AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,926
- מעורבות
- 2,941
- נקודות
- 113
לא הבנתי מה ההסתייגות בדיוק.אני מסכים עם חלק מהדברים ומסתייג בעיקר בהקלטות שאינן LINE-IN. נגנים שאני מכיר וביליתי זמן לא מועט עימם בחדרי חזרות מנגנים עם אטמי אזניים. לשאלתי "למה?" הם הסבירו לי שחלק לא מבוטל מהצליל שלהם (והוא מאד ספציפי, הם בוחרים את העץ, את המיתרים הספציפיים, את הפיקאפ/האמבקר, את הפרה-אמפ עם מנורות מאד מסויימות, האפקט וכך הלאה בגיטרות, דברים אחרים בשאר הכלים) נובע מפיד-בק שמגיע מהמוניטור שלהם. אם הם ינגנו "בשקט" מה שלא ידרוש אטמי אזניים, הצליל שלהם לא יהיה נכון.
אני מניח שבהקלטות line-in הכוונה היא שמקליטים ישירות את הסיגנל שיוצא מהכלים, ללא תיווך הגברה, רמקולים, סאבים, ומיקרופונים, שאז זה בכלל לא דומה למה שמתקבל כלפי חוץ.
אם כן מקליטים את תוצאת ההגברה, הרמקולים, סאבים, ומיקרופונים, התוצאה תלויה ברכיבים האמורים, בווליום (אם נכנסים לעיוותים/סטורציה, הצליל משתנה לגמרי), ובחלל שבו מתבצעת ההקלטה, וגם אז יש בעיה להשוות בין התוצאה של ההקלטה לבין מה שמאזין היה שומע בחלל ההקלטה ולהגיד איזו מערכת היא "רפרנס" ואזה לא בדיוק.
כאמור, ברוב המקרים של סאבים אימתניים שמרעידים הכל, בביית בדרך כל לא מפירים תוצאות כאלה.