קרב ענקים


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הביקור שלי שלשום היה קצר מדיי מבחינתי, למרות שהקשבתי בריכוז רב למספר קטעים שאני מכיר.

אני מניח שאחכה לגיבוש דיעה סופית בביקור הבא.

עם זאת, יצאתי מהבית של אלדר עם לא מעט מחשבות לגבי תימחור בכל הענף הזה וחוסר הקורלציה בין טיב המוצר (בכל הקשור לסאונד, לא לאיכות בנייה) לבין מחירו בפועל.

ראיתי זאת לא פעם עם מגברים שעלו 100,000 דולר ויותר, כבלים שעלו 30,000 דולר, סטרימרים/דאקים שעלו עשרות עשרות אלפי שקלים ועוד ועוד מוצרים.

כאשר המוצרים הללו מתמודדים באותו חלל, בדיוק באותם תנאים, מול מוצרים אחרים, שעולים מחצית מהסכום, שליש מהסכום, לעיתים התוצאות יכולות להיות מאוד מאוד מפתיעות.
לא יודע אם יש לזה אח ורע בתחומים אחרים.

נשאלת באמת השאלה, כמה אנחנו באמת "קונים" עם הראש, עם העיניים, עם התג שמתנוסס על המוצר, עם ידיעה כמה המוצר שוקל, לעומת הקשבה נטו למוצר, תוך נסיון לשים בצד אלמנטים/פרמטרים לא רלוונטיים. זה לא מהלך פשוט ואני גם חוטא בזה לא אחת.

ההקדמה הזו נועדה להבהיר כי הרמקול הזה יהיה מסוגל להתמודד עם מוצרים שעולים פי 2, פי 3 ואף יותר.
לא במאמץ גדול במיוחד.

אפשר לדבר הרבה על יכולות הבאס שלו, הדינמיות, היכולת שלו להעלם, לייצר במה מאוד מוגדרת וריאליסטית, לגרום לנו לשמוע המון פרטים, מבלי שהוא חוטא בחריפות מסוימת, בזמן שהכל נשמע מאוד טבעי.
אפשר לכתוב עוד הרבה דברים נוספים, לרבות יכולות התלת מימד שלו, היכולת שלו ליצור pin point focus ועוד ועוד.

אני חושב שהדבר הכי מרשים שאפשר לכתוב, נוגע לעובדה שברגעים הראשונים שהתישבתי על הספה ולנוכח גודל הבמה ששמעתי, לא הייתי משוכנע אם האלבדו מנגן, או שמא זה הפרליסטן.

וזה היה הפרליסטן.
אכן מרשים.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
הביקור שלי שלשום היה קצר מדיי מבחינתי, למרות שהקשבתי בריכוז רב למספר קטעים שאני מכיר.

אני מניח שאחכה לגיבוש דיעה סופית בביקור הבא.

עם זאת, יצאתי מהבית של אלדר עם לא מעט מחשבות לגבי תימחור בכל הענף הזה וחוסר הקורלציה בין טיב המוצר (בכל הקשור לסאונד, לא לאיכות בנייה) לבין מחירו בפועל.

ראיתי זאת לא פעם עם מגברים שעלו 100,000 דולר ויותר, כבלים שעלו 30,000 דולר, סטרימרים/דאקים שעלו עשרות עשרות אלפי שקלים ועוד ועוד מוצרים.

כאשר המוצרים הללו מתמודדים באותו חלל, בדיוק באותם תנאים, מול מוצרים אחרים, שעולים מחצית מהסכום, שליש מהסכום, לעיתים התוצאות יכולות להיות מאוד מאוד מפתיעות.
לא יודע אם יש לזה אח ורע בתחומים אחרים.

נשאלת באמת השאלה, כמה אנחנו באמת "קונים" עם הראש, עם העיניים, עם התג שמתנוסס על המוצר, עם ידיעה כמה המוצר שוקל, לעומת הקשבה נטו למוצר, תוך נסיון לשים בצד אלמנטים/פרמטרים לא רלוונטיים. זה לא מהלך פשוט ואני גם חוטא בזה לא אחת.

ההקדמה הזו נועדה להבהיר כי הרמקול הזה יהיה מסוגל להתמודד עם מוצרים שעולים פי 2, פי 3 ואף יותר.
לא במאמץ גדול במיוחד.

אפשר לדבר הרבה על יכולות הבאס שלו, הדינמיות, היכולת שלו להעלם, לייצר במה מאוד מוגדרת וריאליסטית, לגרום לנו לשמוע המון פרטים, מבלי שהוא חוטא בחריפות מסוימת, בזמן שהכל נשמע מאוד טבעי.
אפשר לכתוב עוד הרבה דברים נוספים, לרבות יכולות התלת מימד שלו, היכולת שלו ליצור pin point focus ועוד ועוד.

אני חושב שהדבר הכי מרשים שאפשר לכתוב, נוגע לעובדה שברגעים הראשונים שהתישבתי על הספה ולנוכח גודל הבמה ששמעתי, לא הייתי משוכנע אם האלבדו מנגן, או שמא זה הפרליסטן.

וזה היה הפרליסטן.
אכן מרשים.

רן
זו בדיוק הסיבה אגב - שאני תמיד מעודד ללמוד ולהתעדכן. מעבר לזה שזה מרתק -זה מאפשר לנו להיות צרכנים טובים יותר ששולטים במה שקורה .

גם אצל אלדר - במסגרת המגבלות שיש לי שם (במיוחד שתי קירות בשם אלבדו שלא ניתנים להזזה)- הגענו למשהו מיוחד .אך לא היה עוד רמקולים בחלל ועוד כמה דברים הייתי לוקח את זה קל 3 רמות קדימה .הרמקול מאפשר את זה .

לגבי איכות בניה - אין ספק ולו הקטן ביותר שיש רמקולים שמושקעים יותר ברמת ה PROUD OF OWNERSHIP - חריטות יפות,זוויות מענייניות, ארגזי עץ חוויה אחרת.

אבל - בהקשר הדרייברים וכו - הכל מאוד יקר וקיצוני .מספר הדרייברים החומר שלהם הברליום,הקרבון וכו .
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
עם זאת, יצאתי מהבית של אלדר עם לא מעט מחשבות לגבי תימחור בכל הענף הזה וחוסר הקורלציה בין טיב המוצר (בכל הקשור לסאונד, לא לאיכות בנייה) לבין מחירו בפועל.

ראיתי זאת לא פעם עם מגברים שעלו 100,000 דולר ויותר, כבלים שעלו 30,000 דולר, סטרימרים/דאקים שעלו עשרות עשרות אלפי שקלים ועוד ועוד מוצרים.

כאשר המוצרים הללו מתמודדים באותו חלל, בדיוק באותם תנאים, מול מוצרים אחרים, שעולים מחצית מהסכום, שליש מהסכום, לעיתים התוצאות יכולות להיות מאוד מאוד מפתיעות.
לא יודע אם יש לזה אח ורע בתחומים אחרים.
מדוייק!
אני צועק כבר שנים, אין עוד תחום כ''כ דפוק ביחס הרופף בין העלות לתמורה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אבל - בהקשר הדרייברים וכו - הכל מאוד יקר וקיצוני .מספר הדרייברים החומר שלהם הברליום,הקרבון וכו .


אני חושב שמעבר לחומרים, היקרים והקיצוניים, יש כאן שימוש בטכניקה של מוניטור אולפני במיקום הטוויטר.
הם משקיעים אותו פנימה, ומגבילים את זווית הפיזור שלו (ושאר האלמנטים אם רוצים),
אני מאוד אוהב את החשיבה מחוץ לקופסה.. הרבה יצרנים ואודיופילים אוחזים בדיעה לפיה מוניטורים אולפניים לא מתאימים לסטריאו ביתי
בגלל הקרוס, ההיענות השטוחה ופיזור צליל. ומסתבר שמתכננים לא חייבים להיות "שבויים בקונספציה"...
, במיוחד בחדרים יחסית קטנים, ובפרט שאין ללקוח בעיה 'להגביל' עצמו לסוויט ספוט מצומצם יחסית.


mon3.jpeg


focal_mon.jpeg
mon1.jpeg
mon2.jpeg
mon3.jpeg
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אני חושב שמעבר לחומרים, היקרים והקיצוניים, יש כאן שימוש בטכניקה של מוניטור אולפני במיקום הטוויטר.
הם משקיעים אותו פנימה, ומגבילים את זווית הפיזור שלו (ושאר האלמנטים אם רוצים),
היי ליאור ,

הנקודה שלך מדויקת בקונספט של שימוש במנחה גל/עדשה אקוסטית, אבל הישומים שלה רבים ומגוונים. המונח הטכני בגדול הוא CONTROLLED DIRECTIVITY (זה יכול להיות תקף אגב לכל התדרים).

יש מצבים שמשתמשים ב CD על מנת ליצור פיזור נשלט וצר ויש כאלה לשימוש רחב - עם חלון האזנה גדול יותר ועם פחות הפרש בין מאזין למאזין .
רמקול עם עדשה אקוסטית משמר את הארגיה ואת הטונאליות גם כשזזים הצידה -כל אחד לפי התכנון שלו והיעוד שלו

זה קיים גם בשוק הביתי - לא רק האולפני.

במקרה של פרליסן הפיזור האופקי הוא רחב (90 מעלות) אבל האנכי הוא צר (כדי להימנע ברמה מוגדרת - מהחזרים מהרצפה /תקרה) .העדשה האקוסטית נעזרת כדי ליצור פיזור אנכי צר - בשני הדום מידים המוסתרים שמתחילים סביב 1K- ועולים עד 3K .הרשת והקורס שלהם מאפשרים שינויי אמפליטודה ופאזה כדי לבטל או להגביר תדרים מסוימים כדי ליצור את אותו יעד אקוסטי של 90 על 40.

יש עוד משמעות לשלושת הדרייברים האלו ברמת ה SPL ואחוזי עיוות מאוד מאוד נמוכים.

הפיזור הרחב מאפשר במה רחבה ושווה יותר וגם החזרים מהקירות דומים בטונאליות (מורכב).
יש גם אין סוף רמות של CD - זאת אומרת כמה נשלט? כמה סוטה ממה שהוגדר.זה כבר נושא אחר ומורכב.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
היכן מיוצר ה - perlistan
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
היכן מיוצר ה - perlistan
"as is common these days, manufactured in China"
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
"as is common these days, manufactured in China"
NOT COMMON AT ALL WHEN WE TALK HI END.ואכן כמה שקראתי בכל מיני אתרים כתבות על הרמקולים הנ''ל ולא הצלחתי להחכים באשר לארץ מוצאם עלה בי החשד...
 
נערך לאחרונה ב:

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
180
נקודות
43
בהצלחה לכם
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
NOT COMMON AT ALL WHEN WE TALKK HI END.ואכן כמה שקראתי בכל מיני אתרים כתבות על הרמקולים הנ''ל ולא הצלחתי להחכים באשר לארץ מוצאם עלה בי החשד...
היי לני ,זה דיי מפורסם בכל הרשת וכתוב על הרמקול . מה שגם מפורסם ומעט פה יודעים - שהמנהדסים של החברה הם סוג של ALL STARS בעולם האודיו מאירופה וארה"ב בגדול (מגיע רחוק מאוד אחורה -עשרות שנים)- רוב העבודה עד פרליסן וכנראה גם כעת היתה ועדיין ביעוץ חיצוני לחברות אחרות- כל אחד בתחומו -רמקולים,הגברה ,מידול מתקדם וכו.

לחלק לא מבוטל מאותן חברות הם גם מיצרים את המוצרים עצמם (כן - בסין) לחלקן - מוצר מוגמר ולחלקן דרייברים ,תיבות לחברות רציניות ביותר וכו.
אני חושב, שיש קשר בלתי ניתן להפרדה - בין הנסיון המשולב שלהם ליכולות הייצור,מחקר ופיתוח עד רמת שליטה על הבורג למוצר עצמו.

חשוב להוסיף אם לא ברור - המפעלים שלהם והעובדים שלהם
 
נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,361
מעורבות
835
נקודות
113
לדעתי אם יצרן מייצר בסין בישביל לצמצם עלויות ולתת לצרכן מוצר איכותי,שיכול להתחרות עם מוצרים יקרים ממנו פי כמה אני רוא בזה רק יתרון על החשיבה מחוץ לקופסה והעמידה שלו בכבוד מול הרמקול בחצי מיליון ש"ח רק נותן לזה הוכחה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
לא בדיוק יצרן שבחור לייצר בסין במפעלי חוץ .אלא יצרן שמייצר במפעל ששיך לו ומייצר עשרות שנים עבור מותגים אחרים.
אין שום סיבה שלא ייצר במפעל שלו .אני גם לא חושב שיש את המשאבים האלה בארהב מבחינתו פסי היצור, ורובוטי מדידה וכו.
אז כן - זה מן הסתם מביא גם שיפור ניכר בעלות אבל עדיין חלק המחקר והפיתוח הוא בארה"ב בשיתוף מהנדסים מאירופה שכולם מאוד מוכרים בתחומם.זה הולך אחורה נגיד בהגברה של הסאבים שלהם עד מהנדס הגברה שהיה עובד בנאקמיצ'י בזמנים הטובים שלה .לא אנשים שהחליטו היום לייצר רמקול בסין.

עצם זה שאין פה אנשי שיווק בשותפות - אלא רק מהנדסים -אני חושב שיש להם פרספקטיבה אחרת לגבי תמחור.
יש דברים מאוד מיוחדים שאוטוטו יצאו ויהיו נגישים יותר.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
גם טסלה מגיעה מסין, וגם איפון, לא כל סין זה איכות של אליאקספרס
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אחרי שמבקרים בערים כמו בייג'ין ו/או שנחאי, מקבלים פרספקטיבה לגביי היכולות האדירות של הסינים ועל סופר ערים בכלל...

זה לא שאתה לא מודע לדברים לפני כן, אבל כשאתה נפגש עם זה במציאות, אתה מבין שהם הולכים לכבוש את העולם, במוקדם...או במאוחר..

רן
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
אחרי שמבקרים בערים כמו בייג'ין ו/או שנחאי, מקבלים פרספקטיבה לגביי היכולות האדירות של הסינים ועל סופר ערים בכלל...

זה לא שאתה לא מודע לדברים לפני כן, אבל כשאתה נפגש עם זה במציאות, אתה מבין שהם הולכים לכבוש את העולם, במוקדם...או במאוחר..

רן

ואחרי שתבקר בניו יורק אחרי BLM תבין שזה רק האיץ את התהליך..
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
ועדיין אר"הב עם 20% מאוכלוסית סין מייצרת יותר הכנסות בסכומים מוחלטים.ואגב אין בעולם שום קו ייצור שלא קיים באר"הב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
ועדיין אר"הב עם 20% מאוכלוסית סין מייצרת יותר הכנסות בסכומים מוחלטים.ואגב אין בעולם שום קו ייצור שלא קיים באר"הב.
אני מניח שאין .
ועדיין אם הקמת מפעלים ענקיים בסין ומאוד יקרים, עם טכנולוגיה שהיא state of the art והם במקרה מייצרים גם לחברות מאוד יוקרתיות . למה שתעביר אותם לארהב ?
זה כנראה יקח שנים ויעלה פי 4 ללקוח ולא יהיה טוב יותר .
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
O.K מקבל כל מה שאתה טוען ובאמת לא ניסיתי להיות לעומתי,היתה סך הכל שאלה אינפורמטיבית.ובכל זאת כולנו יודעים שבתחביב שלנו אצל רבים קיימת גאוות מוצר שבחלקה גם קשורה לארץ ייצור ואני מסכים שאין לזה שום קשר עם איכות מוזיקלית.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
O.K מקבל כל מה שאתה טוען ובאמת לא ניסיתי להיות לעומתי,היתה סך הכל שאלה אינפורמטיבית.ובכל זאת כולנו יודעים שבתחביב שלנו אצל רבים קיימת גאוות מוצר שבחלקה גם קשורה לארץ ייצור ואני מסכים שאין לזה שום קשר עם איכות מוזיקלית.
ברור .
כולנו יודעים שגאוות מוצר היא חשובה וקריטית .
יש כאלה שמשייכים אותה לארץ היצור , יש כאלה שמסתפקים בארץ התכנון , יש כאלה שמשייכים למחיר או למשקל ויש כאלה שמשייכים להנדסה או שמע .ויש גם את כל השילובים בניהם .
שכל אחד יבחר מה שטוב לו , בהנחה שהיא יודע מה טוב לו .

אין ויכוח
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
עזבו אותכם מגאוות מוצר. תוצאה סופית זה הדבר היחיד שקובע
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור