מבחינה הנדסית, דווקא אין הרבה הגיון בתענה הזאת. דווקא יותר חום = יותר רעש רקע ולכן אחוז העיוותים יורד. עבור מגברים וקדם מגברים שפועלים בתחום ליניארי של הטרנזיסטורים, שם המוליכות עולה עם הטמפרטורה, ואולי זה איך שהוא יכול להביא לשיפור מסויים. עבור כל מכשיר דיגיטלי כולל מגברי CLASS D שפועלם ברוויה או קטעון, שם עליה בחום רק מעלה אחוז עיוותים ללא שום יתרון מעבר.
הנה תוצאות ניסוי הנדסי של רצפת הרעש כפונקציה של זמן הדלקה של מכבר הספק CLASS D:
https://www.audiosciencereview.com/...s-d-amplifier-warm-up-measurements-png.42875/
כפי שרואים, אז רק הולך ומחמיר.
האם זה משנה את הסאונד? הנדסית, לא כי זה מתחת ליכולת האבחנה של האוזן. בדיוק כמו הוויכוח האם כבלי כוח משנים צליל, ושם כל מהנדס יגיד שלא כי אין בזה כל הגיון, אז גם בשינוי צליל בגלל חימום אין כל הגיון. וזה גם נבדק עי מדידות. השינויים לא אמורים להיות מורגשים. הנה דיון בנושא בפורום AVS:
https://www.avsforum.com/forum/91-a...nd-solid-state-amp-change-after-warms-up.html
הרוב שם מסכימים שאין כל הבדל ולא אמור להיות. באופן מעניין, כמו עם כבלים, מהנדסים שלא מצפים להבדל, לא מצליחים לשמוע אותו. מי שמאמין בהבדלים, ישמע אותם. כנראה אפקט פלסיבו. צריך לעשות ניסוי מבחן עיוור לאודיפילים שינסו לזהות לפי האוזן איזה מבין המגברים היה דלוק כמה ימים ואיזה רק עכשיו נדלק. קשה לי להאמין שמשהו יצליח להבדיל.
אגב, אני מניח שבדיוק כמו שאודיפילים אוהבים סאונד שפורפרתי, כי שם יש זיהום גבוה של הרמוניות זוגיות, הם אוהבים סאונד של מגבר חם יותר כי שם יש יותר זיהום הרמוני. זה גם אולי מסביר למה מכשירי אודיו הי אנד נמדדים מאד גרוע. כנראה היצרנים עלו על הטריק של לייצר מכשיר עם יותר עיותים הרמוניים כדי לספק את הסחורה. אולי בכל זאת יש להם יכולת לשמוע הבדלים מינוריים בעיוותים הרמוניים. אני אישית לא הצלחתי להבדיל בין ציוד קר לחם לעולם...