רשמים וחוויות מביקור אצל עמיר AK1


למה

חבר משקיען
הודעות
1,369
מעורבות
839
נקודות
113
כל הכבוד דוד על הכתיבה נהדרת וגם ל עמיר על החשיפה. תודה רבה לכם מכל הלב וסחטיין למערכת, כי תמיד צריך לדעת לפרגן.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
המערכת של עמיר
בהחלט הותירה עלי "אקו" כמערכת שהיא לא אורדנרית כלל ולא כ"עוד מערכת", גרם לי לחשוב ולתהות לא מעט על תצורת העבודה ה-רב ערוצית, בנימה האישית - אני מאמין שאם היו לי תנאים אופטימליים לתצורת עבודה כזו (רמקולים full range מאחור במרחק סביר) הייתי בהחלט מנסה...

☆אפילו חשבתי על זה לפני כחודש - כאשר הייתה לי הזדמנות להביא ולהשאיר קדמיים כשלי מסדרה נמוכה יותר..בתור אחוריים.☆;)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
אני לא בטוח שרמקול פול ריינג כאחורי הוא תנאי הכרחי לעבודה במולטי צאנל.
נדמה לי שאפשר להוסיף המון גם עם מוניטור ראוי כאחורי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
מה שהכרחי זה מרחק סביר מאחור שלצערי אין לי...:(

אם הייתי בונה את ה SET UP כתשתית למוזיקה רב ערוצית
הייתי בוחר רמקולים בריאים שמסוגלים להביא את כל סקאלת התדרים ודינמיקה מעולה - גודל ומסת התיבה וירידה מתחת ל 35hz יציב, שמיע ומורגש בהחלט - שום מוניטור לא יתן.

בכל אופן
עקב האכילס עבור קונספט לאחוריים full Range אצלי עבור מוזיקה רב ערוצית:

-מיקום.
-מרחק מהמאזין.
-פורפורציות החלל שלצערי לא מאפשרות לי לעשות זאת.

תמיד אפשר לטעום ולחוות ולצאת מה"שגרה" (ומהקופסא) אצל עמיר...:שתוי::)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
כשיהיה לך מערכת ייחודית בטיבה
לא יהיה לה ערך אם לא ישמעו
אותה אחרים ובטח אם יהללו אתה.
ואני לתומי חשבתי שערכה של המערכת הוא במידת ההנאה שהיא מסבה לבעליה מבחינת החוויה המוסיקאלית...

במשך עשרות(!) שנים חלקתי את המערכת רק עם מעט ידידים קרובים, ולאחרים ששאלו אמרתי שייש לי מערכת שאמנם אין לי מה להתבייש בה, אבל אני מעדיף שלא לפרט את רכיביה.

היא לא הייתה חסרת ערך למרות שאחרים לא שמעו ולא היללו.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
ואני לתומי חשבתי שערכה של המערכת הוא במידת ההנאה שהיא מסבה לבעליה מבחינת החוויה המוסיקאלית...


ככה זה צריך להתחיל וככה זה אמור להישאר, האמת של כל בן אדם נמצאת בכיסו ולא בכיסם של אחרים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
במשך עשרות(!) שנים חלקתי את המערכת רק עם מעט ידידים קרובים, ולאחרים ששאלו אמרתי שייש לי מערכת שאמנם אין לי מה להתבייש בה, אבל אני מעדיף שלא לפרט את רכיביה.

עמיר
הפוסט שלי בכל אופן , לא היה על "המערכת" (לפחות לא רק). לכן לא פירטתי את מרכיביה, אלא רק הפניתי לשרשור קודם ואני חושש שגם תחת איום אקדח לא אוכל לומר את רכיבי הסטאפ מהזיכרון.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
ככה זה צריך להתחיל וככה זה אמור להישאר, האמת של כל בן אדם נמצאת בכיסו ולא בכיסם של אחרים.
נכון אבל...ישנם אילו שמרגישים/חושבים שבנית מע' כמוה כיצירה של משהוא .יש מי שמייצר רהיטים מיוחדים,יש מי שמעצב בגדים וכך הלאה.אנשים אוהבים לחלוק תוצאה למה שבנו.לאו דוקא להראות את ממונם.וישנם אילו שליצור קשר אם האחר זה סיפור קשה בפני עצמו ,על אחת כמה וכמה לחלוק תחביב.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
נכון אבל...ישנם אילו שמרגישים/חושבים שבנית מע' כמוה כיצירה של משהוא .יש מי שמייצר רהיטים מיוחדים,יש מי שמעצב בגדים וכך הלאה.אנשים אוהבים לחלוק תוצאה למה שבנו.לאו דוקא להראות את ממונם.וישנם אילו שליצור קשר אם האחר זה סיפור קשה בפני עצמו ,על אחת כמה וכמה לחלוק תחביב.
ממתי קנייה של מוצר נחשבת "ליצירה"?

מי שקונה מרצדס 500 יצירתי יותר ממי שקונה פיאט 500? אתה מביא פה הגדרה בלתי הגיונית בעליל.

אריה
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
ממתי קנייה של מוצר נחשבת "ליצירה"?

מי שקונה מרצדס 500 יצירתי יותר ממי שקונה פיאט 500? אתה מביא פה הגדרה בלתי הגיונית בעליל.

אריה
זה מאוד פשטני להגיד ״קניה של מוצר״, אבל כאן מדובר במערכת עם מספר רכיבים/מוצרים שאותם בוחר הסובייקט עפ״י טעמו האישי תוך חתירה לסאונד כמה שיותר טוב באוזניו. זו היצירה שלו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
הפוסט שלי בכל אופן , לא היה על "המערכת" (לפחות לא רק). לכן לא פירטתי את מרכיביה, אלא רק הפניתי לשרשור קודם ואני חושש שגם תחת איום אקדח לא אוכל לומר את רכיבי הסטאפ מהזיכרון.
בעצם כל הביקור שלך 'לא היה על "המערכת" (לפחות לא רק)' -- למעשה לא דיברנו על הרכיבים בכלל (למעט התייחסות חולפת למקור דיגיטאלי בהקשר אליך).

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
זה מאוד פשטני להגיד ״קניה של מוצר״, אבל כאן מדובר במערכת עם מספר רכיבים/מוצרים שאותם בוחר הסובייקט עפ״י טעמו האישי תוך חתירה לסאונד כמה שיותר טוב באוזניו. זו היצירה שלו.
ה"יצירות" כאן הן של המהנדסים שתכננו רכיבים (של המערכת, וגם של ציוד ההקלטה והפקת הדיסקים/תקליטים וכו'), ובעצם גם של המבצעים שביצעו הקלטות כיפיות, ושל הטכנאים שהקליטו אותן.

ה"יצירה" שבבחירת רכיבים קיימים וחיבור ביניהם (ו/או בתיכנון אקוסטי של החדר) בטלה לא בשישים אלה באלפים ובמיליונים.

זו יומרה ממש מופלצת, לטעמי, להתייחס לקניית מערכת כאל "יצירה".

זה כמו להזמין קייטרינג משובח ולהתגאות באיכותו כאילו אתה בישלת, כשהפלצנות בזה מוכפלת אלפי מונים.
(למרות שבחרת את הקייטרינג במו ידיך, לפי טעמך האישי!!)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
ה"יצירות" כאן הן של המהנדסים שתכננו את הרכיבים, ושל המבצעים שביצעו הקלטות כיפיות, ושל הטכנאים שהקליטו אותן.

ה"יצירה" שבבחירת רכיבים קיימים וחיבור ביניהן (ו/או בתיכנון אקוסטי) בטלה לא בשישים אלה באלפים ובמיליונים.

זו יומרה ממש מופלצת, לטעמי, להתייחס לקניית מערכת כאל "יצירה".

זה כמו להזמין קייטרינג משובח ולהתגאות באיכותו כאילו אתה בישלת, כשהפלצנות בזה מוכפלת אלפי מונים.

עמיר
אני מסכים שתהליך ההרכבה של המערכת בטל בשישים או במליונים מתהליך התכנון והבנייה של רכיביה, אבל מה זה קשור?
גם ציור החמניות של ואן גוך נחשב יצירה שעולה במיליארדי מונים על סידור אגרטל הפרחים של דודה שלי, אבל זה לא מבטל את היות סידור אגרטל הפרחים של דודה שלי יצירה משלה.
לא רואה כאן שום יומרה ובטח שלא מופלצת. בהינתן אינספור חברות שמייצרות מגברים, רמקולים, מעמדים, כבלים וכו׳ וכו׳, מספר השילובים שניתן להגיע אליהם שואף לאינסוף.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מסכים שתהליך ההרכבה של המערכת בטל בשישים או במליונים מתהליך התכנון והבנייה של רכיביה, אבל מה זה קשור?
גם ציור החמניות של ואן גוך נחשב יצירה שעולה במיליארדי מונים על סידור אגרטל הפרחים של דודה שלי, אבל זה לא מבטל את היות סידור אגרטל הפרחים של דודה שלי יצירה משלה.
לא רואה כאן שום יומרה ובטח שלא מופלצת. בהינתן אינספור חברות שמייצרות מגברים, רמקולים, מעמדים, כבלים וכו׳ וכו׳, מספר השילובים שניתן להגיע אליהם שואף לאינסוף.
האנאלוגיה בכלל לא דומה.

אם מתעקשים דווקא על המרכיבים האלה, אפשר אולי איכשהו להמשיל את סידור הפרחים של הדודה שלך לביצוע מוסיקאלי ואת מה שוואן גוך עשה מזה למה שהמערכת עושה להקלטה של הביצוע. נגיד.

אבל בניית מערכת אפשר להמשיל יותר להאם בחרת לשים בסלון שלך דווקא ציור מסויים של ואן גוך ומסויים של מונה, ולא ציור אחר של ואן גוך בשילוב עם ציור מסויים של רנוואר.

עכשיו אתה יכול להשוויץ בזה כאילו הבחירה הזו היא "יצירה", שלך.
וזה, בעיני, מופלץ.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כדי לחסוך ויכוח מיותר, הינה ההגדרה של המילה "יצירה" על פי אבן שושן:

יצירה – בריאה, עשית דבר חדש: יצירת העולם. יצירת הולד בבטן אמו. מפעל של סופר או אמן וכו': שיר, סיפור וכו' – יצירות ספרותיות הן. תמונה, פסל, מנגינה – יצירות אמנותיות הן. חג יובל ליצירתו של המשורר. מלאכת, יוצר חרס, קדרות.

אריה
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
כדי לחסוך ויכוח מיותר, הינה ההגדרה של המילה "יצירה" על פי אבן שושן:

יצירה – בריאה, עשית דבר חדש: יצירת העולם. יצירת הולד בבטן אמו. מפעל של סופר או אמן וכו': שיר, סיפור וכו' – יצירות ספרותיות הן. תמונה, פסל, מנגינה – יצירות אמנותיות הן. חג יובל ליצירתו של המשורר. מלאכת, יוצר חרס, קדרות.

אריה
אני מצאתי הגדרה אחרת באותו מילון אבן שושן, יש להתמקד בסעיפים 6 ו-7:

הגדרה מילונית - יצירה:
  1. בריאה, עשיית דבר חדש.
  2. מפעלו של סופר או אמן.
  3. מלאכת יוצר, חרס.
  4. המדרגה השלישית בהשתלשלות העולמות (קבלה)
  5. מקור ההשראה והעשייה של האומן
  6. הכוח ליצור להיות מקורי, לחדש, לעשות דבר שעדיין לא נעשה.
  7. עשה, ייסד, רקם לגוף אחד
  8. חשב, זמם, עשה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה הקשר של סעיפים 6 ו- 7 לקניית מערכת סטריאו? אני לא רואה את הקשר.

אריה
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
אני רואה מאוד קשר
היכולת לחבר בין הרכיבים למקשה אחת ולתוצאה אחת.
זן סוג של יצירה...

כמו ענף הבישול, אפייה ואוכל למשל.
מספר רכיבים יוצרים תוצר.
אומנות לכל דבר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מצאתי הגדרה אחרת באותו מילון אבן שושן, יש להתמקד בסעיפים 6 ו-7:

הגדרה מילונית - יצירה:
  1. בריאה, עשיית דבר חדש.
  2. מפעלו של סופר או אמן.
  3. מלאכת יוצר, חרס.
  4. המדרגה השלישית בהשתלשלות העולמות (קבלה)
  5. מקור ההשראה והעשייה של האומן
  6. הכוח ליצור להיות מקורי, לחדש, לעשות דבר שעדיין לא נעשה.
  7. עשה, ייסד, רקם לגוף אחד
  8. חשב, זמם, עשה.
פירוש 6 לא רלוואנטי לנו, אלא אם חידשת במשהו כמו להשתמש בפרה כדי להניע רמקול נציל, או משהו כזה, וגם זה לא לגמרי חידוש כי אזניות הן בעצם סוג של רמקול נציל :)

פירוש 7 בהקשר הזה ממש, אבל ממש, מאולץ. זו הדרך לפלצנות... :)

אני רואה מאוד קשר
היכולת לחבר בין הרכיבים למקשה אחת ולתוצאה אחת.
זן סוג של יצירה...

כמו בישול למשל.
מספר רכיבים יוצרים תוצר.
אבל כאן לא בישלת -- הזמנת קייקטרינג -- רק בחרת את המנות!!

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
מה הקשר של סעיפים 6 ו- 7 לקניית מערכת סטריאו? אני לא רואה את הקשר.

אריה
אני אסביר שוב.
נגיד שיש 2 מכוניות בעולם: פיאט 500 ומרצדס 500 ואתה קונה אחת מהן ואני קונה את השניה. שנינו לא יצרנו כלום. קנינו מוצרים.
נגדיר ״מערכת סטריאו״ כאוסף של רכיבים, נגיד קדם מגבר, מגבר, רמקולים, פטיפון, פונוסטייג׳, זרוע, ראש, מעמד, כבלים.
נגיד שכעת יש לנו 10000000 רכיבים בעולם. אתה מרכיב את מערכת A ואני מרכיב את מערכת B - האם הסיפור זהה לסיפור המכוניות? ממש לא!
שנינו יוצרים (!), במשמעות מחברים רכיבים, רוקמים לגוף אחד [סעיף 7], כלומר מחדשים או עושים דבר מקורי (כמעט ולא קיים מצב שיש 2 אודיופילים עם אותה מערכת בדיוק) - [סעיף 6].
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור