רמקולים RIBBON tweeter ברמקולים יתרונות וחסרונות


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
סתום, רזולטיבי וצעקני הם דברים שונים. אני מתקשה להאמין שמישהו עושה בניהם סלט.
מי שמתלונן על יחידה צעקנית לא מבלבל דברים עם רזולוציה, רזולוציה לא קשורה עם צליל לא נעים או צליל בהיר.

תתפלא. לא מעט לא יודעים לנתח את מה שהם שומעים. הם מגדירים צליל סתום כחם, מדויק ומהיר כ״בהיר״ ונטרלי כ״יבש״.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
קשה לי להסכים עם הקביעה הזאת, הפרטים שהוקלטו ונמצאים בהקלטה יכולים להתגלות או לא להתגלות, אם בווליום נוח מבלי להגביר תדרים מסויימים התקבלה במערכת מסויימת תמונה מלאה וכל הפרטים שהיו בהקלטה, המערכת מפורטת ואם על מנת לשמוע פרטים צריך להגביר תדרים מסויימים מכיוון שהמערכת פשוט מעלימה אותם בעוצמה נמוכה המערכת פחות מפורטת.

יש לזה סוף והוא די ברור, כל הצלילים שהוקלטו, לא יותר ולא פחות.
אין שום דבר רע בלאהוב מערכת עם צבע, התחביב הזה נועד לגרום לנו הנאה ומי שאוהב מערכת עם צליל צבוע בקופסה של רמקול או בכל אמצעי אחר שיהנה, זה רק עניין של טעם.

באופן עובדתי ומדעי אתה טועה.

מדוע? משום שאין הטויטר לא מפורט שום עוצמה לא תשחרר ממנו את מה שאין לו.

זה עיבוד אותות בסיסי. בעיבוד תמונה כמו בסאונד, אפשר להגביר את התדרים הגבוהים שיחשפו דברים שהיו בהקלטה המקורית אבל לא היית ער אליהם.

בדיוק כמו בדוגמה של עיבוד תמונה. זה אותו דבר. איך יכול להיות שפתאום אחרי חידוד רואים בתמונה משהו שלא היה בה קודם? הפרטים האלה (לדוגמה איזה נמש בעור שהיה מאוד עדין ופתאום בגלל החידוד הוא נהיה בולט) התחבאו והיו חלק ממכלול, והחידוד, ההגברה של התדרים הגבוהים הדגישו אותם.
כנ"ל בסאונד. ההד המסוים הזה של אולם התזמורת היה קיים אבל כמכלול ולא מספיק חזק כדי שנשים לב אליו כשלעצמו, ואולי טכנאי ההקלטה בכלל לא התכוון שנשמע אותו מובחן. ואז הגברנו את התדרים הגבוהים, פתאום ההד הזה נשמע כשלעצמו ואנחנו חושבים - הנה המערכת יותר מפורטת. היא אכן יותר מפורטת אבל זה פשוט אפקט של הגברת התדרים הגבוהים.

אגב הגברת תדרים גבוהים גם מעלה את הרזולוציה בבס ובכל הספקטרום.

נ. ב. ברור שאם הטוויטר לא מסוגל להוציא את מה שהוא מקבל אז זו בעיה. אני מדבר על מקרה הפוך, בו הטוויטר ( או תדרים מסוימים בו) מכוון חזק מדי ונותן הרגשת פירוט.
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
מה שאני מנסה לומר הוא שרדיפה אחרי פירוט ויהי מה, מעבר לגבול מסוים, יכולה להיות לא טבעית ולהדגיש דברים שנחבאו בהקלטה, כמו בדוגמה של הנמש בעור. חידדנו את התמונה, אנחנו רואים יותר פרטים אבל זה לא טבעי ולא כוונתו של הצלם/מקליט.
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
תתפלא. לא מעט לא יודעים לנתח את מה שהם שומעים. הם מגדירים צליל סתום כחם, מדויק ומהיר כ״בהיר״ ונטרלי כ״יבש״.
תקן אותי אם טעיתי? ראיתי באפה שהוא מקום שאמרת כי ריבון מתנהג אחרת בתנאים שונים{ לא מוצא את זה }
אשמח אם
נדע יותר מנסיון שלך לגבי טכנולוגיה זו
חברות בוטיק בעיקר משתמשות בו וכוכו
וחברות ענקיות כמו Bַ&W נשארים עם הטויטרים דימונד קרבון וכוכ

אז מה דעתך ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נ. ב. ברור שאם הטוויטר לא מסוגל להוציא את מה שהוא מקבל אז זו בעיה. אני מדבר על מקרה הפוך, בו הטוויטר ( או תדרים מסוימים בו) מכוון חזק מדי ונותן הרגשת פירוט.

יפה. בדיוק על זה אני מדבר. הגברת העוצמה לא מוסיפה פרטים אם כי מוסיפה עוצמה. ודבר שני, צריך לצאת מהסיפור הזה שפירוט = טויטר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תקן אותי אם טעיתי? ראיתי באפה שהוא מקום שאמרת כי ריבון מתנהג אחרת בתנאים שונים{ לא מוצא את זה }
אשמח אם
נדע יותר מנסיון שלך לגבי טכנולוגיה זו
חברות בוטיק בעיקר משתמשות בו וכוכו
וחברות ענקיות כמו Bַ&W נשארים עם הטויטרים דימונד קרבון וכוכ

אז מה דעתך ?

נכון. ריבון כרמקול או ריבון כטויטר?
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
נכון. ריבון כרמקול או ריבון כטויטר?
מתכוון לטויטר {ריבון רמקול סיפור אחר}
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תמצא לי רמקול קרמי נטול פרטים, מהירות ורזולוציה. הרי זה אחד המאפיינים הבולטים של הקרמי. לעומת זאת, בקרמי, אם הוא לא עשוי מעולה, תשמע את ה״צילצול״ של היחידה בתחום הגבוה (אם מדובר במיד שמטפס לשם). אחת הדרכים להיפטר מזה הן רזונטורים (שני חורים חורים) ביחידת המיד על מנת לבטל את ה״צילצול״.

יחד עם זאת. לכל הרמקולים הללו, מרטן, איזופון, טידל, ארטוס יש מכנה משותף מאוד בולט בדיוק בתחומים הללו. יחד עם זאת, כולם מאוד מהירים ומדויקים. הצליל שונה, המאפיינים לעומת זאת, נקרא לזה ה״בסיס״ מאוד דומה.

אגב. זה לא רק בקרמים. גם יחידות הקרבון מאוד כאלה. לעומת זאת, ליחידות קרטון מאפיינים שונים לחלוטין.

ושוב. מדברים על טופולוגיה ומה המאפיינים של אותה טופולוגיה. לא דיברתי על הבדלים בצליל בין טופולוגיה כזו לאחרת. זה לא הדיון. הדיון הוא האם זה יותר טוב מזה.

אמרתי שאני מסכים חלקית איתך, כן, לטכנולוגיה יש השפעה על היכולות של רכיב זה או אחר, אבל עדיין רוב המוצרים מורכבים מהרבה יחידות וטכנולוגיה שונה וציוד שונה עם חלקי טכנולוגיה זהיים עדיין נשמע שונה.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
יפה. בדיוק על זה אני מדבר. הגברת העוצמה לא מוסיפה פרטים אם כי מוסיפה עוצמה. ודבר שני, צריך לצאת מהסיפור הזה שפירוט = טויטר.
הגברת הטוויטר עשויה כן להוסיף פרטים, אף אם בצורה לא טבעית. זו המקבילה של חידוד תמונה (בניגוד, לדוגמה, לשיפור המסך שזו הדרך הנכונה יותר שמקבילה להגדלת רזולוציה "נכונה" במערכת אודיו)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אמרתי שאני מסכים חלקית איתך, כן, לטכנולוגיה יש השפעה על היכולות של רכיב זה או אחר, אבל עדיין רוב המוצרים מורכבים מהרבה יחידות וטכנולוגיה שונה וציוד שונה עם חלקי טכנולוגיה זהיים עדיין נשמע שונה.

הדיון הוא אינו על ההבדלים בצליל. הדיון הוא על הטופולוגיה ומה היתרונות/חסרונות/המאפיינים של הטופולוגיות השונות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
הגברת הטוויטר עשויה כן להוסיף פרטים, אף אם בצורה לא טבעית. זו המקבילה של חידוד תמונה (בניגוד, לדוגמה, לשיפור המסך שזו הדרך הנכונה יותר שמקבילה להגדלת רזולוציה "נכונה" במערכת אודיו)

לא. היא לא תוסיף פרטים אם כי תבליט את מה שהיה מאחור. אבל היא לא תוסיף כלום. שוב, אם זה לא מפורט זה פשוט לא יצא החוצה בשום עוצמה. ווליום לא ממציא משהו שלא קיים, ווליום מקסימום חושף את מה שמאחור.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
לא. היא לא תוסיף פרטים אם כי תבליט את מה שהיה מאחור. אבל היא לא תוסיף כלום. שוב, אם זה לא מפורט זה פשוט לא יצא החוצה בשום עוצמה. ווליום לא ממציא משהו שלא קיים, ווליום מקסימום חושף את מה שמאחור.

אנחנו מסכימים על העובדות אבל לא על הפרשנות. יש דברים שהם מאחור שאי אפשר לשמוע במיקס הרגיל, גם לא במערכת הכי מפורטת (שהיא פלאט) שהדגשה של תדרים מסוימים תוציא אותם לאור.
סליחה שאני חוזר לזה אבל לא קראתי התייחסות לכך. חידוד של תמונה הוא בדיוק, אבל בדיוק, הגברה של תדרים גבוהים. חידוד כזה מוציא מתמונות דברים שהיו בהן אבל שלא שמנו לב אליהם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
באופן עובדתי ומדעי אתה טועה.

מדוע? משום שאין הטויטר לא מפורט שום עוצמה לא תשחרר ממנו את מה שאין לו.

תלוי איך מסתכלים על הדברים, בפורמט mp3 הנוסחה בנויה שכשיש צליל פחות בולט הוא ממוסך ע״י צליל בולט יותר (עבור חסכון במקום) מכאן שיתכנו הקלטות בהן פרטים נבלעים/האוזן תתקשה להבחין בהם מתחת לווליום מסוים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
עם זאת, אמרתי תמיד שאין דבר כזה סאונד מנורתי, סאונד טרנזיסטורי מפני שאפילו מאותה משפחה טופולוגית יש הבדלים משמעותיים בין האחד לשני.

לזה התכוונתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לזה התכוונתי.

אחלה. אין ביננו ויכוח בעניין הזה. לא רק שאין ביננו ויכוח אם כי כתבתי על העניין הזה כבר ב-2008. דהיינו, לפני 12 שנה. גם כתבתי על זה ב-2013 במאמר שלם וב-2015 בפוסט גדול. אבל זה לא הדיון כלל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תלוי איך מסתכלים על הדברים, בפורמט mp3 הנוסחה בנויה שכשיש צליל פחות בולט הוא ממוסך ע״י צליל בולט יותר (עבור חסכון במקום) מכאן שיתכנו הקלטות בהן פרטים נבלעים/האוזן תתקשה להבחין בהם מתחת לווליום מסוים.

גם זה לא שייך לדיון. הרי מדברים על יכולות של רכיב ולא על היכולת שלנו להכשיל אותו. כששני טויטרים מקבלים מקור איכותי, האחד מפורט והשני אינו כזה, לא משנה כמה עוצמה תגביר, או איזה מגבר תלביש, הוא לעולם לא יחשוף פרטים שאין ביכולתו לחשוף. כך גם בשאר תחומי רכיבי הרמקול. דהיינו מיד ובס. מאוד פשוט.

ולגבי טופולוגיות. לכל טופולוגיה יתרונות וחסרונות. וכשמדברים על מוצרים ברמה גבוהה, מגבר מנורות כזה על רמקול נציל - פגז! על רמקול לא נציל - אסון במקרה הטוב.
מגבר טרנזיסטור גיבור על רמקול לא נציל - פגז, על רמקול נציל מאוד מגבר טרנזיסטור קלאס a עם כמה וואטים בודדים - פגז! אבל פחות טוב ממנורות. לעומת זאת, ישמע טוב באותה מידה היום, ובעוד 12 ובזמן שבאמצע. מנורות לעומת זאת, מה לעשות, דועכות. והפאק של הטופולוגיה הזו הוא שחובבי המנורות, ששומעים הרבה שעות וכל יום, אינם מודעים לעובדה שהמגבר שלהם כבר טרנטה ובשביל שהוא יחזור להיות למבורגיני צריך להחליף את המנורות. מזל שהייתי שם בשביל להעיר כמה אפאתים שחשבו שהמערכת שלהם נשמעת טוב. אחרי שהערתי אותם, והסברתי להם שהמערכת שלהם נשמעת כמו מלוואח, מדדו, הבינו, והחזירו את המערכת שלהם לתפארתה. ואגב, מאז למדו לבדוק כל כמה חודשים כמה שעות נותר להם עד שהצליל יתחיל להתפגר.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
ואחרי הכול…
תמיד אפשר להוסיף סופר טוויטר.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
ואחרי הכול…
תמיד אפשר להוסיף סופר טוויטר.
אך בשביל מה? לא אמורים לשמוע תדרים של סופר טויטר, לא?
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
From WIKI:
Ribbon tweeters have been made that can reproduce 80 kHz] and even 100 kHz

האם כול ריבון טויטר ככה?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור