.


katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
.

- להבדיל משמעותית מהמוסיקה האלימה של אלקטרה -שיש לי עם שולטי -

שולטי ואלימות בדר"כ הולך יחד , ראה ביוטיוב ניצוח על החלק האחרון של הטבעת ובכלל,
האיש משלב מס' אומנויות לחימה תוך כדי הניצוח
לעיתים נדמה שהוא נזקק לסולם ..

אגב שטראוס ביקש לנצח על המוסיקה שלו כאילו היתה מוסיקת פיות כשהמודל שלו הוא מנדלסון.

ביצוע טוב יותר בעבור אלקטרה הוא עם סאווליש ב EMI
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שולטי ואלימות בדר"כ הולך יחד , ראה ביוטיוב ניצוח על החלק האחרון של הטבעת ובכלל,
האיש משלב מס' אומנויות לחימה תוך כדי הניצוח
לעיתים נדמה שהוא נזקק לסולם ..

אגב שטראוס ביקש לנצח על המוסיקה שלו כאילו היתה מוסיקת פיות כשהמודל שלו הוא מנדלסון.

ביצוע טוב יותר בעבור אלקטרה הוא עם סאווליש ב EMI
אני לא יודע לאיזה סוג יצירות של עצמו הוא התכוון ב"לנצח על המוסיקה שלו כאילו היתה מוסיקת פיות כשהמודל שלו הוא מנדלסון" -- מעניין לדעת מה ההקשר, אבל על סלומה? מוזיקה אפלה לעלילה עתירת תאוות אסורות ואלימות מילולית ופיזית בכל הרמות, אם ב-abuse שיוחנן שופך על כל מה שזז, החייל שמתאבד על חרבו, ריקוד שבעת הצעיפים, הדרישה של סאלומה לראשו של יוחנן על מגש כסף, הביצוע של זה, הנשיקה, הרצח שלה על ידי החיילים ואם בכלל -- ממש מוזיקת פיות א-לה-מנדלסון...:eek:

אני לא ממעריצי Sawallisch (דווקא של Savall כן, אם מדברים על אנשים סובלים :)), אבל אני נותן לו את הקרדיט שהוא לא ניצח על סאלומה בסגנון מנדלסון, ואני מטיל ספק בקביעה הנחרצת ש"ביצוע טוב יותר בעבור אלקטרה הוא עם סאווליש", אפילו מבלי להכיר את ההקלטה.

שולטי, בעידוד ההקלטה בגישת "Sonic Stage" של Decca/Culshaw, משיג כאן שיאים של חושניות ודראמה ודקאדנטיות שנשמעים לי "תפורים" על היצירה.

זה שייש לך, katzofe, משהו (הרבה) נגד שולטי זה ידוע, ואתה אפילו מעדיף ביצועים מרושלים תזמורתית על פני הדיוק והצלילות שלו -- גישה אפשרית, אבל זו לא "האמת".

בעיני, שולטי הוא מהגדולים ביותר של המאה הקודמת, בפיסגה עם קאראיאן ו-ואלטר ו-קלמפרר ועוד כמה, ברמה שכבר לא מדברים על איזה מנצחים יותר "טובים", רק על העדפות אישיות.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
המטאמורפוזות

היה לי מאד מניין להשוות בין שני הביצועים לקראייאן של המטמורפוזות בסטראו
זו הישנה עם הרמסטר החדש וזו החדשה יותר שהוקלט ב1983 בערך
upload_2016-4-9_10-52-53-jpeg.27625

...

האמת לא נראה לי שאחזור בקרוב שוב ליצירה הזו
...
דווקא ההקלטה 1983 זו שאחזור אליה אולי בקרוב אולי בכלל לא
לפי מה שכתוב לי בהדפסה היפאנית שייש לי, ההקלטה הזו היא מספטמבר 1980, אם כי שנת ה-℗ היא 1983. במעורפל זכור לי שההקלטה הזו זכתה בפרס של Gramophone.

גם אני לא אוהב את היצירה הזו במיוחד, ואם כבר, מעדיף דווקא ביצוע של Barbirolli עם צוות הקלטה מצויין -- Christopher Bishop + Christopher Parker. יש לי את זה בהדפסה יפאנית ברימאסטר 24-ביט יחד עם "חיי גיבור" (Heldenleben), שנראה לי שבמקרה אפשר להשיג אותה אצל המוכרים באמאזון בזול יחסית (כל הקודם זוכה :)).

למען הסר ספק, לקאראיאן אין במה להתבייש.
מבחינתי, הבארבירולי חם יותר, גם בגישה וגם בצליל.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
Strauss
Concerto For Oboe And Small Orchestra in D Major
Horn Concerto No. 2 In E Flat

כאן נכונה לי הפתעה גם בסאונד ארחיב אחכ
ובעיקר התענוג המוסיקאלי
את היצירה אחרונה הקונצרטו לקרן היה לי בתקליט ישן עם ברי טקוואל בדקה אך זה היה מזמן .

ולא היה לי מעולם את היצירות האלו לא עם קראייאן ולא עם מנצח אחר -פרט לאיזה אוסף עם רודולף קמפה
בקבצים שלמעולם לא הקשבתי להם עד היום כבר אולי 5 שנים

איזה מוסיקה נפלאה זו . שטראוס חיבר - ניתן לחוש ממש את הליריות הנפלא שלו
...
נחזור ל'קונצרט לאובו עם איש מהתזמורת הפילהרמונית ברלין מהקלטה 1974
...
והפרשנות באובו המעולה של Lothar Koch נדמה לי שהיה גם קלרניתן ??? תקנו אותי
יופי של מוסיקה
בקונצרט לקרן Norbert Hauptmann ניגן ללא רבב לפחות לפי האוזניים שלי
יופי של ביצועים ומוסיקה - שאליה אחזור שוב ושוב
ככל היידוע לי, Lothar Koch הייה "רק" אבובן, אבל מהסופר-נפלאים.
הקולגה שלו בקלארינט בפילהארמונית של ברלין נקרא Karl Leister, שאני לא "מת" עליו בכלל, שהקליט רפרטואר סולני הרבה יותר מ-Koch.

יש לא מעט מקומות בהקלטות של הפילהארמונית של ברלין שדומני ש-Koch מככב בהן בסולו נפלא פה ושם, כמו בראשונה של בראהמס עם קאראיאן מ-1963 והשנייה של שומאן מ-1964 עם קובליק. אבל אז לא נהגו לתת פירוט של הנגנים בתזמורת, כפי שלפעמים עושים כיום כשהתזמורת קטנה (לרוב תקופתית), כך שאני לא יכול להיות בטוח שזה אכן הוא.

את ריכארד שטראוס אני מעדיף ביצירותיו המוקדמות, עם תזמורת ענק והרבה עוצמות וברק ובראס, שזה הפורטה העיקרי שלו -- התיזמור -- ובזקנתו ההשראה והמקוריות דעכו משהו, אם כי יש הברקות יחסיות פה ושם, כמו הקונצ'רטו הזה לאבוב וארבעת השירים האחרונים.

הקונצ'רטי שלו לקרן, אחד מוקדם מאוד והשני מאוחר, לא זכורים לי כיצירות מופת, ואני אפילו לא בטוח שטרחתי לשמר הקלטות שלהן. אם כבר, הייתי מעדיף ביצוע של כוכב כמו Barry Tuckwell שהוזכר לעיל, בשני הקונצ'רטי, על פני מישהו כמו Norbert Hauptmann רק בקונצ'רטו השני.

אז אם מדובר בעיקר בקונצ'רטו הנ"ל לאבוב, לא חייבים "להיתקע" דווקא עם הקונצ'רטו השני לקרן, אלא אותו ביצוע/הקלטה בדיוק (Koch/Karajan) יצא יחד עם גדולי אבוב נוספים בדיסק כפול של DG שנקרא "Masters of the Oboe".

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
חפרתי בדיסקייה ובתקליטייה בניסיון למצוא אם השארתי לפליטה איזשהו ביצוע של הקונצ'רטי לקרן של שטראוס, ולא מצאתי. הרגע נזכרתי שאולי מיקמתי ביצוע כזה ב-Weber , ואכן יש -- עם Hermann Baum
ו-Masur מנצח על תזמורת ה-Gewandhaus Leipzig.
61NwlEdJm3L._SS280.jpg


מסתבר שאני מעריך את הקונצ'רטי של שטראוס במידה כזו שלמרות שרוב הדיסק הוא שטראוס (2 יצירות, מעל 36 דקות), מצאתי לנכון למקם אותו בקונצ'רטינו של ובר (יצירה אחת, 12:45).

הרגע דגמתי את שניהם שוב -- אכן הרבה צלילים, ולטעמי, מעט מוזיקה.

בכל זאת הזמנתי כרגע LP (זול, שלא בהדפסה מוקדמת) של הקונצ'רטי הדלוחים-משהו האלה עם Tuckwell ו-Kertesz ב-Decca. אולי הוא מצליח להוציא מהם טיפה יותר, ואם לא, לא עושה חור בכיס, לכל היותר בראש.
s-l1600.jpg


הקונצ'רטינו של ובר ממש חמוד, ומאוד קשה לביצוע -- אחד הקשים ביותר בספרות הקרן. באיזשהו שלב הנגן אמור גם לשיר לתוך הכלי (ללא מילים, כמובן) במקביל לנגינה. אפקט מוזר.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ראיתי את זה מתישהו, אני לא יודע אם להתייחס לזה כפשוטו, או בהתייחסות לחוש ההומור שלו, ועדיין לא נתקלתי באף ביצוע שממש את ה"דיברות" האלה כפשוטן.

ייתכן שהוא עצמו ניצח כך בעצמו, אבל, לאור זה, מוזרה תגובתו של מאהלר, שקשה להאשים אותו בעדינות יתר: "a live volcano, a subterranean fire", וזה ממש לא מסתדר לי עם התזמורת העצומה, כולל 5(!) טימפאני, שכנראה לא נועד להם תפקיד מנדלסוני במיוחד.

תשווה את התיזמור של סאלומה:

piccolo, 3 flutes, 2 oboes, English horn, heckelphone, E-flat clarinet, 2 clarinets in B-flat, 2 clarinets in A, bass clarinet, 3 bassoons, contrabassoon
Brass: 6 horns in F, 4 trumpets, 4 trombones, tuba
Percussion (8–9 players)
: 5 timpani, snare drum, bass drum, cymbals, triangle, tam-tam, tambourine, castanets, glockenspiel, xylophone
Keyboards: celesta, harmonium (offstage), organ (offstage)
Strings: 2 harps, 16 violins I, 16 violins II, 10–12 violas, 10 violoncellos, 8 double basses

לתיזמור של "מוזיקת פיות" של מנדלסון -- למשל הפתיחה ל"חלום ליל קייץ":
two flutes, two oboes, two clarinets, two bassoons, two horns, two trumpets, ophicleide, timpani and strings, כאשר כנראה מדובר בהרבה פחות מיתרים. ophicleide הוא סוג של טובה, אבל קטן והרבה פחות רועש.

ותראה בעצמך עד כמה זה אבסורד.

גם המקור -- בלוג שמציג את עצמו כשל התזמורת הפילהארמונית המלכותית -- אבל יושב ב-wordpress.com, ולא באתר של התזמורת, www.rpo.co.uk -- ושאינו מציין שום אסמכתא לדבריו -- אינו בהכרח מקור אמין.

ובפארטיטורות של שטראוס שייש לי, אני רואה סימוני ff בכל מקום גם לבראס הכבד -- הוא הייה יכול לכתוב להם רמת עוצמה נמוכה יותר, כפי שראיתי במקום אחד -- fff ל-8 קרנות, אבל "רק" ff לחצוצרות, טרומבונים וטובה.

ותמהני אם הביצוע שאתה מעדיף, סאוואליש, אכן מבצע את "סאלומה" כאילו היא מוסיקת פיות של מנדלסון.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
AK 1 עמיר שפו (ורד)
...
תודה על ההרחבה של הסימונים והתיזמור מעניין ביותר :בעד:
:)(ורד)

אז בשטראוס נכון הנגינה קרובה ??? אולי רחוק ממנדלסון ברוח באופי הנגינה איך בדיוק???
אני לא כל כך מבין את השאלות. האם תוכל בבקשה לנסח מחדש?

תודה!
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
נכון קצת סירבלתי בערך כמו לחשוב לבד ולענות לעצמי אבל אשתדל

שטראוס בגלל האופי הכל כך גדול וענק בתיזמור שלו אפה הוא ואפה מנדלסון
ואיך התכוון שינגנו כמו חלום ליל קיץ את אלקטרה שכבר באקורדים הפותחים של שולטי
אני מרגיש כמו פתיחה לסרט בלהות
אכן. אבל לשולטי יש שונאים, וגם לקאראיאן (מטעמים מוזיקאליים, לא רק בגלל היותו חבר במפלגה הנאצית אבל נשוי ליהודייה), וגם לברנשטיין (שטוענים שהוא ידע רק לרקוד) וכו'.

לך תוכיח שאין להם אחות :(
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ותמהני אם הביצוע שאתה מעדיף, סאוואליש, אכן מבצע את "סאלומה" כאילו היא מוסיקת פיות של מנדלסון.
עמיר

סאווליש מבצע את "אלקטרה" ; לא יודע אם הוא הקליט גם את "סאלומה" (שזוהי בעצם שלומית)
הביצוע שאני מעדיף בעבורה הוא קאראין (79?) ב EMI

המשותף לשני הביצועים הוא הגישה השקופה והלא מנופחת (א-לה שולטי) , המוסיקה מדברת בעד עצמה , הדמויות
נשמעות כמו בני אדם ולא כמו מפלצות אימתניות, שום דבר הוא לא בהגזמה , אצל שולטי ( בפרט בוואגנר) כלי הנשיפה
ממתכת לעיתים מאפילים על שאר חלקי התזמורת וגם על הזמרים.
אצל קאראין השליטה בתזמורת , האיזונים בין הקבוצות השונות, בין התזמורת לבין הזמרים מאפשרים לקבל
ניואנסים ופרטים שאצל שולטי לא קיימים (מדובר על וואגנר ושטראוס, מה שלא בהכרח נכון בהקלטות אחרות שלו)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
סאווליש מבצע את "אלקטרה" ; לא יודע אם הוא הקליט גם את "סאלומה" (שזוהי בעצם שלומית)
הביצוע שאני מעדיף בעבורה הוא קאראין (79?) ב EMI
ההקלטה של EMI היא מ-77/78, עם המפיק הקלוץ Michel Glotz, אבל משום מה עם טכנאים של Decca,
James Lock (הטכנאי שפיקח על הרימאסטר 24/96 של גירסת שולטי), ו-Arthur Lilley, שמוכר בעיקר מ-Phase 4. לא זכור לי שנתקלתי בהסבר לתופעה -- יכול להיות מעניין.

יש לי ב-2CD את גירסת Great Recordings of the Century מ-1999.

המשותף לשני הביצועים הוא הגישה השקופה והלא מנופחת (א-לה שולטי) , המוסיקה מדברת בעד עצמה , הדמויות נשמעות כמו בני אדם ולא כמו מפלצות אימתניות, שום דבר הוא לא בהגזמה , אצל שולטי ( בפרט בוואגנר) כלי הנשיפה ממתכת לעיתים מאפילים על שאר חלקי התזמורת וגם על הזמרים.
אצל קאראין השליטה בתזמורת , האיזונים בין הקבוצות השונות, בין התזמורת לבין הזמרים מאפשרים לקבל
ניואנסים ופרטים שאצל שולטי לא קיימים (מדובר על וואגנר ושטראוס, מה שלא בהכרח נכון בהקלטות אחרות שלו)
אולי אתה מכיר את הסאלומה/שולטי מ-LP, או ממאסטרינג קודם, שאולי שונים מאוד מהדיסק 24/96 רימאסטרינג בסידרת ה-Originals, או שהמערכות שלנו משנות את ההקלטות בצורה שונה, או שהדיעות הקדומות שלנו מעוותות את הנשמע, כל אחד לכיוון שלו, או שסתם אנחנו שומעים דברים שונים.

אבל אם מדברים על קאראיאן, זה ביצוע שאני אוהב, כך שאין מצב שהוא מעודן מדי או בכלל בכיוון של "מוזיקת פיות".

ראשית, בגירסת שולטי הקולות בכלל לא נשמעים לי מנופחים, וייש להם נוכחות כמעט spooky.

גם במקרים שהוספו אפקטים מיוחדים להעצמת החווייה, כמו הקול של יוחנן, בקטע שהוא שר מתוך הבור, הקול לא בדיוק מנופח, אלא נשמע כמו... מתוך בור. או הטרק האחרון, שבו סאלומה שרה על כך שהיא נישקה את שפתיו של יוחנן (בראש הַכָּרוּת, כן?), מוסיפים לקול שלה טיפה הד מפחיד, אבל טיפה, בלי ניפוח, כך שהוא נשמע ממש מרושע / עתיר שימחת ניצחון / מוטרף / באקסטאזה.

האיזון עם התזמורת הוא מופתי, עם המון פרטים, ואם יש מקומות שבהן יש "תחרות" בין הקול למוזיקה, אלה המקומות שבהן המוזיקה "דורשת" זאת, וזה מה שכתוב בתווים, ואני לא אוהב שמעדנים דברים.

אצל קאראיאן יש מראש יותר הד על הקולות, קצת מוגזם לטעמי, והקולות קרובים מדי מכדי להיות בפרופורצייה. האפקטים בכלל מופרזים (דיסק שני, טרק ראשון, טרק 8, ועוד).

ואשר ל"מוזיקת פיות", כנראה שייש להן סיוטיי לילה גם בביצוע הזה. נסה תחילת טרק 7 בדיסק השני, תחילת 9, וטרק 11 מ-3:25, ו-4:04, שנשמע כמעט כמו overload עם הטימפאני. אם הקול של הורדוס שם לא מכוסה על ידי הבראס האדיר והתופים בשיא הרעש, זה רק כי הדגישו אותו בהקלטה (עם אפקט של עיוות הקול או סתם הד, לא חזרתי לבדוק), וזה לא בגלל גישה שונה של קאראיאן.

בקיצור, מה שאתה אומר/כותב בכלל לא מסתדר לי עם מה שאני שומע, כולל גם בפעם ההיא שבה שמענו ואגנר עם שולטי.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
הבתי דברים בשם אומרם כך שלא ממש מובן מה לא מסתדר לך
קרא את שאר הסעיפים אולי תקבל תמונה יותר שלמה ואם לא ,ממש לא חשוב,
אם המקור לדעתך לא אמין -בדוק בעצמך -יש לכך סימוכין בעוד מקומות, למשל:
http://www.grahamnasby.com/misc/musichumour_strauss-10-golden-rules.shtml
ראה מקורות בתחתית העמוד
עכשיו תמשיך להוכיח עוד ועוד (לא ברור מה אבל תשתדל..)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
הבתי דברים בשם אומרם כך שלא ממש מובן מה לא מסתדר לך
קרא את שאר הסעיפים אולי תקבל תמונה יותר שלמה ואם לא ,ממש לא חשוב,
אם המקור לדעתך לא אמין -בדוק בעצמך -יש לכך סימוכין בעוד מקומות, למשל:
http://www.grahamnasby.com/misc/musichumour_strauss-10-golden-rules.shtml
ראה מקורות בתחתית העמוד
עכשיו תמשיך להוכיח עוד ועוד (לא ברור מה אבל תשתדל..)
על זה שאתה מסוגל למצוא דברים באינטרנט -- אפילו פעמיים!! -- כל הכבוד לך!
על זה שאתה יודע לשפוך אותם כפי שהם כמו תוכי -- גם כל הכבוד לך!
זה שאתה לא לוקח על זה קרדיט אלא מביא אותם בשם אומרם -- גם כל הכבוד לך!
זה שאתה אוהב ביצוע מעולה, כמו הקאראיאן ב"סאלומה"-- גם כל הכבוד לך!
WOW, אתה גדול! הנה הוכחתי משהו!!

זה שמתברר, למשל, שאתה לא יודע להצליב בין מקורות מידע שונים ולבדוק בעצמך אם הם עקביים ביניהם או לא, זו בעייה אישית שלי, כי אתה הרי גדול, כפי שהוכח קודם.

למשל זה שאתה מביא את קאראיאן כדוגמה ליישום של מה ששטראוס אומר, אבל הוא בפירוש עושה אחרת-עד-להיפך, גם זו בעייה אישית שלי, במיוחד כי הבאתי הפניות ספציפיות שאפילו אתה תוכל למצוא אותן בדיסק.

למשל זה שאתה מאשים את שולטי (בלי להזכיר את צוות ההקלטה) בדברים שאינם כל כך נוכחים בהקלטה הספציפית שלו, אבל נוכחים מאוד בהקלטה של קאראיאן, זו גם בעייה שלי, מן החמורות שביניהן.

כנראה שגם העובדה שאתה לא טורח לחשוב באופן עצמאי, לבדוק את עצמך ו/או את האחרים, להבין דברים לעומק וכו', אלא נשאר תקוע עם דוֹגמוֹת ודיעות קדומות, גם אם מדגימים לך במפורש, בנוכחותך הפיזית (כמו בפגישה שלנו עם הפתיחה ל-Rhinegold) שהן לא לעניין, גם זו בעייה שלי.

אבל ללגלג ללא ביסוס ולהתוכח בלי תוכן, לשם הוויכוח, זה אתה עושה big-time.
אולי תתחיל ללמוד להתיחס לתכנים, לשם שינוי?
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
עוד נקודה למחשבה, בקשר לדברי שטראוס:
  • שטראוס עצמו, כמנצח, לא הייה אמן הקלטות, אלא אמן של ביצועים חיים. הוא הקליט מעט, וזה הייה רחוק מאוד מלהיות מרכז עבודתו.

  • בתקופתו, לא הייתה הקרנה של כיתוביות במקביל לשירה, וגם לרוב הקהל לא הייתה היכרות, או בכלל גישה לטקסטים המושרים (ליברטי) באופרות, בוודאי לא לאופרות שלו.

  • לכן, מבחינתו ועבורו, הייה קריטי ממש -- כתנאי בסיסי לאפשרות להבין את הטקסט/העלילה -- שאפשר יהייה להבין את הטקסט המושר, והייה קריטי להימנע בכל מחיר מלכסות את הזמרים, או לגרום להם למאמץ יתר, ש"ייגמור להם את הקול" לפני תום ההופעה.

  • בימינו, בטח בהקלטות, אבל גם בהופעות חיות עם כיתוביות, זה כבר לא כזה קריטי, ואפשר לתת לבראס להשתולל בשקט, כלומר בשיא הרעש, בלי להפריע להם

  • ולמרות הקריטיות היחסית של זה בעבר, הכיסוי של זמרים ע"י התזמורת, או אפילו מאבק ביניהם, הייתה תופעה נפוצה, בטח בוואגנר, גם אצל המנצחים הגדולים ביותר, וייש לזה גם משמעות דראמאטית בפני עצמו.
עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
  • ולמרות הקריטיות היחסית של זה בעבר, הכיסוי של זמרים ע"י התזמורת, או אפילו מאבק ביניהם, הייתה תופעה נפוצה, בטח בוואגנר, גם אצל המנצחים הגדולים ביותר, וייש לזה גם משמעות דראמאטית בפני עצמו.
חד משמעית לא נכון ..
לית מאן דפליג שפון קאראין (להלן HvK) הוא מנצח גדול ביותר ואפילו מאד והנה ברוב נדיבותו השאיר לנו
פרשנות של מחזור הטבעת כולו (יש הסבורים שזוהי גולת הכותרת של המפעל הוואגנרי ואחרים סבורים
שדווקא "טריסטן" ראויה לתואר,אני נמנה עם האחרונים) פרשנות זו נימנת עם הביצועים הגדולים ביותר
גם בקרב אלו המצדדים בשולטי , אין מחלוקת על כך שניצוחו של HvK טוב יותר ,המחלוקת היא לגבי
הזמרים בלבד . פרשנות זו רחוקה שנות אור מהתאור שהבאת (יש המכנים אותה קאמרית)
הבאלאנס בין הזמרים לתזמורת הוא מופתי וכנ"ל לגבי החטיבות השונות בתזמורת, ההישג
הדרמטי- אדיר , כל הניואנסים והדקויות הוואגנריות באות לידי ביטוי כאן (אצל שולטי לא תמיד)
סצינת ההקרבה בסיום - צריך לשמוע כדי להאמין !! בדוק בעצמך (אם אני זוכר נכון אין לך את
החלק הנ"ל בשום ביצוע)
ואולי ישתנו המסקנות לאחר שתקבל את הכבל רמקול החדש:מבולבל:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
פרשנות זו נימנת עם הביצועים הגדולים ביותר
גם בקרב אלו המצדדים בשולטי , אין מחלוקת על כך שניצוחו של HvK טוב יותר ,המחלוקת היא לגבי
הזמרים בלבד . פרשנות זו רחוקה שנות אור מהתאור שהבאת (יש המכנים אותה קאמרית)
הבאלאנס בין הזמרים לתזמורת הוא מופתי וכנ"ל לגבי החטיבות השונות בתזמורת, ההישג
הדרמטי- אדיר , כל הניואנסים והדקויות הוואגנריות באות לידי ביטוי כאן (אצל שולטי לא תמיד)
סצינת ההקרבה בסיום - צריך לשמוע כדי להאמין !! בדוק בעצמך (אם אני זוכר נכון אין לך את
החלק הנ"ל בשום ביצוע)
נו, שוב אתה עם האבסולוטיזם? :(

כנראה שאנחנו חיים בעולמות שונים.

בעולם שאני חי בו, שולטי נחשב לאחד הביצועים (וההקלטות) הטובים ביותר ל-Ring בתולדות ההקלטות, בטח בסטריאו, והוא משמש כ-benchmark לביקורת של כל ביצוע אחר מאז שהוקלט.

יש המעדיפים את ביצועו החי של קיילברת, בעיקר בזכות הזמרים, כאשר הזמרים שהייו משותפים לשני הביצועים, במיוחד Hans Hotter בתפקיד Wotan, הייו שם במצב קולי טוב יותר כשהיו צעירים יותר, וכמובן עצם ההופעה החייה ממריצה אותם יותר.

אבל החלק של התזמורת בביצוע הוא רשלני עד לקוי במידה שלי אישית לא מאפשרת לחיות עם הביצוע הזה, שקניתי אותו ומכרתי.

הביצוע של קאראיאן ל-Ring, ב-DG, קיבל ביקורות פושרות ומעורבות, ואף ביקורת שאני יכול לזכור לא מעמידה אותו בכלל בין המתחרים על המקומות הראשונים. אולי אני לא זוכר נכון, כי אני לא חי על פי הביקורות, וזרקתי את הל הפינגווינים והגראמופונים שהיו לי.

קניתי רק את ה-Walkure איתו, מה שלא מושך אותי לעסוק בשאר, ולא רק בגלל הזמרים.

ומאז ההשוואה שעשינו יחד לקטע הפתיחה של הריינגולד, עם שמונה הקרנות שנכנסות זו אחר זו, בצורה מושלמת אצל שולטי, ובצורה עכורה ומבורדקת אצל קיילברת, איבדי כל הערכה לשיפוט שלך, ומבחינתי אתה מאלה שיכולים לכתוב תיאורים מעוררי תיאבון, רק שאין להם מבחינתי שום קשר ל"מציאות" ולמה שאני שומע.

זה ממש מזכיר לי את יואל, שמהלל את הבאס המופלא של האפוג'י, שלפי התיאורים אפשר לחשוב שהוא "עושה ביצפר" לכל הרמקולים והסאבים בעולם, ורק במקרה הגיע סאב לביתו לעזור בבאס, ואפילו לא הועף משם כמיותר.

ועכשיו גם בחרת לנתק קשר עם הביקורות המקובלות ולהמציא לך ביקורות משלך שכבייכול מתייחסות למקובל: "אין מחלוקת על כך שניצוחו של HvK טוב יותר" -- אז יש, לא רק מצידי, ומה שאתה אומר בנדון, או בכלל, איבד כל משמעות עבורי.

תודה, ביי!
 
נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
נ.ב., אפרופו
ולמרות הקריטיות היחסית של זה בעבר, הכיסוי של זמרים ע"י התזמורת, או אפילו מאבק ביניהם, הייתה תופעה נפוצה, בטח בוואגנר, גם אצל המנצחים הגדולים ביותר, וייש לזה גם משמעות דראמאטית בפני עצמו.
חד משמעית לא נכון...
...
הבאלאנס בין הזמרים לתזמורת הוא מופתי וכנ"ל לגבי החטיבות השונות בתזמורת
ואתה עוד מביא את הטיעון המופרך הזה ברצינות, כשברור וידוע שההקלטה מבוצעת באמ-אמ-אמ-אמ-אמא של multimiking, כאילו ש-DG לא היו המומחים ב-ה' הידיעה להתאמת האיזון במיקס לטעמם ... :(

בכלל כל ההסתכלות שלך אולי מתאימה להופעות חיות, ובימינו אפילו זה לא כל כך, אבל כל הדברים שאתה מתייחס אליהם נעשים בכלל, בהקשר שלנו, במידה ניכרת בהקלטות ובמיקס, לאו דווקא ע"י המנצח, אבל אתה מייחס את מלא האחריוות לתופעות רק למנצח, מה שלחלוטין לא לעניין כשמדובר בצוותים שכל כך מתערבים בסאונד (interventionists).

לפעמים עשוי להועיל גם לאנשים בוגרים-כבייכול ללמוד לחשוב, אבל החוכמה העממית טוענת שקשה ללמד כלב זקן תנועות חדשות
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אתה בכלל לא מכיר את ההקלטה הזו Karajan ring !!!
אין לך שום חלק ממנה אז על מה אתה מדבר ???
בכלל יש לך רק את הוולקירות עם שולטי וגם אותה אתה לא מי יודע מכיר חוץ מ"שיר האביב"
אה ובטח הפתיחה למערכה 3
מתי שמעת חלק כלשהו מהמחזור??
הביצוע של קאראיאן ל-Ring, ב-DG, קיבל ביקורות פושרות ומעורבות, ואף ביקורת שאני יכול לזכור לא מעמידה אותו בכלל בין המתחרים על המקומות הראשונים.

בטוח??, אתה מוזמן להכנס לפורומים רציניים או סתם לגגל מילות מפתח או לבדוק תגובות באמזון


לפעמים עשוי להועיל גם לאנשים בוגרים-כבייכול ללמוד לחשוב, אבל החוכמה העממית טוענת שקשה ללמד כלב זקן תנועות חדשות
השידרוגים האחרונים שלך לא ממש מעידים על חשיבה יצירתית במיוחד

כנראה שאנחנו חיים בעולמות שונים.
:אצבע מורמת
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה בכלל לא מכיר את ההקלטה הזו Karajan ring !!!
אין לך שום חלק ממנה אז על מה אתה מדבר ???
בכלל יש לך רק את הוולקירות עם שולטי וגם אותה אתה לא מי יודע מכיר חוץ מ"שיר האביב"
אה ובטח הפתיחה למערכה 3
מתי שמעת חלק כלשהו מהמחזור??
KarSol.jpg


הבינוני (קצת בהגזמה :)) והמצטיין (לא בהגזמה :)) זה על יד זה, על השטיח בחדר המוזיקה אצלי בביית :)

והיומרות הטפשיות לידיעה-כבייכול מה יש לי ומה אין לי, ומה אני מכיר ומה לא,
הן באותה רמה מביכה כמו כל השאר :נגד::נגד::נגד:
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור