הייה אולי מקום לקרוא לדברים האלה "חורים בהשכלה" -- וגם זה רק על ידי טיפוסים מתנשאים במיוחד -- אם לא היית אפילו יודע על קיומם, או לפחות מעולם לא היית שומע אותם. אבל אם ניסית ולא אהבת?שלום לך
אני נאבק שנים לשמוע את השמינית של מאהלר
לא עובר את 5 דקות ראשונות בום סוגר
או סולמניס רקויים של ברהמס או וורדי אפילו
או הרבה יצירות שלא יכול להאזין להם
כמו אופרות של רוסיני לא עובר לי בגרון
או אופרות מוקדמות של וורדי אין בכלל ויכוח על אותלו טרוויאטה ריגולטו
אבל פלסטף לא יכול להאזין ליצירה הזו זה לא וורדי מה זה בכלל ?????
או הדבר בטהובן
יצירות קוליות שלו ישו על הר הזתים מיסה סולמניס לא עובר
זאת לא שאלה של חינוך מוסיקאלי או אפילו ידע - הטעם וריח אצלי קצת שונה
יש דברים שבאמת אמרתי את זה קודם -סוגד להן כמו פולחן דתי ממש .
ויש יצירות באמת יושבות אצלי בדיסק ולא יזכו להשמעה חוזרת
וכך גם ביצועים מסויימים אפילו של מנצחים ענקיים אל שומע למשל ברנשטיין מאהלר 5 עם ניו יורק
לא אהבתי לפני 40 שנה שקניתי לראשונה ולא היום ולמרות שיש לי פעמיים את כל המחזור
בשני מארזים שונים של SONY לא עובר לי באוזניים
לעומת זאת
1/2/34/6/7/9 מעולות. 8 קטסטורופה לא מאמץ את קריאת TOC במכשיר אפילו .
משוגע על מוסיקה אבל לא עד כדי כך שאסבול צרחות שאני באמת לא מבין ולא רוצה ללמוד להבין .
או למשל יצרות של מלחינים אנגלים - לא יודע מאפה מתחיל אפה אני נמצא ומתי מסתיים ומה בכלל רוצים ממני .אבל יש יוצאים מן הכלל בריטן אלגר רק דברים מסויימים ולטון או סטנפור או טיפט או וויליאמס
מה אומר לכם . מתאים למבקרים של המלכה ליום הולדתה 90 לא לי
לא מבין ניסיתי
לעומת הולסט הכוכבים - מדהים
או גרנגר יש ויש
לא הכל אני אוהב ולא למשל הכל של נילסן אבל מס 4 שעוד קניה משנות 80 עם קראייאן הכניסה אותי
לעולם של נילסן - יש לי את כל הסימפוניות
אבל שוב לא ככה שאשב לשמוע כמו הפסטוראלית אהובת ליבי.
או מוצרט קונצרטות לפסנתר או חליל הקסם
יש לי חור ענק בהשכלה בעניין יצירות שלאחדים זה המוסיקה בשבילי -יום זיכרון
שלום לך
אני נאבק שנים לשמוע את השמינית של מאהלר
לא עובר את 5 דקות ראשונות בום סוגר
או סולמניס רקויים של ברהמס או וורדי אפילו
לא טובה???לגבי השמינית יש צדק בדבריך -היא פשוט לא טובה
בקיצור, כל העסק הזה הוא חרטא, מנוגד לשכל הישר, וכן, גם להתנהלותו של עמיר קסטנר באופן מעשי - בדיוק כמו שכל אחד אחר עושה בתחום זה.
חקסמח
לא אתפלא, גם לא לגבי מודל ההערצה שלךלגבי המסוגלות שלי להבין- תתפלא.
גם את הפוסט העגום הזה אפשר לסכם כך:
אין שום בעייה שהיא אם לא אוהבים, אפילו לא צריך לנמק.יתכן ותבוא אולי בעתיד חוויה מתקנת ללכת לראות את היצרה חי
אבל אישית אף פעם לא יכולתי להאזין ליותר מהפתיחה -אחכ עברתי לפרקים יותר שקטים
ויש לי לפחות 6 ביצועים מוכרים שניים של ברנשטיין איך לא שולטי דוויס אבדו שאיי בולז ועוד אולי שכחתי אחד -
כמובן מאהלר השקיע את נפשו ביצירה - לא לחינם נקראת היצירה סמפונית האלף .
עדיין לא גילתי אותה בשלמותה נסיתי פעם לראות וידאו עם ברנשטיין גם לא הלך
אבל כמו שאתה אומר
חוייה מדהימה למי שאוהב זה נרוונה .
כמו תופי תם תם לבחור אפריקאי כולם נהנים מצלילים שאלהם הם מתחברים וגורמים להם אושר !!!!!!!!
גם לעולם לא אומר על מוסיקה של למשל שטוקהוזן או בולז או אחרים - פשוט לא עובר לי באוזניים
אבל להשקיע ביצירה בחשיבה הרמונית ועלה לביצוע ולא משנה עם זה תופי תם תם זה איזשהו עשיה
ויפה
יש מי שמתרגש מזה ויש גורם לא לאהוב
איש איש וטעם שלו
אין צורך מיוחד לטרוח "לצלוח" אותה -- וגם לא להתעסק בזה שהיא "מיותמת" ו/או "לא עוברת לך באוזניים" וכאלה.ברור בגלל הרכב הענק על הבמה זה נראה מליון דולר
מדהים
יתכן ויום אחד אצלח אותה
קודם כל, מה שלא מבינים, לא שופטים.
ועם כל הכבוד, למרות שאין הרבה, אני לא מאמין שאתה מסוגל בכלל לתפוס את המורכבות שייש שם, עם תזמורת ענק, שתי מקהלות ענק, מקהלת ילדים, שמונה סולנים ואורגאן.
שנית, מוזיקה עבור כוחות כאלה אינה רק עניין של מלודיה, הארמונייה, דינאמיקה (שפויה) וצבע, אלא ממש חווייה חושית שלפחות לי קשה בכלל לדמיין אותה -- איך זה להיות שם כשכל ההרכב הזה מתנפל עליך.
אני לא מכיר מערכת שמסוגלת להתקרב לזה, לא מבחינת הדציבאלים (מערכות מסוגלות ליותר מזה), אלא מבחינת האימפאקט והגודל והאווירה ולראות את כל אלה יחד, להיות שם. כך שזה קצת לא לעניין בכלל לשפוט את זה על פי מה ששומעים במערכת, כולל גם כאלה במחירים מפוצצים הרבה יותר משלך ובאקוסטיקה מתאימה.
חוצמזה, מדובר לא רק בעוצמות של כל האנסמבל, אלא גם בהמון הרכבים קאמריים מתוכו, עם המון סיבוכיות ותיחכום, שלא בטוח שאתה מסוגל להתקרב אליו בכלל, שלא לדבר על לשפוט אותו.
בנוסף, יש שם גם כל מיני סימליות ומתן משמעות לטקסטים שכנראה גם הם מעל לרמה האינטלקטואלית שלך, ואין לך את הידע המוזיקאלי והספרותי לקלוט באיזה גאוניות הוא משלב ביניהם.
זה שאתה לא אוהב / מבין / מתחבר / מתרגש וכו', ו/או שאתה משתעמם ו/או מזלזל, לא אומר כלום על היצירה, ואלה לכשעצמם לגיטימיים בהחלט, אבל היומרה לשפוט את היצירה ולחלק ציונים היא לא לעניין.
מביש עד פאתטי
באמת אתה לומד מיואל -- כנראה שאתה חוקר לעומק את הניסוחים שלו.יש בעייתיות בסימפוניה הזו , לא לחינם היא לא עוברת באוזניים אצל הרבה אנשים, זוהי בפירוש איננה
מהמובחרות שביצירות הסימפוניות בכלל ושל מהלר בפרט.
שוב, קיימת אפשרות להביא מובאות מאי אלו מקורות לגבי הפגמים הצורניים (שמהלר עצמו היה מודע אליהם, בדוק
בביוגרפיה שלו, הספר מתורגם לעברית ומצוי בכל ספריה עירונית..)
כתבת: "אני לא מכיר מע' שמתקרבת לזה..להיות שם ..ואני שואל: מה עניין שמיטה אצל הר סיני ?, שהרי את אותו
הדבר אפשר לומר על כל סימפוניה באשר היא (בוודאי מהתקופה הרומנטית) .
בעניין הטקסט הספרותי (בפרט של החלק השני) ובכן לא כך ציפיתי לשמוע את הסיומת של 'פאוסט'
ושוב גם כאן תופתע עד כמה אני לא לבד,
לגבי הידע "המוסיקלי" ,"ספרותי", "רמה אינטלקטואלית" וכו', אני בהחלט מוצא עצמי מתחבר לסיכום
"מביש עד פאתטי" אלא שהייתי מוסיף עוד שלשה אגודלים כלפי מטה להעצמת הרושם , תמשיך ככה
אף אחד לא יעצור אותך כנראה וכפי שכתבתי לך בעבר , מוטב היה במצבך לחפש פתרונות
במקומות אחרים (רמז: הם לא מצויים בפורומים לענייני אודיו)
אין זאת אלא מקרה של אדם שעליו נאמר: אכן יצרו גבר עליו (ובפעם המי יודע כמה).
SONYES,או אופרות מוקדמות של וורדי אין בכלל ויכוח על אותלו טרוויאטה ריגולטו
אבל פלסטף לא יכול להאזין ליצירה הזו זה לא וורדי מה זה בכלל ?????
זאת לא שאלה של חינוך מוסיקאלי או אפילו ידע - הטעם וריח אצלי קצת שונה
לא יודע מי ה"מחשיב" שזו השקפתו, אבל לא באמת מעניין.יש את הדברים שנחשבים לפופולריים: טרוויטה, טרובטורה, ריגולטו, אאידה.
ויש את הדברים שנחשבים איכותיים: פלסטף, אותלו, דון קרלו, סימון בוקנגרה, נשף מסיכות, ריגולטו (כן גם וגם).
מובן שלא כל אחד חייב להסכים עם זה, באופן חלקי או באופן מלא.
SonyES נראה לי רחוק מלהיות "מאזין ממוצע".פלסטף לא אופרה קלה להאזנה עבור המאזין הממוצע, גם עבור מאזין שבקיא באופרות הקודמות של ורדי,
אני מתחבר לזה מאוד -- אני מאלה שזוללים את הקצפת וזורקים את הדובדבן, שלא יקלקל.אך עבור מאזינים רבים היא הדובדבן שבקצפת.
כנראה שאנחנו חיים בעולמות שונים.
בעולם שאני חי בו, שולטי נחשב לאחד הביצועים (וההקלטות) הטובים ביותר ל-Ring בתולדות ההקלטות, בטח בסטריאו, והוא משמש כ-benchmark לביקורת של כל ביצוע אחר מאז שהוקלט.
הביצוע של קאראיאן ל-Ring, ב-DG, קיבל ביקורות פושרות ומעורבות, ואף ביקורת שאני יכול לזכור לא מעמידה אותו בכלל בין המתחרים על המקומות הראשונים. אולי אני לא זוכר נכון, כי אני לא חי על פי הביקורות, וזרקתי את הל הפינגווינים והגראמופונים שהיו לי.
ומאז ההשוואה שעשינו יחד לקטע הפתיחה של הריינגולד, עם שמונה הקרנות שנכנסות זו אחר זו, בצורה מושלמת אצל שולטי, ובצורה עכורה ומבורדקת אצל קיילברת, איבדי כל הערכה לשיפוט שלך, ומבחינתי אתה מאלה שיכולים לכתוב תיאורים מעוררי תיאבון, רק שאין להם מבחינתי שום קשר ל"מציאות" ולמה שאני שומע.
זה ממש מזכיר לי את יואל, שמהלל את הבאס המופלא של האפוג'י, שלפי התיאורים אפשר לחשוב שהוא "עושה ביצפר" לכל הרמקולים והסאבים בעולם, ורק במקרה הגיע סאב לביתו לעזור בבאס, ואפילו לא הועף משם כמיותר.
ועכשיו גם בחרת לנתק קשר עם הביקורות המקובלות ולהמציא לך ביקורות משלך שכבייכול מתייחסות למקובל: "אין מחלוקת על כך שניצוחו של HvK טוב יותר" -- אז יש, לא רק מצידי, ומה שאתה אומר בנדון, או בכלל, איבד כל משמעות עבורי.
תודה, ביי!
הבחור הזה עולה עליך ביג-טיים לפחות בהבנת צד אחד של מהות העניין -- הוא כותב "זה לא הסטייל שלי".היום ב"פייס" בפורום של מוסיקה קלאסית, בחור עם מס' לא קטן של הקלטות Ring , בעצמו מוסיקאי,וכך הוא
כותב על הרינג של שולטי :
"ועדיין זה לא הסטייל שלי"
אני לא יודע מה המושג שלך על אודיופיליה, וזה מתחיל להיראות לי מוזר יותר מרגע לרגע.ככה זה ככשומעים באמת , ללא אודיופיליה
הוא לא התייחס שם לשמינית של מאהלר, אלא ל"רינג" של ואגנר, כחלק ממסע צלב נגד שולטי, בואגנר ובכלל.האמירה שלך היא פשוט נחרצת מדי
גם לא ממש הבנתי אותך עד הסוף. זה אתה שחושב שהשמינית לא טובה או שאתה דבק בציטוטים\דעות של אחרים ?
אני לא יודע מה המושג שלך על אודיופיליה, וזה מתחיל להיראות לי מוזר יותר מרגע לרגע.
.
מהות האודיופיליה נרבוזה:
לגבי השמינית יש צדק בדבריך -היא פשוט לא טובה
לעומת זאת הרקוויאם של ברהמס הוא מופתי למרות מה שברנרד שאו כתב עליו ( הרים של שיממון או משהו בסיגנון)
מצד שני זה אותו שאו שאמר על הביצוע ההוא של פרסיפל ב 51 (עם המנצח בעל השם הארוך והקשה להגייה)
שזוהי אחת משלש החוויות הרוחניות הגדולות שחווה מעודו..
bdw קיימת ל'פרסיפל' גם הקלטת סטראו (פיליפס) משנת 62 בניצוחו וגם שם העסק לא ממש ממריא
שילוב כה נדיר שיעמום (מוסיקה+ביצוע ) בהחלט נדיר עד חריג אפילו אצל וואגנר
הי 'קצופה'
האמירה שלך היא פשוט נחרצת מדי
גם לא ממש הבנתי אותך עד הסוף. זה אתה שחושב שהשמינית לא טובה או שאתה דבק בציטוטים\דעות של אחרים ?
[אני לא מנסה להקניט, שואל בשיא הרצינות, זה בסדר להתחשב בדעתו של קלמפרר.. ]
אם אכן זה אתה שחושב שהיא לא טובה, תוכל לתת דוגמא מבחינה מוסיקלית ? [ איסדר בתווים, משקלים, כניסות, הרמוניה לא במקום? הצורה ?]
תודה !