רשמים וחוויות מביקור אצל עמיר AK1


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
התארחתי אתמול אצל עמיר, הידוע בכינויו AK1.

מילת הקדמה – הפורום, כדרכו של המדיום, הוא בעיקר מקום מפגש וירטואלי בין אנשים החולקים תחומי עניין משותפים. הגלישה ל"חיים האמיתיים" היא לא טרוויאלית בעיני, ועל כך אני מכיר תודה רבה לעמיר שהזמין אותי בלבביות וחפץ לב (לאחר הכירות קצרצרה, אני הרי חדש פה בפורום, בחילופי הודעות על השוואת ביצועי יצירות) להתארח בביתו ולהאזין לסטאפ המופלא שלו וליצירות ששנינו כל כך אוהבים.

את המפגש אפשר לחלק לכמה נושאים:

1. המערכת: היכרות עם המערכת של עמיר, שעליה אין להכביר מילים והיא מפורטת בשרשור הבא: http://www.dtown.co.il/forum/threads/המערכת-של-ak1.43830/

אציין רק שלמרות ששמעתי בעברי סטאפים מפוארים של ממש, היה לי ממש קשה, פיזית, לסגור את הפה מעוצמת התדהמה שאחזה בי כבר בקטע המוזיקאלי הראשון שעמיר השמיע, הרקוויאם של ורדי. רמת הפירוט (ביצירה אותה אני מכיר היטב) העומק, הרוחב, הצלילות, הדקויות במיד ובהיי, ועוצמת הבס – הממו אותי לחלוטין.

לחלוטין זוהי המערכת הטובה ביותר ששמעתי בחיי.

(והערת אגב – לעניות דעתי הבס מושלם ואין צורך בתוספת סאב, אבל ברור שזה עניין של טעם אישי).

עוד הרהור שהיה לי תוך כדי האזנה - לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר (נכון שחווית הקונצרט מושפעת גם מהאנרגיות החיות ומהויז'ואל, אני מדבר על סאונד בלבד) וזה מעלה שאלה של "נאמנות למקור" אל מול החומר המוקלט והמערכת המאפשרים לך להגיע לדקויות והדגשים שלא ניתן לשמעם באולם הקונצרטים, כמובן בגלל המניפולציות האולפניות שהוכללו בהקלטה והיכולת של מערכת מעולה להוציא אותן החוצה.

2. מוזיקה רב ערוצית: היכרות עם עולם הסראונד במוזיקה קלאסית. אודה ולא אבוש שהגעתי עם מידה קלה של סקפטיות באשר לחווית הסאונד בחמישה ערוצים (נקודה אחד) כאשר מדובר בסוג המוזיקה הזה, ושוב הופתעתי, כמה שזה משנה!!! אם היישום הוא טוב (ואצל עמיר הוא כזה) וכמובן ההקלטה ועבודת הטכנאות הם באיכות גבוהה, אתה מקבל חוויה אחרת לגמרי, סוחפת חושים, מה שנקרא "לפנים". במה תלת מימדית אמיתית וסאונד עשיר עם עומק מיוחד. אצל עמיר הרמקולים האחוריים הם נהדרים והסאב מדויק וביחד הכל נשמע הרמוני ובעיקר, זורם ולא מעייף.

את המשפט האחרון יש לשייך מן הסתם לטיפול האקוסטי שנעשה לחדר ההאזנה הייחודי, שאין להפריז בחשיבותו. נעשה חשיבה והשקעה רבה בנושא האקוסטי ויש תוצאות מצויינות. גם בווליום יחסית גבוה, אין שום הדהודים או תדרים מעיקים שלוחצים לך על האוזן ואפשר להאזין בנינוחות רבה שעות על גבי שעות בווליום גבוה למרות עוצמת המגברים והרמקולים האימתניים.

כמובן שאין ביכולתי להפריד בין איכותה של המערכת כולה לאיכות החדר, וכאשר כל השרשרת מושקעת, מהחדר ועד האינטרקונקט, וניתנת עליה המחשבה הראויה, התוצאות מדהימות.

3. השוואת ביצועים: ערכנו היכרות עם ביצועים שאינני מכיר ליצירות שאני כן מכיר (לשם כך התכנסנו מלכתחילה). אלפי אלפי דיסקים ותקליטים, אוצר של ממש, המכילים את רוב הרפרטואר הקלאסי (אבל לא רק) בביצועים שונים. הרבה חומר באיכות מאוד גבוהה בהדפסות מיוחדות ומושקעות. ועמיר שולט בכולם לפרטי פרטים. צילמתי כמו מטורף עטיפות של אלבומים ואני מתחיל במסע רכש (לא של ציוד, של מוזיקה). אהבתי מאוד את הביצועים ששמעתי, חלקם ריגשו אותי עד דמעות. שמענו המון קלאסי ווקאלי אבל גם פינק פלויד ואלה פיצג'רלד וקולטריין ועוד ועוד.

לפעמים אנחנו "מתפקסים" על ביצוע שאנחנו אוהבים, לאו דווקא הביצוע או ההקלטה המוצלחים מכל, ולא יודעים ולא מכירים דברים אחרים. בעניין זה הערתי לעמיר שלדעתי פה בא לידי ביטוי העולם החדש של הזרמת התוכן, אשר מאפשר לך בלחיצת כפתור קטנה להכיר ולקבל כמעט את כל החומר האפשרי. נכון שיש החולקים על טיבו של קובץ FLAC מוזרם אל מול הסידי המקורי, אבל לעניות דעתי הרווח בחשיפה המיידית והאינטואיטיבית לחומר חדש עולה עשרות מונים על ההפסד באיכות, אם קיים בכלל.

4. הבנת מבנה היצירה: זהו העניין שהכי הרשים אותי. הידע איך היצירה בנויה ולמה, עמיר לא נלאה מלהסביר ולפרט בעניין זה ואני נהניתי מכל רגע. יש לבנאדם עשרות רבות של שנים של עיסוק ולימוד של יצירות מוזיקאליות וידע עצום בתחום. בעיני, הרבה יותר מהמערכת, זהו הדבר המרהיב ביותר.

בשולי הדברים אומר גם שעמיר נתן לי טיפים חשובים מניסיונו הרב גם בענייני ציוד והצטיידות, לרבות בנושאים ה"חמים" של כבלאז' ומקור – אבל אשמור לעצמי את עצותיו המאוד מועילות....:p

לסיכום – תודה לך עמיר. היה ערב מענג. המערכת נפלאה, החומר המוזיקאלי שיש לך גם בדיסקים וגם בראש, שומט לסתות, ומעל הכל אתה מנטש אמיתי ואיש צנוע.

מתנצל שיצא לי מן שיר הלל כזה אבל זה מה שהיה.
(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
מילת הקדמה – הפורום, כדרכו של המדיום, הוא בעיקר מקום מפגש וירטואלי בין אנשים החולקים תחומי עניין משותפים. הגלישה ל"חיים האמיתיים" היא לא טרוויאלית בעיני, ועל כך אני מכיר תודה רבה לעמיר שהזמין אותי בלבביות וחפץ לב (לאחר הכירות קצרצרה, אני הרי חדש פה בפורום, בחילופי הודעות על השוואת ביצועי יצירות) להתארח בביתו ולהאזין לסטאפ המופלא שלו וליצירות ששנינו כל כך אוהבים.
בכייף! מהר מאוד ראיתי שייש עם מי לדבר. אדם כלבבי.

(והערת אגב – לעניות דעתי הבס מושלם ואין צורך בתוספת סאב, אבל ברור שזה עניין של טעם אישי).
כפי שכבר כתבתי, אני מאד אוהב את איכות/אופי הבאס שייש, ואת הקוהרנטיות שלו עם השאר, ואני מעריך שגם הפרופורצייה שלו מאוד "נכונה", כך שאם הייתי מחפש צליל "ריאליסטי" / "נכון" וכו' ככל הניתן להשגה, הייתי יותר מ"מספק" בזה.

עם זאת, אני אוהב שייש באס מעבר לפרופורצייה, ולכן אני מתכנן להוסיף סאב במקביל לרמקולים הקדמיים, לא רק הסאב הקיים שמופעל רק בקונפיגורצייה רב-ערוצית 5.1 על תקן Low Frequency Effect.

אני לא יכול להשתמש למטרה זו בסאב שייש לי כבר, כי אימפדאנס הכניסה של המגבר הפנימי שלו אינו תואם את אימפדאנס היציאה של פרה המנורות שייש לי :(

הסאב הזה מופעל אוטומאטית ברגע שמתקבל סיגנאל.

עניין כמות הבאס הובהרה כבר בתחילת הקטע הראשון שהשמעתי -- הרקוויאם של ורדי פרק שני -- שמכיל כמה מכות טובות של תוף באס, אבל הסאב עדיין לא התחיל לפעול, אז שמענו את תוף הבאס רק דרך הרמקולים הקדמיים, מה שלא נשמע עלוב במיוחד, ובפרופורצייה, אבל אחר כך חזרתי להתחלת הפרק כשהסאב הייה כבר דלוק, וההבדל הייה ניכר -- הרבה יותר באס ואימפאקט ממה שאמור להיות, אבל גם יותר כייף :)

וכשציינתי את זה, דוד אמר -- "כן, אבל באנו לכאן כדי ליהנות" :)

עוד הרהור שהיה לי תוך כדי האזנה - לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר (נכון שחווית הקונצרט מושפעת גם מהאנרגיות החיות ומהויז'ואל, אני מדבר על סאונד בלבד) וזה מעלה שאלה של "נאמנות למקור" אל מול החומר המוקלט והמערכת המאפשרים לך להגיע לדקויות והדגשים שלא ניתן לשמעם באולם הקונצרטים, כמובן בגלל המניפולציות האולפניות שהוכללו בהקלטה והיכולת של מערכת מעולה להוציא אותן החוצה.
זו אחת הסיבות שאני לא מתלהב מקונצרטים פמביים -- בביית לא רק שהביצועים בדרך כלל עדיפים -- גדולי עולם שהוקלטו לעומת מי שבמקרה מופיע -- אלא גם הסאונד לא בהכרח פחות טוב...

לפעמים אנחנו "מתפקסים" על ביצוע שאנחנו אוהבים, לאו דווקא הביצוע או ההקלטה המוצלחים מכל, ולא יודעים ולא מכירים דברים אחרים. בעניין זה הערתי לעמיר שלדעתי פה בא לידי ביטוי העולם החדש של הזרמת התוכן, אשר מאפשר לך בלחיצת כפתור קטנה להכיר ולקבל כמעט את כל החומר האפשרי. נכון שיש החולקים על טיבו של קובץ FLAC מוזרם אל מול הסידי המקורי, אבל לעניות דעתי הרווח בחשיפה המיידית והאינטואיטיבית לחומר חדש עולה עשרות מונים על ההפסד באיכות, אם קיים בכלל.
כאן הייו לנו חילוקי דיעות/טעמים/עדיפויות :)

הראיתי לדוד את הערימה שמחכה בצד של דיסקים שונים של אותה הקלטה שמחכים להשוואה, אבל אולי הייתי צריך להדגים את ההבדלים בפועל -- זה שזו אותה כמות ביטים או שייש יותר ביטים והרצים לא אומר שזה נשמע אותו דבר או מה נשמע טוב יותר -- יש דיסקים 44.1/16 שנשמעים לי עדיפים על SACD של אותה הקלטה, וההבדלים לא זניחים.

אז מצד אחד, כל הכפילויות האלה מדגימות עד כמה חשוב לי כל פיפס באיכות, כך שמבחינת העדיפיות האישיות שלי החשיפה לעוד ביצועים אינה עולה על זה, עשרות מונים או בכלל, ומצד שני, את ההתעדכנות בביצועים ואת ההשוואות אני עושה בהקשרים ובצורות אחרות, כולל בערבי השוואות שאני משתתף בהם כבר כמעט 30 שנה.

לסיכום – תודה לך עמיר. היה ערב מענג.
תודה גם לך, דוד. אני חושב שנהניתי לא פחות ממך, ואשמח להמשך! (ורד)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
גם חדש בפורום וגם תפסתה שלוש צפורים במכה אחת...סחטיין .(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
מערכת מדוגמת,אוסף מוזיקה מרשים,אדם עם ידעעעע...:שתוי::שתוי:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
כשמסבירים לי לאט, אני מבין לאט... :)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר, מכל התיאורים תפסה אותי שורה אחת ומעניינת אותי דעתך: האם המערכת שלך נשמעת טוב יותר מקונצרט - בהנחה שיושבים במקום טוב וכו'? אני מתייחס למשפט: "- לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר".

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר, מכל התיאורים תפסה אותי שורה אחת ומעניינת אותי דעתך: האם המערכת שלך נשמעת טוב יותר מקונצרט - בהנחה שיושבים במקום טוב וכו'? אני מתייחס למשפט: "- לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו באולם קונצרטים כזה או אחר"
זה תלוי בהגדרת "נשמע טוב".

אם מגדירים מערכת "טובה" ככזו שמשחזרת נאמנה ככל האפשר את מה שקורה באולם קונצרטים -- בהנחה (השגוייה) שההקלטות בכלל מנסות לשמר את זה -- אז אין מצב שמשהו "נשמע טוב" יותר מקונצרט: זו סתירה פנימית.

אם מגדירים "נשמע טוב יותר" כמצב שבו שומעים יותר פרטים , שייש יותר אימפאקט, שנהנים יותר (מי שנהנה מדברים כאלה), אז כן -- אני אישית מעדיף את הסאונד של הקלטה טובה (לטעמי) אצלי בביית על פני כל סאונד שאני אישית שמעתי אי-פעם live.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
נהנתי לקרוא כל מילה (ורד)(ורד)(ורד)

שפו למארח ושפו לאורח.
תודה רבה.
הדאונסייד בכל הסיפור הזה זה שחזרתי לבית שלי ולמערכת שלי ושמעתי את אותן יצירות וזה בלתי שמיע לחלוטין. זוועת עולם.
מה שנקרא "תורת היחסות".
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
תודה רבה.
הדאונסייד בכל הסיפור הזה זה שחזרתי לבית שלי ולמערכת שלי ושמעתי את אותן יצירות וזה בלתי שמיע לחלוטין. זוועת עולם.
מה שנקרא "תורת היחסות".

לי קרה פעם מקרה הפוך. שמעתי מערכת סופר יקרה ודיסקים שמאוד אהבתי נשמעו בה על הפנים. הסיבה הייתה שהמערכת הסופר יקרה חשפה ללא רחם כל פישול בהקלטה.

במערכת שלי אותם הדיסקים נשמעים טוב.... מה שמפריע זו העובדה שאני יודע שהם נשמעים טוב בגלל חולשה של המערכת...

אריה
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
לי קרה פעם מקרה הפוך. שמעתי מערכת סופר יקרה ודיסקים שמאוד אהבתי נשמעו בה על הפנים. הסיבה הייתה שהמערכת הסופר יקרה חשפה ללא רחם כל פישול בהקלטה.

במערכת שלי אותם הדיסקים נשמעים טוב.... מה שמפריע זו העובדה שאני יודע שהם נשמעים טוב בגלל חולשה של המערכת...

אריה

אריה,
התאוריה שלך נכונה אבל לא לגבי אודיו,
היא נכונה לגבי הנשים,
"החולשה של הנשים היא החוזק שלהן"
את זה תבדוק בבית ;)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
המערכת כבודה במקומה מונח. אבל החדר היעודי והטיפול האקוסטי עושים את ההבדל לדרמטי וכמובן האפשרות להאזנה בלתי מופרעת בעוצמת ווליום גבוהה שזה חלק מהעניין בחדר האזנה יעודי.
אני תמיד העדפתי שהמערכת תהיה נגישה גם להאזנה תוך כדי עיסוקים אחרים, היינו בסלון.
היום אני כבר לא יודע. ברור לי שאם אעביר את המערכת לחדר יעודי לטובת הסאונד, אני אשמע פחות מוזיקה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה,
התאוריה שלך נכונה אבל לא לגבי אודיו,
היא נכונה לגבי הנשים,
"החולשה של הנשים היא החוזק שלהן"
את זה תבדוק בבית ;)

אני לא יודע אם אשתי חזקה או חלשה, אני כן יודע שאני מבצע כל מה שהיא מבקשת.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
המערכת כבודה במקומה מונח. אבל החדר היעודי והטיפול האקוסטי עושים את ההבדל לדרמטי וכמובן האפשרות להאזנה בלתי מופרעת בעוצמת ווליום גבוהה שזה חלק מהעניין בחדר האזנה יעודי.
האקוסטיקה כבודה במקומה מונח, אבל המערכת היא זו שעושה את ההבדל לדרמאטי :)

מנסיון עם חדרים קודמים שלי ומערכות קודמות שלי אני חושב שאני יכול להפריד את המשתנים בצורה שאולי יותר אמינה וספציפית למה שמדובר בו כאן :)

הדאונסייד בכל הסיפור הזה זה שחזרתי לבית שלי ולמערכת שלי ושמעתי את אותן יצירות וזה בלתי שמיע לחלוטין. זוועת עולם.
מה שנקרא "תורת היחסות".
זה אחד הדברים שהכי קשה לי איתם בהקשר של חברים שבאים לביקור -- לא נעים לי מהמצב הזה :(

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
תענוג לקרוא.

התענוג הגדול הוא לראות את עמיר ״יוצא לאור״ לאחר ששנים רבות לא הסכים אפילו לשתף את רכיבי המערכת שלו.
אבל לעומת זאת, שנים רבות הוא מארח את כל מי שמעוניין לבוא לשמוע.

לארח חובבי מוסיקה ואודיו הוא אחד החביבים עלי.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
תודה רבה.
הדאונסייד בכל הסיפור הזה זה שחזרתי לבית שלי ולמערכת שלי ושמעתי את אותן יצירות וזה בלתי שמיע לחלוטין. זוועת עולם.
מה שנקרא "תורת היחסות".

בתקרית הזו אפשר לראות גם דבר חיובי,כדי להזרים אנרגיה
צריך הפרש פוטנציאלים, כמו בין מאגר אנרגיה גבוה לבין מאגר נמוך,
חווית את ההפרש הזה בין מערכת של עמיר לשלך,
החוויה הזו יכולה לשנות את גישתך ולגרום לשיפור טיבה הסוני
של המערכת שלך.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
לחלוטין זוהי המערכת הטובה ביותר ששמעתי בחיי.

(והערת אגב – לעניות דעתי הבס מושלם ואין צורך בתוספת סאב, אבל ברור שזה עניין של טעם אישי).

עוד הרהור שהיה לי תוך כדי האזנה - לאורכו של הערב שמענו יצירות רבות ואין לי ספק שחווית הסאונד במערכת עולה על כל מה שניתן להגיע אליו
לסיכום – תודה לך עמיר. היה ערב מענג. המערכת נפלאה, החומר המוזיקאלי שיש לך גם בדיסקים וגם בראש, שומט לסתות, ומעל הכל אתה מנטש אמיתי ואיש צנוע.

מתנצל שיצא לי מן שיר הלל כזה אבל זה מה שהיה.
(ורד)



אפשר לסכם את מה שכתבתה בכמה שורות, כנראה שלמר עמיר יש מערכת מעולה, לפי מה שאני קורא באתר ולפי תגובותיו הוא לא בן אדם קל אבל (ולמרות חילוקי הדעות) אנשים טובים בד"כ כאלה ואין על מה להתנצל, סשן האזנה איכותי בד"כ גורר אחריו שירי הלל.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אהבתי את "מר עמיר".

אריה
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אפשר לסכם את מה שכתבתה בכמה שורות, כנראה שלמר עמיר יש מערכת מעולה, לפי מה שאני קורא באתר ולפי תגובותיו הוא לא בן אדם קל אבל (ולמרות חילוקי הדעות) אנשים טובים בד"כ כאלה ואין על מה להתנצל, סשן האזנה איכותי בד"כ גורר אחריו שירי הלל.

כשיהיה לך מערכת ייחודית בטיבה
לא יהיה לה ערך אם לא ישמעו
אותה אחרים ובטח אם יהללו אתה.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
כשיהיה לך מערכת ייחודית בטיבה
לא יהיה לה ערך אם לא ישמעו
אותה אחרים ובטח אם יהללו אתה.


היות ואני בן אדם שלא הולך אחרי העדר בכל תחום בחיים זה לא ממש משנה לי מה חושבים על הסט אפ שלי אבל זה בהחלט נחמד לקבל פידבק חיובי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור