TakeOne
חבר משקיען
- הודעות
- 2,917
- מעורבות
- 865
- נקודות
- 113
השיווק של מוצרי היי אנד לא נעשה ב mass media כמובן. הוא נשען על פילוחים ממוקדים ומתקיים במדיה החברתית ובאפיקים אחרים שמגיעים הכי קרוב שאפשר לקהל היעד. לא תמצא פרסום של מג'יקו בשלטי חוצות או בערוצי הטלוויזיה אבל כן תמצא אותו, ובכמויות - בסקירות, דיונים שיש מי שיוזמים אותם בפורומים בינ"ל, סרטונים ביו טיוב, תערוכות ועוד יוזמות מקוריות פחות או יותר ,של אנשי שיווק שזו מלאכתם. המטרה בסופו של דבר היא להגיע בצורה ישירה עד כמה שניתן לקהל היעד - אודיופילים בכל העולם. מג'קו כמובן לא לבד, יש מאות ואולי אלפי חברות שנוקטות באותם אמצעים, וזה אחלה.איזה פרסומות? חוץ ממג׳יקו ויולסון שעושים פרסום מתי בפעם האחרונה מישהו ראה פרסומת על רמקול/מגבר? ואם פרסומת אז איזו פרסומת? באנר קטן באחד מאתרי האודיו?
חשיפה באתרים זה מובילי דעת הקהל. אם ידברו עליו, הוא יצליח. לא ידברו ישאר עלום. ניקח חברה מעולה כמו אבלון. רמקולים מצוינים, מעולים, היי אנד במיטבו. אממה, משום מה לא הלכו פה.
מוניטין? ספר לי על זה. ישנן חברות חדשות, אפס מוניטין, מוכרות מדהים. למה? כי הן טובות מאוד. מג׳יקו פרצה לשוק עם אפס מוניטין, מוצר מעולה, נמכר מהר. אם לא היה טוב, פרסומות לא היו עוזרות לה. יש דוגמאות ליצרנים שפרסמו בטירוף ונכשלו.
שיווק אודיו היי אנד שונה לחלוטין מכל מוצר אחר. וזה משום שהוא נישה, מעט מאוד אנשים מבינים את ערכו. גאוות האחזקה בתחום האודיו מסדר לך מקסימום 60 איש שמבינים מה יש לך. אז זו גאווה מוגבלת מאוד.
אני מסכים שמוצר גרוע יתקשה לשרוד, אבל לא חושב שעל זה הוויכוח כאן. אף אחד לא טוען שזבל מוגדר כאולטרה.
הוויכוח הוא על מוצרים טובים, מה שנהוג לכנות היי אנד, שיצרנים מבקשים לבדל בתוך שוק עמוס לעייפה ויקר מאוד, על מנת למכור אותם. אותם מוצרים זוכים לאחרונה לכינוי אולטרה היי אנד, מסיבה אחת ויחידה - להצדיק את מחירם. מה עוד יכול לגרום לחובב הממוצע להוציא 185 אלף ש"ח ולא רק 120 אלף ש"ח על מגבר? אם ישכנעו אותו שהוא "קופץ מדרגה" לרמה אחרת של ציוד. וזו חארטה. רק אם ישווה בפועל, בחדר שלו, יידע אם אכן יש שינוי לטובה ועד כמה השינוי משמעותי, הרוב המוחלט לא משווים בגלל הרבה סיבות.
בשורה התחתונה התוספת "אולטרה" שבאה מהיבואן או היצרן לא אומרת דבר על טיב הצליל של המכשיר. אמירה שיווקית גרידא.