AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,908
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
שניצל יקירי,עמיר יקירי
מצטער לומר לך למרות מחקריך המעמיקים שגודל הבמה שנקלטת ממערכת סטריאו אינה קשורה הדוקות למיקום המקרופונים או למיבנה האפרכסת , אינני מבין בכלל מעשית את אשר אתה כותב ומפשפש במחקרים , גובה הבמה קשור למיקום הרמקולים בחדר ,למיבנה החדר ולפיזור הרמקולים , מעבר לכך , גם שהתזמורת ממוקמת נמוך מהיציע רוס האולמות והכנסיות הטובים אקוסטית עם כיפה עגולה בגובה עצום מגדילות את נפח הצליל לאין שיעור מהמתלול שבו ישובה התזמורת , גם החדר הפרטי יש לעבוד על העניין וכבר נתקלתי בימי חלדי בבמות ממערכות נחשבות שמשדרות במה בגודל של תיאטרון בובות קטנטן בקאנטרי , וזה שתלחם באמצעות בינה מלאכותית ופשפוש בתחום עדיין ישאיר לך את אותה במה וזה קצת אבסורדי להלחם בבמה נמוכה מדי עיי מודעה כאן , מהכרותי את המכיילים הבכירים באירופה , הדבר הראשון שהם שמים לב הוא למיבנה הבמה ,לשכבות ,לגובה ,לרוחב , ואין דבר כזה שיעבור בשלום במה של מטר וחצי רוחב על גובה 80 סמ !!!!!!
אצלי במה כזו התקבלת כשהמערכת כבויה , ואתה יכול עד מחר לבלבל לנו את אשר כתבת למעלה , יש שיאמרו שמדובר בגודל לא טיבעי , זיקוקי דינור בדינמיקה , חוסר אנינות טעם , חוסר פרופורציה למוקלט , כל הללו הם צידוקים מביכים לבמה קטנטונת , למה אצלי לא משנה מה אשמע גודל הבמה עצום ? ואותי באופן אישי זה מרגש הרבה יותר מאשר לשמוע את סלילי המיתרים בגיטרה בגובה של 30 סמ מהריצפה , לא שמעתי אצלך ,אבל יכול לומר לך שאותי מבחינת בדר העדיפות מעניין יותר הבמה והדינמיקה שתתקרב לליב הרבה יותר מאשר דיוק טונלי מקרוסקופי , אבל מכיוון שאנו כל כך שונים , יתכן וטעמך הוא הנכון ומסב לך הנאה , רק שמכיילי האודיו היו הולכים מהר לאכול פלאפל במקום להאזין לבמה מיניאטורית עם צלילים שמופקים מהורן שלא כדרך הטבע , שא ברכה , ותחסוך לנו תמונות איזוטריות שאיזה דפוק ניסה !
יש כמה דברים שאני לא מבין בהתנהלותך, כולל:
- אם אתה לא מבין את מה שכתבתי -- ובעליל לא הבנת, אבל אני לא לוקח את זה נגדך -- איך אתה יכול לומר שאני מבלבל?
אני לא חושב שכל מי שאוהב צליל טוב ממערכת צריך להבין או להתעניין בצדדים הטכניים של זה, בהקלטות, במיקרופונים, בצורות ייצוג, ומה לא. רק מי שמתעניין בזה מתעניין בזה. לכן לא מפריע לי שאתה לא מבין כל פיפס שאני כותב, ואני לא חושב שצריך להפריע לך שיש דברים שאני כותב שאינם מופנים אליך אלא רק למתעניינים באספקטים האלה. לא כל אחד אמור להתעניין ו/או להבין בכל האספקטים של התחביב במידה שווה.
- איך זה שכשאני מסרב לשתף איתך פעולה בירידה על עצמך ומציע לנטוש את הכיוון הזה לצמיתות, ומשבח אותך על יכולותיך ותרומתך לתחום, אתה לא טורח לענות, אפילו לא לעשות לייק, אבל כשגיא קורא לך חרש ובהמה (וגם כותב שטויות שאתה לא מבין עד כמה הן שטויות), אתה יוצא להגנתו ומסביר לו עם סימני לב עד כמה אתה מעריך אותו ואת כתיבתו ולא נפגע ממנו. לא הבנתי את המזוכיזם הזה.
- אתה מנסה לפרש את דברי כאילו הבמה אצלי קטנה ונמוכה, עם צלילים מהורן שלא דרך הטבע וכיו"ב, וכאילו אני מנסה להגן על זה -- בלי ששמעת אצלי -- ושאני חושב שטעמי הוא הנכון ושלך לא, מה שלא אמרתי ולא חשבתי -- כתבתי מיליון פעם שאני מקבל כל טעם באשר הוא, גם אם הוא לא לפי הסטנדרטים האודיופיליים של היי פידליטי.
גם התמונות של המיקרופונים עם האפרכסות הראשים לא הופנו אליך, אלא למתעניינים, שזה כאמור לא כולם. לדעתי, זה לא מתאים שתדרוש/תצפה שיכתבו כאן רק דברים שמתאימים למה ששניצל מתעניין בו, מבין, אוהב, ומוצא חן בעיניו, ויחסכו מכולם את כל מה שלא.
אני לא מנסה להתנשא עליך ו/או להקטין אותך -- למעשה לגמרי להיפך -- או להמציא לגביך דברים שאינם אתה ואינם נובעים ממך. אנא אל תעשה את זה לי. זה לא לעניין משום בחינה.