שעות קסומות וחוויה שמימית בהאזנה למוסיקה בביתו של אלי קשי היקר.

  • פותח הנושא gor
  • פורסם בתאריך

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
מציע להעביר לפורום המטבחון.
זה בוודאי לא קשור לאודיו מכל סוג שהוא.

תודה
ארז
 

gor

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
ארז
כנראה שגם אתה לא הבנת
אולי תתן לחני לקרוא היא בטח תבין
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני באמת מת לראות מי בדיוק יבין את ההגיגים שלך חוץ ממך כמובן :D
אשמח אם אותו אחד/ת יתן/תיתן תציר מהלים שכולנו נבין אחת ולתמיד מה בדיוק אתה רוצה מחיינו :D:D
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
שמע מערכת וזו הדרך שלו לתאר את מה שהוא שמע.

מה שאנחנו יכולים לעשות הוא.

1- לקבל אותו.
2- לקבל אותו ולהתייחס לדרך המיוחדת שלו להעביר את החוויה.
3- לרדת עליו בכל דרך שניתן.

אני מעדיף את 2 בלי להתקרב אפילו ל-2.5 ולא לחשוב ללכת לכיוון של 3.
 

gor

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
תודה רבה לך מר נמר
סך הכל רציתי לשתף את חברי הפורום היקרים בחוויה אודיופילית אשר חוויתי
וכנראה שלא הצלחתי להעביר את החוויה במילים
ועוד לקבל תגובות כאלה ממש יוצא מהכלל וחסר כבוד ואמפתיה אנושית.
האמן לי שיצא לי להאזין בחו''ל למערכות סטריאו יקרות פי כמה וכמה אצל מוסיקאים בעלי שם עולמי
וחבריהם ואצל שחקנים מפורסמים.
כפי שניסיתי להסביר לא מדובר רק במערכת המדוברת,השילוב בין הרכיבים התאמתם מיקומם מעמדם חוץ מהסטנדים ועם הסטנדים התאמת הספייקים לכל רכיב בנפרד בחירה והתאמת הכבלים לכל פריט בנפרד בחירה והתאמת שנאי זרם לרכיבים השונים בחירה והתאמת כבלי החשמל לכל המערכת המסורבלת הכבלים בין רכיבי הרמקולים בדרך יוצאת
הדופן ועוד המון המון דקויות וכוונונים מסביב למערכת ובין רכיב לרכיב ולמערכת כולה וכל זה בניסוי ותהייה
ניסוי ולמידה במשך שנים ולבסוף ניסויים מתוך ידיעה ברורה ומודעת כדי להגיע לתוצאה הסופית והמושלמת ממש.
אפשר לומר שהמערכת ממש עובדת ללא שום עומס שום מאמץ משוחררת לגמרי ללא חסמים ומסכים כלשהם
המוסיקה אשר עוברת דרכה למאזין היא אוורירית וטבעית.יש תחושה שהיא לא מגיעה רק דרך הרמקולים היא מתפזרת
ממש בכל החדר והכל מושלם ומדויק כאילו כלי הנגינה מתנגנים ממש לפניך.
האמן לי מר נמר שניגנתי והיתי חי בין כלי הנגינה במשך שנים רבות באולפני הקלטה ובבתיהם של חברים.אפילו כינור סטרדיבריוס שמעתי לא פעם באופן חי שיודי מנוחין ניגן בו ממש לפני וכינור גוארינרי שניגן בו נגן מפורסם אחר וההבדל בטיב
הצליל ביניהם שיכולתי להבדיל בעיניים עצומות ממש.
האם בעל המערכת הוא לא ארכיטקט ומעצב מקצועי שלא סתם עוסק בתחום?
האם הטקסט לא היה ראוי להאימר?
האם המערכת היא לא יצירת אומנות אשר נבנתה במשך שנים רבות עד לקבלת התוצאה הסופית המושלמת?
לדעתי זה כור גרעיני ממש,חשתי זאת כאשר נכנסתי לחדר והרגשתי היתה שאני נמצא בקודש הקודשים של אדם
שעמל שנים רבות כדי להביא את המערכת לתוצאה הסופית המקסימלית והאבסולוטית שלה.
והאמן לי שאין לי כאן שום אינטרס חסוי וגלוי כלפי אף אדם ואיני פועל מטעם גורם כלשהו ומיצגו.
יכולתי עוד להרחיב אבל מה לעשות החברים היקרים חסרי סובלנות כלפי ואולי התגובות הן מקנאה מסויימת כלפי אדם
שאינו מוכר כבעל סמכה לקבוע דברים שברומו של עולם ואולי לא.
בכל אופן תודה לכל חברי הפורום היקרים ובמיוחד לך מר נמר.
אין כל צורך בתגובות נוספות אפשר לסיים סוף סוף את הפרק באופן תמידי וסופי.בברכה gor.:)(ורד)
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אין כל צורך בתגובות נוספות אפשר לסיים סוף סוף את הפרק באופן תמידי וסופי.בברכה gor.:)(ורד)

(Y)מסכים לחלוטין עם המשפט. אכן הגיע הזמן.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
ארז
כנראה שגם אתה לא הבנת
אולי תתן לחני לקרוא היא בטח תבין

דבר אחד כן הבנתי - זה לא קשור לפורום אודיו.
אתה מוזמן להראות איך זה כן קשור.

נמר,
תיאור החוויות יכול להיות כתוצאה מחוויה אודיופילית רק שאין שום דבר בתיאור שלו שתומך בזה.
מן הסתם גם משתמשים בסמים יכולים לתאר את החוויה באותו סגנון, ואין בדברים האלה שום רמיזה . זה רק על מנת להראות שתיאור כזה יכול להתאים לכל מיני חוויות. אז מה הקשר לאודיו?

ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
כפי שניסיתי להסביר לא מדובר רק במערכת המדוברת,השילוב בין הרכיבים התאמתם מיקומם מעמדם חוץ מהסטנדים ועם הסטנדים התאמת הספייקים לכל רכיב בנפרד בחירה והתאמת הכבלים לכל פריט בנפרד בחירה והתאמת שנאי זרם לרכיבים השונים בחירה והתאמת כבלי החשמל לכל המערכת המסורבלת הכבלים בין רכיבי הרמקולים בדרך יוצאת
הדופן ועוד המון המון דקויות וכוונונים מסביב למערכת ובין רכיב לרכיב ולמערכת כולה וכל זה בניסוי ותהייה
ניסוי ולמידה במשך שנים ולבסוף ניסויים מתוך ידיעה ברורה ומודעת כדי להגיע לתוצאה הסופית והמושלמת ממש.
אפשר לומר שהמערכת ממש עובדת ללא שום עומס שום מאמץ משוחררת לגמרי ללא חסמים ומסכים כלשהם
המוסיקה אשר עוברת דרכה למאזין היא אוורירית וטבעית.יש תחושה שהיא לא מגיעה רק דרך הרמקולים היא מתפזרת
ממש בכל החדר והכל מושלם ומדויק כאילו כלי הנגינה מתנגנים ממש לפניך.
האם המערכת היא לא יצירת אומנות אשר נבנתה במשך שנים רבות עד לקבלת התוצאה הסופית המושלמת?

הנה דוגמא מצוינת מדוע זכית לקיטונות של רותחין, ולא רק באתר הזה.
לאחר כל כך הרבה סופרלטיבים, במה השכלת את חברי הפורום?
מה למדנו על סינרגיה, העמדה , התאמת סטנדים וספייקים ושאר דברים שמביאים את המערכת של אלי לרמתה הגבוהה?

אם לא הבנת עד עכשיו - שום דבר.
לאמר שהמערכת של אלי היא ברמה הגבוהה ביותר - את זה אפשר גם במשפט אחד.
אם היית מפרט את רכיבי המערכת, העמדה בחדר וכו', לא היית מקבל תגובות כאלו, ולא רק בפורום הזה.

ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת מערכת כזאת - מה רלוונטי משך הזמן לאיכות המערכת?
ואם זה היה לוקח חודש זה היה נשמע פחות טוב?

ארז
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת מערכת כזאת - מה רלוונטי משך הזמן לאיכות המערכת?
ואם זה היה לוקח חודש זה היה נשמע פחות טוב?

ארז

במציאות האמיתית אין דבר כזה חודש לא קיים האדם הזה , כי זה התהליך לדעת מה אתה באמת רוצה (ולא מה אחרים רוצים:D ), לדעת האם אתה מוכן לשלם את המחיר (שזה לעיתים בחירת דירה/ביית ע"פ התאמה שלה לזה ו/או "חינוך" ההנהלה שמותר להשקיע גם באקוסטיקה , מה שהוא לא דבר טריוויאלי בכלל ), והכי חשוב , לצאת מנושא המותגיות בכלל . אין דבר כזה שמותג משפיע על ההחלטות של מישהו ושהוא איי פעם יגיע למה שתואר כאן . זה פשוט בלתי אפשרי ולא משנה כמה כסף תוציא על זה (ואתה יכול גם לשים מיליארד דולר ועדיין זה לא יהיה זה ).
אז אני לא מכיר את האדם המדובר , אבל אם הוא באמת הצליח אזי שווה להכירו :D
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
truejoker ,
בלי קשר לפוסט הזה - שווה להכיר את אלי.
חוץ מזה שהוא מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, הוא בעל תודעת שירות נדירה ונותן לך הרגשה של חבר אמיתי.

נתפסת לפרט הכי שולי - מה זה משנה אם המערכת הורכבה בפרק זמן כזה או אחר?
זה לא משנה את איכות הסאונד לשומע אותה בפעם הראשונה.
יש כאן גם עניין של טעם אישי. יש מצב שמישהו ישמע וזה לא ימצא חן בעיניו....

ארז
 

gor

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
במציאות האמיתית אין דבר כזה חודש לא קיים האדם הזה , כי זה התהליך לדעת מה אתה באמת רוצה (ולא מה אחרים רוצים:D ), לדעת האם אתה מוכן לשלם את המחיר (שזה לעיתים בחירת דירה/ביית ע"פ התאמה שלה לזה ו/או "חינוך" ההנהלה שמותר להשקיע גם באקוסטיקה , מה שהוא לא דבר טריוויאלי בכלל ), והכי חשוב , לצאת מנושא המותגיות בכלל . אין דבר כזה שמותג משפיע על ההחלטות של מישהו ושהוא איי פעם יגיע למה שתואר כאן . זה פשוט בלתי אפשרי ולא משנה כמה כסף תוציא על זה (ואתה יכול גם לשים מיליארד דולר ועדיין זה לא יהיה זה ).
אז אני לא מכיר את האדם המדובר , אבל אם הוא באמת הצליח אזי שווה להכירו :D

או סוף סוף אני מוצא כאן אדם אשר באמת מבין ואודיופיל אמיתי
שאכן הבין את כוונת דברי לאשורם.
כן ירבו.:)(Y)
 

gor

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
הנה דוגמא מצוינת מדוע זכית לקיטונות של רותחין, ולא רק באתר הזה.
לאחר כל כך הרבה סופרלטיבים, במה השכלת את חברי הפורום?
מה למדנו על סינרגיה, העמדה , התאמת סטנדים וספייקים ושאר דברים שמביאים את המערכת של אלי לרמתה הגבוהה?

אם לא הבנת עד עכשיו - שום דבר.
לאמר שהמערכת של אלי היא ברמה הגבוהה ביותר - את זה אפשר גם במשפט אחד.
אם היית מפרט את רכיבי המערכת, העמדה בחדר וכו', לא היית מקבל תגובות כאלו, ולא רק בפורום הזה.

ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת מערכת כזאת - מה רלוונטי משך הזמן לאיכות המערכת?
ואם זה היה לוקח חודש זה היה נשמע פחות טוב?

ארז

אם עדיין לא הבנת או הבנתם את דברי אנסה להסביר בקצרה בדרך אחרת מעולם המוסיקה.
מדובר כאן בחותם אישי של אמן ואדם אשר ישאר לנצח ולא במערכת זו או אחרת.
נניח ש - בי בי קינג או קרלוס סנטנה או אריק קלפטון או גרארדו נונז או פאקו דלוסיה או כל אמן אמיתי אחר בעל חותם אישי מכל סגנון מוסיקלי אשר מנגן בכל כלי נגינה אחר,היה נכנס פתאום לחנות כלי נגינה
שגם אתם במקרה היתם באותה החנות ומבלי לשים לב שאותו אמן אכן נמצא בחנות
ואותו אמן היה לפתע בוחן בנגינתו את כלי הנגינה הכי זול בחנות
האם לא הייתם מופתעים'' מהחותם'' ויודעים בוודאות שאכן אותו אמן מנגן כרגע בחנות
והייתם מסובבים את הראש בתדהמה לעבר אותו אמן
כדי לשלול הזיה כל שהיא ?אני בטוח שזה מה שהיה קורה ולא משנה באיזה כלי נגינה ניגן האמן באותה חנות.
מה זה משנה באיזה סוג מערכת סטריאו מדובר ואיזה רכיבים יש בה וממה היא מורכבת על כל המכלול שבה ואפילו אם היתי רושם לך או לכם אחד לאחד עד הפרט האחרון כל רכיב ורכיב של המערכת והיתי
אפילו משרטט לך או לכם היכן נמצא כל פריט ופריט היכן היא מותקנת באיזה מרחק מהקירות
מה סוד האקוסטיקה בחדר והיתי מוסר לך או לכם את כל הפרטים לגבי אותה המערכת והיה ביכולתך
לרכוש את אותה המערכת ולהתקינה בביתך אני אומר לך שלעולם לא הייתה מגיע לאותו הצליל של אותה המערכת ויותר מכך הצליל שהיה מתקבל היה מאוד מאוד רחוק מאותה המערכת וכלל
לא היה אפשר להבחין שמדובר באותם הרכיבים של המערכות הזהות.
ארחיק לכת ואומר שאם רכיב כלשהו יוזז ממקומו ויוחזר לאחר מכן הצליל ישתנה ויקבל גוון אחר באותה המערכת.אפילו אם תעתיק את כל החדר ותתקין את אותה המערכת אצלך בבית הצליל שתקבל
לא יהיה אפילו קרוב לאותה המערכת. אז מה זה באמת חשוב פירוט רכיבי המערכת או כל פרט אחר.
אודיופיל אמיתי לא אמור להתעסק כלל בשאלות מסוג זה ולנסות לבנות לעצמו ובעצמו מערכת על פי מותגים
וחיקוי מערכות של אחרים.אודיופיל אמיתי אמור להבין להיכן הוא שואף והשאיפה כמובן היא לצליל שמתקרב לטבעי ביותר.את התשובות אמור לספק בעל החותם האישי האמן המקצועי אשר לא סתם עוסק בתחום אלא ממש עובד בתחום מתוך אהבה מסירות נפש וידיעה ברורה ומפורשת שיודע באמת מה הוא עושה ולהיכן הוא מוביל את האודיופיל ומוביל אותו על דרך המלך ולבסוף לנחלה ויש מומחים בעלי חותם אומנם מעטים אבל יש כאלה בתחום זה שאפשר באמת לסמוך עליהם ולקבל את המלצותיהם בעצימת עינים ממש ובאופן ודאי ולגבי האחרים לא ארחיב כאן את הדיבור.
נאמר בתגובות גם משהו לגבי טעם אישי: אעיז ואומר שאין מושג כזה בתחום הנ''ל '' טעם אישי ''. הרי כל חברה אם מדובר במגברים או ברמקולים או בכל רכיב אחר ששיך לתחום זה עד לפרט השולי ביותר, השאיפה שלהם היא להגיע על פי תפיסתם ושיטתם לצליל ולאיכות שהכי מתקרב לאמיתי כמובן בגבול היכולת וההשקעה שלהם. אין כאן דבר וחצי דבר במושג משונה שנקרא טעם אישי - נניח שמהנדס בחברה מסוימת בישיבת ההנהלה היה מודיע בראש חוצות שאת הדגם הבא של הרמקולים הוא מחליט לבנות על פי טעמו האישי מה לפי דעתכם היה גורלו של אותו מהנדס באותה החברה ? הרי שהתשובה לכך ברורה ולכן מושג זה הוא פשוט מוטעה.ולעניין משך הזמן שלקח להרכבת המערכת הזאת ''ולא מערכת כזאת'' היא בהחלט משמעותית מכיוון שכל החישובים והניסויים נעשו בשלבים וכאשר בעל המערכת הגיע לדרך המלך התוצאה הסופית לא איחרה להגיע - כמו שנאמר'' סוף מעשה במחשבת תחילה ''.
לפני שאסיים אבקש רשות לספר שנגני הג'אז על הרכביהם השונים כאשר הם מופיעים באותה העיר נוהגים הם לנגן לאחר הופעתם באיזה פאב או מועדון או אולם בבית מלון שהוכן במיוחד עבורם ולנגן שם מה שקרוי '' ג'אם סיישן ''. ניגון זה הוא אילתור של קטעי מוסיקה אשר לא תוכנן מראש והניגון הוא ספונטני לחלוטין. לוקחים מוטיב מסוים
בדרך כלל ראשוני ומאלתרים עליו במשך שעות על פי אופי הנגנים שמנגנים על הבמה ולפי מצב הרוח של אותו רגע,אין כללים שם. עד שמחליטים לסיים ומבצעים חילופים מקריים שלא מתוכננים מראש.אותם הנגנים שעל הבמה נוהגים בדרך כלל לקחת מוטיבים של הנגנים שנמצאים באותו המקום ושעדיין לא עלו לנגן ומנגנים את הקטעים שלהם באופן שונה ואפילו מצחיק ואין כלל תחרות ביניהם והנוהג הוא רק לשם השעשוע
והקהל המוזמן לשם בדרך כלל מקורב לאנשי הקשר, ההרכבים והנגנים עצמם.לא ניכנס כאן כמה פעמים היתי בסיישנים הללו ולמי היתי מקורב.ההקדמה הזו באה כדי לתאר את העניין הבא - באחד הג'אם סיישנים שהיתי נוכח בהם יחד עם חבר קרוב ומוסיקאי בעצמו אשר איבד את ראיתו בתאונה כלשהי, ניגנו על הבמה מוסיקאים ונגני ג'אז מהמפורסמים והמוכרים יותר באותו הערב ואותו חבר עיוור זיהה את נגינת כל הנגנים שעל הבמה ואת אלא שהתחלפו אחריהם ולאחר שחזרו שוב לנגן מספר רב של פעמים ואפשר לציין שאותם הנגנים אשר מדובר עליהם לא ניגנו כלל את קטעי המוסיקה שלהם המוכרים
והעדיפו לנגן קטעי נגינה של הנגנים שהיו נוכחים במקום ושעדיין לא הגיע תורם לנגן ואותם הנגנים אשר היו על הבמה ניגנו גם קטעי
מוסיקה שלא היו שייכים לנוכחים במקום.במילים אחרות למרות שמאוד קשה היה לזהות מי מהאמנים מנגן כרגע ועל איזה כלי ולשים את הדגש על כל כלי וכלי בנפרד, כי אף אחד מהנגנים לא ניגן אפילו קטע אחד שלו מוכר שהוא חיבר בעצמו ולפעמים הנגנים הללו גם מנגנים בכלים אחרים לדוגמה - נגן חצוצרה ניגן על תופים נגן גיטרה ניגן על סקסופון נגן תופים ניגן על פסנתר וכך הלאה והלאה והיו חילופים מאוד מעניינים ומיוחדים והנגינה היתה ממש אפשר לאמר שמימית כי האילתורים היו מעלפים ומאוד יוצאי דופן וחברי העיוור זיהה בודאות כל נגן ונגן בנפרד ומי ניגן ועל איזה כלי האמן מנגן כרגע ולא טעה אפילו פעם אחת וכל זה מדוע ? כי לכל נגן ונגן לכל אומן לכל אדם יצירתי ומקצועי אשר הצליח ליצור את עצמו בשלמות, יש לו חותם אישי משלו
ולמי שיש אכן חותם כזה הוא שלו בלבד וחותם זה הוא ניצחי ולא ניתן להעברה
זה הדבר האישי והאמיתי ביותר שנשאר לאדם במשך כל חייו ולאחר מותו למעשה זה הדבר היחיד שנשאר לכל אדם אשר הצליח ליצר את עצמו.
תודה רבה לכולם.בברכה gor .(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
תודה על ההסבר.
אתה מתייחס לחותם אישי של אמן/נגן ונדמה לי שעל זה אין מחלוקת ולא על זה נפתח השרשור.

אני רואה בעייתיות בהקבלה של חותם אישי של אמן/נגן לחותם אישי של אדם שבונה את מערכת הסאונד שלו אבל בו זמנית אתה טוען שאין דבר כזה "טעם אישי"....לדעתי יש כאן סתירה פנימית בטענה.

שלא יהיה לך ספק - הבנתי את הטענה שלך שבניית מערכת סאונד כמוה כאמן שמנגן וכל אחד יש את צורת הנגינה הייחודית לו ולכן אותו חבר עיוור היה מסוגל לזהות מי מנגן.
לדעתי טענתך זו איננה נכונה משום שלכל מערכת סאונד יש מטרה אחת בלבד - שחזור נאמן למקור.
העניין הוא שהשמיעה של בני האדם איננה אחידה וכן יש עניין של טעם אישי - אחד אוהב יותר הדגשה של הבאס ושני אוהב יותר הדגשה של הגבוהים, גם אם השחזור איננו נאמן למקור במדויק.
לא נכנס לדיון איך אפשר לדעת אם השחזור נאמן למקור או לא - זה דיון אחר ולגמרי לא מובן מאליו.

לא התכוונתי במינוח "טעם אישי" למהנדס שבונה רמקול אלא לצרכן השומע.
העובדה הפשוטה היא שיש רמקולים בגוון סאונד שונה - DALI לא נשמע כמו B&W שלא נשמעים כמו פולק אודיו. לפי טענתך, הייתה צריכה להיות רק חברה אחת בעולם שמייצרת רמקולים נאמנים למקור...
אז למה יש כל כך הרבה סוגים - כי יש טעמים שונים לקהל הלקוחות ולכן יש מקום לכולם.

שבת שלום,
ארז
 

נערך לאחרונה ב:

gor

חבר אתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
תודה על ההסבר.
אתה מתייחס לחותם אישי של אמן/נגן ונדמה לי שעל זה אין מחלוקת ולא על זה נפתח השרשור.

אני רואה בעייתיות בהקבלה של חותם אישי של אמן/נגן לחותם אישי של אדם שבונה את מערכת הסאונד שלו אבל בו זמנית אתה טוען שאין דבר כזה "טעם אישי"....לדעתי יש כאן סתירה פנימית בטענה.

שלא יהיה לך ספק - הבנתי את הטענה שלך שבניית מערכת סאונד כמוה כאמן שמנגן וכל אחד יש את צורת הנגינה הייחודית לו ולכן אותו חבר עיוור היה מסוגל לזהות מי מנגן.
לדעתי טענתך זו איננה נכונה משום שלכל מערכת סאונד יש מטרה אחת בלבד - שחזור נאמן למקור.
העניין הוא שהשמיעה של בני האדם איננה אחידה וכן יש עניין של טעם אישי - אחד אוהב יותר הדגשה של הבאס ושני אוהב יותר הדגשה של הגבוהים, גם אם השחזור איננו נאמן למקור במדויק.
לא נכנס לדיון איך אפשר לדעת אם השחזור נאמן למקור או לא - זה דיון אחר ולגמרי לא מובן מאליו.

לא התכוונתי במינוח "טעם אישי" למהנדס שבונה רמקול אלא לצרכן השומע.
העובדה הפשוטה היא שיש רמקולים בגוון סאונד שונה - DALI לא נשמע כמו B&W שלא נשמעים כמו פולק אודיו. לפי טענתך, הייתה צריכה להיות רק חברה אחת בעולם שמייצרת רמקולים נאמנים למקור...
אז למה יש כל כך הרבה סוגים - כי יש טעמים שונים לקהל הלקוחות ולכן יש מקום לכולם.

שבת שלום,
ארז

גם אדם שהגיע לשלמות מקצועית בתחום כלשהו ראוי שיאמרו עליו שיש לו חותם אישי.לא רק לאמנים ונגנים יש חותם. לכל אדם שהגיע לשלמות יצירתית בכל תחום שהוא יש חותם אישי.
כפי שצינתי ואומר שוב אין מושג כזה ''טעם אישי''בתחום המדובר, כי כפי שציינת אתה מדובר כאן על ציוד שאמור לשחזר שיחזור נאמן למקור ולכן מושג זה אינו יכול להתקיים כאן.ההבדלים הנובעים בצליל הרכיבים השונים נובעים מתוך אילוצים שונים של החברות היצרניות והמגבלות ופיתוח המוצרים וההשקעות הרבות אשר כרוכות בכך ועוד המון שיקולים של השקעה לעומת תועלת ולא כדי לרצות את רוכשי הציוד וטעמיהם האישיים והמגוונים בהעדפה לסאוד כזה או אחר עם הדגש מסוים בתדר זה או אחר.
לגבי איבר השמיע של בני האדם אוכל לומר שכל בני האדם אמורים לשמוע באופן זהה עם סטייה מסויימת לכאן או לשם בתדרים השונים, כמובן שמדובר על כאלה שלא נפגעה שמיעתם מהתרחשות כלשהי או מכל סיבה אחרת.אהבה לתדר מסויים מודגש כלשהו נובע מהרגלים
וחינוך ולא משמיע בלתי אחידה בין בני אדם.
לגבי המקום -כמובן שיש מקום לכולם בכל אופן המקום אינו קשור לטעמים אישיים ואין קשר ביניהם.
אם היית אומר שיש טעם אישי לגבי הצליל של כלי הנגינה, בעיקר לגבי כלי הנגינה החשמליים
היתי מסכים איתך בהחלט כי בכל אופן מדובר במקור עצמו שאמור לעבור דרך רכיבי השחזור אליך לאוזן ודרך האוזן למערכות הנוספות בגופך ולבסוף להתגלם כחוויה אודיופילית שמימית
כפי שאני חוויתי אותה במלא מובן המילה.
באמת תודה רבה על התיחסותך ותגובתך. נראה לי שאתה מתחיל להבין אותי
אני אומר זאת לא מתוך ציניות והתנצחות חלילה אני אומר זאת ממש מתןך הלב כדי שבאמת
תבין זאת ושוב תודה.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
אני חולק על קביעתך "ההבדלים הנובעים בצליל הרכיבים השונים נובעים מתוך אילוצים שונים של החברות היצרניות והמגבלות ופיתוח המוצרים וההשקעות הרבות אשר כרוכות בכך ועוד המון שיקולים של השקעה לעומת תועלת ולא כדי לרצות את רוכשי הציוד וטעמיהם האישיים והמגוונים בהעדפה לסאוד כזה או אחר עם הדגש מסוים בתדר זה או אחר".

כל חברת אודיו היא , בסופו של דבר, חברה עסקית ובתור חברה עסקית שכזאת, ללא קהל לקוחות שרוכש את מוצריה, אין לה זכות קיום.

לכן מגוון האילוצים וההשקעות וכו' שאתה מציין כסיבה להבדלים בצליל, לא מעניינים אותי כלקוח ולדעתי גם לא אחרים.
אם יש חברה שהצליחה להגיע לצליל שמשקף נאמנות למקור , מדוע עלי כצרכן להתפשר ולרכוש חברות אחרות שמציעות גוון סאונד אחר שאיננו נאמן למקור?
התשובה , לטעמי, היא בגלל שזה גוון הסאונד שמוצא חן בעיני.
יש לא מעט חברות, מוערכות כאיכותיות, אבל גוון הסאונד שלהם.
החכמה שלנו כצרכנים היא להתאים את רכיבי הציוד כך שיעניקו לנו חוויה וחשק לשמוע עוד עוד.
יש חבר שנהנה מרמקולים של זינגלי ויש חבר שנהנה מרמקולים של פוקאל. (כמובן שיש חשיבות גם לשאר הרכיבים אבל לצורך הדוגמא אני מתייחס רק לרמקולים).
שניהם מצהירים שהם "מאוהבים" בסאונד של המערכת שלהם ושומעים שעות ארוכות כל יום ונהנים.
כמובן שכל מערכת נשמעת שונה....
האם מישהו מהם טועה?
לדעתי - וודאי שלא ומכאן הרלוונטיות של "טעם אישי".
הרי אם לא היה עניין של טעם אישי, כולנו היינו אמורים לשאוף לאותה מערכת...

אדם שמצליח להרכיב מערכת שעונה על צרכיו מבלי לעשות פשרות וחש שהיא היא המערכת המושלמת לגביו הוא אדם מאושר ללא ספק.
אני לא רואה במלאכת ההרכבה הזאת סוג של חותם אישי כמו שנתת בדוגמא נגינה שמאפיינת אמן.
אפשר לאפיין נגינה של אמן, גם אם היא לא מושלמת, כסוג של חותם אישי כיוון שהיא מאפיינת את סגנונו האישי בלבד.
במקרה המתואר מדובר לדעתי בסוג של פרפקטציוניזם שלא כל אחד,אגב, יכול להרשות לעצמו...
למי שיש משאבים רבים (לא נאמר בלתי מוגבלים כי אז נתייחס לבודדים בעולם) ויכול להקדיש נתח עיקרי לטובת הנושא (יתכן גם על חשבון דברים אחרים), יוכל להגיע לתוצאה כזאת.
אגב, לא כל אחד מוכן עבור שיפור מזערי לשלם הון תועפות...

בברכה,
ארז
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
העניין הוא שהשמיעה של בני האדם איננה אחידה וכן יש עניין של טעם אישי - אחד אוהב יותר הדגשה של הבאס ושני אוהב יותר הדגשה של הגבוהים, גם אם השחזור איננו נאמן למקור במדויק.
לא נכנס לדיון איך אפשר לדעת אם השחזור נאמן למקור או לא - זה דיון אחר ולגמרי לא מובן מאליו.
מי ששומע ומעדיף גבוהים , האם הוא יקח רמקול X שנותן לו את הגבוהים אבל עם באס חלש יחסית , או יקח רמקול Y שמשיע את הגבוהים בדיוק באותה צורה , אבל הבאס שלו הוא יותר טוב ? ולצורך הבדיקה המחיר זהה .
ברור לך שכולם יעדיפו את הרמקול היותר טוב
אי לכך הטענה שלך נכונה רק לשיקולי מחיר
מחיר ניתן לעקיפה ע,י התמחות ולכן הטענה של גור יותר מדוייקת .
הבעיה שלי עם גור , היא העובדה שפיוט אינו מתאים למה שהוא מנסה לומר , במקרה והבנתי את דבריו . לגבי רוח הדברים יש המון דברים שהוא צודק בהם

לא התכוונתי במינוח "טעם אישי" למהנדס שבונה רמקול אלא לצרכן השומע.
העובדה הפשוטה היא שיש רמקולים בגוון סאונד שונה - DALI לא נשמע כמו B&W שלא נשמעים כמו פולק אודיו. לפי טענתך, הייתה צריכה להיות רק חברה אחת בעולם שמייצרת רמקולים נאמנים למקור...
אז למה יש כל כך הרבה סוגים - כי יש טעמים שונים לקהל הלקוחות ולכן יש מקום לכולם.

שבת שלום,
ארז

יש כ"כ הרבה חברות ויש כ"כ הרבה שונות , בגלל העובדה שעל מכלול הבעיות של פתרון הבעיה , כול אחד פותר אותה בצורה שונה והוא נמצא גם בעולם אחר של השקעה באודיו על הגרף . כמו כן מצבו וידיעותיו , ויכולתו לקלוט ניואנסים , אינה זהה לכול הבני אדם
אבל הדבר הכי חשוב שגורם לשונות הזו , היא העובדה שאנשים נצמדים יותר מידי למותגים , המותג הוא הקביים שלהם לקבלה של המוסיקה


כמו כן עליך לזכור שהחברות לא מייצרות , אלא משווקות , ולכן השונות היא גם בידול שיווקי שנעשה על ידן במתכווין כדי שיקנו מהן .
ולכן אם מישהו מצליח להתעלם מכול הנושא השיווקי ומגיע לאמת זה בהחלט חותם שלו
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
מי ששומע ומעדיף גבוהים , האם הוא יקח רמקול X שנותן לו את הגבוהים אבל עם באס חלש יחסית , או יקח רמקול Y שמשיע את הגבוהים בדיוק באותה צורה , אבל הבאס שלו הוא יותר טוב ? ולצורך הבדיקה המחיר זהה .
ברור לך שכולם יעדיפו את הרמקול היותר טוב

אתה עושה את החיים קלים ופשוטים....
הדוגמא השכיחה יותר היא מי ששומע ומעדיף גבוהים, האם הוא יקח רמקול X שנותן לו את הגבוהים אבל עם באס חלש יחסית, או יקח רמקול Y שיש לו באס יותר טוב אבל גבוהים פחות טובים....
כאשר ברור שיש רמקול טוב יותר - הבחירה קלה יותר ורק השיקול הכספי יכול להכריע לטובת הרמקול הפחות טוב.


כמו כן עליך לזכור שהחברות לא מייצרות , אלא משווקות , ולכן השונות היא גם בידול שיווקי שנעשה על ידן במתכווין כדי שיקנו מהן .
ולכן אם מישהו מצליח להתעלם מכול הנושא השיווקי ומגיע לאמת זה בהחלט חותם שלו
אתה טוען שמדובר בבידול שיווקי?
זאת אומרת שכל הרמקולים נשמעים אותו דבר ורק המותג והאריזה שונה?

מה זאת אומרת "מצליח להתעלם מכול הנושא השיווקי ומגיע לאמת"?
ממתי יש באודיו אמת מוחלטת כאשר מדובר במערכות שמיועדות לשחזר צלילים?

ארז
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור