exupgh12
חבר משקיען
- הודעות
- 5,071
- מעורבות
- 3,078
- נקודות
- 113
זאת אומרת שאני מבין מימך שאין שום סטנדרטים ברורים במסגרת טולרנס מסוים לרמקול מוצלח .הבנתי אותך נכון ?
יש כללים, האם הכללים הללו מבטיחים שהתוצר יהיה מוצלח - לא.
זאת אומרת שאני מבין מימך שאין שום סטנדרטים ברורים במסגרת טולרנס מסוים לרמקול מוצלח .הבנתי אותך נכון ?
גם מדידת ביצועים היא לא טריביאלית. פירוט הוא לא אינדיקציה קובעת. יש אמצעים מלאכותיים להגדיל את הפירוט הנשמע. לדוגמה, מערכת שעושה קומפרסיה קטנה, מגבירה את הקלרינט שמנגן חלש מאחורי החצוצרות, ופתאום אנחנו שומעים אותו, נולד פרט חדש שלא שמענו קודם. יש עוד מניפולציות כאלו.
אז איך לשפוט מערכת. לשפוט רק לפי רגש זו טעות, ריגוש ראשוני הוא בעייתי, כי יתכן שארטיפקט מלאכותי, נגיד צבע מוגזם, או משחק מסוים בתדרים הגבוהים, יצר אותו, ואחרי כמה זמן כשהכל יישמע דומה, נבין את הטעות (הפרואק הרצפתי ההוא שקניתי לפני 25 שנה מאמנון).
עוד טעות גדולה היא לחפש בסאונד את מה שחסר לנו במערכת הנוכחית (שלום naim audio CDI ואילן טמיר יקר). אבל זה בכלל כלל בחיים.
השיפוט הוא לפי מכלול, שילוב בין ריגוש לבין אני פנימי ששמקשיב ומבקר, האם זה נשמע כמו בחיים? ההפרדה, הטון, הדינמיקה והפרטים, וממה הריגוש נובע? מתוצר לוואי או מהמוזיקה? ואין דרך לשפוט בלי לשמוע את המערכת יום ולילה, למשך זמן שיתקצר עם הניסיון, ועדיין.
זה אכן בולשיט -- זה בדיוק מקביל לאמירה שלא משנה מה המקור וההגברה עשו, אם הרמקול לא ישקף את זה כראוי, הכל ילך לאיבוד, ולכן הרמקול הכי חשוב, או שהמקור הוא החשוב ביותר כי כל מה שהוא לא מוציא, אי אפשר להשלים אחר כך, וכד'.כתבתי שאלקטרוניה קובעת
יותר מרמקול הוא רק משקף מה שמקבל,
קיבלתי תגובה שזה בולשיט
רגע, קראת את ההודעה שלי?אתה חתיכת דגנרט שחבל שאדמה נושאת
אותך!!!!
עומר.
מתחבר לכל הדברים שכתבת, עם זאת, אני קצת מתקשה לקבל, כי האבחנות הללו הן אכן אפשריות ביום יום שלנו.
כמובן שמייד יקפצו כאלה ויגידו שהם מבחינים בקלילות בכל דבר, לרבות ארטיפיקטים כלשהם והראיה: היה להם קל להבחין במינכן ביכולות של איזה דאק שעבד באחד החדרים, בתוך מערכת עם מליון רכיבים, או ביכולות של המגבר החדש, אצל יבואן כלשהו, בדיוק לפני שבוע........
רק איכשהו, המציאות היא טיפונת שונה.
זה בראש ובראשונה נובע מהעובדה שאין לנו שום מקור ברור וחד שיכול לעזור לנו לאבחן את אותם דברים, ברמת דיוק גבוהה.
אנחנו יודעים איך נשמע כלי מסוים, אבל מה לעשות, גם בין הכלים ישנם הבדלים וניואנסים ואין לנו שום מושג איך הדבר היה אמור להשמע. במדויק. בוודאות.
אין לנו גם שום מקור לאבחן הדגשה מסוימת בתדר מסוים ושוב, בגלל שאין לנו רפרנס לבאלאנס הנכון והמדויק באותה יצירה/שיר.
אין לנו בעיה להגיד שיש כאן הדגשה של הגבוהים, אבל האם זה אמור להיות כך במקור...? מי יודע.
אם אנחנו אוהבים את זה, נפאר את הפירוט המטורף, אם אנחנו פחות אוהבים את זה, נגיד שחפרו לנו בראש...
וגם אז, בהנחה שניחנו בידע ויכולות כאלה, כי נכחנו באולפן ההקלטות, או אנחנו יודעים איך זה אמור להשמע, כי הקשבנו לאותו שיר ב-100 מערכות שונות, אנחנו מאוד נתקשה להגיד אם זה בכלל קשור עם הוויסינג של הרמקולים, או שמא בכלל בעיה של החדר, או בכל רכיב אחר.
אנחנו יכולים כמובן לנחש ולהעריך, אבל זה ישאר שם.
בוידאו, בניגוד לאודיו, החיים שלנו קלים יותר ויש גם סטנדרט מסוים, עולמי, לפיו מכיילים ציוד. חד וברור.
בנוסף, יש לנו את חיי היום יום, המאפשרים לנו לזהות ביתר קלות א-נורמליות שכאלה.
כן, אנחנו מזהים את הבננה, היא נראית כמו בננה, אבל לא ראיתי מעולם בננה בצבע זהוב זרחני שכזה .
באודיו, המצב הוא שונה, יש חיבור רגשי, אשר ברוב המקרים מכתיב לנו דברים, לחלקנו יותר, לחלקנו הרבה פחות, אנחנו לא אוהבים להודות בזה, לפעמים לא נוח לנו עם זה, אבל זה המצב.
רן
הי רן
כנ"ל, מסכים למה שכתבת אבל נקודת יציאה אחרת.
אני האחרון שיטען שהוא מבחין בקלות.
צודק לגבי החיבור הרגשי, יש ציוד שקשה לי להגיד עליו משהו רע, אבל לא מתחבר אליו. עדיין מהצד השני, מעל החיבור הרגשי נחוצה ביקורת, הרי אם אני מתחבר לקול של לו ריד כשהוא מוגזם ברזוננטיות, זה לא יעבוד ברוב המקומות האחרים.
מתקשה עם היחסיות הזו של ההקלטה. כן, הטיעון הלוגי של היחסיות מנצח, ברור שאין לי גישה לסאונד המקורי. גם במערכות של מוסר אפשר להגיד יחסי וכו', אבל עדיין, רצח הוא רצח, אונס הוא אונס. צריך להתנהל בעולם עם ידיעה כלשהי של מה נכון אחרת אחרי כמה זמן עולה תחושת קבס מהגמישות הזו ש"הכל הולך".
לכן יש ~10 הקלטות של פסנתר שמשמשות אותי לרפרנס לפסנתר. כרגע זה שיף בפרטיטות, ארגריך מנגנת שומאן, רובן גונזאלז בבואנה ויסטה, אולי אפילו פסנתר פטישים תקופתי וכו', בלי איזו מתודה, סתם מתוך התמונה הכללית מתקבל פסנתר, אמיתי במערכת, אמיתי מבחינתי. זה ניחוש, אז מה, גם כל ערב אני הולך לישון ומנחש שמחר אקום בבוקר
עומר.
זה נירא לך מצחיק? לי זה נירא עצוב. אתם בני אנוש,אבל מתנהגים כמו חיות. מי שלא מסוגל לשלוט על יצריוו, עדיף שימשיך להתנגח בפרטי ויחסוך את כל הגועל נפש הזה מאיתנו.
אני לא חושב שמישהו טוען ש"הכל הולך" עבור כל אחד, אבל יכול להיות שמה שמישהו אחר נהנה ממנו גרוע בעיניך, כמו בדוגמה של נמר עם מישהו שלא רוצה הרבה פירוט.אחרי כמה זמן עולה תחושת קבס מהגמישות הזו ש"הכל הולך".
אני לא חושב שמישהו טוען ש"הכל הולך" עבור כל אחד, אבל יכול להיות שמה שמישהו אחר נהנה ממנו גרוע בעיניך, כמו בדוגמה של נמר עם מישהו שלא רוצה הרבה פירוט.
שאלה אם תנסה להוכיח לו שהוא טועה, כי לך יש את האמת האבסולוטית מבחינת איך מערכת צריכה להיות, או שתיתן לו ליהנות בשקט.
שים לב שאם אתה גורם לו להעדיף את מה שמוערך על ידך, אתה לא בהכרח מועיל לו. קודם כל, אתה הופך את המערכת שלו לזבל בעיניו, ואז הוא צריך לקנות אחרת בהפסד, ואז גם יתכן שהוא יכנס לשדרגת, שאליה יודעים רק מתי נכנסים, לא מתי יוצאים, וגם אחרי כל הכסף והמאמץ, לא בטוח שהוא ייהנה יותר ממה שהוא כבר נהנה בהתחלה, לפני שקילקלת לו.
יוסי יקר אין לי לא עליו ולא עליך, סתם זה הזכיר לי ברמת הכותרתרק חכה שהוא יתקרצץ עליך ויוציא
אותך מדעתך, ואל תדון את האחר עד
שתגיע למקומו.
ועל הסייפא נותר להגיד- אמן!
כן, מכיר את הטיעון של נסיון הנלמד מהקשבה לאותה יצירה על פני מספר רב של מערכות, גם כשאני מקשיב למערכת, שאני לא מכיר, אני מבקש בשלב מסוים להקשיב למספר שירים אותם אני מכיר היטב, על מנת לקבל סוג של רפרנס לאיכויות שאני מקשיב להן.
עם זאת, הדברים טיפונת מורכבים יותר, כי יש הרבה מערכות שונות ומשונות המסוגלות לשחזר, מבחינתי ומבחינתך לפחות (כך אני מניח) , את אותן הקלטות נאמנה, מבלי שיקפוץ לך שום דבר חריג לאוזניים.
אני מניח שווילסון, מג'יקו, טידל ומליון חברות אחרות , מסוגלות לשכנע אותך באמיתות התוצאה המתקבלת.
אוי ואבוי אם רמקולים של ווילסון ב $40,000 לא יכולים לשכנע אותך באמיתות הפסנר, או טבעיות הקול של לו ריד.
מה אז?
איך אתה מתקדם מהשלב הזה, לאחר שעברת את "שלב האימות", לשלב הרכישה?
רן
עד לפני הקורנה יצא לי להקשיב למאות חדרים בתערוכות בחול. אני מניח שלא יצא לי להכנס לחדרים עם ציוד פחות מ 100,000$ עלות.Cost no object - בהחלט לא מבטיח ביצועים.
ברוב המקרים כן .אבל בהחלט לא תמיד .
יש מוצרים גם שהם לא cost no object שמנגנים מופלא .זה גם חייב להגיד
עד לפני הקורנה יצא לי להקשיב למאות חדרים בתערוכות בחול. אני מניח שלא יצא לי להכנס לחדרים עם ציוד פחות מ 100,000$ עלות.
החדרים שממש עיניינו אותי במבחינת הסאונד סדר גודל של 10% מהחדרים אולי 15%
מניח שכל מי שהיה בתערוכה ,מבין על מה מדובר.
מאיזה מחיר ציוד בחדר נחשב עבורך שהכל בסדר מבחינת אודיו? 200K?
ברוב המקרים cost no object לא ערובה לכלום עבורי. כנראה השמיעה שלי פגועה או שעדיין לא הגעתי להבנה ולבגרות השמעתית .
מעולם לא טענתי .... תקרא שוב את מה שכתבתיכן
אתה טענת שסף כספי מסויים מבטיח ביצועים
מהו המספר בדולרים?