ראיון עם MATTHIAS LÜCK בעלים משותף בחברת Brinkmann


Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
נכון, מבחר ההקלטות האיכותיות בדיגיטל גדול בהרבה, מצד שני תמיד יש את הזוועות שהוקלטו בסוף שנות השמונים.

וואלה ממליץ לך קצת.לפשפש על ההיסטוריה של טכנאות סאונד,הקלטות,ההתפתחות של הדיגיטל בתוך האנלוג וכו'...


כי סוף 70 עד סוף 80 אולי שיא איכות ההקלטות (גילוי נאות הסאונד וסגנון המוזיקה שמאפיין את שמונים לא לטעמי)
אבל עדין ההקלטות הטובות ביותר שנעשו זה שנות ה 80s .
זה לא אני החלטתי ,אלה התעשיה ואקדמיות לסאונד החליטו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,121
מעורבות
3,124
נקודות
113
וואלה ממליץ לך קצת.לפשפש על ההיסטוריה של טכנאות סאונד,הקלטות,ההתפתחות של הדיגיטל בתוך האנלוג וכו'...


כי סוף 70 עד סוף 80 אולי שיא איכות ההקלטות (גילוי נאות הסאונד וסגנון המוזיקה שמאפיין את שמונים לא לטעמי)
אבל עדין ההקלטות הטובות ביותר שנעשו זה שנות ה 80s .
זה לא אני החלטתי ,אלה התעשיה ואקדמיות לסאונד החליטו.

הכוונה היא ל cd’s שיצאו במחצית הראשונה של שנות השמונים, רובם איך לומר במילים עדינות לא משהו, ויש לי מספיק כאלה שרכשתי כנער.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
בדיגיטל אי אפשר להגיע לתוצאה סבירה עם ציוד בינוני.
הכל תלוי בהקלטה, הקובץ או התקליט.לא בפלטפורמה.
פה ישנה בדיוק בעיה....כמה כסף צריך להוציא בשביל פאקינג קצת מוזיקה שתשמע סבבה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
פה ישנה בדיוק בעיה....כמה כסף צריך להוציא בשביל פאקינג קצת מוזיקה שתשמע סבבה.
לדעתי פחות מהעלות של תקליטים, מקום לאחסן אותם, פטיפון. פונו, ראש, מחט, כיונונים שונים , ולקום כל 25 דקות להחליף צד;)
אין לי דבר נגד תקליטים, נהפוך הוא , אני גדלתי על תקליטים, ולמען האמת בזמנו, הקסטות מטל וכרום נשמעו לי יותר טוב מהתקליט:מבולבל:
לדעתי זה אחלה פלטפורמה, אבל עם יותר הייפ מאשר הערך הנוסף שהיא מביאה לעומת הדיגיטל.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
יש מי שרואה בתקליט רהיט,נהנה לקום ולהחליף צד (לא מבין את אילו שקמים ב 04.30 בשביל לרוץ) התעסקות מכנית ולבסוף תוצאה משביעת רצון (אנדבידואלית).טרפיה כוללת שמיעת מוזיקה.
אבל לא בזה עסקינן....אתה רשמתה תוצאה סבירה במחיר גבוה.
אני לא בא להגן על פורמט כזה או אחר....במיוחד שהרבה טוענים לתוצאה טובה יותר עם סידי טוב.
מאשר פענוח המרות למינהן.
אני זוכר שבתקופת הסידי כמכשיר היה ויכוח אין סופי עקב הפורמט והפענוח שלו,שדיוידי שקול לברומייסטר.התוצאה זה עקב שאר המערכת.
לפחות היום אני מבין שאין עוררין על מכשיר דיגיטל ברמה גבוהה ע"מ לקבל תוצאה יותר נסבירה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אבל לא בזה עסקינן....אתה רשמתה תוצאה סבירה במחיר גבוה.
א .
לא כתבתי כזה דבר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
אוקיי רשמתה הפוך...את אותו דבר.
"אי אפשר להגיע לתוצאה סבירה עם ציוד בינוני"
ואני רשמתי "תוצאה סבירה במחיר גבוה"
בקיצור,סוג של מזוכיזם :)
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
1. בואו נתחיל עם ה"ראיון" - לי הוא נראה הרבה יותר פרסומי ממועיל. לא למדתי ממנו כלום, אלא רק שברינקמן נפלאה ובלה בלה בלה.

2. כמו שאמר רוזי 1, מוזיקה היא סך של הרבה מרכיבים, לא רק מרכיב אחד. לכן טעות לטעון שהואיל והפורמט האנלוגי מייצר הולוגרפיה יותר משכנעת מהפורמט הדיגיטלי זה מספיק כדי לתת עליונות כוללת לפורמט האנלוגי. הרי באותה מידה אפשר להפוך את זה ולטעון שדווקא מה שהפורמט הדיגיטלי יותר טוב בו הוא יותר חשוב.

3. כאיש שחי עם מערכת אנלוגית כל חייו עד לפני עשר שנים, אני טוען בבטחה שבמערכת דיגיטלית באזור ה-25,000 ש"ח (שרת וממיר) אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר מספקות מבחינה מוזיקלית ממערכת אנלוגית זהה באותו הסכום, ואשמח להוכיח את זה לספקנים ביניכם. ברמות הגבוהות יותר התוצאות מעורבות, ואני אישית מעדיף היום את מה שמערכת דיגיטלית טובה מסוגלת להפיק על פני מערכת אנלוגית טובה. וזה עוד לפני שמדברים על כל כאב הראש שכרוך בבניית ובתחזוק מערכת אנלוגית סבירה, שלא לדבר על טובה.

4. והעניין שלשמו התכנסנו כאן בכלל: מוזיקה. מה לעשות, כבר 40 שנה הדיגיטל נמצא אתנו, ואתו כל המוזיקה שהוקלטה בכל השנים האלה, וגם כמעט כל המוזיקה שהוקלטה לפניו. לא בדיוק המצב של האנלוג, שההתמקדות בו משאירה את האדם ברמת פלאוליט.

5. רמת ההדפסות של רימסטרינג על תקליטים "אודיופיליים" היא בגדר חרפה, שלא לדבר על המחיר המופקע. ברוב המקרים, כל קובץ פלאק רגיל, ובוודאי רימסטרינג משובח מסרט ההקלטה עצמו, נשמע פשוט יותר נכון.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
1. בואו נתחיל עם ה"ראיון" - לי הוא נראה הרבה יותר פרסומי ממועיל. לא למדתי ממנו כלום, אלא רק שברינקמן נפלאה ובלה בלה בלה.

2. כמו שאמר רוזי 1, מוזיקה היא סך של הרבה מרכיבים, לא רק מרכיב אחד. לכן טעות לטעון שהואיל והפורמט האנלוגי מייצר הולוגרפיה יותר משכנעת מהפורמט הדיגיטלי זה מספיק כדי לתת עליונות כוללת לפורמט האנלוגי. הרי באותה מידה אפשר להפוך את זה ולטעון שדווקא מה שהפורמט הדיגיטלי יותר טוב בו הוא יותר חשוב.

3. כאיש שחי עם מערכת אנלוגית כל חייו עד לפני עשר שנים, אני טוען בבטחה שבמערכת דיגיטלית באזור ה-25,000 ש"ח (שרת וממיר) אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר מספקות מבחינה מוזיקלית ממערכת אנלוגית זהה באותו הסכום, ואשמח להוכיח את זה לספקנים ביניכם. ברמות הגבוהות יותר התוצאות מעורבות, ואני אישית מעדיף היום את מה שמערכת דיגיטלית טובה מסוגלת להפיק על פני מערכת אנלוגית טובה. וזה עוד לפני שמדברים על כל כאב הראש שכרוך בבניית ובתחזוק מערכת אנלוגית סבירה, שלא לדבר על טובה.

4. והעניין שלשמו התכנסנו כאן בכלל: מוזיקה. מה לעשות, כבר 40 שנה הדיגיטל נמצא אתנו, ואתו כל המוזיקה שהוקלטה בכל השנים האלה, וגם כמעט כל המוזיקה שהוקלטה לפניו. לא בדיוק המצב של האנלוג, שההתמקדות בו משאירה את האדם ברמת פלאוליט.

5. רמת ההדפסות של רימסטרינג על תקליטים "אודיופיליים" היא בגדר חרפה, שלא לדבר על המחיר המופקע. ברוב המקרים, כל קובץ פלאק רגיל, ובוודאי רימסטרינג משובח מסרט ההקלטה עצמו, נשמע פשוט יותר נכון.
אשרך נוריאל...האמת לא צריך להיות מפגר כמו נמר ,או שלמה וישנם גם רמות גבוהות יותר...(של פיגור) בשביל פלסטיק שחור.
בסוף משנה ממה אתה נהנה.מה זה חשוב מי מדפיס מה ואיך.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
1. בואו נתחיל עם ה"ראיון" - לי הוא נראה הרבה יותר פרסומי ממועיל. לא למדתי ממנו כלום, אלא רק שברינקמן נפלאה ובלה בלה בלה

אני למדתי שאחד הבעלים הוא עם ראש מהנדס בריא על הכתפיים, מדבר בצורה כנה ללא חרטה שיווקית לאודיופילים. אני מניח שאם ברינקמן הייתה מוכרת כבלים או אביזרים אחרים היה סיפור אחר:)

חוץ מזה, מה יש ללמוד? כל התחום מבוסס על האזנה וארנק
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
"אנאלוג" כמו "דיגיטל" ולהפך, מצריך השקעה רבה.
עלות, מיקום, כבילה, שיכוך ועוד אינספור משתנים.
בשניהם הולוגרפיה, טבעיות, ריאליזם
אשר יכולה לטפס, לשכנע, לסחוף ולרגש באותו משקל בהתאם להשקעה.
וכמובן בהתאם לסאטאפ.

יש מקום בהחלט לשניהם !

טרם שמעתי
דיגיטל ב 20,000-25,000 שח שאפילו דגדג בהרגשה והחוויותיות + טונציה ונשמה מה שאנאלוג "סביר" ייצר.

ושמעתי זאת אצל לא מעט ממכריי

עם דיגיטל יחסית סביר
ואנאלוג סביר פלוס.

כדי להגיע לרמות גבוהות ש digital יתן בהרגשה מה ש analog גבוה יתן...
צריך להשקיע הרבה ממון, נקודה!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
לא צריך הרבה כסף לדיגיטל, פשוט צריך לדעת מה לעשות , תבוא אני אראה לך מה עושה ההבדל , למרות שאצלי הדיגיטל הוא לא גרושים , אפילו בסטרימינג נשמע למות , ולא שאני לא אוהב אנלוג , אבל די מיותר בשנת 2021 , לטעמי מי שמחליט להיות ״ פינצמייקר ״ פשוט מפספס. חתיכה ענקית שאין באנלוג , אנלוג איננו חיסון נגד צליל לא טוב , אבל למרות הכל מאוד מרגש אלו שנכנסים לתחום , ואתה בכלל אם הדיגיטל שלך אין סטרימר , בשבילי זו מגבלה שלא באה בחשבון ,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
גם כל השיכוכים שהצגת , האפקט שלהם בטל בשישים , מי אמר שגולות קרמיות נותנים צליל טוב ? הזרקוניה הזו נשמעת לא משהו בכלל
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הכל מצריך הבנה וחשיבה ולא מונחים הזויים שאין מאחוריהם כלום...

בפועל, מה שקובע, זה מה קורה שלוחצים על play ואיך נשמעת המערכת.

בדרך כלל, אתה נתקל באנשים שמספרים לך סיפורים על כבילה שמורכבת מחומרים של חלליות ישנות, חשמל שמיועד לחברות אנרגיה ומגדל בבל של שיכוכים, עם שלל של תיאורים ריקים מתוכן.

ואז, שלוחצים על play , זה נשמע נורא, כל זאת מהסיבה הפשוטה, שאין שום חשיבה על חלל, על רמקולים, על התאמה בין השניים, העמדה נכונה, טיפול אקוסטי נכון ובמקום זאת יש התעסקות בדברים שוליים עם מונחים מפוצצים....

ואז, מתחילים מסע של החלפות כל שני וחמישי וסלטות ופליק פלקים בין מוצר אחד לשני, תוך התאמת הגישה והחשיבה למוצר שנמצא באותו רגע בלוחות....

רן
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
לא צריך הרבה כסף לדיגיטל, פשוט צריך לדעת מה לעשות , תבוא אני אראה לך מה עושה ההבדל , למרות שאצלי הדיגיטל הוא לא גרושים , אפילו בסטרימינג נשמע למות , ולא שאני לא אוהב אנלוג , אבל די מיותר בשנת 2021 , לטעמי מי שמחליט להיות ״ פינצמייקר ״ פשוט מפספס. חתיכה ענקית שאין באנלוג , אנלוג איננו חיסון נגד צליל לא טוב , אבל למרות הכל מאוד מרגש אלו שנכנסים לתחום , ואתה בכלל אם הדיגיטל שלך אין סטרימר , בשבילי זו מגבלה שלא באה בחשבון ,

לא הבנתי
מה אתה רוצה להראות לי ?
תסביר

ואין לי צורך ב סטרימר.
לא מתחבר לאיכות.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
ולגבי כבילה או שיכוך
מי שלא מרגיש הבדל
מבחינתי גם לא שומע טוב.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
705
נקודות
113
וואלה ממליץ לך קצת.לפשפש על ההיסטוריה של טכנאות סאונד,הקלטות,ההתפתחות של הדיגיטל בתוך האנלוג וכו'...


כי סוף 70 עד סוף 80 אולי שיא איכות ההקלטות (גילוי נאות הסאונד וסגנון המוזיקה שמאפיין את שמונים לא לטעמי)
אבל עדין ההקלטות הטובות ביותר שנעשו זה שנות ה 80s .
זה לא אני החלטתי ,אלה התעשיה ואקדמיות לסאונד החליטו.
דווקא שנות ה 70 וה 80 לטעמי, עדין יש לי עשרות רבות של דיסקים מהלייבל 4AD
אחלה סאונד!
אחלה מוזיקה!
אחלה נוסטלגיה!
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
מהמעט שאני שמעתי ברוב רמות המחיר, כאשר הדיגיטל בנוי נכון הוא לא נופל מזה של האנלוג, כל המחרשות הזולות עם הפונו בשקל תשעים נשמעות פחות טוב מדאק פשוט. שלא לדבר על זה שתקליטים אודיופילים אמיתיים יקרים רצח.
כאשר התקציב גדל וצריך לקחת החלטה על כיוון נראה לי לא חכם ללכת לכיוון האנלוג בעיקר בגלל זמינות של תקליטים אבל גם מכיוון שזה המון להתעסק ולא במוזיקה. שלא לדבר על זה שזו רכישה של כמה וכמה מכשירים שצריכים להתאים אחד לשני.
בדיגיטל חוץ ממכשירים all in one שחלקם נשמעים מדהים ושם ההשקעה יכולה להיות יחסית נמוכה. בתקציב גבוה רוכשים דאק על (מאוד לא זול) עם ווליום קונטרול, מגבר הספק סטרימר ומחשב וככה חוסכים המון התעסקות, חוסכים את הפרה(יש דאקים שהפרה המובנה בתוכם הוא ברמות על) כמובן שפחות כבילה פחות מדף, פחות התעסקות במכשירים ויותר התעסקות במוזיקה שבהקלטות טובות/ המרות לדיגיטל טובות נשמעת לדעתי יותר טוב מכל אנלוג ששמעתי עד היום, אני אסייג את זה לתקליטים בהדפסות איכותיות במיוחד שבאמת שם יש קסם.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
705
נקודות
113
בחיי שאני לא מבין למה צריך להשקיע באנלוג (למי שאין תקליטים)?
הרי בשביל לרכוש 20-25 תקליטים אודיופיליים שיעשו "נעים בגב" ( וכנראה ישמעו טוב יותר מדיגיטל)...ולהזמין חברים לשמוע כמה שומעים טוב באנלוג.
אני, בגישה שצריך למקסם מדיה/ות קיימות להכי טוב שאני יכול.
כמובן שאלו שהשכילו ושמרו/ קבלו בירושה מצבור תקליטים, או כאלה שרוכשים על בסיס שוטף תקליטים הרי זה מתבקש פטיפון (אני אפילו מאוד מקנא (בטוב) כשאני קורא פוסטים של אלא שממש מתרגשים שיוצא תקליט X בלייבל Y והם חייבים להשיג)...
אבל להתחיל מהתחלה (אני לא הייתי נכנס לזה)... וזה עוד לפני כל השגעת של האפשרייות והקומבינציות של:
זרוע
משקולת
מחט
בסיס
מכונת ניכוי תקליטים
זרוע נוספת
מחט ספייר
ועוד כמה דברים שבטוח שכחתי (עברו 20 שנה מאז הפטיפון האחרון שהיה לי)
ניר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
בחיי שאני לא מבין למה צריך להשקיע באנלוג (למי שאין תקליטים)?
הרי בשביל לרכוש 20-25 תקליטים אודיופיליים שיעשו "נעים בגב" ( וכנראה ישמעו טוב יותר מדיגיטל)...ולהזמין חברים לשמוע כמה שומעים טוב באנלוג.
אני, בגישה שצריך למקסם מדיה/ות קיימות להכי טוב שאני יכול.
כמובן שאלו שהשכילו ושמרו/ קבלו בירושה מצבור תקליטים, או כאלה שרוכשים על בסיס שוטף תקליטים הרי זה מתבקש פטיפון (אני אפילו מאוד מקנא (בטוב) כשאני קורא פוסטים של אלא שממש מתרגשים שיוצא תקליט X בלייבל Y והם חייבים להשיג)...
אבל להתחיל מהתחלה (אני לא הייתי נכנס לזה)... וזה עוד לפני כל השגעת של האפשרייות והקומבינציות של:
זרוע
משקולת
מחט
בסיס
מכונת ניכוי תקליטים
זרוע נוספת
מחט ספייר
ועוד כמה דברים שבטוח שכחתי (עברו 20 שנה מאז הפטיפון האחרון שהיה לי)
ניר
ניר, קוראים לזה תחביב. זו הסיבה. זה לא עניין רציונלי ולא צריך לחפש נימוקים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור