שהשלב הבא יכלול גם שידרוג ההגברה. אני מניח שאשיג תוצאה טובה מספיק שאהנה ממנה. גם עכשיו עם ההגברה הנוכחית, ברייק לא ברייק, זה נשמע מעולה. המורה לשפר עוד קצת.
ברור שיכולתי להישאר גם עם הספנדור.
שום דבר לא היה קורה לי.
בטח גם הייתי ממשיך להינות ממוסיקה.
אבל זה תחביב.
מגיע לנו להינות ממנו.
בחרתי תאד. נגיע גם להגברה.
אמשיך לעדכן;)
ולא אמרתם כלום על אזוטריק;).. אחד החדרים שיותר נהנתי מהם במינכן.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
525
נקודות
113
את הטלוויזיה, המקרר, הפטיפון ועוד כמה דברים לא זולים בדקת קודם בבית?

זה העולם היום, לא רק בישראל. אי אפשר לבדוק כל מוצר אצלך בבית ממגוון סיבות שונות, החל מנדירות מוצר, רגישותו לטלטול, אי זמינות ועוד...

עכשיו, או שתשלים עם העובדה הנ"ל, או תישאר לנצח עם הקיים, או שפשוט תשנמך למוצרים שכן ניתן לבדוק אצלך.

אבל לטרחן מנטרה שלא יכולה להתקיים במציאות של 2023 )בישראל וברוב העולם( זה מיותר.

מדובר ברמקול שרחוקים מלסיים תהליך של ברייק לכן הספקולציות והתחזיות העגמומיות מיותרות.
טלויזיה מקרר ומכונת כביסה הם לא תחביב (שלי )אז הם לא מעניינים (אותי) מבחינתי אין מה לבדוק קונה מה שבמבצע כשמתקלקל מעיף ומביא חדש. סטריאו מעניין אותי אז אני בודק קורא חוקר הולך מביא מנסה קונה מוכר עד שמגיע לתוצאה, כל עוד זה ציוד בכמה אלפים מנסים למזער סיכונים, אפשר ליפול פה ושם, גם כואב מנגד מזה רק למדים אבל היי רמקול יקר זה כבר סיפור אחר,
אז מה אתה אומר לקנות רמקול ב 100 אלף ככה בהתבסס על הימור ועל ביקורות, להמתין חצי שנה לברייק ולקוות לטוב זו הדרך אם לא הולך אז להחליף את כל השרשרת ?
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
טלויזיה מקרר ומכונת כביסה הם לא תחביב (שלי )אז הם לא מעניינים (אותי) מבחינתי אין מה לבדוק קונה מה שבמבצע כשמתקלקל מעיף ומביא חדש. סטריאו מעניין אותי אז אני בודק קורא חוקר הולך מביא מנסה קונה מוכר עד שמגיע לתוצאה, כל עוד זה ציוד בכמה אלפים מנסים למזער סיכונים, אפשר ליפול פה ושם, גם כואב מנגד מזה רק למדים אבל היי רמקול יקר זה כבר סיפור אחר,
אז מה אתה אומר לקנות רמקול ב 100 אלף ככה בהתבסס על הימור ועל ביקורות, להמתין חצי שנה לברייק ולקוות לטוב זו הדרך אם לא הולך אז להחליף את כל השרשרת ?
בחיים מהמרים כל היום, כשאתה נכנס לרכב אתה מהמר שתגיע בשלום ליעד, כשאתה חוצה מעבר חציה אתה מהמר שתגיע לצד השני בשלום, כשאתה נכנס למסעדה שלא הכרת, כשאתה שותה משקה לא מוכר.

ֿֿבקיצור החיים הם הימור אחד גדול.
ֿיש דרכים לצמצם סיכונים, פעם זה ע״י נתונים, פעם זה ע״י חוות דעת של אחרים, גם אז אין 100%.

שוב, אתה חושב שבאודיו ״סיכנת כסף״, את הדירה/בית שרכשת במיליונים, בדקת?, מבטיח לך שרכשת מוצר עם ליקויים….ושילמת מיליונים!

ֿנדמה לי שיש ברשותך מקור אנלוגי, אם אני צודק, אשמח שתשתף אותנו בבחינה שעשית לאותו מקור ולציוד הנלווה אצלך בבית לפני שרכשת.

תמיר אני או אחרים רוכשים לפעמים מוצרים שאין זמינות להאזין להם בבית, זו המציאות בארץ וברוב העולם כשרוצים מערכת שלא נמכרת בבסט ביי. עכשיו או שתקבל את העובדה הזו או שתעבור תחביב.
לי לפחות די נמאס לראות את השתלחויות ללא ביסוס על כך שנרכשו מוצרים להאזנה בבית, זכותו של כל אחד לעשות כרצונו בכספו מבלי שזרים יכנסו לכיס או לבחירה שעשה כל אחד.

ֿֿ
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,499
מעורבות
401
נקודות
83
תתחדש תמיר לאחר הברייק קופץ אליך :כל-הכבוד:
עד היום אני עדיין משחק עם הכיווניות של הרמקולים. דווקא בזמן האחרון לאחר ששמעת אצלי פתחתי אותם כמעט ל 90 מעלות והבמה גדלה מאוד. זה תלוי מאוד גם בחלל ומרחקי הישיבה, החזרים מהקירות וכו'. ראיתי גם את ההמלצה של טאד לגבי ההעמדה שלהם אבל ההמלצות שלהם מתייחסות לחדר אידיאלי שאין כמעט לאף אחד מאיתנו.
 

Tamir159

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
34
נקודות
18
אפי תודה.
אתה יותר ממוזמן.
אני גם בטוח שתביא אתך כמה תובנות שיביאו לשיפור הסאונד אצלי.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,578
מעורבות
237
נקודות
63
הי תמיר, מכיר את המצב בו אתה נמצא היטב. עברתי אותו עם מדפי די גדול-WILSON AUDIO CUBB 1.
הייתי די נחוש להטמיע אותו בביתי(שים לב למינוח) אבל כל מאמצי עלו בתוהו עם ארבעה הגברות שונות שכל אחת שונה מחברתה.
קלאס D , מנורות קלאס A, טרזיסטור A/B, טרנזיסטור קלאס A. גם עם הרבה סוגי כבילה. גם לחשמל וגם אינטרקונקטים וכבלי רמקול שונים.
הסלון שלי-4*5 מטר הפתוח מצד אחד למטבח של עוד 3*4 מטר.
לאחר 3 שנים של ניסוי וטעיה וגם תהיה ,הבנתי שטעיתי בכך שהבאתי אותם והם לא היו אמורים להגיע אליי מלכתחילה.
לפי הנתונים של הרמקול אותו רכשת וגם לאחר קריאת סקירה ונתונים אני בספק גדול באם תוכל להשאיר אותו אצלך שכן אתה צריך הגברה יקרה מאוד ואיכותית להחריד, גם גודל פיזי וגם עלות מוגזמת על מנת שאיך שהוא , הוא ינגן בצורה מיטבית.
נכון ששמעת אותו בתערוכה בחו"ל ואהבת, אך השינוי אותו עשית הוא דרסטי ביותר כאשר אתה רגיל לתוצאה אחרת לחלוטין מהרמקול החדש שרכשת. אם אפשר להקביל מעולם הרכב- עברת מג'יפ האמר לאיביזה ספורטיבית כאשר אתה מחפש כרגע את המקום והנוחות והכוח שהיה לך מקודם, נכון שהתגובות מהירות יותר אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
אתה צריך הגברה של 300W לפחות עם טונאליות חמה ואיכות גבוהה מאוד. אנחנו בטרטוריה של הגברות שהן מעל 100,000 ש"ח.
נכון שהרמקול גם יקר אך האם אתה חושב שכל תנאי הסף שהרמקול הזה מציב מצדיקים את מחירו הגבוה?
שים לב לגרף ההתנגדות של הרמקול-הקו הסולידי בגרף המדידה- מכאן אני חושב על ההגברה המאוד חזקה מבחינת זרם.
אתה חייב להבין שיש הרבה הגברות מנומסות שמתהדרות בהספקים של 200W אך הן לא יעבדו עם הרמקול הזה.
אני הייתי מצמצם החיפוש לאקיופייז רציני או קרל מהסדרות הישנות יותר עם טונאליות יותר חמימה-אתה לא רוצה שהרמקול יגרש אותך מהסלון;)
 

Tamir159

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
34
נקודות
18
תודה רונן.
אהבתי את התייחסות שלך, שגם כתובה כהלכה:)
לא אתן לרמקול לגרש אותי מהסלון;) מנגד גם לא ארצה לגרש אותו.
אם אדרש לכך ואחרי תהליך הבשלה מתאים (בסוף הוא מגיע..), אשקיע בהגברה.
אני מבין שזה לא רק הוואטים וצריך את המשהו שמעבר.
אני יודע שמנורות זה לא יהיה. אולי גם כי פחות מתאים לרמקול, בטוח פחות מתאים לי:) (התעסקות וכו׳, מעדיף חבר ושכח).
תוהה באמת מה הכיוון הנכון (עוד לפני הניסוי וטעיה).
במדרג של מה בא לי.. (או במילים אחרות, מה עושה לי את זה..).
הגברה אמיצה קלאס איי, 50 וואט וצפונה.
הגברה שרירית A/B
הגברה קלאס D (שהכי לא בא לי.. אבל כנראה זה משהו בראש שלי. לתאד למשל, אני כמעט בטוח שההגברה מרמת אבולושין היא קלאס D. עוד כמעט בטוח לגמרי שהשילוב עם הרמקולים יהיה מוצלח. כל זה עוד לפני תקציב, שאני ממש לא מרגיש שם).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
תתחדש תמיר לאחר הברייק קופץ אליך :כל-הכבוד:
עד היום אני עדיין משחק עם הכיווניות של הרמקולים. דווקא בזמן האחרון לאחר ששמעת אצלי פתחתי אותם כמעט ל 90 מעלות והבמה גדלה מאוד. זה תלוי מאוד גם בחלל ומרחקי הישיבה, החזרים מהקירות וכו'. ראיתי גם את ההמלצה של טאד לגבי ההעמדה שלהם אבל ההמלצות שלהם מתייחסות לחדר אידיאלי שאין כמעט לאף אחד מאיתנו.
מניסיון, יש רמקולים שצריכים מרווח גדול בינהם על מנת שצלילי המיד יפרחו ולא ישמעו רזים. אבלון ומג׳יקו הם דוגמאות לרמקולים שמרוויחים ממרחק בין הרמקולים.

לגבי הפתיחה, כל רמקול מגיב אחרת, רמקולים מהונדסים בעלי כיווניות טובה יותר ירוויחו מפתיחה של קרוב ל 90 מעלות, יצרו במה ונקודת האזנה רחבה מבלי להתפשר על הפרטים הקטנים.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
הי תמיר, מכיר את המצב בו אתה נמצא היטב. עברתי אותו עם מדפי די גדול-WILSON AUDIO CUBB 1.
הייתי די נחוש להטמיע אותו בביתי(שים לב למינוח) אבל כל מאמצי עלו בתוהו עם ארבעה הגברות שונות שכל אחת שונה מחברתה.
קלאס D , מנורות קלאס A, טרזיסטור A/B, טרנזיסטור קלאס A. גם עם הרבה סוגי כבילה. גם לחשמל וגם אינטרקונקטים וכבלי רמקול שונים.
הסלון שלי-4*5 מטר הפתוח מצד אחד למטבח של עוד 3*4 מטר.
לאחר 3 שנים של ניסוי וטעיה וגם תהיה ,הבנתי שטעיתי בכך שהבאתי אותם והם לא היו אמורים להגיע אליי מלכתחילה.
לפי הנתונים של הרמקול אותו רכשת וגם לאחר קריאת סקירה ונתונים אני בספק גדול באם תוכל להשאיר אותו אצלך שכן אתה צריך הגברה יקרה מאוד ואיכותית להחריד, גם גודל פיזי וגם עלות מוגזמת על מנת שאיך שהוא , הוא ינגן בצורה מיטבית.
נכון ששמעת אותו בתערוכה בחו"ל ואהבת, אך השינוי אותו עשית הוא דרסטי ביותר כאשר אתה רגיל לתוצאה אחרת לחלוטין מהרמקול החדש שרכשת. אם אפשר להקביל מעולם הרכב- עברת מג'יפ האמר לאיביזה ספורטיבית כאשר אתה מחפש כרגע את המקום והנוחות והכוח שהיה לך מקודם, נכון שהתגובות מהירות יותר אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
אתה צריך הגברה של 300W לפחות עם טונאליות חמה ואיכות גבוהה מאוד. אנחנו בטרטוריה של הגברות שהן מעל 100,000 ש"ח.
נכון שהרמקול גם יקר אך האם אתה חושב שכל תנאי הסף שהרמקול הזה מציב מצדיקים את מחירו הגבוה?
שים לב לגרף ההתנגדות של הרמקול-הקו הסולידי בגרף המדידה- מכאן אני חושב על ההגברה המאוד חזקה מבחינת זרם.
אתה חייב להבין שיש הרבה הגברות מנומסות שמתהדרות בהספקים של 200W אך הן לא יעבדו עם הרמקול הזה.
אני הייתי מצמצם החיפוש לאקיופייז רציני או קרל מהסדרות הישנות יותר עם טונאליות יותר חמימה-אתה לא רוצה שהרמקול יגרש אותך מהסלון;)
רונן, מגבר לקסמן מדגם 900 יד 2, וגם זוג כאלה שישמשו כמונו בלוקים יעלו הרבה הרבה פחות.
בין אם כמגבר אחד ובין אם כמונו בלוקים לא תהיה להם בעיה להזיז את הTAD

אפשרות אחרת בעלות שפויה, מגברי קלאס D ואני מניח שיש אופציות נוספות במחיר שפוי.

לדעתי, גם אם המגבר הנוכחי ״אינו סוחב״, מציע להמתין לסיום הברייק לפני שרצים להחליף מגבר.
 

קודו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
233
נקודות
43
תמיר - תתחדש ותהנה :),רמקול נפלא ה TAD וכבר עכשיו מנגן היטב אצלך בסלון,תן לו זמן ברייק,לאט לאט שחק עם הטיות ומרחק מהקיר,
תתרגל לסאונד,תתרגל לשינוי ובהמשך אקפיץ לך מגבר לניסיון.
רוצה לשמוע שילוב של TAD ו VITUS ? תן קפיצה,שוב מחובר הסט בחנות.
 

web

חבר משקיען
הודעות
775
מעורבות
492
נקודות
63
הי תמיר, מכיר את המצב בו אתה נמצא היטב. עברתי אותו עם מדפי די גדול-WILSON AUDIO CUBB 1.
הייתי די נחוש להטמיע אותו בביתי(שים לב למינוח) אבל כל מאמצי עלו בתוהו עם ארבעה הגברות שונות שכל אחת שונה מחברתה.
קלאס D , מנורות קלאס A, טרזיסטור A/B, טרנזיסטור קלאס A. גם עם הרבה סוגי כבילה. גם לחשמל וגם אינטרקונקטים וכבלי רמקול שונים.
הסלון שלי-4*5 מטר הפתוח מצד אחד למטבח של עוד 3*4 מטר.
לאחר 3 שנים של ניסוי וטעיה וגם תהיה ,הבנתי שטעיתי בכך שהבאתי אותם והם לא היו אמורים להגיע אליי מלכתחילה.
לפי הנתונים של הרמקול אותו רכשת וגם לאחר קריאת סקירה ונתונים אני בספק גדול באם תוכל להשאיר אותו אצלך שכן אתה צריך הגברה יקרה מאוד ואיכותית להחריד, גם גודל פיזי וגם עלות מוגזמת על מנת שאיך שהוא , הוא ינגן בצורה מיטבית.
נכון ששמעת אותו בתערוכה בחו"ל ואהבת, אך השינוי אותו עשית הוא דרסטי ביותר כאשר אתה רגיל לתוצאה אחרת לחלוטין מהרמקול החדש שרכשת. אם אפשר להקביל מעולם הרכב- עברת מג'יפ האמר לאיביזה ספורטיבית כאשר אתה מחפש כרגע את המקום והנוחות והכוח שהיה לך מקודם, נכון שהתגובות מהירות יותר אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
אתה צריך הגברה של 300W לפחות עם טונאליות חמה ואיכות גבוהה מאוד. אנחנו בטרטוריה של הגברות שהן מעל 100,000 ש"ח.
נכון שהרמקול גם יקר אך האם אתה חושב שכל תנאי הסף שהרמקול הזה מציב מצדיקים את מחירו הגבוה?
שים לב לגרף ההתנגדות של הרמקול-הקו הסולידי בגרף המדידה- מכאן אני חושב על ההגברה המאוד חזקה מבחינת זרם.
אתה חייב להבין שיש הרבה הגברות מנומסות שמתהדרות בהספקים של 200W אך הן לא יעבדו עם הרמקול הזה.
אני הייתי מצמצם החיפוש לאקיופייז רציני או קרל מהסדרות הישנות יותר עם טונאליות יותר חמימה-אתה לא רוצה שהרמקול יגרש אותך מהסלון;)
נראה לי שקצת נסחפת :rolleyes:
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הי תמיר, מכיר את המצב בו אתה נמצא היטב. עברתי אותו עם מדפי די גדול-WILSON AUDIO CUBB 1.
הייתי די נחוש להטמיע אותו בביתי(שים לב למינוח) אבל כל מאמצי עלו בתוהו עם ארבעה הגברות שונות שכל אחת שונה מחברתה.
קלאס D , מנורות קלאס A, טרזיסטור A/B, טרנזיסטור קלאס A. גם עם הרבה סוגי כבילה. גם לחשמל וגם אינטרקונקטים וכבלי רמקול שונים.
הסלון שלי-4*5 מטר הפתוח מצד אחד למטבח של עוד 3*4 מטר.
לאחר 3 שנים של ניסוי וטעיה וגם תהיה ,הבנתי שטעיתי בכך שהבאתי אותם והם לא היו אמורים להגיע אליי מלכתחילה.
לפי הנתונים של הרמקול אותו רכשת וגם לאחר קריאת סקירה ונתונים אני בספק גדול באם תוכל להשאיר אותו אצלך שכן אתה צריך הגברה יקרה מאוד ואיכותית להחריד, גם גודל פיזי וגם עלות מוגזמת על מנת שאיך שהוא , הוא ינגן בצורה מיטבית.
נכון ששמעת אותו בתערוכה בחו"ל ואהבת, אך השינוי אותו עשית הוא דרסטי ביותר כאשר אתה רגיל לתוצאה אחרת לחלוטין מהרמקול החדש שרכשת. אם אפשר להקביל מעולם הרכב- עברת מג'יפ האמר לאיביזה ספורטיבית כאשר אתה מחפש כרגע את המקום והנוחות והכוח שהיה לך מקודם, נכון שהתגובות מהירות יותר אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
אתה צריך הגברה של 300W לפחות עם טונאליות חמה ואיכות גבוהה מאוד. אנחנו בטרטוריה של הגברות שהן מעל 100,000 ש"ח.
נכון שהרמקול גם יקר אך האם אתה חושב שכל תנאי הסף שהרמקול הזה מציב מצדיקים את מחירו הגבוה?
שים לב לגרף ההתנגדות של הרמקול-הקו הסולידי בגרף המדידה- מכאן אני חושב על ההגברה המאוד חזקה מבחינת זרם.
אתה חייב להבין שיש הרבה הגברות מנומסות שמתהדרות בהספקים של 200W אך הן לא יעבדו עם הרמקול הזה.
אני הייתי מצמצם החיפוש לאקיופייז רציני או קרל מהסדרות הישנות יותר עם טונאליות יותר חמימה-אתה לא רוצה שהרמקול יגרש אותך מהסלון;)
אז מה בעצם לא עבד בסאונד שבחרת להפרד לשלום מהווילסון?

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
יש מגברים טובים עם זרם שיוכלו להתמודד עם הרמקול הזה ולא עולים הון .
ראיתי רמקולים קשים בהרבה מזה .

מעבר לזה - האיש טוען - שכשהוא יושה באמצא טוב לו .
מה בן אדם צריך יותר ?
הרמקול עוד לא עבר ברייק
הרמקול עוד לא ממקום סופית .

לא חושב שבטאד תכננו לשמוע טוב במטבח - זה לא רמקול אווירה .
דווקא לעניין זה - נראה שטאד לא רגיש כל כך להבדלי גובה ישיבה - שזה דבר טוב מאוד בהקשר של המטבח .
וגם אם כן בא - הרמקול הזה בנוי בצורה שהיא דיי פלסטלינה ותוכל לקחת אותו להרבה כיוונים עם צידודים שונים שכדאי שתנסה .

אבל שוב , העיקר שבמקום הישיבה טוב לך .
תתחדש ותהנה .
 

Tamir159

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
34
נקודות
18
תודה דן ותודה לכל המאחלים.
אני בהחלט מאושר מהבחירה.
שמעתי אתמול את הקונצ’רטו לפסנתר 3 של רחמנינוב. לא סימפוניה הכי מאתגרת, אבל גם אלבום לא פראייר שמבקש מהרמקולים להתאמץ. שומעים נפלא.
שמעתי היום את מס׳ 2, נהנתי מכל רגע.
אני לא בעל הקילומטרג׳ הכי גבוה בסטראו, אבל צברתי קצת.. מאז ה kef רצפתי ומגבר סטראו של אונקיו אינטגרה (שנמצא במחסן עד היום) בשנת 90, בכסף שחסכתי בקבע בצבא:)
שמח ללמוד ולקבל עיצות. אבל כמו כל דבר בחיים, לפעמים הדעות ב 180 מעלות הפוכות. אחד אומר מותג מהשנים האלה ואלה, אתה חייב זרם. אחר אומר רק לא המותג הזה כי השילוב לא עובד.. וצריך הספק. אז מי צודק?
מגבר מרובה וואטים או בכלל זרם.. באמת אומרים דברים והיפוכם. וברור כולם עם כוונות הכי טובות.
מה שבטוח, לא אמהר להחליף הגברה. שומעים טוב גם עכשיו. נותן בכפתור ווליום:)
וברוח הזאת,
אשמח להפניה למאמר טוב בנושא הגברה (או מאמרים). הספק מול זרם, מתי זה, מתי זה.. ובכלל הגברה.
תודה, תמיר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
בפשטות - וואטים לא יגידו לך כלום .
אתה צריך מגבר יציב עד ל עכבות הכי נמוכות - במקרה שלך עדיף 2 אוהם .

ולא אתה לא חייב הכפלה של ההספק עם מחצית העכבה - אלא אם כן אתה מגיע להספקים מאוד גבוהים .מה שרוב האנשים - ממש לא .

יש הרבה מגברים שמוגבלים מהיצרן בעכבות נמוכות ולא מתמודדים עם זה טוב ואז הכל מתחיל להישמע עשוי ומואלץ - ולא זה לא רק בזולים .

את הוואטים תבחר לפי עוצמת האזנה שלך ו נצילות של הרמקול .

הפרה כמובן - חייב להתאים למגבר מבחינה. חשמלית או שתלך על משולב.

דאק זה כבר משחק אחר וגם פה ההתאמה החשמלית ביציאות ה אנאלוגיות לכניסות פרה/ משולב - חשובה מאוד והיכולת להגדיר אותה לפעמים - היא ההבדל בין מערכת דיגטלית למערכת טבעית .

אחרי שתוודא את כל אילו - תתחיל לשמוע .
פה כבר קשה לתת המלצה . תלוי בכל כך הרבה דברים .

אבל את הבסיס הטכני - תתכנן בצורה נכונה.

אני אישית בעד אפס טונאליות - כשאני מתחיל להתעסק עם טונאליות - מבחינתי משהו לא עובד בשרשרת - סט טוב לט אמור לגרום לך לחשוב בכלל על טונאליות .
אבל זה רק אני .

אני מאה אחוז בעד פלואידיות וסאונד לא עשוי - וזה מתחיל מ טכני ונגמר בדברים לא מדידים ללקוח הסופי , אך כן מקבלים רמז על זה ברכיבים של המגבר ואופן הבניה .

יש כמה חברות היברידיות עם זרם אין סופי שכן יטיסו את הרמקול שלך לשמיים אז אל תצמצם את עצמך למחיר או טופולוגיה .
שניהם לא אומרים כלום על התוצאה הסופית -
תתחיל מהנתונים ותמשיך משם .


בהצלחה
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אני אישית בעד אפס טונאליות - כשאני מתחיל להתעסק עם טונאליות - מבחינתי משהו לא עובד בשרשרת - סט טוב לט אמור לגרום לך לחשוב בכלל על טונאליות .
אבל זה רק אני .
אשמח אם תרחיב בנושא, כי אצלי זה במקום גבוה עניין הטונאליות ( עושר הרמוני ואיזון).

חבר טוב כאח קנה רמקול לא קל על הנייר, וגם די יקר ( ריטייל כ 160 אלף שח) . היצרן מדבר על 400 וואט כדי להניע את התכשיט וכולי . החבר מכר את המגבר מנורות שלו הנאמן עם ה 25 ואט EL34 , רק כדי לחזור אליו כעבור כמה חודשים ומאות וואטים שהתעופפו בחדר ולא הותירו את חותמם הריגשי ואו העוצמתי.
הא, יש לו חדר של כ 13 מ"ר מקס, והמגבר בן ה 60 שנה - מהתקופה שעניין המתח לא היה כזה שיווקי וידעו גם כנראה לתכנן שנאים, המגבר מספק לחלל חוויה מקסימה ומדהימה כאחת, ובאס לא חסר.
אז כולם צודקים, וגם אני בתוכם.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
בסוף בסוף זה מיני TAD…לא אפוג’י גרנד.
לא בטוח שצריך די-9 להפעילו בצורה מיטבית.

לדעתי,הברנש החביב אפילו לא התחיל להבין את הרמקול בחלל שלו.
קח ֶת’זמן חבר,ההחלטות שתקבל בעוד מספר חודשים,יהיו לעין ערוך יותר מושכלות.

גם אני החלפתי רמקולים לפני כמעט שנה,ובכל פעם מגלה משהו חדש ביכולות שלהם.
הציעו לי להחליף הגברה לכזאת או אחרת “על הדרך”,והיום בטוח “שלעצור את הסוסים”,
היתה החלטה מהנבונות שקיבלתי.
תתחדש ותהנה המון.
חברה פגז !
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
תודה דן ותודה לכל המאחלים.
אני בהחלט מאושר מהבחירה.
שמעתי אתמול את הקונצ’רטו לפסנתר 3 של רחמנינוב. לא סימפוניה הכי מאתגרת, אבל גם אלבום לא פראייר שמבקש מהרמקולים להתאמץ. שומעים נפלא.
שמעתי היום את מס׳ 2, נהנתי מכל רגע.
אני לא בעל הקילומטרג׳ הכי גבוה בסטראו, אבל צברתי קצת.. מאז ה kef רצפתי ומגבר סטראו של אונקיו אינטגרה (שנמצא במחסן עד היום) בשנת 90, בכסף שחסכתי בקבע בצבא:)
שמח ללמוד ולקבל עיצות. אבל כמו כל דבר בחיים, לפעמים הדעות ב 180 מעלות הפוכות. אחד אומר מותג מהשנים האלה ואלה, אתה חייב זרם. אחר אומר רק לא המותג הזה כי השילוב לא עובד.. וצריך הספק. אז מי צודק?
מגבר מרובה וואטים או בכלל זרם.. באמת אומרים דברים והיפוכם. וברור כולם עם כוונות הכי טובות.
מה שבטוח, לא אמהר להחליף הגברה. שומעים טוב גם עכשיו. נותן בכפתור ווליום:)
וברוח הזאת,
אשמח להפניה למאמר טוב בנושא הגברה (או מאמרים). הספק מול זרם, מתי זה, מתי זה.. ובכלל הגברה.
תודה, תמיר.
כמה לינקים:
רגישות רמקולים והקשר להספק ההגברה

אני מעדיף להבין הגברה דרך ה gain דווקא


מקווה שלא סיבכתי אותך
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
איזון טונאלי בתדרים - קיים בכל המגברים כמעט - כל עוד אתה לא משגע אותם !( באס ביחס למיד ביחס לגבוהים - זה איזון טונאלי )

כאשר הרמקול משגע אותם וזה קורה מלא - בעיקר ברמקול כפי שמצוין פה אתה מתחיל להבחין בהבדלים יותר משמעותיים - עכבות נמוכת / שינוי פאזה וכו - פה כבר שומעים הבדלים באיזון - בעיקר בבאס שהמגבר לא מספק את המשקל הנכון . ואז גם הגבוהים - בולטים מידי ( כי אין מספיק באס / אחיזה/ עומק/משקל)- ואז כבר אפשר לדבר במונחים של איזון טונאלי .

אחרי שזה נפתר - אפשר לדבר על הטקסטורה והעושר - אז כן יש מגברים שעושים את זה אחרת - מכל מיני סיבות / טרזיסטור מסוים / מנורה / היבראדי וכו .

אבל פה גם יש מקום לפרשנות - יש הרבה מגברי מנורות בבניה מסורתית למשל שיש להם זנב בגרף הזמן - בבאס - כי הם לא מתמודדים טוב איתו ואני מוצא הרבה שמפרשים את האיטיות בבאס - וחוסר ה פאנציות כ ״ עושר ״ .
עבורי זה סרט שאני יודע מראש עם תסריט חוזר - ולכן לא נהנה בו .

אולי אם לא הייתי יודע את זה - הייתי מפרש את אחרת - אין לדעת .

וכמובן שיכול להיות סאטאפ ממש מושלם - עם מלא בעיות אקוסטיות בחדר ( נניח בור בבאס= גבוהים צורמים ) - מכניסים מגבר מנורות עם הזנב המדובר ואז למעשה - פתאום יש משקל ופתאום הגבוהים לא צורמים - אבל זה לא שיש איזון טונאלי - הבור נשאר והאינפורמציה לא קיימת .

בקיצור - זה מורכב .
צריך להבין את החדר ולמדוד ולטפל בבעיה אחר בעיה ולא בהוספת בעיות שכביכול מחפות
על בעיות אחרות לזמן דיי קצוב ברוב המקרים .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור