.


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ניים אחד אני מחזיק ממנו מכוון שגם שומע אותו הרבה פעמים אצל חבר CD-1+יחידת ספק הכוח שלו
עם מגבר לייק 20 פרה פסיבי אלגרי ורמקולים ESL 57
שלפני כן היה לו רק ניים 72 פרה וספק כח ומגבר 250 הכל ניים
עבר למגבר פשוט מנורות הנל
הסאונד השתנה מקצה לקצה לטובת הלייק לפני 50 שנה
מאז יצאו דורות טובים ורבים מניים -אמרתי בעבר סיבכו הרבה את החיבורים אבל היום כנראה ישרו קו
חברה מכובדת ללא ספק
בעניין עיצוב ויופי
ראיתי שבוע שעבר אצל חבר הפורום מערכת ניים קומפלט
המראה יפה ביותר :בעד: ורמוקלים של ניים.
הדבר היחיד שונה שקלטתי היה מכשיר של טדי פרדו יפה


לא מתיימר לומר מה טוב ממה -רק מה אני משווה שומע בעצמי
אבל מנסיוני האישי
מכשירים של העבר עומדים יפה מאד אם כל ממיר חדש -למשל CD סוני לעומת ממיר ריגה ועוד ועוד
בקטנה.

הרי בסופו של דבר הרב תלוי בהקלטה. השידוך עצמו מאד חשוב -כי יש כאלה עובדים מצויין עם אחרים ויש אותו מכשיר לא עובד טוב עם המשודך לו -וחוזר חלילה .
התאמה מאד מאד חשובה .
ואופי המכשיר עצמו .מולטי ביט /ההיברד או 1BIT דלתא סיגמה כל אחד יתרונות וחסרונות שלו
אני אישית מאד אוהב ממרים משנות 80 מולטי ביט
לאחר שהתנסתי בטופש הליין של חברות האלה
מעדיף אותן על הצליל המלא לכאורה של ה 1 ביט העגול
או ממרים חדשים
פרט חשוב לא חשוב איזה ממיר באמת שמים אלא אם כן בונים סביבו ואחריו
את השרשרת עד ליצאת האודיו
מרנץ HDAM-SA2 למשל -

ואיש איש מה שהוא אוהב
אחרת ככה נוכל להתווכח עד פסח הבא :מאזין:

אתה מזכיר את רגה (REGA). לדעתי בשנות ה 90, המגבר הכי זול שלהם עם רמקולים רצפתיים קטנים וזולים, נשמעה כמו 1,000,000$. אני מדבר אתך על סדר גודל של כ 6,000 ש"ח עד כמה שאני יכול לזכור, וצליל שלקח בהליכה מוצרים בסכומי עתק כולל בריטים. הרמקולים הם רמקולים המגבר היה מכוער גם כשלעצמו וגם בהשוואה לציוד היפני בשרשור הזה. אבל אם רצית להאזין למוסיקה, המוצרים הבריטים הפשוטים והמכוערים, היו לדעתי משכמם ומעלה בהשוואה לציוד יפני. ועוד בהשוואה לציוד היפני, ציוד של יצרנים אמריקאים שלא אהבתי את הצליל שלהם עדיין יכולתי להבין מה הם רוצים להציג: פירוט רב ובמה מדהימה. היפנים? לא בטוח שהיה להם חותם על איזו תפיסה בהקשר של איך מערכת סטריאו צריכה להישמע. זו היתה ההתרשמות שלי.

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מוצרים אמריקאים - פירוט רב ובמה מדהימה... נו שויין, כל אחד עם האוזניים שלו.
להבדיל מחברות כמו NAIM לדוגמא, המוצרים היפנים הטובים באמת, לא תופסים אותך בשמיעה הראשונה (אין את הוואוו או רקיעות הרגל של NAIM). בדרך כלל לוקח קצת זמן להבין שמה שאתה שומע הוא סאונד מאוזן בלי זיקוקין מיותרים.
היפנים כנראה יותר מכוונים לאיך מוסיקה נשמעת, ולא איך מערכת סטיראו צריכה להישמע.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מוצרים אמריקאים - פירוט רב ובמה מדהימה... נו שויין, כל אחד עם האוזניים שלו.
להבדיל מחברות כמו NAIM לדוגמא, המוצרים היפנים הטובים באמת, לא תופסים אותך בשמיעה הראשונה (אין את הוואוו או רקיעות הרגל של NAIM). בדרך כלל לוקח קצת זמן להבין שמה שאתה שומע הוא סאונד מאוזן בלי זיקוקין מיותרים.
היפנים כנראה יותר מכוונים לאיך מוסיקה נשמעת, ולא איך מערכת סטיראו צריכה להישמע.

למה צריך לקחת זמן? אולי לוקח לך זמן להתרגל למשהו שהוא לא מי יודע מה טוב?

יש סכנה במשהו שנשמע טוב ולאחר האזנה ממושכת עלול להתגלות כטוב פחות מהרושם הראשוני. אבל שמשהו נשמע לא טוב ורק אחרי תקופה מתחיל להישמע טוב? אז איך אתה בוחר מערכת? לפי מה שנשמע לך הכי גרוע ברושם הראשוני? נשמע מתאים לגישה יפנית.... :)

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
למה צריך לקחת זמן? אולי לוקח לך זמן להתרגל למשהו שהוא לא מי יודע מה טוב?

יש סכנה במשהו שנשמע טוב ולאחר האזנה ממושכת עלול להתגלות כטוב פחות מהרושם הראשוני. אבל שמשהו נשמע לא טוב ורק אחרי תקופה מתחיל להישמע טוב? אז איך אתה בוחר מערכת? לפי מה שנשמע לך הכי גרוע ברושם הראשוני? נשמע מתאים לגישה יפנית.... :)

אריה
אני לא אמרתי - לא נשמע טוב, אלא, לא עושה לך וואו בשמיעה הראשונה.
כמובן שאם אתה רגיל לבום בום טראח טראח ותופים שמכים בך ללא הרף, כנראה שהסאונד היפני זה לא משהו שתחבב (לפחות לא בתחלה).
אני לא בטוח מה אתה יודע על הגישה היפנית ליצור מוצרי אודיו, ובכלל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
יש מכורים ליפנים, יש מכורים ל NAIM AUDIO, יש מכורים ל ML הכל בסדר.

אריה
להיות מכור (לא משנה למה) זה דבר לא טוב.
דווקא למותג שאתה אוהב יש קהילת מכורים הכי גדולה.
לא בטוח שגודל ההתמכרות מעיד על טיב.
מי שכותב כזאת הודעה, בהכרח פוסל כ"כ הרבה שכן אוהבים את הסאונד של שני היצרנים האילו (לסנסואי בעיקר בעבר)
http://www.dtown.co.il/forum/threads/הציוד-היפני-היפה-ביותר-בכל-התקופות-גם-אחרים.43060/page-7#post-291721
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא אמרתי - לא נשמע טוב, אלא, לא עושה לך וואו בשמיעה הראשונה.
כמובן שאם אתה רגיל לבום בום טראח טראח ותופים שמכים בך ללא הרף, כנראה שהסאונד היפני זה לא משהו שתחבב (לפחות לא בתחלה).
אני לא בטוח מה אתה יודע על הגישה היפנית ליצור מוצרי אודיו, ובכלל.

זה באמת מוגזם לומר שאני יודע הרבה על היפנים, אני מכיר רק מה ששמעתי וגם זה די מזמן - לפני כ 30 שנים. היה להם בזמנו מוצר PIONEER A 400, לא יצא לי לשמוע אותו אבל הביקורות היללו אותו מקיר לקיר. אין ספק שהתעשייה היפנית בתחום מערכות שמע וגם בתחומים אחרים היא גדולה מאוד ואני לא מתיימר להכיר את כולה. אני גם מתנצל אם פגעתי באוהדי הציוד היפני - למה שלא יהיו אוהדים ליפנים?

לא יודע אם תחום השמע דומה לתחום המכוניות, כל יפני שממון בכיסו והוא מחפש מכונית טובה, רוכש AUDI ולא לקסוס.

היפנים לא מרגשים אותי, שזה מאוד סובייקטיבי, אבל הם לא מרגשים גם הרבה אחרים מסביב לעולם. הם בסדר ובזה זה נגמר. פעם הם גם הצטיינו בהעתקות - לא יודע אם אתם זוכרים/יודעים שמיצובישי שילמה ל IBM קנס בשווי הכנסה שנתית של מיצובישי - כל מיצובישי שזה אגד מפעלים ענק - סכום עתק, על העתקת מחשב MF של IBM. אני מניח שהם כבר לא מעתיקים, ובכל זאת עדיין לא מרגשים.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
להיות מכור (לא משנה למה) זה דבר לא טוב.
דווקא למותג שאתה אוהב יש קהילת מכורים הכי גדולה.
לא בטוח שגודל ההתמכרות מעיד על טיב.
מי שכותב כזאת הודעה, בהכרח פוסל כ"כ הרבה שכן אוהבים את הסאונד של שני היצרנים האילו (לסנסואי בעיקר בעבר)
http://www.dtown.co.il/forum/threads/הציוד-היפני-היפה-ביותר-בכל-התקופות-גם-אחרים.43060/page-7#post-291721

מה זה מכורים? NAIM AUDIO זה לא הרואין. קבוצת אנשים טוענת שמי שאוהב את NA הם מכורים - עדיין לא הופך את האוהדים למכורים ואת המוצרים היפנים למוצרים טובים.

אני משתדל להתנסח בזהירות, אבל יצא לי להאזין לכמה מוצרים של סנסואי, גם נגני תקליטורים וגם מגברים. כולם היו גרועים. משעממים, אפורים, לא הצטיינו בכלום. למכשירים האלה היה צריך אינסוף זמן כדי להתרגל אליהם....

אריה
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
המכשירים למעלה
MOON /MBL אלו סופר הי אנד -זה צריך להשוות לאקוופייז סופר הי אנד לקסמן דנון סוני וכו

אבל ניקח למשל ממכשיר טיאק מפלצת -זה בסדר מה שחשוב איזה ומה בנו מסביב לDAC
ומערכת קריאה שלו היחודית - כמו שחברות אחרות שמו את המיוחד שלהם
ניתן לשמוע מוסיקה יפה ביותר
אפילו שהוא בין 20 שנה .........

מה תשמע היום שלא שמעת אז ???

תוכל לדעת ממש רק אם מחברים לאותו מגבר אותו כבל אותם רמקולים
אז במידה ויש סינרגיה בין לבין -אז כל אחד יתן את הצליל הטיפוסי שלו - או לאהוב אולי לא


כדי לקרא SACD הענית צריכה מעט שהמכשיר חם יכנס לעבודה
מכיר מקרוב משני מכשרים שהיה לי הכירות איתם.SCD-1/SCD-777ES שנהם החזקתי ועוד אחד אצל חבר .
לפתוח ולסגור את המכסה פעם פעמיים על מצב SACD ויעבוד
עניין טכני - כנראה
כי זה אופייני למכשירים האלו שיש להם שני עניות נפרדות .
פעם כוונו אצלי בישפאר ועבד יופי שהמכשיר קר לא נקלט אחכ בסדר

רגע, אז ה-SCD-1 מבחינת הידע שלי הוא הכי היי-אנד שיש במגרשים של סוני / דנון וכד' שיש.
אקיופייז, TEAC / ESOTERIC וכד' זה כבר רמות אחרות. לא חוכמה.
אני מוכן לקחת נגן דגל כדוגמת אלו שהוצגו כאן אל מול נגן מודרני של עד 15,000ש"ח נגיד YBA, MOON, לקסמן.
השוואה נטו על המערכת שלי בבית. לא חושב שהיפני הוותיק יקח אותם.
אחרת כנראה שהיה אצלי אחד כזה במערכת מזמן.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יופי בסוף הצלחתם להפוך
את פורום ל hi fi:כל-הכבוד:
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
מה זה מכורים? NAIM AUDIO זה לא הרואין. קבוצת אנשים טוענת שמי שאוהב את NA הם מכורים - עדיין לא הופך את האוהדים למכורים ואת המוצרים היפנים למוצרים טובים.

אני משתדל להתנסח בזהירות, אבל יצא לי להאזין לכמה מוצרים של סנסואי, גם נגני תקליטורים וגם מגברים. כולם היו גרועים. משעממים, אפורים, לא הצטיינו בכלום. למכשירים האלה היה צריך אינסוף זמן כדי להתרגל אליהם....

אריה
הרושם העולה מקריאת הודעותיך כאן הוא שיש לך מעט נסיון עם מכשירים יפניים וגם הכרונולוגיה שהיא אקוטית לענין הזה, מעט לא מסודרת אצלך. לא יודע לאלו מכשירים של סנסוי האזנת, אבל וכפי שכבר ציינתי, לחברה הזו יש עבר רחוק מאוד מפואר ומכשירים שהם state of the art, לא פחות, ועבר מעט קרוב יותר ( שנות השמונים המאוחרות ושנות התשעים ועד בכלל ) מאוד עגום מבחינת איכות. כך גם אצל לקסמן, שייצרה מגברים מופלאים בשנות השבעים, תחילת השמונים, חוותה הידרדרות איכותית ( מכוונת אגב בכדי להנגישה לקהל גדול יותר ) לאחר מכן וכיום חזרה שוב לימיה הטובים. יש מכשירים אנגליים נפלאים, אין בכלל ספק, ה REGA שהבאת הוא דוגמה מאוד מרשימה למכשירים לא יקרים ובעלי איכות צליל באמת יוצאת דופן ( אני מניח שהמכשיר שהבאת כדוגמה הוא הELEX שלהם שאכן נראה זוועה, אבל היה מצויד באיכות סונית לעילא, ) אבל העובדה שהם לרוב חפים מכל פוזה, אינה הופכת בהכרח את הקפדת העיצוב היפנית למשהו שנועד להסתיר איכות ירודה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הרושם העולה מקריאת הודעותיך כאן הוא שיש לך מעט נסיון עם מכשירים יפניים וגם הכרונולוגיה שהיא אקוטית לענין הזה, מעט לא מסודרת אצלך. לא יודע לאלו מכשירים של סנסוי האזנת, אבל וכפי שכבר ציינתי, לחברה הזו יש עבר רחוק מאוד מפואר ומכשירים שהם state of the art, לא פחות, ועבר מעט קרוב יותר ( שנות השמונים המאוחרות ושנות התשעים ועד בכלל ) מאוד עגום מבחינת איכות. כך גם אצל לקסמן, שייצרה מגברים מופלאים בשנות השבעים, תחילת השמונים, חוותה הידרדרות איכותית ( מכוונת אגב בכדי להנגישה לקהל גדול יותר ) לאחר מכן וכיום חזרה שוב לימיה הטובים. יש מכשירים אנגליים נפלאים, אין בכלל ספק, ה REGA שהבאת הוא דוגמה מאוד מרשימה למכשירים לא יקרים ובעלי איכות צליל באמת יוצאת דופן ( אני מניח שהמכשיר שהבאת כדוגמה הוא הELEX שלהם שאכן נראה זוועה, אבל היה מצויד באיכות סונית לעילא, ) אבל העובדה שהם לרוב חפים מכל פוזה, אינה הופכת בהכרח את הקפדת העיצוב היפנית למשהו שנועד להסתיר איכות ירודה.

לא נעים לי מ SONYES שמתלונן שאנחנו חורגים ממטרות השרשור הבאמת מרשים.

אני התחלתי עם מערכות סטריאו בגיל 16 שזה אומר שנת 70. עד בערך 1990 הכרתי רק ציוד יפני. המגבר הבריטי הראשון שקניתי היה QED, לא כוכב אבל הרשים אותי מאוד יחסית לכל מה שהכרתי עד אז. את ה QED הזה מכר לי צביקה, למי שמכיר, עוד כשהייתה לו חנות בכיכר סולל בונה. ממש הסטוריה. צביקה מכר ציוד יפני זול ויקר שנראה כמו התמונות בשרשור פה. לא היה לו לקוח שהיה מוכן בכלל להסתכל על מגבר עם כפתור ווליום ובורר כניסות בלבד. ביני לבין צביקה היתה באותה עת הכרות שחרגה ממוכר לקוח והוא הציע לי לקחת את המגבר הזה לבדיקה הביתה. הוא אמר לי בכנות שהוא תקוע עם המגבר כי הוא לא מעניין אף אחד, ואם המגבר ימצא חן בעיני, הוא ימכור לי אותו ב 700 ש"ח או משהו כזה. מחיר זול מאוד. המגבר הזה הפך לי את הראש לגמרי - אחרי שהכרתי אותו התחלתי לחפש רק ציוד בריטי וכך הגעתי לבני מאודיופיל "שהשקיע" בי הרבה זמן למרות שכסף הוא לא ראה ממני, אבל הוא הסביר לי מה זה פטיפון ועוד הרבה דברים שקשורים בציוד..., מבני הגעתי לאילן טמיר והשאר כתוב בספרי ההסטוריה. אני מספר לך את הסיפור הזה כדי להראות שעברתי תהליך לא קפצתי סתם ככה ל ניים. לטעמי בציוד הבריטי המינימליסטי יש משהו מיוחד מבחינת הצליל. אני יכול בהחלט להסכים איתך שאולי במקרה נפלתי רק על דגמים יפנים דפוקים. אתה יכול אם מתחשק לך, להזמין אותי להאזין למערכת יפנית שאתה חושב שהיא איכותית.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
סטריאו שירי סטריאו שימחה.... איזו הסטוריה רחוקה.....

אריה
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
סנסוי 5050 שרת אותי משנת 1976-1997 = 21 שנים.
אהבתי אותו מאוד,למרות שלקח לי 4 שנים לשלם עליו.
אז עדין לא היה יבואן רשמי,והרוב היו פריטים מוברחים :rolleyes:
sansui_5050_stereo_receiver[1].jpg
 

תמונות מצורפות

  • sansui_5050_stereo_receiver[1].jpg
    sansui_5050_stereo_receiver[1].jpg
    KB 58.6 · צפיות: 754

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
חאלס SONYES...הבנו את הכוונה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
ואחר כך מתלוננים שרוצים להעלות את גיל הפרישה....
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
ואחר כך מתלוננים שרוצים להעלות את גיל הפרישה....
אתה מזכיר נשכחות
הדור שלי הוא הראשון ששרות החובה שלו עלה פעמיים עד ל-3 שנים.
אותו הדבר לגבי גיל הפרישה היה 65 הועלה ל- 67,והרגשתי בטרם אפרוש(כבר הגעתי לגיל)יעלו ל-70.
ואתה רוצה שלא נקטר :בכי:
ומי בכלל חושב על פרישה :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור