צר לי שחוסר הסכמה או תפיסה שונה מתפרשים אצלך כאי הבנה , על אחת כמה וכמה כשהסברתי ונימקתי את עמדתי . צר לי יותר שהלקות הזו תוקעת את הדיון .
אמרתי לך ואגיד שוב - אתה מדבר הרבה על מדידות ,מסיבה שלא ברורה לי למה .אתה גם טוען שאתה מאמין בהם - אך הם לא משקפים "הנאה"- אם כך - מה המטרה שלהן? ולמה לתעסק בהם.
שרון 100 מבחינתי - הוא בדיוק מאלה שלוקחים מדידה או שתיים ומפרשים אותה כחזות הכל .כפי שאמרתי - זו טעות וזה ממש לא עובד כך.היו לי הרבה ויכוחים איתו בעניין.אין שום דבר ביני לבינו במשותף ואם הוא בן שיחך -כנראה שגם שיחה איתך לא תהיה לי.למעשה,אני מרגיש הרבה יותר קרוב ,לחברים שהם נגד מדידות לחלוטין.
אתה ,מבחינתי בקטגוריה שעוד לא ברורה לי.
לא סימנתי אותך ואני לא עובד בשב"כ - יש לי ריספקט לאנשים שלא מעניין אותם כלל מדידות ואומרים את זה -הם ברורים לי,יש לי פחות ריספקט לטענה להבנה במדידות (כאשר לא כך המצב ) ולגביך - עוד לא גיבשתי החלטה ,כי אתה בעיקר ,לא ברור לי.
אתה גם טוען להבנה במדידות אך מצד שני לא מאמין בהם ממש .אם כך,אני שוב,לא ממש מבין למה כדאי להתעמק ולהבין.
המחשבה שלך ,
כאחד שתומך במדידות להגדרתך,שספינורמה היא מדד טכני ללא ערך אמיתי שמיע- היא הדבר המופרך ביותר ששמעתי ומצביעה על חוסר הבנה .לא אוכל להתעלם מזה .
איכותי במובן של מועדף , או עונה על קריטריונים צורניים? אני מבדל בין שתי האפשרויות . בידול זה מהווה את הבסיס האידיאולוגי שלי.
לי אין אידאולגיה קליפ.יש את מה שאנו יודעים בוודאות בלבד.לצערי,לא אני פיצחתי את הנוסחא הזו ולא אני תכננתי את הרמקולים האלו - אני כן מבין ,לשמחתי ,למה עשו מה שעשו לפרטי פרטים.אני מבין למה משתמשים באלמנט קואקסיאלי,למה משתמשים בצורות קעורות ברמקולים ב FRONT BAFFLE, למה מגדילים טוויטר מ 1" ל 1.1" ,למה יש מרחק ספציםי בין דרייברים ולמה חברות מנסות למשוך את ה FS -של קייבר מסוים כמה שיותר גבוה באינטגרציה עם הטוויטר - כל זה קשור לספינורמה טובה והיא קיימת כי היא מוכחת כעדיפה -פעם אחר פעם .מבחינה שמעתית -כאשר כל שאר הנתונים שווים.
לא כל כך מבין איך דיון בפורום יכול להוציא לך שם רע . לא מבין גם את הקשר בין יכולת טכנית לרגש . צליל - עזוב צליל , תנודות בתווך אטמוספרי יכולות לנוע על המנעד בין מהנה למעיק בלבד בהקשר לחווייה האנושית . התרשמות זו מקבלת את ביטויה דרך אותם קריטריונים צורניים המוכרים לנו כתיאורים אודיופיליים (צליל חם, סגור, אוורירי , מהיר וכו' . יש 30 ומשהו תיאורים כאלה אם אני זוכר נכון) , והיא מאפיין של צליל . זה הכל . רגש הוא מאפיין של מוזיקה , של תוכן מוזיקלי .
אני ממש לא הנושא כאן.אינני מתפרנס מהפורום - כל העבודה שלי הגיע תמיד מפה לאוזן .אני מתפרנס מתוצאות בחדרים אחרים - בין אם זה ציוד שלי או אחר שאני בא לשפר.בסוף אני סוג של יצרן הנאה .לקוחות מאוכזבים אין לי.
טיעונים בעד ונגד הם לחם חוקו של הפורום . יש והיו כאן כאלה שיצאו נגד חצי פורום . למה אתה מבודד דווקא אותי?
יש כאן מריבות וויכוחים למכביר , שאיני נוטל בהם חלק .
יש (היו , בעיקר) כאן כאלה שהייתי שותף לדבריהם .
אין לי שום אג'נדה . אבל יש לי בעיה כשלוקחים אידיאולוגיה אישית ומקישים ממנה על הכלל, באופן גורף .
גם לי יש אידיאולוגיה . לכולם כאן יש , מוצקה יותר או פחות , זהה לאחרות יותר או פחות .
אבל אני לא מנסה לבסס את שלי כאמת הבלעדית , או לכל היותר כמחייבת מציאות כזו או אחרת .
שרון 100 ניסה . בן שיחי בפורום הקודם ניסה . גם אתה מנסה .
המשותף לשלושתכם ? קידוש מדידות ספינורמה טובות . יומרה להגדיר מהו רמקול טוב .
התנהלות כזו משולה בעיני לחיפוש המטבע תחת הפנס . לא שיש לי בעיה עם זה , אבל לגרור את כולם שיחפשו איתכם שם , זה קצת מוגזם.
אז אני אומר את דברי . אגב , יש הרבה כאלה שיחלקו עליכם כמוני . הם לא עושים את זה ; אולי הם לא פה . אולי הם חוששים לחטוף . אולי הם לא יודעים להביע עצמם .
מעצם העובדה שאני יותר נחרץ משאר שותפי הדיון , סימנת אותי . זה סימון מלאכותי , אך זה המחיר שמשלמים כשעולים על בריקדות לבד.
דרך נכונה לבחור ציוד - קיימת בתיאוריה בלבד ועיקרה נטרול הטיות מוקדמות (הימנעות ממיתוג , פרסום, דעות בפורומים וכו'), או לכל הפחות לנסות למזער אותן . כל השאר לא חשוב באותה מידה . טקטיקה זו יפה כוחה לבניית סביבת שמע (כולל המערכת) מהנה , בניגוד לעונה על קריטריונים . אם אתה רוצה את השניה , פנה למדידות ואותם קריטריונים צורניים לעיל . לצערך , השגת המטרה בכל אחת מהדרכים גם היא תיאורטית , שכן שביעות רצון אינה דבר קבוע , והעדפות משתנות - זה רק עניין של זמן בין אם ימים או שנים - בתלות במאפיינים פיזיים/נפשיים/מנטליים/קוגנטיבים/סביבתיים , ובתלות במידת החשיפה שלך לרפרנסים נוספים . כל אלה יוצרים אי שביעות רצון/סקרנות לשפר/לשנות . המסע אל המטרה אינו אמצעי . בהיעדר מטרה , הוא עצמו הופך למטרה בסוף .
איך נוכל לתת ידע פרקטי לאנשים פה שהוא בעל ערך מוסף ?
אבן הפינה להגדרתו של ערך מוסף: הימנעות ממחלוקות . שאיפה לקונצנזוס , ובהיעדרו לנמק התנגדויות . ידע שאינו פרקטי ערכו מוטל בספק , נכון , אך איננו יודעים עבור מי הוא כזה או לא . לכן כל מידע תורם , ולו רק להשכלה כללית .
הבחירה הנכונה,נניח של רמקולים ,טמונה בהמון גורמים - לא רק בספינורמה. אנשים צריכים להצליב עוד פרמטרים וכמובן לשמוע את המוצר ,הבעיה היא ששמיעה בחלל אחר של רמקול ,לא תבטיח תוצאה דומה אצלך -יתכן שאפילו לא תזהה את הרמקול ששמעת לפני שעתיים אצל חבר שלך אם תשמע אותו בחדר אחר.
דרך נכונה של בחירת ציוד -
מבחינתך שוב,היא אדיאולגית ולא ישימה בפועל - וזה חבר ,משאיר אותנו בבנוניות והליכה בעיניים עצומות אחרי משהו,שלא ברור מה הוא .
מה שכן אנו יודעים עד כה שלאקוסטיקה יש השפעה מכרעת על התוצאה - על זה (אני רוצה להאמין שכולם מסכימים ) ,יצרני הרמקולים יודעים את זה ולכן הם מאוד מנסים ליצור עיקביות ברמקולים שלהם מבחינה טונאלית במעבר בין חדר לחדר ,זאת אומרת שהחתימה הטונאלית תישאר .זה הבסיס של הבסיס ברמקולים ,אני לא איכנס לפרטי פרטים של הספינורמה ,כי אני רוצה שכולם יבינו :
יש רמקולים, בכל רמות המחיר, שמקרינים בצורה מאוד לא אחידה: הסאונד שמוקרן מהם על הציר שונה מאוד מהסאונד שמוקרן הצידה, למעלה ולמעטה, מה שגורם למספר בעיות:
1. הרמקול יישמע שונה לחלוטין בכל חדר/חלל - הפרשים של שמים וארץ.
2. מאזינים שונים במרחקים קטנים מאוד זה מזה יקבלו חוויה אחרת לגמרי.
3. אם רוצים לעשות טיפול אקוסטי פאסיבי, רצוי "להרוג" את ההחזרים הראשונים
4. קשה לטפל בזה באמצעות רום קורקשן (RC) – זה לא הפיך. כל אחד מהמאזינים, במרכז או טיפה לכל צד, יקבלו תמונה שונה.
עבור רמקול שמפזר צליל זהה מבחינה טונאלית על ומחוץ לציר (עד זווית מסוימת), או שבו האמפליטודה של הפיזור מחוץ לציר יורדת בצורה לינארית החל מתדר מסוים:
1. סביר מאוד להניח שישמור על איזון טונאלי זהה בחדרים שונים בתדרים מעל כ-250 הרץ.
2. הסוויט ספוט הרבה יותר רחב – גם במישור האופקי וגם באנכי (לא צריך לקבע את הראש במסמר לספה).
3. רצוי להשאיר אזורים של החזרים ראשונים – חשופים או עם דיפיוזרים (מפזרים).נקודה קריטית - ההחזרים הראשונים הכל כך מהותיים לתפיסה הסונית של הצליל הסופי - נהיים לעזר עברונו.
4. רום קורקשן יעבוד בצורה טובה יותר בקלות רבה יותר (פחות מאמצי כיוונון).
5. המוח מתרגם את ההחזרים והסאונד הכולל כנכון וטבעי יותר- כי מה שמגיע כהחזר - זהה למה שמגיע ישירות מהרמקול.
עכשיו אפשר להמשיך להגיד - אני רוצה רמקול לא טבעי .למה ? ככה !
עדיין אם הוא ישמור על הקרנה זהה על ומחוץ לציר (ספין טוב) - זה יעשה רק טוב מהסיבות שהזכרתי.
לכן כשאתה, חושב שזו אידאוליגיה שלי - אתה מבטל את כל אלו: תכנון בסיסי של רמקול וטיפול אקוסטי נכון .
אין פה להגיד לרכוש רמקול לפי אקסל של ציון ספינורמה,יש רק להגיד -שזה בסיס הכרחי לסאונד נכון ותגובה אקוסטית טובה בחדר בתדרים של מעל 250 הרץ.
היום כבר יש גם כאלו רמקולים שאתה ממש יכול לחזות את האיזון הטונאלי שלהם גם עד כמעט 100 הרץ - כדוגמת KII 3 ו DUTCH AND DUTCH. אין לי קשרים מסחריים איתם וגם לא יהיו.
באותה הזדמנות עבור גם על ניסוי שעשה קלמן רובינסון מסטריאופיל,עם חברים שלו ובהרמן - מאוד מעניין :
גם שם תראה מותגים שלא קשורים אלי ולא יהיו קשורים אלי.החשיבות של קידום האודיו היא גדולה פי כמה וכמה מבחינתי מאשר לקדם את עצמי מסחרית.ברוך ה'- אני דיי טובע ומי שמכיר אותי יודע מתי אני מתחיל ומתי אני חוזר.
https://www.stereophile.com/content/blind-listening-harman-international
תלמד מהן . טעויות בלתי נמנעות .
לא נוכל ללמוד מטעויות אם לא נבין מהי הטעות.אתה בטח יכול להבין את זה.