קשר בין איכות מוצר לבין עלות?


il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
יש אפשרות להגיע לתוצאה שפויה ויפה עם מינימוניטורים- אבל זו לא מערכת שלמה. להגיע לתוצאה יפה בחלק מטווח השמיעה זו בחירה מושכלת וראויה לתקציב נתון / אפשרי.

ברם,זו אינה מערכת אדיופילית בקונטקס המקובל של מערכת FULL RANGE .

מערכת של 40K ביד שניה- זו מערכת של 120K בחדש, הדיון אינו על אלטרנטיבות רכישה אלא מהי העלות מול תועלת.

סוג כזה של דיון תמיד יבחן במחירי חדש כי אין מחירון יציב ליד שניה שממנו ניתן לפתח דיון מדוייק, חבל להכניס משתנים רעועים לנוסחה.

לגבי 'הפייט'- תמיד יהיו מוצרים בתימחור יתר או בתימחור חסר אין בזה 'גילוי'- אבל תמיד יהיו גם מוצרים יקרים יותר שמשיגים שיפור ביחס למוצרים זולים יותר.

ולכן כאקסיומה תיאורטית תמיד כדי לקנות את אותם המוצרים היקרים- וכאן מתעוררים מהחלום ומוצאים שאין כסף לבצע את הרכישה בפועל.

ושום ניסיון לא שווה דבר- רק בדיקה בפועל, הניסיון רק עוזר להגדיר את מה שאתה שומע בגלל רבדי מידע קודמים. לא פגשתי בחיי 'נביא' שיודע לנבא תוצאות של צליל / התאמה באופן עקיב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אילן.

מסכים איתך לגבי המשפט האחרון ותצחק או לא היו כמה שחשבו שיצליחו לנבא רק בעזרת הנתונים הטכנים כיצד תשמע המערכת, זה הראה לי בדיוק מדוע אותם אנשים לא הצליחו להגיע לתוצאה ראוייה, אולי ראוייה להם {וזה מה שחשוב} אך רחוקה מלהיות טובה.

נכון - ברוב הפעמים מוצר יקר מבית טוב מביא איתו סיכוי לתוצאה טובה.

הרי שנינו יודעים שזה לא קונץ לחת תקציב מטורף ולבנות מערכת טובה, הקונץ הוא להשקיע סכום שאפשר לעמוד בו ולבנות מערכת טובה בכמה שפחות תקציב אבל שהסינרגיה תהיה הכי קרובה לשלמות של אותו מאזין.

ומכאן אתן את דעתי.

ברוב המקרים ציוד יקר ואיכותי יהיה נטול סלחנות לאלקטרוניקה ויחייב את בעליו לרכוש אלקטרוניקה שתתאים, מנסיוני רמקול זול יכול להישמע טוב יותר עם אלקטרוניקה פשוטה לעומת רמקול יקר, אנשים נוטים לבלבל בין צליל נעים לסלחנות המוצר לאלקטרוניקה המשודכת. רמקול יקר לא יסלח לך אם לא תיתן לו הזנה טובה וישקף לך המון מגרעות, זה בדיוק מה שקורה לי עכשיו. כיום אני מוצא את עצמי משקיע במקור אנלוגי בכדי להרגיע את הרמול מחוסר סלחנות למקור האנלוגי הקודם שנישמע מצויין עם הרמקול הסלחן שהיה לי קודם.

לכן.
רמקול יקר ואיכותי לא אמור להישמע יותר טוב, אלה יבקש ממך לגרום לו להישמע במיטבו עם האלקטרוניקה שמתאימה לו. אם נלך לפי נתונים טכנים הרי נימצא מאות מגברים שמתאימים לו, אם נלך לפי האזנה, נסוי וטעיה נימצא שמתוך המאות רק עשרות באמת יוציאו ממנו תוצאה. כך גם לגבי מקורות וכבלים.

נכון - הסלחנות לפעמים תקל עלינו בחיפוש אחר אלקטרוניקה שתתאים כמו כפפה על הרמול אך אני מכיר לא מעט רמולים יקרים שהסלחנות היא חל מהם ולא מעט מוצרים פחות יקרים שסלחנות היא מהם והלאה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הגדרת הבניה דרך מושג הסלחנות- מצביעה על 'שביל האמצע' הרצוי והראוי לכולנו, אני אישית לא פגשתי רמקול סלחן- כולם היו 'מניאקים' וציפו ממני 'לשעשע' אותם במיטב המחצלות והפינוקים שיסכימו 'לתת הופעה'.

כל רמקול שיקבל הגברה / מקורות / אביזרים טובים יותר, ישמע טוב יותר. ולעיתים די קרובות ניתן לחבר לרמקול 'פשוט' הגברה סופר יקרה והתוצאה תהיה טובה בכמה דרגות מאותו רמקול עם הגברה פשוטה.

מה אני רוצה להגיד- נתח את צורכי חלל השמיעה, קבע את הרמקול המועדף לטעמך. ואז חבר אלקטרוניקה ושאר האביזרים. ומסכים בהחלט שכל זה יתרחש אך ורק אחרי עבודת פרך לא קצרה למציאת סינרגיה.

ולמי שהשמיים הם לא הגבול- ניסיתי לתאר את עלויות הציוד ביחס לחלל ההאזנה, שיתנו תוצאות שמתקרבות 'להופעה חיה' או 'לדבר האמיתי', כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה.

והאמת- 'הדבר האמיתי' זה געגוע שניצרב בך לכל החיים, ולא מעט ממה שאתה עושה זה להחזיר את אותה שלווה 'שהינה הגעת לאותה תוצאה שבשבילה היה שווה כל זריקת הכסף הבלתי שפויה וחסרת הצדקה'.

בחיים האמיתיים אלו מערכות של 80K עד 120K בדולרים- לחדרים רגילים, ואני מבין שזה נשמע הזוי, ואני מתנצל מראש על האמירה 'התלושה'.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
il1 תוכל להשלים את הפילוח-

למי שהשמיים הם לא הגבול- ניסיתי לתאר את עלויות הציוד ביחס לחלל ההאזנה, שיתנו תוצאות שמתקרבות 'להופעה חיה' או 'לדבר האמיתי', כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה.

בחיים האמיתיים אלו מערכות של 80K עד 120K בדולרים- לחדרים רגילים, ואני מבין שזה נשמע הזוי, ואני מתנצל מראש על האמירה 'התלושה'.


אם ניקח את הסה"כ שציינת כאן, נוריד את מחיר הרמקולים שציינת קודם (40k), נשאר סכום מכובד ל- מקור דיגיטלי (עזב אנלוגי), קדם, הגברה, כבילה, (טיפול לחשמל אם בכלל נדרש ואם כן מה?).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אילן.

אני חושב שבשביל להביא את ההופעה הביתה לא חייבים את הסכומים האלה. אפשר גם ב-100K להגיע לתוצאה מדהימה.

כיום יש לי קדם מגבר חדש בבדיקה {אולי יהיה שלי} ואני מוכן להבריז מהעבודה בשביל להקשיב לעוד קטע במערכת. והזרוע עוד נטויה.

שמעתי מערכות ב-150K נניח שנותנות תוצאה חסרת תקדים ותאמין לי שהייתי בטוח שאם אני מושיט את ידי קדימה בעיניים עצומות הייתי בטוח שהזמרת טובעת אותי על הטרדה, כשפתחתי את העיניים וראיתי שאין נגן גיטרה על ידי הופתעתי.

שוב - ב-80K דולר לא בעיה לבנות מערכת טובה. צריך ידע קשרים וזמן ואז כל אחד עם תקציב כזה בונה יופי של מערכת. אני אישית מאוד מכבד את אלה שמוציאים תוצאות של מליון דולר ב-100K שקל, האמן לי אילן ידידי - זה אפשרי ומאתגר.

מהו הדבר האמיתי?
שמעתי הרבה מערכות יקרות משלי שתוף הרגל היה נישמע כאילו הוא סנר והקונטרבס נישמע פיצי. אצלי כל מכת תוף רגל היא מהירה, מדוייקת ועוצמתית {כמו תוף רגל אמיתי} ולא השקעתי 80K דולר ועדיין אני לא מנצל את הרמקול עד הסוף עם האלקטרוניקה שלי.

משמע.
מחיר זה מחיר אבל גם במחיר הזה יש כאלה שבנו מערכות זוועתיות.

ניח לדוגמא את גנאדי {גנאדי אל תכעס} המערכת שלו היא אחת מהיחידות שנתנו לי באמת את ההרגשה שאני נימצא בהופעה, ותאמין או לא אני כל יום מגביר הופעה אחרת. לכל אחד יש את האמת שלו, אין מחיר לזה, כל אחד רואה את הטיבעי ואת המושלם עבורו אחרת.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
ומה הקשר בין איכות למחיר- לעיתים יש קשר ולעיתים לא. אבל מעודי לא שמעתי מערכת טובה ב 50K 'שהאפילה' על או היתה קרובה ל מערכת טובה ב 350K .

מצטער כאן אני לא מסכים איתך . נכון שהתקציבים שלי הם הרבה יותר קטנים מהמינימום שלך , אבל עדיין גם בתקציבים קטנים אתה רואה היטב שיש , דברים שנותנים תמורה מלאה לכסף ואלו שעולים הון , אבל לא יותר טובים מהזולים מהם .
אני אתן רק שתי דוגמאות מהנסיון שלי : בזמנו כשהתחלתי עם מערכת היה לי מגבר מנורות ישן (לא זוכר איזה) החלפתי והחלפתי , והגעתי לרסיבר מרנץ ישן שנתן מספיק כוח לרמקולים שלי ונשמע נפלא . הוא עלה רק 3000 ש"ח של אז (שהיה אז המון כסף בשווי קניה ), ומשום מה החלתטי שצריך לשדרג כי המחיר "קטן" מידי , ובוודאי שאמצא משהו יותר טוב אם אתן תקציב . אז החלתטי על תקציב של 10K עם אפשרות לעליה קטנה . בדקתי כמה וכמה מגברים , עברתי אצל כול היבואנים דאז וכול החנויות היותר רציניות (אז זה לא היה כמו היום כי אודיופיל הייתה חיה בסכנת הכחדות :)) . ובסוף מצאתי שני מגברים , אחד לקסמן הייבריד חזק עם 100WRMS (הרסיבר שלי היה 70 ), וסיירוס ONE של מישיין . בחנות אחת הסכימו לערוך מבחן (כי גם הם רצו לדעת איך הלקסמן קיבל ביקורות די אוהדות בעיתונות) , אני חייב לומר שהסיירוס שעלה פחות בחצי ניצח בנוקאאוט וזה למרות שהוא היה 25WRMS

זה כבר הכניס אותי להבנה שציוד יקר לא תמיד הוא ציוד יותר טוב . אחרי כמה שנים כשהחלתטי לקנות מערכת הרבה יותר יקרה , השוותי ציוד של טרילוגי קרל ןכמה טרנזיסטוריים אחרים וקארי .
הטרילוגי בתור פרה היה יותר טוב מכול הפרה ששמעתי אז והיה במחיר בינוני , המגברי הספק היו יותר טובים מאלו שרכשתי (כי התקציב נגמר על הטרילוגי ) , אבל ממש הרגשתי שאני לא ממש מפסיד הרבה , וזה מגבר מנורות SE45 שעלה בסה"כ 4K .

אין דבר כזה שתמיד מערכת ב20K תשמע יותר טוב ממערכת ב5K . אם אתה יודע איך והיכן לעשות את הפשרות , אתה יכול לגמור עם מערכת של 5K מערכת שלפלצן תעלה גם 30K . וכן אני כבר ראיתי כמה מערכות של 30K ושל 50K שממש לא שווים את הכסף שלהם

וזה בגלל העובדה שהיצרנים יודעים (מה שכול המשווקים לעשירים יודעים ) שמעל מחיר מסויים ההפרזה במחיר תביא לך יותר לקוחות . אז אם עקומת הביקוש שלך מתנהגת הפוך , וככול שתעלה את המחיר הביקוש יעלה , אתה צריך להיות מטורף כדי לא להעלות את המחיר . מה שכן היות והוא יודע כמה "באמת" הציוד שלו שווה , אזי אלמנט ה"פחד" מסייע לכך שלא יגזים לחלוטין . אבל זה נושא אחר
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
על רמקול של 40 הייתי משקיע 50 הגברה, 10מקור, 10 חשמל, 10 שאר הכבלים.

אם הייתי רוצה להשקיע בין 25 ל 30 על רמקולים, הייתי יורד קצת בהגברה- כל השאר דומה.

לנמר- אין מערכות 100,000 ש"ח שנשמעות כמו המערכות העיל, ולא ממחשבה, מהחיים.

ולמחיר יש משמעות- כל עוד אתה יודע מה שאתה עושה.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
O.K

קיבלתי את תשובת החלוקה-
ומה עם טיפול אקוסטי בחדר? זה מחוץ למשוואה, או שבטל ב..?

10k לחשמל? תוכל לפרט מה זה כולל? (מתוך הנחה שלא מדובר בחשמל המגיע מ"הרשות"?)

נראה לי שהשקעה בחשמל, במדינות "מערביות" מעבר למושקע ממילא בציוד "הנחשב" שעמלו עליו מיטב המהנדסים- הינה ללא פשר וללא קשר :מבולבל:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
על רמקול של 40 הייתי משקיע 50 הגברה, 10מקור, 10 חשמל, 10 שאר הכבלים.

אם הייתי רוצה להשקיע בין 25 ל 30 על רמקולים, הייתי יורד קצת בהגברה- כל השאר דומה.

לנמר- אין מערכות 100,000 ש"ח שנשמעות כמו המערכות העיל, ולא ממחשבה, מהחיים.

ולמחיר יש משמעות- כל עוד אתה יודע מה שאתה עושה.

בוודאי שלא תשמע כמו מערכות על אך עדיין תשמע כמערכת איכותית מאוד וברמה שתספק הרבה אנשים.

אגב.
אני מדבר על 100K שהמחיר צרכן הוא 180K כמו הרבה לקוחות שאני מכיר שקנו מוצרים שבתכלס עולים פי 2 ושילמו חצי.

דהיינו - 100 = 180K אם לא מדברים על הנחות.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
כמו הרבה לקוחות שאני מכיר שקנו מוצרים שבתכלס עולים פי 2 ושילמו חצי.

מכאן ניתן להבין שהרמקולים המוצלחים שלך עולים ל"לקוח" (בניגון ל"צרכן") כ 17k ש"ח בארץ :cool: נראה לי ממש אחלה תימחור :)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
על רמקול של 40 הייתי משקיע 50 הגברה, 10מקור, 10 חשמל, 10 שאר הכבלים.
אם הייתי רוצה להשקיע בין 25 ל 30 על רמקולים, הייתי יורד קצת בהגברה- כל השאר דומה.
לנמר- אין מערכות 100,000 ש"ח שנשמעות כמו המערכות העיל, ולא ממחשבה, מהחיים.
ולמחיר יש משמעות- כל עוד אתה יודע מה שאתה עושה.

על רמקולים של 40 היתי משקיע 25-30 על הגברה ו- 15-20 על מקור שמע.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אני רוצה לתת את השקפתי לנושא, אחרי 'קצת' התנסות 'בידיים' עם מערכות הנוגעות בשאלת גבולות המחיר / הכדאיות להשקעה.

אם נוציא את שאלת הכסף מהמישוואה (הכוונה שאין מגבלות תקציב) אלו כללי 'האצבע' לטעמי:

1. הדבר החשוב ביותר : גודל חלל השמיעה, וגובה התקרה.

עד 35 מ"ר ותקרה עד 3 מטר- רמקולים בגודל הרגיל ובדר"כ הם יעלו עד 40K בדולרים.
עד 80 מ"ר ותקרה עד 5 מטר- רמקולי 'המפלצות' והם יעלו עד 100K בדולרים,
מעל 100 מ"ר ותקרה מעל 5 מטר- רמקולים מרובי מגדלים והם יעלו 150K וצפונה

אני מוצא את הפוסט וצורת החשיבה שלך מעניינת.
לגבי שטח החדר (והגובה), גודל הרמקול ומחירו, ציינת שזה בעינך "כלל אצבע", שהוא כלל שאינו מתיימר להיות מדויק לחלוטין או מהימן בכל מקרה, לכן לא אוסיף דבר.

2. ...אבל תמיד עדיף 4 רמקולים זהים פחות יקרים, מ 2 יותר יקרים..[/QUOTE

למה התכוונת?

3. התאמת אלקטרוניקה והכבלים היא עבדות.

בעיני זה חלק מהכיף בתחביב. עוד רמקול ועוד מגבר, קצת סבלות, האזנות אינסופיות וכד'.

בכל מקרה במידה וברמקול יש אופציית BI WIRE - עדיף להשתמש במגבר סטריאו לכל רמקול ולא במונו...
מהניסויים שערכתי עם מגברים של קרל ושל ניים אודיו, תמיד העדפתי 2 מונובלוקים ולא 2 מגברי סטריאו. את השאלה הזו הפנתי לקן סטיבנס מ-CAT בתערוכת מינכן 2004 ולצ'רלי הנסון מאייר ב-CES 2005. שניהם ללא היסוס העדיפו מונובלוקים. לדעתי, בתקציב נתון לכבלים, עדיף כבל רמקול אחד טוב יותר, מאשר שניים פחות טובים. מונובלוקים מאפשרים לחבר כבל רמקול קצר יותר ולהעביר חלק מהתקציב לרכיב אחר. דוגמה קיצונית היא חברת טרנספרנט. 2 כבלי רמקולים קצרים מדגם ריפרנס XL ללא הקופסה עולים כמה אלפי שקלים בודדים, זוג כבלים באורך 3 מטר (עם הקופסה), עולים כמה עשרות אלפי שקלים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
rahoz

אני לא מדבר ספציפית על הרמקול שלי {שאני מטיבעי לא מבקש הנחות אלה מעדיף לקבל את ההנחה המקובלת על מזומן}.

אני מתכוון לכל הרמקולים שעולים 60K דולר ואפשר להשיג אותם בהרבה פחות ואני מתכוון להרבה פחות.

רמקולים של 40K ו-50K הם פחות רווחיים מרמקולים של 60K דולר, תאמין לי שאני מכיר את השוק מקרוב.
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אנסה לענות לכולם ביחד, מצטער על האיחור- סיימנו יומיים של השוואת איזופון לוואון שוויקארט (סיימנו סבלות לפני שעה).

אתחיל בחשמל- הכוונה לסלילת כבלים לחשמל יעודיים בקיר, מפסקים באיכות רפואית, שנאים מבדלים, מייצב זרם, וכבלים ראויים לחשמל. וההבדל בתוצאה משמעותי ביותר.

טיפול אקוסטי הוא נפרד- ורק אם צריך או ניתן לבצע (לא תמיד ניתן לבצע).

לגבי מקור- אני לא מחסידי ההשקעה הגדולה במקור, יש יותר 'דרמה' בשינוי עם השבחת המגברים מאשר במקור שעולה עוד 50% , לנסיוני.

מי שמשקיע על רמקול 40K כל כך מעט בהגברה (25 עד 30)- טועה טעות חמורה, והתוצאה תהיה משמעותית נחותה.

מה שהתכוונתי 'בכלל אצבע' היה שזה סך נסיוני המעשי (לא תערוכות וחדרי תצוגה)- והוא בא לתאר מתווה יסוד שיש לבחון לאורו כל מקרה לגופו, אבל הסטיה ממנו לא תהיה מטורפת.

לגבי מהימנותו של הכלל- קצת יותר 'מנערי' התערוכות וחדרי התצוגה למינהם, שעוסקים בהורדת תמונות מהאינטרנט ובהפרחת שאלות פילוסופיות ותיאורטיות.

4 רמקולים נותנים תמונת צליל ששום זוג רמקולים לא יגיע אליו, היתה תקופה שכך שמעתי סטריאו, וזה בכל מימד של בחינת התוצאה. נכון שב 90% מהמקרים זה בלתי ניתן למימוש, אבל הפוסט דן בגבולות ואפשרויות.

התאמת ציוד / סינרגיה שנערכת כראוי היא עבדות שנובעת ממחוייבות שאינה נחלת רוב האדיופילים. ולכן למרביתם אין שום מושג מדוע זה כל כך שונה מלהסתובב 'עם הידיים בכיסים' בשופינג בין חנויות.

כל מי שבודק קרל יש לי רק עצה אחת- לגשת לרופא הקרוב ולבקש ריפוי. אני באמת מעריך ומוקיר את המתכננים שהמליצו על מגברי מונו, אני מכיר עוד 5 ,על כל אחד מהם, שחושב אחרת- אז מה המסקנה ?

אני הצבעתי על מסקנותי מנסיוני- אחרים חושבים אחרת, סיבה נהדרת לבחון את שתי ההשקפות.

לגבי טרנספרנט- זה לא כבלים, זה בלוף ורשיון לגניבת דעת, הם מאותן חברות שהוציאו שם רע לאדיופיליה. ולפי שיטתי כל רמקול מקבל מגבר יעודי ולכן אין הבדלים באורך של הכבלים. לגבי איכותם- מקרה טרנספרנט פועל בפחות קיצוניות אבל עם הרבה 'אחיזת עיניים'.

ומה שניסיתי בפוסט זה לתת קו חשיבה פרקטי שמאפיין את ניסיוני- למישהו יש מסקנות פרקטיות אחרות שיביאן- אדרבא, זה יעשיר את הדיון המעשי על חשבון התיאורטי.

מקווה שעניתי על כל הנושאים שהועלו.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
אתחיל בחשמל-....מייצב זרם,..... .

טיפול אקוסטי הוא נפרד- ... (לא תמיד ניתן לבצע).

האם התכוונת אולי למייצב מתח? (אם לאו, אשמח לקבל דוגמא למוצר המהווה מייצב זרם לענייננו).

מה הכוונה בטיפול האקוסטי- "לא תמיד ניתן לבצע" ?
הרי אם יש בעייה/יות אקוסטיות הרי שום השקעה בחשמל, מקור...לא תעזור (החלפת רמקולים עשוייה לסייע).
זה לא נראה לי מעבר למדע לבצע טיפול אקוסטי (אולי כיוונת לכך שזה מעבר להנהלה :מבולבל:).
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מייצב מתח, טעות ניסוח. והוא שולי לתוצאה לעומת שנאי מבדל.

הכוונה להנהלה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מצטער כאן אני לא מסכים איתך ... אבל עדיין גם בתקציבים קטנים אתה רואה היטב שיש , דברים שנותנים תמורה מלאה לכסף ואלו שעולים הון , אבל לא יותר טובים מהזולים מהם . אני אתן רק שתי דוגמאות מהנסיון שלי :... זה כבר הכניס אותי להבנה שציוד יקר לא תמיד הוא ציוד יותר טוב .

אין דבר כזה שתמיד מערכת ב20K תשמע יותר טוב ממערכת ב5K . אם אתה יודע איך והיכן לעשות את הפשרות , אתה יכול לגמור עם מערכת של 5K מערכת שלפלצן תעלה גם 30K . וכן אני כבר ראיתי כמה מערכות של 30K ושל 50K שממש לא שווים את הכסף שלהם

מצטער, פיספסתי את הפוסט.

אני מבקש שתקרא פעם נוספת את מה שכתבתי- לא כתבתי שכל מערכת ב 350K תהיה יותר טובה מכל מערכת ב 50K , כתבתי שכל מערכת טובה בסכום הגבוה תהיה עליונה על מערכת טובה בסכום הנמוך.

יש הרבה יצרני זבל שאינם מצדיקים את העלות של מוצריהם, ומחירהם מגוכחים ביחס לתמורה ברמות אבסורד בלתי נתפסות. לשמוע מערכות של קרל עם ווילסון אדיו הם הדוגמא הקלאסית לכך- ועם כבלים של טרנספרנט זה בכלל להתבוסס 'במיץ' של הזבל- והסטאפים האלה עולים כמו בניינים שלמים.

לא נראה לי מופרך שמגבר טרנזיסטורי יפני מתיכנון שנות השמונים ישמע פחות טוב מסיירוס- נהפוך הוא, זה ניסיון כל אדיופיל ממוצע. אבל אם הייתה משווה את הסיירוס לJADIS , VAC , אדיו ריסארצ', ואני יכול למנות עוד כמה עשרות מגברים- היינו מקבלים תוצאה שונה במבחן.

אותו הדבר עם טרילוגי- פרה מוצלח למחיר, אבל רחוק מלהיות פרה 'להתעלף' מבצועיו.
אם החוכמה היא לחסוך בהוצאות ולקבל צליל סביר- אין בעיה עם שיטתך. הסכומים שאני ציינתי אינם למערכות טובות (את זה כתבתי שאפשר להשיג בפחות כסף), אלא למערכות על לגודל חלל מסויים.

ההבדל בין שני סוגי המערכות, בכסף- פנומנאלי, בתמורת צליל- צריך להיות 'מכור' קשה כדי להצדיק את השיפור (והוא קיים והוא משמעותי-זה לא שיפור מינורי, אבל כספית הוא כנגד כל הגיון סביר- במיוחד של ההנהלה והאממאמא שלה).

הדיון נסב על גבולות התחום- וניסיתי לצייר את הגבולות שאני חוותי, ומה ניתן להסיק מכך. זו לא המלצה מה לעשות, זו לא קריאה ללכת בדרך זו, זו לא פקודה להתייצב עם פנקסי צ'קים פתוחים- זו בסך הכל רצון לשתף במידע / תובנה, לא יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אילן המידע הזה חשוב לדיון.

הרי זה ברור כשמש שלא כולם יסכימו עם כולם, כל עוד זה נעשה בצורה תרבותית דיונים ואי הסכמות מבורכים ורצויים. אחרת אף אחד לא ילמד.

אני מסכים איתך ששתי מערכות טובות שאחת עולה כפול היקרה תהיה טובה יותר בהחלט. שוב הסינרגיה ולא העיקר שיהיה יקר ומחברות "יוקרה".

את הכבלים של טרנספורט לא שמעתי אך שמתי לב שהם מקבלים תשואות מצד המבקרים. את וילסון שמעתי אך דגמים יחסית זולים שלהם {אם יש דבר כזה} ולא ממש נפלתי. את קרל אני ממש לא אוהב {יבשים}.

בכל מקרה.
הרי ישנם מעט מאוד אנשים שישכיבו 350K על מערכת {במיוחד אם זה בדולרים} ורוב האודיופילים הכבדים מושקעים באיזור ה-200K בשקלים והגיעו ליופי של תוצאות.

צריך להפריד בין אודיופיל לציודופיל שהעיקר קונה ציוד יקר ושומע 5 דיסקים {יש גם כאלה}. אודיופיל תמיד יגיע לתוצאה טובה יותר גם במחיר מחצית מהמערכת של הציודופיל עם ה-5 דיסקים.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
יש שאלת "ספין" לנושא שמענינת לדעתי.
באופן כללי נניח שככל שעולים במחיר מקבלים שיפור בסאונד (יהיה זה אשר יהיה). אבל האם יש נקודה בה יש קיפאון בגרף?
נגיד מערכת במאה לירות "טובה" ממערכת בחמישים לירות. ובחמש מאות לירות "טובה" מהבמאה וכו. האם יש מחיר שמעליו הגרף ניהיה לאורך זמן אופקי? כלאמר נוסיף כסף אבל השיפור לא יהיה מספיק.


.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לא יודע להצביע על נקודה מסויימת אבל ככל שעולים בגרף אז השינוי/שיפור באחוזים יורד לעומת המחיר הכספי, לא יודע אם זה נעצר בנקודה מסויימת.
קשה גם להצביע על נקודת שכזו משום שחלק גדול מההבדלים בין מוצרים יקרים מתבטא גם בסוג טעם וסגנון אישי, כלומר לא שיפור אלא שינוי (שהלקוח מחליט אם הוא לטעמו).
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור