תמונות בתערוכה של מוסגורסקי

  • פותח הנושא stam
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
לא מצאתי ב טידאל וספוטיפיי בטח בגלל ריבוי הערוצים
אני לא חושב שייש לזה קשר לריבוי הערוצים, כי הרי יש גם את ה-stereo layer של ה-SACD שאפשר להמיר ל-PCM ב-hi-res, וגם את ה-CD layer הסטראופוני. זה כנראה קשור יותר לזכויות יוצרים, ולמקומות שה-label בוחר להפיץ את ההקלטה: דיסק פיזי (לפעמים ביותר מגירסה אחת, למשל בהתחלה SACD היברידי ואח"כ רק CD) ו/או downloads ו/או streaming.

זה קיים בספוטיפיי, אבל grayed out, ובטידל אכן לא מצאתי, כמו גם באתרי סטרימינג אחרים כמו idagio, primephonic ו-itunes.

כנראה שלא מצאת בספוטיפיי כיוון שהשתמשת רק בחיפוש הפנימי שלו, שהוא חלש. עדיף להשתמש בכוחות החיפוש של גוגל עם האופרנד :site, שאחריו ללא רווח כותבים את שם הדומיין שבו מחפשים, ואז מחרוזות חיפוש כרגיל. הנה מחרוזת החיפוש שמצא את ההקלטה בספוטיפיי:
site:spotify.com Jarvi OR Järvi Beethoven Symphony 3
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
תודה אז הוספתי למועדפים אבל עדיין לא יכול לשמוע בגלל האפרוריות-החוצה :) אולי אנסה פעם עם VPN
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
בוקר טוב. גרוש וחצי ממני.מעבר להמלצות של עמיר ברצוני לתת לך עוד כמה המלצות. סונטות לצילו של בטהובן:https://www.prestomusic.com/classical/products/7933323--beethoven-complete-works-for-piano-cello. באך קשה לדעת מה תאהב: למשעל קפה צימרמן מוקלט טוב,אבל לא עושה לי את זה.:ישן: אתן לך כמה מועדפים שלי אצל באך:קונצירטו לכינור https://www.prestomusic.com/classical/products/8075954--js-bach-violin-concertos, קצת עוגב https://www.prestomusic.com/classical/products/8075892--js-bach-organ-works-vol-1, בכל זאת קצת מיסות https://www.prestomusic.com/classic...-missa-breves-complete-recordings-bwv-232-236, סונטות לכינור וצימבלו https://www.prestomusic.com/classical/products/8395387--js-bach-sonatas-for-violin-harpsichord. ציין מה אהבת,שנוכל להמליץ בהמשך.:נשיקה:

לגבי מתחילים עם באך, הייתי ממליץ על הסוויטות לצ'לו ומוזיקת פסנתר (ודווקא לא ואריאציות גולדברג), עם זה אני התחלתי אבל קשה להיכנס לראש ולמחוק את כל העונג הבדיעבדי הזה.
גם המלצה על ביצוע תלויה במה אתה מכיר. השבוע גיליתי ביצוע חדש (אההמ מ- 1998) שאהבתי לסוויטות לצ'לו
https://tidal.com/browse/album/22516721
עומר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בוקר טוב. גרוש וחצי ממני.מעבר להמלצות של עמיר ברצוני לתת לך עוד כמה המלצות. סונטות לצילו של בטהובן:https://www.prestomusic.com/classical/products/7933323--beethoven-complete-works-for-piano-cello. באך קשה לדעת מה תאהב: למשעל קפה צימרמן מוקלט טוב,אבל לא עושה לי את זה.:ישן: אתן לך כמה מועדפים שלי אצל באך:קונצירטו לכינור https://www.prestomusic.com/classical/products/8075954--js-bach-violin-concertos, קצת עוגב https://www.prestomusic.com/classical/products/8075892--js-bach-organ-works-vol-1, בכל זאת קצת מיסות https://www.prestomusic.com/classic...-missa-breves-complete-recordings-bwv-232-236, סונטות לכינור וצימבלו https://www.prestomusic.com/classical/products/8395387--js-bach-sonatas-for-violin-harpsichord. ציין מה אהבת,שנוכל להמליץ בהמשך.:נשיקה:
לגבי מתחילים עם באך, הייתי ממליץ על הסוויטות לצ'לו ומוזיקת פסנתר, עם זה אני התחלתי אבל קשה להיכנס לראש ולמחוק את כל העונג הבדיעבדי הזה.
גם המלצה על ביצוע תלויה במה אתה מכיר. השבוע גיליתי ביצוע חדש (אההמ מ- 1998) שאהבתי לסוויטות לצ'לו
https://tidal.com/browse/album/22516721
עומר
אני לא חולק על כך שהביצועים והיצירות שצויינו הם טובים וחשובים, אנחנו רק חלוקים בקשר לאיזה ביצועים כדאי להעדיף אם קונים רק ביצוע אחד, ועם איזה יצירות כדאי להתחיל להכיר את באך.

אני קצת מופתע, האמת, לגבי התופעה נדירה של כאלה שקפה צימרמן "לא עושה להם את זה". עד עכשיו, כל מי שהשמעתי לו את זה התלהב, לא רק מזה שההקלטות כל כך טובות, אלא בעיקר מעשיית המוזיקה שבעליל כל כך כייפית. גם בערבי ההשוואות העיוורות שהשתתפתי בהן, הם תמיד הגיעו למקומות הראשונים.

הסונטות לכינור+מקלדת ולצ'לו/גמבה+מקלדת (הוא לא כתב לפסנתר, שהיה אז בחיתוליו,אלא לכלי מקלדת שהיו אז בשיאם, בעיקר צ'מבלו ופחות מזה קלאוויקורד) הן יצירות מעמיקות וחשובות, והסונאטות והפרטיטות לכינור סולו (ללא שום ליווי, לא סתם סולו בהרכב) והסוויטות לצ'לו סולו ללא ליווי הן מהשיאים של יצירות באך, אבל אני לא בטוח שהן כל כך מתאימות למתחילים באופן כללי, אולי למעט כאלה שאוהבים דווקא מינימליזם, ולא דרוש להם ליווי שנותן גם הרמוניות וגם צבע וגם מנגינות נגדיות (קונטראפונקט) מעבר ליכולת המוגבלת של הכלי ללוות את עצמו. אפילו לי קשה לשמוע שני דיסקים רצופים של כינור לבד או צ'לו לבד.

כנ"ל, במידה פחותה, היצירות לאורגן, שכביכול הוא כלי מאוד עשיר, לפחות בהאזנה קצרה, אבל רוב האנשים תופסים אותו כמונוטוני לאחר כמה דקות של האזנה ומתקשים ליהנות מזה, למעט יצירות מפורסמות מועטות כמו הטוקאטה ופוגה ברה מינור שמוכרת מעבר כל השאר, לא מעט בזכות העיבוד התזמורתי דווקא, שערך סטוקובסקי ושימש את הקטע הראשון בסקט "פנטאסיה" של וולט דיסני.

הרבה "מתקדמים" מתקשים לעכל את היצירות האלה, אפילו לאחר היכרות מעמיקה ורחבה עם יצירות באך. זה כמו להתחיל להכיר את בטהובן דרך הרביעיות המאוחרות שלו, שהן יצירות מופת סופר נשגבות, ומאוד חשובות והכל, אבל רוב המאזינים מתקשים בעיכולן. עבור רוב חובבי המוזיקה, בטהובן הוא האיש של הסימפוניות הדרמאטיות, הקונצ'רטי הנפלאים לפסנתר ולכינור, כמה פתיחות, ובשלב "מתקדם" יותר גם מוזיקה קאמרית: שלישיות פסנתר, וגם רביעיות מיתרים, אבל לא כל כך מהר האחרונות.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אני לא חולק על כך שהביצועים והיצירות שצויינו הם טובים וחשובים, אנחנו רק חלוקים בקשר לאיזה ביצועים כדאי להעדיף אם קונים רק ביצוע אחד, ועם איזה יצירות כדאי להתחיל להכיר את באך.

אני קצת מופתע, האמת, לגבי התופעה נדירה של כאלה שקפה צימרמן "לא עושה להם את זה". עד עכשיו, כל מי שהשמעתי לו את זה התלהב, לא רק מזה שההקלטות כל כך טובות, אלא בעיקר מעשיית המוזיקה שבעליל כל כך כייפית. גם בערבי ההשוואות העיוורות שהשתתפתי בהן, הם תמיד הגיעו למקומות הראשונים.

הסונטות לכינור+מקלדת ולצ'לו/גמבה+מקלדת (הוא לא כתב לפסנתר, שהיה אז בחיתוליו,אלא לכלי מקלדת שהיו אז בשיאם, בעיקר צ'מבלו ופחות מזה קלאוויקורד) הן יצירות מעמיקות וחשובות, והסונאטות והפרטיטות לכינור סולו (ללא שום ליווי, לא סתם סולו בהרכב) והסוויטות לצ'לו סולו ללא ליווי הן מהשיאים של יצירות באך, אבל אני לא בטוח שהן כל כך מתאימות למתחילים באופן כללי, אולי למעט כאלה שאוהבים דווקא מינימליזם, ולא דרוש להם ליווי שנותן גם הרמוניות וגם צבע וגם מנגינות נגדיות (קונטראפונקט) מעבר ליכולת המוגבלת של הכלי ללוות את עצמו. אפילו לי קשה לשמוע שני דיסקים רצופים של כינור לבד או צ'לו לבד.

כנ"ל, במידה פחותה, היצירות לאורגן, שכביכול הוא כלי מאוד עשיר, לפחות בהאזנה קצרה, אבל רוב האנשים תופסים אותו כמונוטוני לאחר כמה דקות של האזנה ומתקשים ליהנות מזה, למעט יצירות מפורסמות מועטות כמו הטוקאטה ופוגה ברה מינור שמוכרת מעבר כל השאר, לא מעט בזכות העיבוד התזמורתי דווקא, שערך סטוקובסקי ושימש את הקטע הראשון בסקט "פנטאסיה" של וולט דיסני.

הרבה "מתקדמים" מתקשים לעכל את היצירות האלה, אפילו לאחר היכרות מעמיקה ורחבה עם יצירות באך. זה כמו להתחיל להכיר את בטהובן דרך הרביעיות המאוחרות שלו, שהן יצירות מופת סופר נשגבות, ומאוד חשובות והכל, אבל רוב המאזינים מתקשים בעיכולן. עבור רוב חובבי המוזיקה, בטהובן הוא האיש של הסימפוניות הדרמאטיות, הקונצ'רטי הנפלאים לפסנתר ולכינור, כמה פתיחות, ובשלב "מתקדם" יותר גם מוזיקה קאמרית: שלישיות פסנתר, וגם רביעיות מיתרים, אבל לא כל כך מהר האחרונות.

חולק עליך... ביצירות לצ'לו ובאלו לפסנתר (נגיד סוויטות אנגליות, צרפתיות, אפילו 2 part invention וקצת קשה יותר הפארטיטות שלאחרונה התאהבתי בביצוע של שיף אחרי שניגן כאן לפני שנה וחצי אבל פתאום זה נדמה ככ רחוק) יש ליריות ו"מתמטיות" ברורות יותר שמאוד משכו אותי כאדם צעיר ומתחיל במוזיקה קלאסית.
דווקא יצירות כמו הברנדנבורגים מצריכות תפיסה/הבנה מתקדמת יותר, לפחות לדידי. היופי פחות נוקשה ויותר זורם (תלוי בביצוע כמובן) וקשה לשים עליו אצבע, במובן מסוים מוצרטי מעט, אם אפשר להגיד דבר כזה.

נסכים על הקונצ'רטי, שם הכלי המוביל הוא מרכז של מיקוד ומאפשר גישה רגשית ליצירה, וברקע מקבלים מעט מן הצבע והריקוד הבאכי.

השוני בביצועים כה גדול שקשה להגיד דברים מכלילים כאלה, אבל בכ"ז...


(עריכה:
1.גם הברנדנבורגים הם בחלקם יותר קונצ'רטיים, לדוגמה הרביעי, ואליו גם התחברתי מהר יותר. הראשון מהווה דוגמה אליה התכוונתי.
2. קפה צימרמן פשוט מעולים)
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
זה מזכיר לי מה שקרה באחד ממפגשי היומולדת שלי לפני המון שנים, כששניים מידידי הטובים כמעט הלכו מכות עקב וויכוח בנושא דומה -- איך לקרב אנשים למוזיקה קלאסית. האחד טען שכדאי להתחיל מיצירות קלות יחסית, כמו "אגם הברבורים" למשל, והשני טען שבימינו, לאנשים שמגיעים ממוזיקה לא קלאסית, קצבית ודיסוננטית, יהיה קל יותר להתחבר ליצירות כמו "פולחן האביב". אני בטוח שלא נגיע לשם :)

בשאלת הקירוב למוזיקה של באך, נראה לי שיש משמעות לא רק לטעם וההעדפות האישיים, אלא גם לפופולריות של כל יצירה, שבעצם מצביעה על כך שהרבה אנשים התחברו אליה, וביניהם כנראה גם מתחילים. הבעייה היא שאין סטטיסטיקות מהימנות לגבי כמה אוהבים איזו יצירה. אפילו מספר ההקלטות של כל יצירה לא אומר הרבה, כי למשל כמעט כל כנר/פסנתרן שמכבד את עצמו יקליט את היצירות הסולו, אבל לא כל מנצח ו/או כל תזמורת שמכבדת את עצמה יקליטו את הסוויטות לתזמורת (*), בטח לא בשלמותן, וגם יש יותר סולנים ממנצחים. רוב התזמורות הגדולות בכלל ממעטות לבצע באך, בייחוד לאור מהפכת ה--HIP. למשל, כנראה שקשה למצוא אפילו הקלטה אחת של סוויטה תזמורתית כלשהי בשלמותה עם הפילהרמונית של וינה!! מצאתי רק הקלטה אחת, עם קאראיאן, ל"אריה על מיתר סול" מהסוויטה השלישית.

ההערכה האישית שלי היא שקשה להשוות את הפופולריות של אף אחת מיצירות הסולו, שאני אוהב מאוד, לזו של הסוויטות התזמורתיות, במיוחד השניה עם חליל הסולו והקטע הסופר-מוכר Badinerie והשלישית עם ה"אריה על מיתר סול", הקונצ'רטו לשני כינורות, שני הקונצ'רטי לכינור, והקונצ'רטי הברנדנבורגיים, במיוחד 2 עם החצוצרה הסטרטוספרית ו-4 עם החלילים.

יש לציין שמצעד הלהיטים הזה של היצירות שהוזכרו במפורש נכלל באוסף של "קפה צימרמן", בביצועים הטובים ביותר שאני מכיר, ובהקלטות נהדרות ממש.

אז אני מבין שלך אישית נוח יותר עם היצירות המצומצמות, אבל אני מעריך שטעם רוב הקהל הוא אחר.

===============================
(*) למעשה, כל אחת מהסוויטות לתזמורת נקראת במקור "פתיחה", שזה מבלבל, כי הפרק הראשון בכל אחת מהן נקרא "פתיחה" :)
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
זה מזכיר לי מה שקרה באחד ממפגשי היומולדת שלי לפני המון שנים, כששניים מידידי הטובים כמעט הלכו מכות עקב וויכוח בנושא דומה -- איך לקרב אנשים למוזיקה קלאסית. האחד טען שכדאי להתחיל מיצירות קלות יחסית, כמו "אגם הברבורים" למשל, והשני טען שבימינו, לאנשים שמגיעים ממוזיקה לא קלאסית, קצבית ודיסוננטית, יהיה קל יותר להתחבר ליצירות כמו "פולחן האביב". אני בטוח שלא נגיע לשם :)

בשאלת הקירוב למוזיקה של באך, נראה לי שיש משמעות לא רק לטעם וההעדפות האישיים, אלא גם לפופולריות של כל יצירה, שבעצם מצביעה על כך שהרבה אנשים התחברו אליה, וביניהם כנראה גם מתחילים. הבעייה היא שאין סטטיסטיקות מהימנות לגבי כמה אוהבים איזו יצירה. אפילו מספר ההקלטות של כל יצירה לא אומר הרבה, כי למשל כמעט כל כנר/פסנתרן שמכבד את עצמו יקליט את היצירות הסולו, אבל לא כל מנצח ו/או כל תזמורת שמכבדת את עצמה יקליטו את הסוויטות לתזמורת (*), בטח לא בשלמותן, וגם יש יותר סולנים ממנצחים. רוב התזמורות הגדולות בכלל ממעטות לבצע באך, בייחוד לאור מהפכת ה--HIP. למשל, כנראה שקשה למצוא אפילו הקלטה אחת של סוויטה תזמורתית כלשהי בשלמותה עם הפילהרמונית של וינה!! מצאתי רק הקלטה אחת, עם קאראיאן, ל"אריה על מיתר סול" מהסוויטה השלישית.

ההערכה האישית שלי היא שקשה להשוות את הפופולריות של אף אחת מיצירות הסולו, שאני אוהב מאוד, לזו של הסוויטות התזמורתיות, במיוחד השניה עם חליל הסולו והקטע הסופר-מוכר Badinerie והשלישית עם ה"אריה על מיתר סול", הקונצ'רטו לשני כינורות, שני הקונצ'רטי לכינור, והקונצ'רטי הברנדנבורגיים, במיוחד 2 עם החצוצרה הסטרטוספרית ו-4 עם החלילים.

יש לציין שמצעד הלהיטים הזה של היצירות שהוזכרו במפורש נכלל באוסף של "קפה צימרמן", בביצועים הטובים ביותר שאני מכיר, ובהקלטות נהדרות ממש.

אז אני מבין שלך אישית נוח יותר עם היצירות המצומצמות, אבל אני מעריך שטעם רוב הקהל הוא אחר.

===============================
(*) למעשה, כל אחת מהסוויטות לתזמורת נקראת במקור "פתיחה", שזה מבלבל, כי הפרק הראשון בכל אחת מהן נקרא "פתיחה" :)

משווה סוויטה שניה ואריה על מיתר סול, ומעלה בפרלוד מס'1 מהפסנתר המושווה! :)

דיברתי אם זה לא היה ברור מתוך דמיוּן מצב של מתחיל המתוודע לבאך, ולא מה נוח לי יותר היום וכו'.

חצוצרה סטראטוספרית אכן.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,361
מעורבות
835
נקודות
113
היי עמיר. אם דיסק מסויים לא גורם לי דחף לקנות אותו, לזה אני קורה "לא עושה לי את זה". באך של קפה צימרמן סידרה מצויינת,אבל הביצוע קצת פחות לטעמי, זה הכל. לא צריך להיות מופתע ובטח להיפגע ולקרוא לי בשמיי רבים.:( ההמלצות ליצירות של באך בכוונה נתתי בקשת רחבה בישביל להבין מה קרוב לליבו של השואל ולדעת על מה להמליץ בהמשך.;)
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
היי עמיר. אם דיסק מסויים לא גורם לי דחף לקנות אותו, לזה אני קורה "לא עושה לי את זה". באך של קפה צימרמן סידרה מצויינת,אבל הביצוע קצת פחות לטעמי, זה הכל. לא צריך להיות מופתע ובטח להיפגע ולקרוא לי בשמיי רבים.:( ההמלצות ליצירות של באך בכוונה נתתי בקשת רחבה בישביל להבין מה קרוב לליבו של השואל ולדעת על מה להמליץ בהמשך.;)
אני מבין מה זה אומר "לא עושה את זה", ואני מבין שהוא פחות לטעמך, ולאור ההבנה הזו, אמרתי שקצת הופתעתי, כי לא נתקלתי במי ששמע ולא אהב, וזה נאמר ללא שום כוונת גנאי שהיא. גם לא נפגעתי מדבריך. לעומת זאת, אני מתנצל אם נפגעת מדברי.

אני גם לא רואה איפה קראתי לך בשם רבים. אם זה המקרה, אתקן את הכתוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
משווה סוויטה שניה ואריה על מיתר סול, ומעלה בפרלוד מס'1 מהפסנתר המושווה! :)

דיברתי אם זה לא היה ברור מתוך דמיוּן מצב של מתחיל המתוודע לבאך, ולא מה נוח לי יותר היום וכו'.

חצוצרה סטראטוספרית אכן.
אני חושב שאולי אני יכול קצת לאפיין את מה שאני מתכוון.

ביצירות התזמורתיות, נראה לי שמצד אחד, הנושאים יותר קליטים ומלודיים. יש קונטרפונקט, אבל לא נדרשות יכולות האזנה מפותחות או תשומת לב מעמיקה מדי לפרטים כדי להתחבר ליצירות, שרובן גם צבעוניות, זורמות ונעימות לאוזן.

לעומת זאת, ביצירות העמוקות יותר, לא המלודיות והקליטות של הנושאים היא בחזית, אלא הם משמשים כחומר גלם לעיבוד קונטרפונקטי מורכב, שהוא העיקר והגדולה של הקטעים האלה. לצורך זה, יש צורך לפתח את המיומנויות של הבחנה בהולכת קולות ונדרשים תשומת לב, סבלנות והעמקה כדי לקצור את הפירות של היצירות האלה. חלקן גם פחות נעימות לאוזן, כמו למשל כינור שחורק למעלה ולמטה עם כפולים ומשולשים, שזה יכול להיות מורט עצבים לכשעצמו, ודי מונוטוני.

בגלל זה אני חושב שהסוג הראשון נוח יותר לרוב המאזינים להיכרות עם באך מאשר הסוג השני, אבל כמובן שלא לכולם.

אני מבין שדיברת על הצורה שבה אתה התחלת, אבל אולי הסוג השני מתאים לך באופן אישי יותר.

אני מעריך שרוב אלה שיאזינו ל"פסנתר המושווה היטב", ואפילו יתחברו בקלות יחסית לפרלוד הראשון בספר הראשון, שאולי גם כבר מוכר להם (אם במקור ואם בעיבוד כלשהו, אולי בתוספת מנגינה ב-Ave Maria של גונו), יהנו הרבה פחות כבר מהפוגה שבאה מידית אחריו, ויתחילו להשתעמם די מהר מהפרלודים והפוגות שבהמשך.

לעומת זאת, אחרי האריה בסוויטה השלישית, בא ריקוד Gavotte קצבי עם שלוש חצוצרות וטימפני, ואין מצב לשעמום.
 
נערך לאחרונה ב:

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
עמיר,למה,עומר, תודה על ההמלצות אבחן לאט לאט ונראה מה יתאים לאוזן שלי...
באופן כללי האזנתי למספר קטעים מקפה צימרמן וממש אהבתי!
יש באמת משהו בהרכבים יותר קטנים כפי שכבר נכתב פה.
אז בהמשך לזה אשמח להמלצות של הרכבים קטנים שמוקלטים טוב ומבצעים טוב (לאו דווקא באך). זה יכול להיות רביעיות חמישיות ומעלה וגם הרכבים קאמריים.
לעת עתה אני מעדיף כלי קשת (אוהב מאוד צ'לו) ופסנתר, פחות כלי נשיפה (כוונתי לכלי נשיפה לבד, שילובים יתקבלו בברכה).
שוב תודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
תזכיר לי רק באיזה צורה/פורמט אתה מאזין?
?CD? SACD? LP? download
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
cd וdownload (בעיקר download) מסיבות שאין כאן מקומם אני מעדיף להוריד דרך hd tracks
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בלי קשר לפורמט, הנה כמה המלצות למוזיקה קאמרית:
  1. Schumann: Piano quartet+quintet, Beaux Arts
  2. Schubert: Piano quintet, Curzon/Vienna or Beaux Arts (זו חמישיית "דג השמך"), יש את הקרזון ב-HDT
  3. Schubert: Piano trios, הראשון עם Istomin/Stern/Rose, לשני הביצוע העדיף הוא אחד מאולי פחות מ-10 דיסקי/תקליטי מונו שיש לי בספריה של הרבה אלפים, עם Casals/Horszowski/Schneider בהקלטה חיה ב-1952. אפשר את שניהם עם Beaux Arts, שהקליטו פעמיים, פעם אנלוגית ופעם דיגיטלית, ושתי ההקלטות טובות, לא ברמה של הביצועים לעיל, אבל מוצלחות
  4. Brahms: Piano quintet Fleisher/Juilliard or Previn or Serkin/Budapest
  5. Brahms: Piano trios Istomin/Stern/Rose
  6. נדמה לי שעל חמישיות הקלרינט של מוצארט ושל בראהמס המלצתי כבר, אם לא: Peyer/Melos בשתיהן, או Meyer/Mosaïques במוצארט ו- Fröst בבראהמס ב-SACD של BIS
 

נערך לאחרונה ב:

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
תודה .אני הולך ליישם את ההמלצות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מממ... קצת בעייה. downloads מקטינים את מרחב האפשרויות בהרבה יותר מדיסקים, ו-HDTracks מאוד מגבילים את האפשרויות של downloads... אני גם לא בטוח שבמקרה של דברים שיצאו ב-SACD, כלומר DSD, מה שהם מוכרים זה מקור מהחברה ב-PCM, או איזושהי המרה שהם עצמם עושים מ-DSD ל-PCM, או פשוט CD שעשו לו upsampling.
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
אוקי איאלץ להתפשר:D על דיסקים או אתרי הורדות אחרים.
אגב אפשר להמיר sacd למחשב? כלומר האם האיכות תישמר?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אני מעריך שרוב אלה שיאזינו ל"פסנתר המושווה היטב", ואפילו יתחברו בקלות יחסית לפרלוד הראשון בספר הראשון, שאולי גם כבר מוכר להם (אם במקור ואם בעיבוד כלשהו, אולי בתוספת מנגינה ב-Ave Maria של גונו), יהנו הרבה פחות כבר מהפוגה שבאה מידית אחריו, ויתחילו להשתעמם די מהר מהפרלודים והפוגות שבהמשך.
ומה עם גרוניך/כספי?
אכן הפסנתר המושווה הוא חקרני מדי ואטיודי מדי עבור מתחילים, לא יכולתי להתאפק עם הפרלוד הזה. אבל כאמור הסוויטות האנגליות, צרפתיות, הפרטיטות (קצת פחות אולי), יצירות פחות מהפכניות ויותר אבולציוניות בהקשר של מוזיקת בארוק וכו' הן מאוד מזמינות לדעתי.
גם ביצוע קליל ורקדני של הסוויטות לצ'לו לדעתי מזמין מאוד. אולי (בטוח) אני משוחד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אוקי איאלץ להתפשר:D על דיסקים או אתרי הורדות אחרים.
אגב אפשר להמיר sacd למחשב? כלומר האם האיכות תישמר?
אני לא מומחה לעניין המרות, אבל בטח יש מישהו בדו ערוצי שידע לענות לך איך בדיוק עושים את זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
ומה עם גרוניך/כספי?
אכן הפסנתר המושווה הוא חקרני מדי ואטיודי מדי עבור מתחילים, לא יכולתי להתאפק עם הפרלוד הזה. אבל כאמור הסוויטות האנגליות, צרפתיות, הפרטיטות (קצת פחות אולי), יצירות פחות מהפכניות ויותר אבולציוניות בהקשר של מוזיקת בארוק וכו' הן מאוד מזמינות לדעתי.
גם ביצוע קליל ורקדני של הסוויטות לצ'לו לדעתי מזמין מאוד. אולי (בטוח) אני משוחד.
כספי/גרוניך הם די מחוץ לעולם שלי, אז אני לא יודע.

דווקא לפרק הראשון מהפרטיטה השניה יש ביצוע נ-ה-ד-ר של ה-Swingle Singers. חפש אותו ברשת.

היצירות האלה למקלדת בוודאי לא פסולות, ויכולות לעבוד. זו לא העדיפות הראשונה לדעתי, אבל אפשר לגשת לעולם הענק של באך ביותר מצורה אחת. אפילו היצירות לכלי מיתר סולו יכולות לעבוד -- יש לנו כדוגמה אותך :)

אבל בעצם הגענו לעניין שבעצם אינו מוזיקלי אלא פדגוגי, ולכל אחד השיטות שלו, והגישה תלוייה גם ב"תלמיד" לצורך העניין :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור