אתה אומר, "איך שנשמע פסנתר".
פסנתר נשמע אחרת בחדרים שונים, עם תהודה אחרת, במיקום אחר של המאזין (כן, תדרים משתנים עם המרחק, כידוע) וכו'.
אני אענה לך על זה.
זהו בדיוק העניין, הדברים נשמעים אחרת שהכלים מנגנים בחללים שונים, וכאן נכנס המושג "נשמע נכון"...
כאשר קיימים בהקלטה עקבות של החלל האקוסטי וכלי הנגינה נשמעים שהם מנגנים באותו חלל, ולא מועתקים ב- גזור/הדבק, אזי אני אומר שהדברים נשמעים נכון...
כלומר יש כאן התיחסות ל-"אמת" או אוטנטיות בשיחזור, ויש הרבה הקלטות שנוצרו מתוך נאמנות ל-"אמת" הזו, וכן ניתן להעריך בעזרתן אם מערכת שמע מעבירה את מה שקיים בהקלטה תוך שימור הקיים, או אם המערכת מחסירה או מוסיפה בתהליך.
מדובר בניואנסים, ולחלק מהמערכות אין בכלל יכולת לחשוף את ההבדלים הדקים האלו.
לא בדיוק ברור לי מה הניסיון שלך בהאזנה ביקורתית,אבל יש לך כאן קצת חומר למחשבה.
יובל.
ואוסיף עוד דבר בעניין ה"נשמע נכון"..
כאשר כל ה"לבנים נופלות במקום" ודרך הרמקולים מופיעה לפניך במה מסודרת והגיונית, אז באותו הרגע ה"דעת מונחת" וניתן להשתחרר מהנושא המיכאני של הציוד ולהתרכז במוסיקה עצמה...
נערך לאחרונה ב: