genvirt
חבר משקיען
- הודעות
- 2,359
- מעורבות
- 809
- נקודות
- 113
חחחחחחחלא יודע מה אתה אוכל אבל הכלבה שהיתה לי היתה זוללת הכל עד האוכל שגורשתי היתה מכינה.
השיא היה כשהכינה עוגה והתבלבלה בין חלמונים לחלבונים, אפילו חתולי הרחוב סרבו להתקרב לתוצאר המוגמר.
חחחחחחחלא יודע מה אתה אוכל אבל הכלבה שהיתה לי היתה זוללת הכל עד האוכל שגורשתי היתה מכינה.
השיא היה כשהכינה עוגה והתבלבלה בין חלמונים לחלבונים, אפילו חתולי הרחוב סרבו להתקרב לתוצאר המוגמר.
מניסיון דרייברים של בריליום אינם צעקניים, מה שמציק זה בדרך כלל יחידת מידיפה, אך אם בריליום הוא הכי "נקי" - למה כמעט תמיד מציינים אותו כטוויטר "צעקני"?
(גילוי נאות - אני בעל רמקול עם טוויטר בריליום)
בבקשה , יותר ברור מזה אי אפשר , רואים בבירור את הרזוננס שאלומיניום מייצר בתדרי 10-15KHZ , שגורם לאובר בהירות בגבוהים , פילטר טוב בקרוס יכול לגרום לתופעה לבלוט הרבה פחות , ולכן חברות רבות משקיעות בקרוס עם פילטר שמעלים את הפגמים של האלומיניום , אבל כמו שאתם רואים , בסופו של דבר חומר הגלם הוא בעל חשיבות קריטית לאיכות האלמנט והצליל שאתם שומעים
מצד שני הבריליום נקי מכל התופעות האלו , הבעיה היא שהוא יקר בטירוף , רדיואקטיבי (החומר בקרינת רנטגן) , ומאד מסוכן למגע (מסרטן) , לכן ברור מדוע השימוש בו באלמנטים מאד יקרים (ובעזרת לבוש מיוחד)
צפה בקובץ המצורף 47224
מניסיון דרייברים של בריליום אינם צעקניים, מה שמציק זה בדרך כלל יחידת מיד
רונן,
עם כל הכבוד לגרפים הם אינם מעידים על התוצאה הסופית המתקבלת מהרמקול.
לדוגמה: ברמקול Vivid Giya משתמשים בטוויטר מתכת (metal dome) כנראה אלומניום או משהו בסגנון.
מניסיון האזנה שלי ואחרים מדובר באחת מסדרות הרמקולים היותר טובות שניתן לרכוש (לא חסר דוגמאות נוספות).
טענתי היא: סך הגורמים קטן מהתמונה המלאה ואין זה נכון לבחון רמקול על סמך טכנולוגיה ספציפית של דרייבר זה או אחר אלה על סמך התוצאה הסופית המתקבלת בהאזנה.
גם שם המיד הוא הבעייתי. במג'יקו היחידת מיד לא צעקנית. בכלל כל יחידות הטוויטר בריליום ששמעתי לא צעקניות.תלוי ביישום היצרן, בפוקאל (כולל אוטופיה) הטוויטר אינו לטעמי, במג'יקו איני חש בעיה כזו
גם שם המיד הוא הבעייתי. במג'יקו היחידת מיד לא צעקנית. בכלל כל יחידות הטוויטר בריליום ששמעתי לא צעקניות.
הם פתוחות אך יש להן גוון צליל שאני לא מתחבר אליו. סקאן ספיק טובות יותר מהאחרות ששמעתי .
את הSAES החדשות והיקרות להחריד עדיין לא יצא לי.
יפה, אך אם בריליום הוא הכי "נקי" - למה כמעט תמיד מציינים אותו כטוויטר "צעקני"?
(גילוי נאות - אני בעל רמקול עם טוויטר בריליום)
@אד ליב
סלח לי, אבל אני מפסיק להתייחס לדבריך כול עוד תמשיך בטענה המוטעית שטופולוגיה בהכרח קובעת תוצאה (אם כבר מדברים על כשל לוגי).
... טוויטר צעקני שמעתי את המוסג, אך מיד... בו נגיד אצלי אני לא מרגיש את זה וגם אף פעם לא הרגשתי ברמקולים אחרים... כנראה לא יודע להתייחס לסוגייה זו...מניסיון דרייברים של בריליום אינם צעקניים, מה שמציק זה בדרך כלל יחידת מיד
זה משום שיש לא מעט מערכות מכויילות על הצד החם וה״סתום״. וכששומעים פתאום מערכת אוורירית ופתוחה, שמאפשרת לשמוע את כל זמן הדעיכה של המצילה, ואת המפגש של המקל עם הסנר, ואת שיחרור האצבע מהמיתר, זה עלול לגרום לאנשים להבהל. לעומת זאת, כשחיים עם זה, ולומדים להקשיב ליכולות הללו, ולהעריך אותן (מפני שזה מידע מוסיקלי חשוב) יתר המערכות נשמעות כמו עוד מערכת חמה.
המטרה היא לקבל את הכלי כפי שהוא. עם הפרטים שלו, השכבות שלו, המרקם שלו. מי שרוצה צבע, שלא ישקיע הרבה בהתאמות ושלא יחפש ניואנסים. מדוע? מפני שככל שיש יותר צבע, ככה יש פחות מוסיקה.
זה משום שיש לא מעט מערכות מכויילות על הצד החם וה״סתום״. וכששומעים פתאום מערכת אוורירית ופתוחה, שמאפשרת לשמוע את כל זמן הדעיכה של המצילה, ואת המפגש של המקל עם הסנר, ואת שיחרור האצבע מהמיתר, זה עלול לגרום לאנשים להבהל. לעומת זאת, כשחיים עם זה, ולומדים להקשיב ליכולות הללו, ולהעריך אותן (מפני שזה מידע מוסיקלי חשוב) יתר המערכות נשמעות כמו עוד מערכת חמה.
המטרה היא לקבל את הכלי כפי שהוא. עם הפרטים שלו, השכבות שלו, המרקם שלו. מי שרוצה צבע, שלא ישקיע הרבה בהתאמות ושלא יחפש ניואנסים. מדוע? מפני שככל שיש יותר צבע, ככה יש פחות מוסיקה.
להוציא יוצאים מהכלל, צודק אד ליב - טופולוגיה ברוב המוחלט של המקרים קובעת תוצאה.
קשה לי להסכים עם הקביעה הזאת, הפרטים שהוקלטו ונמצאים בהקלטה יכולים להתגלות או לא להתגלות, אם בווליום נוח מבלי להגביר תדרים מסויימים התקבלה במערכת מסויימת תמונה מלאה וכל הפרטים שהיו בהקלטה, המערכת מפורטת ואם על מנת לשמוע פרטים צריך להגביר תדרים מסויימים מכיוון שהמערכת פשוט מעלימה אותם בעוצמה נמוכה המערכת פחות מפורטת.באופן עובדתי ומדעי, ככל שמגבירים את התדרים הגבוהים, מתגלים פרטים שלא הבחנו בהם קודם
יש לזה סוף והוא די ברור, כל הצלילים שהוקלטו, לא יותר ולא פחות.אז תמיד מסתתרים עוד פרטים, וכמעט אין לזה סוף
לא מעט פעמים (כמעט בכל פעם שמישהו נופל לאקסיומה שצליל מגברי מנורות חמים וטרנזיסטוריים קר) רשמת שהסאונד שמפיק מגבר מנורות X אינו אותו סאונד של מגבר מנורות Y וכנ"ל לגבי מגברים טרנזיסטורים וכו... ועכשיו אתה אומר שהטכנולוגיה למעט מקרים בודדים היא הקובעת, לא מסתדר.
באופן עובדתי ומדעי, ככל שמגבירים את התדרים הגבוהים, מתגלים פרטים שלא הבחנו בהם קודם.
נמר, אני רוצה לחלוק על חלק ממה שרשמת.
נכון לטכנולוגיה יש השפעה על הסאונד, מצד שני צריך לבדוק כל מוצר לגופו.
רמקולים לדוגמא עם יחידות קרמיות של טידל, מרטן, ואחרים לא נשמעים אותו דבר.
שלא לדבר על מגברי מנורות שנשמעים ממש שונה בין חברה לחברה וגם בין דגם לדגם.
ועם על הכבוד לטכנולוגיה ואני ממש אוהב טכנולוגיה, לדעתי בחירה בציוד צריכה לעשות על ידי האוזן ולא על ידי דף הנתונים היבש.