זה לא ביצוע ליצירה. זה עיבוד חופשי על בסיס היצירה, שמעבר לכלים השונים ותוספת שירה ומילים, יש שם תוספת מוזיקה שלא נכתבה ע"י מוסורגסקי, והרבה קטעים שחסרים.
דווקא הבנתי אותך, והתכוונתי לזה: ראה בצד ימין למטה את הלוגו של SACD ואת המילה Surround.הגרגייב,שעליו כתבת, בביצוע של מריינסקי ולא של הפילהרמונית הווינאית. אני התכוונתי לזה:https://www.prestomusic.com/classical/products/7927520--mussorgsky-pictures-at-an-exhibition-etc
המפצח טוב, אבל אני לא אוהב אותו במיוחד.חוץ מזה אני מסכים איתך לגביו. אני אוהב אצלו רק שני דיסקים: הראשון מפצח אגוזים בהקלטה הזאת https://www.prestomusic.com/classical/products/7927438--tchaikovsky-the-nutcracker-op-71 והשני קונצרטו לפסנתר עם דניס מצוייב https://www.prestomusic.com/classical/products/8037528--tchaikovsky-piano-concertos-nos-1-2
אני מציע להיזהר עם דודאמל, לקנות ביצועים שלו רק אחרי ששמעת ואהבת, וגם אז כדאי לבדוק עוד אלטרנטיבות לפני שקונים.תודה לכולם על ההמלצות המעולות.
אני התכונתי לביצוע של דודאמל.(dg)
באמת ריינר מבצע מעולה! וגם ההקלטות של living stereo מצוינות למרות הגיל שלהן...
עמיר! איזה ידע! וואו!
זה היה יוצא קצת מוזר אם אחרי שביקשת המלצות לא היית מתייחס אליהן...מאזין עכשיו לביצוע של ריינר פשוט מדהים! טוב ששמעתי להמלצות ולא הסתפקתי בביצוע של דודאמל (שגם אותו שמעתי)
מה זה אומר "הקלטות משוחזרות" לעומת מה שתמיד קורה עם הקלטות אנלוגיות שרוצים להאזין להן בפורמט דיגיטלי?אגב מה לגבי הקלטות משוחזרות? איך זה? יש איזה אתר (hige משהו..) שמציע הקלטות משוחזרות (לטענתו בדייקנות ובחדות) למשל של ריינר עם הסימפונית שיקאגו. איך זה ישמע ? מעלות ,חסרונות, וכו'
תודה !
אתה מזכיר לי את תחילת ימי במוזיקה קלאסית, כשלא סבלתי כינור, במיוחד בתחום הגבוה, ולא שירה אופראית, במיוחד זמרות סופראן צורחות, ולקח זמן עד שהתרגלתי. אני מציע לך להשקיע זמן וטיפה חוסר נוחות ולהתרגל למוזיקה קולית, כי אתה מפסיד דברים נהדרים. מה שחשוב זה שהמוזיקה הקולית שאתה שומע תהייה מספיק מושכת בזכות עצמה, כדי לעזור להתגבר על הרתיעה. אני התחלתי עם קטעים נבחרים מתוך האופרה Carmen עם מאריה קאלאס. זו יכולה להיות נקודת התחלה טובה, או אולי עדיף עם לאונטיין פרייס שיש ב-hi-res download. זו רק המלצה, לא חובה ללכת לפיה, אבל אם תרצה, אנסה לחשוב על עוד קטעים שיכולים למשוך אותך להאזין. ממש שווה.נתת לי חשק...
אם אני רוצה להכיר את באך עם מה אני צריך להתחיל?
אבל בבקשה לא אופרות וקנטטות אני פחות מתחבר לשירה...
בקשר לבאך, יש חברה צרפתית בשם אלפא (Alpha), שעד לא מזמן היו לה הקלטות נהדרות אחת אחת. בתקופה הטובה שלהם הם הקליטו הרכב שנקרא Café Zimmermann (קפה צימרמאן) מנגנים יצירות איסנטרומנטליות של באך ב-6 דיסקים שנקראים Concerts avec plusieurs instruments, שזה בצרפתית "קונצרטים/קונצ'רטי למספר כלים". בין השאר גם יצירות שלרוב מנוגנות על ידי, או בליווי, של תזמורת מיתרים שלמה, ויצירות כאלה הם מקליטים עם כלי בודד במקום כל קבוצת כלי התזמורת. בתזמורת מיתרים יש קבוצה של כינורות ראשונים, קבוצה של כינורות שניים, קבוצת ויולות, קבוצת צ'לי וקבוצת קונטראבאסים, אבל הם מנגנים את תפקיד התזמורת רק בשני כינורות, ויולה אחת, צ'לו אחד וקונטראבאס אחד. בניגוד לצפוי, שזה יהיה מסכן וחלש, בזכות ההקלטה המיוחדת זה הופך להיות דינאמי וצלול וכייפי.
היצירות המנוגנות כוללות את קונצ'רטי ברנדנבורגים, סוויטות לתזמורת, קונצ'רטי לכינור, לשני כינורות, ולכלים אחרים, וכל דיסק פנינה. בעבר היתה אפשרות לקנות את כל השישיה בקןפסה אחת, אבל היא out of print. אבל כרגע אפשר להשיג את כל הדיסקים למעט Vol.4 במחיר מוזל (Offer) מ-Presto. חפש שם "Cafe zimmermann Several" (בלי המרכאות), ותזמין לפני שהם יוצאים מהקטלוג ויהייה עוד יותר קשה להשיג אותם. המזל הוא ש-Vol.4 הוא יחסית החלש מכולם, אבל גם הוא נהדר ואפשר להשיג אותו, יותר ביוקר, באמאזון UK כאן.
המלצות אחת אחת, צימרמן האלה מעולים. בכלל, לפעמים הרכבים מינימאלים נשמעים מעולה, מפוקסים
ראשית, סאוואל הקליט את הארואיקה מחדש בזמן האחרון, כחלק מאלבום של הסימפוניות 1-5 של בטהובן שיצא ב-3xSACDs. לא השוויתי בין הארואיקות, אבל לא בטוח שהחדשה עדיפה על הקודמת, שאני אוהב מאוד, אבל רק במקום שני -- מקום שני מכובד מאוד -- עדיף על פני המון ביצועים ששמעתי -- אבל עדיין רק שני, באופן מובהק.כרגע חושב על הארואיקה בביצוע של ג'ורדי סאבאל ו CONCERT DES NATIONS..
עומר
לא מצאתי ב טידאל וספוטיפיי בטח בגלל ריבוי הערוציםמבחינתי, במקום הראשון בארואיקה עומד הביצוע של Paavo Järvi מנצח על Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, תזמורת קטנה ומטריפה, בכלים מודרניים, אבל בגישת HIP == Historically-Informed Performances, תוך שימוש בפרטיטורה בגירסת Bärenreiter -- ה-Urtext של המחקר המוזיקולוגי העדכני. מצד אחד, הביצוע כל כך נאמן להוראות הביצוע הכתובות, עד שאפשר לנחש מהן רק על פי מה ששומעים. אבל מצד שני, זה ההיפך מביצוע מיכאני, יבש ודקדקני-אקדמי-טרחני, אלא מאוד דינאמי, חי ובועט, עם המון דראמה כשצריך והרבה עדינות כשצריך -- חווייה עמוקה של ממש. ההקלטה מעולה, צלולה וברורה, ב-SACD רב-ערוצי היברידי (=נגן CD רגיל יודע לקרוא אותו, כמובן בלי לקבל את היתרונות של SACD).