MARTEN MILES עוד סיפור התחדשות...

  • פותח הנושא web
  • פורסם בתאריך

Roy

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
32
נקודות
28
אצלי אין ומעולם לא היו רמקולים עם אלמנטים קרמיים.
 

bu13

אוהב את התחום
הודעות
183
מעורבות
38
נקודות
28
בקשר ל AVM, נשמע מעולה (לטעמי) ובעיקר הוורסטיליות של ALL IN ONE . בעיקר אני משתמש בCD ו ב TIDAL, מתכנן עדיין מעבר ל HD בהמשך.
.

רואים בפורומים בכמה מקרים מעבר מה- HD25 ל- AVM. ברור שזה מעבר יחסית קל, כי זה אצל גבי וכי זו אבולוציה מבחינת הנוחות, הפונקציונליות וקיצור השרשרת. אבל אם אתה מתמקד בסאונד- האם קיבלת שיפור? האם המכשיר נותן סאונד טוב יותר מאשר ההגל?
דווקא לזה עוד לא קיבלתי תשובה חד משמעית (וה- AVM בכל זאת עולה "קצת" יותר).
 

web

חבר משקיען
הודעות
779
מעורבות
492
נקודות
63
רואים בפורומים בכמה מקרים מעבר מה- HD25 ל- AVM. ברור שזה מעבר יחסית קל, כי זה אצל גבי וכי זו אבולוציה מבחינת הנוחות, הפונקציונליות וקיצור השרשרת. אבל אם אתה מתמקד בסאונד- האם קיבלת שיפור? האם המכשיר נותן סאונד טוב יותר מאשר ההגל?
דווקא לזה עוד לא קיבלתי תשובה חד משמעית (וה- AVM בכל זאת עולה "קצת" יותר).

לטעמי, פרט לנוחות הברורה קיבלתי שיפור בסאונד.
לא אוהב\רוצה להתחיל עם פירוט והסבר השיפור במונחים אודיופילים, אפשר למלא איתם דפים על גבי דפים וזה יהיה סתם פירוט יפה ותו לא. אחר יחשוב אחרת או אולי דומה.
קל מאוד לך לבדוק, לך לגבי ותבצע השוואה, תחזור וספר לנו מה אתה חושב....
לא חושב שתקבל תשובה חד משמעית.... רק תקבל עוד דעה.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,585
מעורבות
237
נקודות
63
לפני כמה שבועות ביקרתי אצל זיו והאזנתי למרטן דג'אנגו על הגברה של קונסטליישן קדם והספק עם הסטאפ האנלוגי שלו.
מה ששמעתי שם אין לתאר במילים וגם לא את התחושות. נכון שכל המסביב מאוד יוקרתי ,אבל המרטן האלה לא פחות ממדהימים. לא היה חסר לי כלום -ואם אתה עוצם את העיניים=אתה שם בין הנגנים.אם היה לי את הכסף-הייתי קונה אותו במקום!!!!!!!!!!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לפני כמה שבועות ביקרתי אצל זיו והאזנתי למרטן דג'אנגו על הגברה של קונסטליישן קדם והספק עם הסטאפ האנלוגי שלו.
מה ששמעתי שם אין לתאר במילים וגם לא את התחושות. נכון שכל המסביב מאוד יוקרתי ,אבל המרטן האלה לא פחות ממדהימים. לא היה חסר לי כלום -ואם אתה עוצם את העיניים=אתה שם בין הנגנים.אם היה לי את הכסף-הייתי קונה אותו במקום!!!!!!!!!!!

עד כמה שאני יודע הדג'אנגו ללא יחידות קרמיות
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
עד כמה שאני יודע הדג'אנגו ללא יחידות קרמיות
למה אתה מתכוון.?
 

bu13

אוהב את התחום
הודעות
183
מעורבות
38
נקודות
28
Two way, with specially designed bass units from Norwegian SEAS and a ceramic tweeter from Accuton, the Django L is a real Marten speaker. Giving you the priceless sound reproduction you’d expect – at a price you might not.

מתוך האתר של Marten (לגבי ה- Django L)
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,585
מעורבות
237
נקודות
63
קרמיות אבל ייצור מיוחד של SEAS.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אז לא זכרתי נכון - לרמקול יש גם יחידות קרמיות, טעות שלי
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
לרמקול טוויטר קרמי של אקוטון.
2 היחידות וופר הם יצור custom למרטן מחומר משולב אלומיניום וקרמי.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
חומר שהוא גם קשיח ואחיד מאוד (ולכן לא מתעוות) וגם בעל מסה נמוכה מאוד (ולכן השליטה בתנועת האלמנט קלה ומאוד מדוייקת). לכן אלמנטים קרמיים הם מהטובים שיש.
(החיסרון הוא פריכות גבוהה של החומר, ולכן תמיד יש רשת הגנה על אלמנטים כאלה ולא גריל אופציונאלי)

החסרון היותר גדול של אלמנטים קרמיים (ממה שזכור לי בפעם האחרונה שקראתי עליהם - היה די מזמן והיה די משעמם), הוא תכונת ה damping של הממברנה עצמה שהוא פחות טוב נניח משל חומרים אחרים - כלומר, למרות שיש לה כביכול יתרון תנועתי (מסה נמוכה וקשיחות) היא "מצלצלת" יותר מחומרים אחרים (זכור לי שהוזכרו עוד מתכות שגם מצלצלות -נדמה לי מגנזיום וכו')... ולכן, הרבה יצרנים עובדים עם חומרים מרוכבים שמצד אחד מנסים לנצל את היתרון התנועתי (מסה קטנה ואלמנט קשיח) ומצד שני שה damping העצמי של הממברנה יהיה טוב כמו של קרטון נניח.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בבקשה לא להפנות אותי למאמר משעמם, אבל מה זה אומר שהיא "מצלצלת"?
מה אני אומר לשמוע פחות נכון בגלל "מצלצלת" הזו?
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
בבקשה לא להפנות אותי למאמר משעמם, אבל מה זה אומר שהיא "מצלצלת"?
מה אני אומר לשמוע פחות נכון בגלל "מצלצלת" הזו?

לא נראה לי אתה אמור לשמוע "בעיה", בדיוק כמו שאחרים לא אמורים לשמוע פחות נכון בגלל שאין להם רמקול קרמי.
לכל תכנון/חומר/מימוש יש יתרונות וחסרונות והתוצאה היא מה שחשובה.
מאחורי כל תיאוריה יש בעיות/מגבלות ידועות, אם ההנדסה נכונה היא גם כוללת במימוש גם את ה workaround למגבלות האלו.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,585
מעורבות
237
נקודות
63
יש צילצול -תופעת הRINGING ביחידות קרמיות בטווח של בערך3.5K ל6K שמשתנה בין היחידות.
לכן אקוטון הוסיפה את שתי ה"עיניים השחורות" שמהווה דמפינג לצילצול הזה.
אכן שתי היחידות של SEAS בדג'אנגו הם מייצור מיוחד של ממברנת אלומיניום עם ציפוי קרמי-דבר שהקנה להם את השם "קרמי".יחידות מדהימות ללא שום צל של ספק.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
תופעת "RINGING" קיימת בכל ממברנה מכל סוג חומר... תדירות ואמפליטיודת התופעה מתרחשת בהתאם לסוג החומר,
קוטר הממברנה, והגאומטריה שלה. כמו שרונן ציין, ה"עיניים" ביחידות של Accuton, מתפקדות כמשככים לתדירויות אלה.
ומעבר לתיאוריה, מומלץ לשמוע לפני.. יש הפתעות לטובה.
לגבי פריכות, ממברנות קרמיות הן קשות וחזקות במיוחד. לפחות כל עוד משתמשים בהן ליצירת סאונד ולא כסדן נפחים..
כמו שערן ציין, עקב המבנה שלהן, הממברנות לא רגישות ל דה-פורמציה.
 

rainbird

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
40
נקודות
28
הקלטות סבירות ישמעו סביר.
רמקולים שאינם קרמים אך עשויים מיחידות קשיחות עם מסה נמוכה ידווחו לך על דברים דומים בהקלטות.

אחזור על מה שכתבתי קודם ובעבר הלא רחוק והרחוק (כשרכשתי את הרמקול הקרמי הראשון שלי).
ככל שהרמקול (קרמי או לא) הוא שקוף יותר, כך הוא יחשוף לך בעיות רבות יותר באלקטרוניקה או בהקלטות או בשניהם.
הוא לא חייב להיות קרמי על מנת שיחשוף את זה אך אם הוא קרמי הוא יחשוף את זה.


אם כך, מותר לשער שאם אוסף המזויקה שלי מורכב ברובו מהקלטות ברמה סבירה עד טובה, אזי רמקולים קרמיים הם לא בשבילי?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אם כך, מותר לשער שאם אוסף המזויקה שלי מורכב ברובו מהקלטות ברמה סבירה עד טובה, אזי רמקולים קרמיים הם לא בשבילי?

לא מבין איך הבנת את זה מהציטוט שלי.
אני רשמתי במפורש את הדברים הבאים, שאותם ציטטת והתייחסת אליהם כאילו לא באמת קראת אותם.:)

אז ככה.

אני כתבתי:
״הקלטות סבירות ישמעו סביר.
רמקולים שאינם קרמים אך עשויים מיחידות קשיחות עם מסה נמוכה ידווחו לך על דברים דומים בהקלטות.

אחזור על מה שכתבתי קודם ובעבר הלא רחוק והרחוק (כשרכשתי את הרמקול הקרמי הראשון שלי).
ככל שהרמקול (קרמי או לא) הוא שקוף יותר, כך הוא יחשוף לך בעיות רבות יותר באלקטרוניקה או בהקלטות או בשניהם.
הוא לא חייב להיות קרמי על מנת שיחשוף את זה אך אם הוא קרמי הוא יחשוף את זה.״


ואם בלוגיקה עסקינן. אזי הקלטות לא טובות ישמעו כפי שהן, טובות, טובות מאוד, מדהימות ואלוהיות ישמעו כפי שהן.

מכיוון שבציטוט שציטטת התייחסתי 3 פעמים ב-3 שורות (מתוך 5) שהרמקול לא חייב להיות קרמי על מנת שיציג את הביצועים הללו אך רמקול איכותי ושקוף כן יציג אותם במידה דומה, ואתה לא מעוניין בכך (כי זה לא בשבילך) זה משאיר לך עוד יותר רמקולים לבחירה ממה שחשבת. אתה צריך רמקול צבוע, לא מדויק, לא שקוף או במילים אחרות - כמה שיותר סלחן.

אם הייתי צריך להמליץ לך, הייתי הולך על וינטאג׳, יחידת קרטון, טויטר סופט דום. לחלופין תוכל להינות גם מרקמולים חדשים ולא יקרים של יצרנים שונים שלא משקיעים במוצרים שלהם.

במילים אחרות. רכוש רמקול לא מושקע, לא איכותי ולא יקר. זה רמקול שבטוח לא יחשוף לך בעיות בהקלטה. :בעד:

אגב. אין כאן שמץ של ציניות.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
שלום גבי,
אשמח לקבל התרשמותך מהרמקול לאחר 3-4 חודשים של שימוש...
 

web

חבר משקיען
הודעות
779
מעורבות
492
נקודות
63
לאחר כמעט 3 חודשים זה שפוט חלום...
ידעתי שנושא הברייק אין ברמקולים חדשים הוא משמעותי, לא חשבתי שעד כדי כך.
הרמקולים קיבלו את הנפח ואת הנוכחות שציפיתי ממוצר ברמה כזו.
הבאס התייצב ועכשיו לשמוע מוסיקה סימפונית היא חוייה של ממש עם פירוט בכל התדרים כולל הבאס (ניואנסים בתחום התחתון שלא היו לי עם ה SCORPIO)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור