katzofe היקר,
שכחת להזכיר שההעדפה הראשונה שלו ל"רינג" אינה קאראיאן, שהוא בכל זאת אחד הגדולים, אלא מנצח שעם כל הכבוד, הוא מדרגה שלישית או רביעית, Marek Janowski, בהקלטה הראשונה שלו, ב-RCA:
אפילו עוד לפני שהוא לפחות קיבל כנראה סאונד הגון מ-PentaTone:
קניתי את הסט של RCA לפי ההמלצה המאוד מתלהמת של הידען, בסיגנון היומרני של הדברים שציטטת.
השוויתי חלקים מהריינגולד מול שולטי, עם הפרטיטורה, ומתתי משיעמום. בדקתי את כמה שהצלחתי מהשאר.
נתתי אותו במתנה למישהו שאולי מסוגל ליהנות ממנו יותר ממני. לא בדקתי איתו אם הוא הצליח.
ביצוע לא מריח ולא מסריח, די נטול אופי, לכאן או לכאן, סתמי כזה, עם נגינה תזמורתית שלא נראית לי כמצטיינת בשום דבר מיוחד.
נו, שויין. עוד ביצוע. יש הרבה כמוהו והרבה "טובים" ממנו, כאלה שייש בהם מבחינתי משהו מעבר לתווים.
אולי מתאים למבקרים אנגליים שמרניים לאהוב משהו כזה, אם כי אפילו הם -- רובם המוחלט -- שמים את שולטי במקום הראשון לאורך השנים באופן עיקבי, כ-benchmark שבייחס אליו שופטים ביצועים אחרים, כולל Rosette בגראמופון, עד כמה שזה בכלל חשוב/משמעותי.
ככלל, כדאי לשים לב למצבים בהם מישהו יורד קשות על ביצוע שבקונצנזוס, ומצהיר על העדפה מוחלטת לביצוע נידח יחסית.
זה משהו שמושך תשומת לב למפליץ, אררר... לממליץ, ומציג אותו כמישהו שרואה משהו שאחרים לא.
טכניקה מוכרת של מבקרים תאבי תשומת לב לעצמם, לא לנושא הנדון. כתיבה/ביקורת בסיגנון צהובוני.
אבל אם זה מה שאתה מעריך עד כדי ציטוט... ועוד סתם מכלומניק שמתנשא על קבוצת פייסבוק... נו, שויין.
כל אחד והסטנדרטים שלו לגבי מה ראוי ומה לא.
דרך אגב: אני לא טוען ששולטי טוב/רע יותר מקאראיאן. הוא יותר לטעמי, אבל שניהם גדולים, ולדעתי זה
רק עניין של טעם.
לעומת זאת ובניגוד לכך, אתה מנסה להציג את שולטי כגרוע ואת קאראיאן כטוב, "אובייקטיבית"-כבייכול, בלי מרכאות ובלי "לדעתך", וזה לחלוטין לא לעניין, כפי שהשיפוט שלך את השמינית כ"לא טובה", כאילו "אובייקטיבית", אינו לעניין. סתם פלצנות והיעדר פרופורצייה בין מי שאתה כשופט יצירות ומי שגדולים ממך בכמה וכמה וכמה סדרי גודל, שאפילו את דבריהם יש לקחת בערבון מוגבל ולא כ"אמת", ובוודאי שלא אובייקטיבית.
עמיר