הנה דוגמא מצוינת מדוע זכית לקיטונות של רותחין, ולא רק באתר הזה.
לאחר כל כך הרבה סופרלטיבים, במה השכלת את חברי הפורום?
מה למדנו על סינרגיה, העמדה , התאמת סטנדים וספייקים ושאר דברים שמביאים את המערכת של אלי לרמתה הגבוהה?
אם לא הבנת עד עכשיו - שום דבר.
לאמר שהמערכת של אלי היא ברמה הגבוהה ביותר - את זה אפשר גם במשפט אחד.
אם היית מפרט את רכיבי המערכת, העמדה בחדר וכו', לא היית מקבל תגובות כאלו, ולא רק בפורום הזה.
ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת מערכת כזאת - מה רלוונטי משך הזמן לאיכות המערכת?
ואם זה היה לוקח חודש זה היה נשמע פחות טוב?
ארז
אם עדיין לא הבנת או הבנתם את דברי אנסה להסביר בקצרה בדרך אחרת מעולם המוסיקה.
מדובר כאן בחותם אישי של אמן ואדם אשר ישאר לנצח ולא במערכת זו או אחרת.
נניח ש - בי בי קינג או קרלוס סנטנה או אריק קלפטון או גרארדו נונז או פאקו דלוסיה או כל אמן אמיתי אחר בעל חותם אישי מכל סגנון מוסיקלי אשר מנגן בכל כלי נגינה אחר,היה נכנס פתאום לחנות כלי נגינה
שגם אתם במקרה היתם באותה החנות ומבלי לשים לב שאותו אמן אכן נמצא בחנות
ואותו אמן היה לפתע בוחן בנגינתו את כלי הנגינה הכי זול בחנות
האם לא הייתם מופתעים'' מהחותם'' ויודעים בוודאות שאכן אותו אמן מנגן כרגע בחנות
והייתם מסובבים את הראש בתדהמה לעבר אותו אמן
כדי לשלול הזיה כל שהיא ?אני בטוח שזה מה שהיה קורה ולא משנה באיזה כלי נגינה ניגן האמן באותה חנות.
מה זה משנה באיזה סוג מערכת סטריאו מדובר ואיזה רכיבים יש בה וממה היא מורכבת על כל המכלול שבה ואפילו אם היתי רושם לך או לכם אחד לאחד עד הפרט האחרון כל רכיב ורכיב של המערכת והיתי
אפילו משרטט לך או לכם היכן נמצא כל פריט ופריט היכן היא מותקנת באיזה מרחק מהקירות
מה סוד האקוסטיקה בחדר והיתי מוסר לך או לכם את כל הפרטים לגבי אותה המערכת והיה ביכולתך
לרכוש את אותה המערכת ולהתקינה בביתך אני אומר לך שלעולם לא הייתה מגיע לאותו הצליל של אותה המערכת ויותר מכך הצליל שהיה מתקבל היה מאוד מאוד רחוק מאותה המערכת וכלל
לא היה אפשר להבחין שמדובר באותם הרכיבים של המערכות הזהות.
ארחיק לכת ואומר שאם רכיב כלשהו יוזז ממקומו ויוחזר לאחר מכן הצליל ישתנה ויקבל גוון אחר באותה המערכת.אפילו אם תעתיק את כל החדר ותתקין את אותה המערכת אצלך בבית הצליל שתקבל
לא יהיה אפילו קרוב לאותה המערכת. אז מה זה באמת חשוב פירוט רכיבי המערכת או כל פרט אחר.
אודיופיל אמיתי לא אמור להתעסק כלל בשאלות מסוג זה ולנסות לבנות לעצמו ובעצמו מערכת על פי מותגים
וחיקוי מערכות של אחרים.אודיופיל אמיתי אמור להבין להיכן הוא שואף והשאיפה כמובן היא לצליל שמתקרב לטבעי ביותר.את התשובות אמור לספק בעל החותם האישי האמן המקצועי אשר לא סתם עוסק בתחום אלא ממש עובד בתחום מתוך אהבה מסירות נפש וידיעה ברורה ומפורשת שיודע באמת מה הוא עושה ולהיכן הוא מוביל את האודיופיל ומוביל אותו על דרך המלך ולבסוף לנחלה ויש מומחים בעלי חותם אומנם מעטים אבל יש כאלה בתחום זה שאפשר באמת לסמוך עליהם ולקבל את המלצותיהם בעצימת עינים ממש ובאופן ודאי ולגבי האחרים לא ארחיב כאן את הדיבור.
נאמר בתגובות גם משהו לגבי טעם אישי: אעיז ואומר שאין מושג כזה בתחום הנ''ל '' טעם אישי ''. הרי כל חברה אם מדובר במגברים או ברמקולים או בכל רכיב אחר ששיך לתחום זה עד לפרט השולי ביותר, השאיפה שלהם היא להגיע על פי תפיסתם ושיטתם לצליל ולאיכות שהכי מתקרב לאמיתי כמובן בגבול היכולת וההשקעה שלהם. אין כאן דבר וחצי דבר במושג משונה שנקרא טעם אישי - נניח שמהנדס בחברה מסוימת בישיבת ההנהלה היה מודיע בראש חוצות שאת הדגם הבא של הרמקולים הוא מחליט לבנות על פי טעמו האישי מה לפי דעתכם היה גורלו של אותו מהנדס באותה החברה ? הרי שהתשובה לכך ברורה ולכן מושג זה הוא פשוט מוטעה.ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת המערכת הזאת ''ולא מערכת כזאת'' היא בהחלט משמעותית מכיוון שכל החישובים והניסויים נעשו בשלבים וכאשר בעל המערכת הגיע לדרך המלך התוצאה הסופית לא איחרה להגיע - כמו שנאמר'' סוף מעשה במחשבת תחילה ''.
לפני שאסיים אבקש רשות לספר שנגני הג'אז על הרכביהם השונים כאשר הם מופיעים באותה העיר נוהגים הם לנגן לאחר הופעתם באיזה פאב או מועדון או אולם בבית מלון שהוכן במיוחד עבורם ולנגן שם מה שקרוי '' ג'אם סיישן ''. ניגון זה הוא אילתור של קטעי מוסיקה אשר לא תוכנן מראש והניגון הוא ספונטני לחלוטין. לוקחים מוטיב מסוים
בדרך כלל ראשוני ומאלתרים עליו במשך שעות על פי אופי הנגנים שמנגנים על הבמה ולפי מצב הרוח של אותו רגע,אין כללים שם. עד שמחליטים לסיים ומבצעים חילופים מקריים שלא מתוכננים מראש.אותם הנגנים שעל הבמה נוהגים בדרך כלל לקחת מוטיבים של הנגנים שנמצאים באותו המקום ושעדיין לא עלו לנגן ומנגנים את הקטעים שלהם באופן שונה ואפילו מצחיק ואין כלל תחרות ביניהם והנוהג הוא רק לשם השעשוע
והקהל המוזמן לשם בדרך כלל מקורב לאנשי הקשר, ההרכבים והנגנים עצמם.לא ניכנס כאן כמה פעמים היתי בסיישנים הללו ולמי היתי מקורב.ההקדמה הזו באה כדי לתאר את העניין הבא - באחד הג'אם סיישנים שהיתי נוכח בהם יחד עם חבר קרוב ומוסיקאי בעצמו אשר איבד את ראיתו בתאונה כלשהי, ניגנו על הבמה מוסיקאים ונגני ג'אז מהמפורסמים והמוכרים יותר באותו הערב ואותו חבר עיוור זיהה את נגינת כל הנגנים שעל הבמה ואת אלא שהתחלפו אחריהם ולאחר שחזרו שוב לנגן מספר רב של פעמים ואפשר לציין שאותם הנגנים אשר מדובר עליהם לא ניגנו כלל את קטעי המוסיקה שלהם המוכרים
והעדיפו לנגן קטעי נגינה של הנגנים שהיו נוכחים במקום ושעדיין לא הגיע תורם לנגן ואותם הנגנים אשר היו על הבמה ניגנו גם קטעי
מוסיקה שלא היו שייכים לנוכחים במקום.במילים אחרות למרות שמאוד קשה היה לזהות מי מהאמנים מנגן כרגע ועל איזה כלי ולשים את הדגש על כל כלי וכלי בנפרד, כי אף אחד מהנגנים לא ניגן אפילו קטע אחד שלו מוכר שהוא חיבר בעצמו ולפעמים הנגנים הללו גם מנגנים בכלים אחרים לדוגמה - נגן חצוצרה ניגן על תופים נגן גיטרה ניגן על סקסופון נגן תופים ניגן על פסנתר וכך הלאה והלאה והיו חילופים מאוד מעניינים ומיוחדים והנגינה היתה ממש אפשר לאמר שמימית כי האילתורים היו מעלפים ומאוד יוצאי דופן וחברי העיוור זיהה בודאות כל נגן ונגן בנפרד ומי ניגן ועל איזה כלי האמן מנגן כרגע ולא טעה אפילו פעם אחת וכל זה מדוע ? כי לכל נגן ונגן לכל אומן לכל אדם יצירתי ומקצועי אשר הצליח ליצור את עצמו בשלמות, יש לו חותם אישי משלו
ולמי שיש אכן חותם כזה הוא שלו בלבד וחותם זה הוא ניצחי ולא ניתן להעברה
זה הדבר האישי והאמיתי ביותר שנשאר לאדם במשך כל חייו ולאחר מותו למעשה זה הדבר היחיד שנשאר לכל אדם אשר הצליח ליצר את עצמו.
תודה רבה לכולם.בברכה gor .