שאלה על "משולש הזהב"


YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אתה אומר, "איך שנשמע פסנתר".
פסנתר נשמע אחרת בחדרים שונים, עם תהודה אחרת, במיקום אחר של המאזין (כן, תדרים משתנים עם המרחק, כידוע) וכו'.

אני אענה לך על זה.
זהו בדיוק העניין, הדברים נשמעים אחרת שהכלים מנגנים בחללים שונים, וכאן נכנס המושג "נשמע נכון"...
כאשר קיימים בהקלטה עקבות של החלל האקוסטי וכלי הנגינה נשמעים שהם מנגנים באותו חלל, ולא מועתקים ב- גזור/הדבק, אזי אני אומר שהדברים נשמעים נכון...
כלומר יש כאן התיחסות ל-"אמת" או אוטנטיות בשיחזור, ויש הרבה הקלטות שנוצרו מתוך נאמנות ל-"אמת" הזו, וכן ניתן להעריך בעזרתן אם מערכת שמע מעבירה את מה שקיים בהקלטה תוך שימור הקיים, או אם המערכת מחסירה או מוסיפה בתהליך.
מדובר בניואנסים, ולחלק מהמערכות אין בכלל יכולת לחשוף את ההבדלים הדקים האלו.
לא בדיוק ברור לי מה הניסיון שלך בהאזנה ביקורתית,אבל יש לך כאן קצת חומר למחשבה.
יובל.

ואוסיף עוד דבר בעניין ה"נשמע נכון"..
כאשר כל ה"לבנים נופלות במקום" ודרך הרמקולים מופיעה לפניך במה מסודרת והגיונית, אז באותו הרגע ה"דעת מונחת" וניתן להשתחרר מהנושא המיכאני של הציוד ולהתרכז במוסיקה עצמה...
 

נערך לאחרונה ב:

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
איך מקליטים "עקבות של חלל אקוסטי", שאני אבין על מה מדובר?
איך מקליטים ניואנסים כאלו ואח"כ משמרים אותם בעיבוד?
מה אתה משחזר?
מאיזו נקודה בחדר?

איך המערכת של הטכנאי, שמבשל את ההקלטה לטעמו, איך היא משחזרת?
איך השחזור שלה ביחס למערכת שלך?
הגיטרה החשמלית בהופעה, היא נשמעת אצלך בבית כמו שהיא נשמעת בהופעה, דרך ההגברה והרמקול של הנגן?
איך עושים את זה?

הניסיון שלי בהאזנה ביקורתית מסתכם בזה שאני מקשיב למערכת שלי ומצליח לשמוע מה נשמע שונה, ויותר חשוב מזה, אם זה מוצא חן בעיני או לא.
אני לא צריך לחשוב בשביל לשמוע הבדלים, זה די ברור...
אם לא הייתי רגיש להבדלים בסאונד, לא הייתי מתעניין באודיופיליה.

אבל להתדיין על איך צריך לעשות האזנה בקורתית לטעמי, זה נושא שלישי.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
איך מקליטים "עקבות של חלל אקוסטי", שאני אבין על מה מדובר?
איך עטלף מנווט בחושך ללא ראייה??
לא מקליטים עקבות של חלל אקוסטי, העקבות האקוסטיות של החלל נקלטות תמיד ע"י המקרופונים.. בדיוק כמו שאתה שומע באוזניך אקוסטיקה של כל חלל שאתה נמצא בתוכו.

איך המערכת של הטכנאי, שמבשל את ההקלטה לטעמו, איך היא משחזרת?
יש בתי ספר לטכנאות קול ויש גם מאסטרים שאפשר ללמוד מהם...
אך בעיקרון, הנקודה שבה ממוקמים המיקרופונים היא שקובעת את הפרספקטיבה של האולם. זה כמו ההבדל אם יושבים בשורה ראשונה או אחרונה,וכל האפשרויות באמצע.

הניסיון שלי בהאזנה ביקורתית מסתכם בזה שאני מקשיב למערכת שלי ומצליח לשמוע מה נשמע שונה, ויותר חשוב מזה, אם זה מוצא חן בעיני או לא.
אני לא צריך לחשוב בשביל לשמוע הבדלים, זה די ברור...
אם לא הייתי רגיש להבדלים בסאונד, לא הייתי מתעניין באודיופיליה.

אני תמיד סבור שבכדי לשמוע הבדלים יש צורך להאזין גם למערכות אחרות..
אבל להתדיין על איך צריך לעשות האזנה בקורתית לטעמי, זה נושא שלישי.

לא בהכרח..
אתה תמיד יכול להתחיל בהדגמות אצל דילרים HI END, ואולי גם אצל חברים פה בפורום.
 
נערך לאחרונה ב:

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
כשאתה משווה את עצמך לעטלף עיוור, זה אומר שאכן אתה לא יודע. אתה לא יודע איך נשמע המקור ואתה לא יודע/מבין מה קרה בדרך, אז איך אתה יודע שהשחזור אמין?

לגבי ההבדלים, אם תחליף לי אינטרקונקט במערכת שאני לא מכיר טוב, קשה לי לשמוע הבדל. אם תעשה את זה במערכת שלי, בגלל שאני רגיל לנקודת ההתייחסות, אני שומע הבדל בקלות (לפעמים לא, אבל ככה זה...).
באותה מידה שאם תוריד לי לחץ אוויר בצמיגים של הרכב שלי, אני ארגיש בהבדל, כי יש לי נקודת התייחסות. ברכב אחר, לא.

כמו נמר, אתה קצת מנסה לשכנע אותי לדבר על ציוד (אולי לקנות?). כשאני מחפש לקנות אני הולך לדילרים. מהם אני הולך הביתה ובודק בבית.. אני לא מקשיב למערכות בשביל להקשיב למערכות (או לרכיב כזה או אחר). זה פשוט לא מעניין.
אבל לפני כמה זמן ישבתי אצל איזה דילר והקשבתי קצת למערכת ב-300 אלף ש"ח, כמדומני. אכן נשמע מצויין. אולי קצת "מנומס" מדי לטעמי, אבל כיף. בייחוד היכולת לשחזר תדרים נמוכים.
(חבל שאין דרך להחזיר לי את הגבוהים... אני מתחיל לחוש בחסרונם לאחרונה. מתופעות הגיל...).
לא משהו שהייתי שם עליו 300 אלף ש"ח, אבל ללא ספק זה לא אותה חיה כמו שיש לי בבית.

זה קצת כמו עם תחביב האופניים. אני לא מצתוות לכל מיני קבוצות, כי כל מה שהם מתעסקים בו זה בציוד שלהם. אני מתעסק בציוד שלי לפני שאני רוכב. כשאני רוכב אני רוצה להנות מהרכיבה, לא לחשוב על הצמיגים, ובטח לא לדבר עליהם בחנייה מול הנוף.

אם תרצה, אני תוצאתי. הגעתי לתוצאה שמאפשרת לי להנות בלי הפרעה, אני לא מחפש לשפר יותר. מתרכז בתכלית, לא בכלי.

ומכאן המסקנה שהגעתי אליה לפני כמה שנים, עדיף לא להתרכז בבמה ובאימאג' בהאזנה. זה גוזל את הקשב מהמוסיקה ומיותר לחלוטין לחווית ההאזנה למוסיקה (להבדיל מחווית האזנה למערכת).
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כשאתה משווה את עצמך לעטלף עיוור, זה אומר שאכן אתה לא יודע. אתה לא יודע איך נשמע המקור ואתה לא יודע/מבין מה קרה בדרך, אז איך אתה יודע שהשחזור אמין?
כן.
אני תמיד עיוור כאשר אני מאזין למערכת דו ערוצית...:)
הבעיתייות בשיחזור מתחילה כשהאוזן שלי מזהה זיוף בלוגיקה, ולא בשאלה האם הבמה ניראתה כך או אחרת.

לגבי ההבדלים, אם תחליף לי אינטרקונקט במערכת שאני לא מכיר טוב, קשה לי לשמוע הבדל. אם תעשה את זה במערכת שלי, בגלל שאני רגיל לנקודת ההתייחסות, אני שומע הבדל בקלות (לפעמים לא, אבל ככה זה...).
באותה מידה שאם תוריד לי לחץ אוויר בצמיגים של הרכב שלי, אני ארגיש בהבדל, כי יש לי נקודת התייחסות. ברכב אחר, לא.
בעיקרון ההבדלים שעליהם אני מדבר זה כשאני לוקח את עצמי ואת הדיסק/תקליט שאותו אני מכיר הייטב למקום אחר.

אם תרצה, אני תוצאתי. הגעתי לתוצאה שמאפשרת לי להנות בלי הפרעה, אני לא מחפש לשפר יותר. מתרכז בתכלית, לא בכלי.

ומכאן המסקנה שהגעתי אליה לפני כמה שנים, עדיף לא להתרכז בבמה ובאימאג' בהאזנה. זה גוזל את הקשב מהמוסיקה ומיותר לחלוטין לחווית ההאזנה למוסיקה (להבדיל מחווית האזנה למערכת).
יפה...
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור