DavidGil
חבר משקיען
- הודעות
- 1,885
- מעורבות
- 1,883
- נקודות
- 113
התארחתי אתמול אצל עמיר, הידוע בכינויו AK1.
מילת הקדמה – הפורום, כדרכו של המדיום, הוא בעיקר מקום מפגש וירטואלי בין אנשים החולקים תחומי עניין משותפים. הגלישה ל"חיים האמיתיים" היא לא טרוויאלית בעיני, ועל כך אני מכיר תודה רבה לעמיר שהזמין אותי בלבביות וחפץ לב (לאחר הכירות קצרצרה, אני הרי חדש פה בפורום, בחילופי הודעות על השוואת ביצועי יצירות) להתארח בביתו ולהאזין לסטאפ המופלא שלו וליצירות ששנינו כל כך אוהבים.
את המפגש אפשר לחלק לכמה נושאים:
1. המערכת: היכרות עם המערכת של עמיר, שעליה אין להכביר מילים והיא מפורטת בשרשור הבא: http://www.dtown.co.il/forum/threads/המערכת-של-ak1.43830/
אציין רק שלמרות ששמעתי בעברי סטאפים מפוארים של ממש, היה לי ממש קשה, פיזית, לסגור את הפה מעוצמת התדהמה שאחזה בי כבר בקטע המוזיקאלי הראשון שעמיר השמיע, הרקוויאם של ורדי. רמת הפירוט (ביצירה אותה אני מכיר היטב) העומק, הרוחב, הצלילות, הדקויות במיד ובהיי, ועוצמת הבס – הממו אותי לחלוטין.
לחלוטין זוהי המערכת הטובה ביותר ששמעתי בחיי.
(והערת אגב – לעניות דעתי הבס מושלם ואין צורך בתוספת סאב, אבל ברור שזה עניין של טעם אישי).
עוד הרהור שהיה לי תוך כדי האזנה - לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר (נכון שחווית הקונצרט מושפעת גם מהאנרגיות החיות ומהויז'ואל, אני מדבר על סאונד בלבד) וזה מעלה שאלה של "נאמנות למקור" אל מול החומר המוקלט והמערכת המאפשרים לך להגיע לדקויות והדגשים שלא ניתן לשמעם באולם הקונצרטים, כמובן בגלל המניפולציות האולפניות שהוכללו בהקלטה והיכולת של מערכת מעולה להוציא אותן החוצה.
2. מוזיקה רב ערוצית: היכרות עם עולם הסראונד במוזיקה קלאסית. אודה ולא אבוש שהגעתי עם מידה קלה של סקפטיות באשר לחווית הסאונד בחמישה ערוצים (נקודה אחד) כאשר מדובר בסוג המוזיקה הזה, ושוב הופתעתי, כמה שזה משנה!!! אם היישום הוא טוב (ואצל עמיר הוא כזה) וכמובן ההקלטה ועבודת הטכנאות הם באיכות גבוהה, אתה מקבל חוויה אחרת לגמרי, סוחפת חושים, מה שנקרא "לפנים". במה תלת מימדית אמיתית וסאונד עשיר עם עומק מיוחד. אצל עמיר הרמקולים האחוריים הם נהדרים והסאב מדויק וביחד הכל נשמע הרמוני ובעיקר, זורם ולא מעייף.
את המשפט האחרון יש לשייך מן הסתם לטיפול האקוסטי שנעשה לחדר ההאזנה הייחודי, שאין להפריז בחשיבותו. נעשה חשיבה והשקעה רבה בנושא האקוסטי ויש תוצאות מצויינות. גם בווליום יחסית גבוה, אין שום הדהודים או תדרים מעיקים שלוחצים לך על האוזן ואפשר להאזין בנינוחות רבה שעות על גבי שעות בווליום גבוה למרות עוצמת המגברים והרמקולים האימתניים.
כמובן שאין ביכולתי להפריד בין איכותה של המערכת כולה לאיכות החדר, וכאשר כל השרשרת מושקעת, מהחדר ועד האינטרקונקט, וניתנת עליה המחשבה הראויה, התוצאות מדהימות.
3. השוואת ביצועים: ערכנו היכרות עם ביצועים שאינני מכיר ליצירות שאני כן מכיר (לשם כך התכנסנו מלכתחילה). אלפי אלפי דיסקים ותקליטים, אוצר של ממש, המכילים את רוב הרפרטואר הקלאסי (אבל לא רק) בביצועים שונים. הרבה חומר באיכות מאוד גבוהה בהדפסות מיוחדות ומושקעות. ועמיר שולט בכולם לפרטי פרטים. צילמתי כמו מטורף עטיפות של אלבומים ואני מתחיל במסע רכש (לא של ציוד, של מוזיקה). אהבתי מאוד את הביצועים ששמעתי, חלקם ריגשו אותי עד דמעות. שמענו המון קלאסי ווקאלי אבל גם פינק פלויד ואלה פיצג'רלד וקולטריין ועוד ועוד.
לפעמים אנחנו "מתפקסים" על ביצוע שאנחנו אוהבים, לאו דווקא הביצוע או ההקלטה המוצלחים מכל, ולא יודעים ולא מכירים דברים אחרים. בעניין זה הערתי לעמיר שלדעתי פה בא לידי ביטוי העולם החדש של הזרמת התוכן, אשר מאפשר לך בלחיצת כפתור קטנה להכיר ולקבל כמעט את כל החומר האפשרי. נכון שיש החולקים על טיבו של קובץ FLAC מוזרם אל מול הסידי המקורי, אבל לעניות דעתי הרווח בחשיפה המיידית והאינטואיטיבית לחומר חדש עולה עשרות מונים על ההפסד באיכות, אם קיים בכלל.
4. הבנת מבנה היצירה: זהו העניין שהכי הרשים אותי. הידע איך היצירה בנויה ולמה, עמיר לא נלאה מלהסביר ולפרט בעניין זה ואני נהניתי מכל רגע. יש לבנאדם עשרות רבות של שנים של עיסוק ולימוד של יצירות מוזיקאליות וידע עצום בתחום. בעיני, הרבה יותר מהמערכת, זהו הדבר המרהיב ביותר.
בשולי הדברים אומר גם שעמיר נתן לי טיפים חשובים מניסיונו הרב גם בענייני ציוד והצטיידות, לרבות בנושאים ה"חמים" של כבלאז' ומקור – אבל אשמור לעצמי את עצותיו המאוד מועילות....
לסיכום – תודה לך עמיר. היה ערב מענג. המערכת נפלאה, החומר המוזיקאלי שיש לך גם בדיסקים וגם בראש, שומט לסתות, ומעל הכל אתה מנטש אמיתי ואיש צנוע.
מתנצל שיצא לי מן שיר הלל כזה אבל זה מה שהיה.
מילת הקדמה – הפורום, כדרכו של המדיום, הוא בעיקר מקום מפגש וירטואלי בין אנשים החולקים תחומי עניין משותפים. הגלישה ל"חיים האמיתיים" היא לא טרוויאלית בעיני, ועל כך אני מכיר תודה רבה לעמיר שהזמין אותי בלבביות וחפץ לב (לאחר הכירות קצרצרה, אני הרי חדש פה בפורום, בחילופי הודעות על השוואת ביצועי יצירות) להתארח בביתו ולהאזין לסטאפ המופלא שלו וליצירות ששנינו כל כך אוהבים.
את המפגש אפשר לחלק לכמה נושאים:
1. המערכת: היכרות עם המערכת של עמיר, שעליה אין להכביר מילים והיא מפורטת בשרשור הבא: http://www.dtown.co.il/forum/threads/המערכת-של-ak1.43830/
אציין רק שלמרות ששמעתי בעברי סטאפים מפוארים של ממש, היה לי ממש קשה, פיזית, לסגור את הפה מעוצמת התדהמה שאחזה בי כבר בקטע המוזיקאלי הראשון שעמיר השמיע, הרקוויאם של ורדי. רמת הפירוט (ביצירה אותה אני מכיר היטב) העומק, הרוחב, הצלילות, הדקויות במיד ובהיי, ועוצמת הבס – הממו אותי לחלוטין.
לחלוטין זוהי המערכת הטובה ביותר ששמעתי בחיי.
(והערת אגב – לעניות דעתי הבס מושלם ואין צורך בתוספת סאב, אבל ברור שזה עניין של טעם אישי).
עוד הרהור שהיה לי תוך כדי האזנה - לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר (נכון שחווית הקונצרט מושפעת גם מהאנרגיות החיות ומהויז'ואל, אני מדבר על סאונד בלבד) וזה מעלה שאלה של "נאמנות למקור" אל מול החומר המוקלט והמערכת המאפשרים לך להגיע לדקויות והדגשים שלא ניתן לשמעם באולם הקונצרטים, כמובן בגלל המניפולציות האולפניות שהוכללו בהקלטה והיכולת של מערכת מעולה להוציא אותן החוצה.
2. מוזיקה רב ערוצית: היכרות עם עולם הסראונד במוזיקה קלאסית. אודה ולא אבוש שהגעתי עם מידה קלה של סקפטיות באשר לחווית הסאונד בחמישה ערוצים (נקודה אחד) כאשר מדובר בסוג המוזיקה הזה, ושוב הופתעתי, כמה שזה משנה!!! אם היישום הוא טוב (ואצל עמיר הוא כזה) וכמובן ההקלטה ועבודת הטכנאות הם באיכות גבוהה, אתה מקבל חוויה אחרת לגמרי, סוחפת חושים, מה שנקרא "לפנים". במה תלת מימדית אמיתית וסאונד עשיר עם עומק מיוחד. אצל עמיר הרמקולים האחוריים הם נהדרים והסאב מדויק וביחד הכל נשמע הרמוני ובעיקר, זורם ולא מעייף.
את המשפט האחרון יש לשייך מן הסתם לטיפול האקוסטי שנעשה לחדר ההאזנה הייחודי, שאין להפריז בחשיבותו. נעשה חשיבה והשקעה רבה בנושא האקוסטי ויש תוצאות מצויינות. גם בווליום יחסית גבוה, אין שום הדהודים או תדרים מעיקים שלוחצים לך על האוזן ואפשר להאזין בנינוחות רבה שעות על גבי שעות בווליום גבוה למרות עוצמת המגברים והרמקולים האימתניים.
כמובן שאין ביכולתי להפריד בין איכותה של המערכת כולה לאיכות החדר, וכאשר כל השרשרת מושקעת, מהחדר ועד האינטרקונקט, וניתנת עליה המחשבה הראויה, התוצאות מדהימות.
3. השוואת ביצועים: ערכנו היכרות עם ביצועים שאינני מכיר ליצירות שאני כן מכיר (לשם כך התכנסנו מלכתחילה). אלפי אלפי דיסקים ותקליטים, אוצר של ממש, המכילים את רוב הרפרטואר הקלאסי (אבל לא רק) בביצועים שונים. הרבה חומר באיכות מאוד גבוהה בהדפסות מיוחדות ומושקעות. ועמיר שולט בכולם לפרטי פרטים. צילמתי כמו מטורף עטיפות של אלבומים ואני מתחיל במסע רכש (לא של ציוד, של מוזיקה). אהבתי מאוד את הביצועים ששמעתי, חלקם ריגשו אותי עד דמעות. שמענו המון קלאסי ווקאלי אבל גם פינק פלויד ואלה פיצג'רלד וקולטריין ועוד ועוד.
לפעמים אנחנו "מתפקסים" על ביצוע שאנחנו אוהבים, לאו דווקא הביצוע או ההקלטה המוצלחים מכל, ולא יודעים ולא מכירים דברים אחרים. בעניין זה הערתי לעמיר שלדעתי פה בא לידי ביטוי העולם החדש של הזרמת התוכן, אשר מאפשר לך בלחיצת כפתור קטנה להכיר ולקבל כמעט את כל החומר האפשרי. נכון שיש החולקים על טיבו של קובץ FLAC מוזרם אל מול הסידי המקורי, אבל לעניות דעתי הרווח בחשיפה המיידית והאינטואיטיבית לחומר חדש עולה עשרות מונים על ההפסד באיכות, אם קיים בכלל.
4. הבנת מבנה היצירה: זהו העניין שהכי הרשים אותי. הידע איך היצירה בנויה ולמה, עמיר לא נלאה מלהסביר ולפרט בעניין זה ואני נהניתי מכל רגע. יש לבנאדם עשרות רבות של שנים של עיסוק ולימוד של יצירות מוזיקאליות וידע עצום בתחום. בעיני, הרבה יותר מהמערכת, זהו הדבר המרהיב ביותר.
בשולי הדברים אומר גם שעמיר נתן לי טיפים חשובים מניסיונו הרב גם בענייני ציוד והצטיידות, לרבות בנושאים ה"חמים" של כבלאז' ומקור – אבל אשמור לעצמי את עצותיו המאוד מועילות....
לסיכום – תודה לך עמיר. היה ערב מענג. המערכת נפלאה, החומר המוזיקאלי שיש לך גם בדיסקים וגם בראש, שומט לסתות, ומעל הכל אתה מנטש אמיתי ואיש צנוע.
מתנצל שיצא לי מן שיר הלל כזה אבל זה מה שהיה.